Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

Read N Write Ad

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Monday, June 30, 2008

Anwar Ibrahim's Statement Issued from the Turkish Embassy.























Datuk Seri Anwar Ibrahim who has taken refuge in the Turkish Embassy here in Kuala Lumpur fearing for his life after getting information from reliable sources of plans to assassinate him by his political enemies has issued this latest statement.

This is his full statement released at 5.30pm, Sunday 29th June, 2008:

" I am issuing this statement from within the embassy of the Republic of Turkey in Kuala Lumpur.

I was transported to the embassy earlier this morning fearing that my personal safety was in danger. I thank all those who offered to assist me in this time of need and am grateful to the Turkish ambassador for extending an invitation to seek refuge within the embassy.

Since the March 8 election, numerous credible sources from within the government and military intelligence have advised me that certain agents from within Barisan Nasional leadership have initiated plots to cause harm to me or my family or my supporters.

I have been told that my assassination has not been ruled out as means to subvert the people's will and bring an end to the transformational changes taking place in Malaysia.

Notwithstanding the threats which are intended to silence my voice, I intend to make public new evidence implicating that Inspector-General of Police Musa Hassan and Attorney-General A Gani Patail engaged in criminal acts of fabricating evidence in cases launched against me in 1998.

The allegations that have been made against me on Saturday are nothing more than a replay of the events which transpired in 1998 when I was sacked from the office of the deputy prime minister, jailed and beaten, and then charged and convicted by a kangaroo court for crimes which I never committed.

This charade was orchestrated by a corrupt Barisan Nasional leadership which made use of the entire apparatus of the state power including its control of the judiciary, the police force, and its grip on the mainstream media.

These actions are being repeated today to undermine the forces of reform and renewal which were unleashed in the March 2008 election.

I would like to assure my family, friends and supporters in Malaysia that I am safe and remain committed as ever before to continuing the struggle for a free and just Malaysia."

Anwar Ibrahim
Turkish Embassy
118 Jalan U-Thant,
55000 Kuala Lumpur.
~@~

It's a shame to see a Malaysian politician be hounded like this and forced to take shelter fearing for his life in an embassy of a foreign country in his own home nation's capital?

Why does the Malaysian Prime Minister not come forward and guarantee Anwar Ibrahim's safety if the BN really has nothing to do with this alleged sodomy case?

All that I see being reported is denials after denials being made by the PM and a few days down the road, we will all be flabbergasted by what is going to be plastered over all our television sets and online news portals and blogs?

Just wait and see.

Sunday, June 29, 2008

Anwar Ibrahim's dejavu over a new sodomy charge!





Well ladies and gentlemen,

It's a dejavu of sorts for the de facto Parti Keadilan Rakyat leader, Datuk Seri Anwar Ibrahim, when his aide Mohd Saiful Bukhari Azlan, 23 lodged a police report at the Jalan Travers Police station at 6pm yesterday alleging Datuk Seri Anwar Ibrahim of sodomizing him recently.

This aide is obviously another political scapegoat who has vested interests and a political agenda in volunteering his services to DSAI and as being written in many blogs of being a BN mole in the PKR headquarters.

He obviously loves being close to the BN leaders and ministers as can be seen by these photos. A penchant for rubbing shoulders with the cream de la creme of the BN leadership, eh?






















Saiful with Datuk Shahrir Abdul Samad, the current Malaysian Domestic Trade and Consumer Affairs Minister.

















With Dato Mustapha Mohamad, the current Malaysian Agriculture and Agro-based Industries Minister (in batik). Dato Mustapha used to be the Higher Education Minister before the recent 12th Malaysian General Elections.

















Saiful with the Malaysian Tourism Minister Datuk Azalina Othman (in blue) in a group photo. He is standing just behind her.

















Best way for political remora's to tap in to the political juice is to be close to the high offices of government ministers.

In this photo Anwar's aide is seen posing at the Malaysian Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak's office.

