Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

Read N Write Ad

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Thursday, July 31, 2008

Maksiat Remaja Melayu di Malaysia semakin menjadi.



Semalam, saya sedang memandu melepasi stesen bas LRT Pandan Jaya bila saya terpandang sepasang pelajar sekolah menengah Melayu yang sedang beramas mesra duduk melekat, berlaga peha dibangku stesen tersebut dikhalayak ramai!

Pelajar perempuan tersebut sedang menyondol kepala bertudungnya ke dada pelajar lelaki yang rupanya macam 'nerd' tetapi tanpa sebarang rasa segan dan silu terhadap berpuluh puluh orang awam yang terdiri dari pelbagai bangsa tetapi tidak ada sesiapa pun yang nampaknya berani menegur perbuatan maksiat pasangan remaja Melayu tersebut.

Saya pada mulanya berfikir,'Ah! Lantaklah!' dan terus memandu kedepan sambil berastaghafar.

Namun hati kecil saya memberontak dan bertanya kepada saya,' Ape ke jadahnya Mahaguru58 boleh buat tak nampak akan kemungkaran didepan mata padahal berdegar degar berdakwah didalam laman blog selama ini?'

Makanya, saya tidak berlengah lagi, terus bagi signal berhenti ke tepian jalan. Saya tinggalkan isteri saya didalam kereta setelah dikuncikan pintu dan saya berjalan dengan penuh emosi menuju pasangan kurang ajar tersebut.

Saya keluarkan digital kamera saya dan terus merakam video ini didalam keadaan amarah saya sedang naik mendidih bagaikan raksa didalam jangkasuhu!

Budak perempuan itu nampak kedatangan saya tetapi boleh buat derk saja terus menggenggam tangan budak lelaki yang nampak sangat masih terlalu muda, mentah didalam hidup, namun sudah gatal merenyam tak kena tempat, keadaan dan ketika!

Episod selanjutnya baik lah tuan tuan lihat sendiri betapa teruknya keadaan masyarakat Melayu hari ini didalam negara yang gah mengaku menjalankan pemerintahan berprinsipkan nilai nilai Islam Hadhari oleh cucu Abdullah Fahim, al Imam al Syeikh Abdullah Al Badawi, pemimpin terulung UMNO yang semakin lama semakin menjadi tahap hipokrasi @ sifat kemunafikan mereka!!!

Mujur saya dapat bersabar dengan hanya menyergah kedua mangkok hayon tersebut!

Kalau ikutkan hati dan tahap amarah saya , dah saya terajang kedua ekor itu kedalam sungai dibalik semak tersebut!

Memang saya mengaku terlalu marah sungguh semalam sebab kedua anak @#$%! tersebut boleh selamba derk sahaja meramas mesra didepan orang ramai.

Mana tak bertimbunnya anak anak haram kelahiran dari bangsa Melayu ini yang teramat kurang ajar dari sehari ke sehari!

Kecik kecik tak nak mampos! Sudah besar menyusahkan mak bapak sahaja!

Barangsiapa yang kenal budak perempuan ini beridentiti 'Tasya' dan budak lelaki itu yang saya tak sempat catat namanya supaya kabarkan kepada mak bapak mereka akan perbuatan maksiat mereka ini.

Bertudung macam anak anak orang baik baik tetapi 'bermaksiat tak hengat dunia'!!!

Memang sakit hati betul memikirkan akan kemungkaran yang sedang merebak di bumi 'Ketuanan Melayu' ini!

Champion didalam bab kerja kerja maksiat! Bangsa lain memang tak boleh lawan punya!

Melayu memang boleh!

Boleh lingkop!!! @#$%^&!

Post a Comment