Maybe soon someone will be posting a photo of this young man with the Imam Hadhari, the Big Daddy himself, eh?

In the political world, people will just do anything in order to shoot either straight up to the top or wing it for one's political mileage.

This young man sure seems to be deep in the Malaysian political jungle.

I am just wondering whether this sodomy allegation is not something cooked up by Anwar's foes once again as it has been proven to work in curtailing his spiraling climb to power during Mahathir's time and as they wanted, effectively cold storage him in prison for six years and then had him in limbo for another 5 years after being released?

Frankly, the best way to cut down someone with Anwar's background is to accuse him of sexual misconduct!

It works everytime!

Many an alim has been accused of being zalim and destroyed spiritually, emotionally, mentally and their reputations soiled socially by their enemies using the sexual abuse card. So is this case.

I am not saying that Anwar is a 100% maksum or what but to accuse him of being a sodomite again is just downright dirty and totally abhorrable.

Are we looking at another wave of Reformasi that is going to witness many more innocent Malaysians be beaten and brutalized by the BN's Federal Reserve Units?

Are Malaysians in danger of losing their life's and risk injury to their limbs all over again?

I don't like the look of this. We are on the brink of another political disturbance that might just escalate into an all out confrontation between the BN and the Pakatan Rakyat supporters.

I learn that Anwar Ibrahim has sought asylum in the Turkish Embassy in fear for his life.

We are looking at the possibility of him going the way of Mahatma Gandhi, Martin Luther King Jr. and Malcolm X!

Altantuya Shaariibuu was bombed to bits and to this day, her accused killers are traveling incognito to and from the prison to the courts like nobody's business?

This is Datuk Seri Anwar Ibrahim, we are talking about?

The man whom Mahathir cut down and seen to it that he was packed up into the political wilderness for 11 years and now Abdullah Badawi and Najib are feeling the same heat from Anwar and suddenly, we have another sodomy case cropping up?

Seem familiar to you folks?

Ladies and gentlemen, be aware of what's happening. Our life's depend on us being in the know and learning to differentiate between fact from fiction or fall victims to malicious gossip?

Things aren't looking that good for us, the pawns caught in this web of deceit and political manouverings by those who are going all out to ensure their political monopoly over the Federal Government and Anwar Ibrahim who claims to have incriminating evidence against the Malaysian Inspector General of Police, Tan Sri Musa Hassan and the Attorney General Datuk Abdul Gani Patail for their roles in plastering Anwar in the 1998 trials?

As I type these words, things are getting hotter by the minute and events are unfolding that just might change this country's future soon.

Very soon.

Read also the blogs of Anil Netto's, Mr.Manager, Riwayat Hayat, Rocky Bru, Sultan Muzaffar, Din Merican, .

They too are zeroing on to this case. Read and contemplate as to how someone close to Anwar can turn around and stab him in the back like this. Pun not intended!

May the truth prevail and seen to be upheld. Right now, word is that truth has been bought and paid for to the extent that it's willing to claim of being not only bought but sodomized as well?

Na'uzubillah! May Allah save us all. Ameen.

Saturday, June 28, 2008

Hellfire Insurance- Lailahaillallaah MuhammadarrRasulullah!



Bismillahirrahmanirrahim.

In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful.





1. Itha jaa nasru Allahi waalfathu

1. When comes the Help of Allah, and Victory,





2. Waraayta alnnasa yadkhuloona fee deeni Allahi afwajan

2. And thou dost see the people enter Allah.s Religion in crowds,






3. Fasabbih bihamdi rabbika waistaghfirhu innahu kana tawwaban

3. Celebrate the praises of thy Lord, and pray for His Forgiveness: For He is Oft-Returning (in Grace and Mercy).


Dear brothers and sisters.
The whole world is witnessing the realization of the above Surah in the Holy Qur'an, Surah An Nasr (The Help) Chapter 110 Verses 1 to 3, which tells of what is happening today, all over the world?

Millions of people are embracing Islam and claiming their birthright to be amongst the Submitters to Allah and becoming Muslims and Mukmins despite the attempts by the Disbelievers to besmear Islam and the Muslims with misinformation and creating a wave of Islamophobia through their manipulations of the news and views using the multimedia.

Nevertheless, the Truth shall prevail and it is as we see it with our own eyes of the revelations of Allah Subhanahu Wa Ta'ala be realized right before us in the very world of the internet and multimedia which has broken through the barriers of hearsay and fitnah upon Islam by it's detractors?

Watch the following video and see for yourselves how the west is seeing more and more Disbelievers come to learn of the Truth in Islam and achieving Salvation in Islam despite the efforts of others to portray Islam in the negative?





Watch these videos and learn about the purpose of our life here on Earth?





The brother explains so clearly about the faith of Islam that if you are a learned person watching this video and able to understand English well, I believe that your mind will tell you that you are watching and listening to the truth of Islam being presented to you in as crystal clear as possible?

Watch this video showing how Islam is the fastest growing religion in the world just as revealed by Almighty Allah in the Surah An Nasr Chapter 110 which I have shared above with you?


No matter how some folks try and besmear Islam and attempt to portray the Religion from Allah Subhanahu Wa Ta'ala in a bad light, it continues to draw the masses of human kind from the countries reputed to be the most negative towards the world's fastest growing faith?

Watch and listen to an American woman testify and declare that 'There is no God but Allah and that Muhammad is the Messenger of Allah on live tv?


The whole world is witnessing by the day learned scientists, professors, professionals come to learn that Islam is the only answer to their search for the many questions which they had been asking all their life?




More and more Americans are embracing Islam on their own free will by the day and are proving the detractors out there denouncing Islam and the Muslims and refuse to be lied to by those who do not have the moral courage to accept that what they are doing is nothing but an exercise in futility to try and stem the waves of truth that is sweeping the whole wide world today as revealed in the Holy Qur'an, Allah's Final Testament for all mankind!



Watch a revert to Islam share his views about Allah and what he has to say about the callings of those who worship the creation and not Allah?


Watch the following full movie about 'The Message' of Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam and learn about how mankind who had degressed into the Age of Jahiliyyah 600 over years after the Ascension of the Prophet Eesa Alaihis Salam @ Jesus Christ al Masih and how Allah Subhanahu Wa Ta'ala raised His Final and Greatest Messenger amongst the Qureishi Arabs in Makkah al Mukarramah and revealed to us The Last and Complete Final Testament which is the Holy Qur'an Al Kareem?

May Allah Ar Rahman Ar Raheem bless you O Seeker of the Truth with His Guidance and Blessings to realize the truth of Islam and embrace it with all your heart. Ameen.

ALL TRUTHSEEKERS MUST WATCH THIS MOVIE IN FULL!



Watch and contemplate upon the message of Muhammad, the Unlettered Prophet, whose life and times has been captured so aptly by this classic movie by the late Moustapha Akkad. Watch it and understand what took place in the Prophet's time?

May the truth be told and prevail over falsehood. Ameen Ya Rabbul Alamin.

May those of you who come to accept the truth; know that your insurance from the Hellfire is 'La ila ha ill lall Laah; Muhammad dar Rasulullah!'

Contemplate how you too can become a Muslim by following what these former Disbelievers did by venturing forth and embraced Islam?


May Allah bless us and guide us to Him!

Ameen.

May peace and tranquility be upon you. Insya Allah.

Thursday, June 26, 2008

Ezam - Sireh Pulang ke Gagang - Dikunyah dan diludah nanti?



Barangsiapa yang mengikuti gelagat ahli ahli politik tanahair terutamanya bekas bekas ahli politik yang nak kata penting sangat tidak lah pulak tetapi sepertimana kita semua sedia maklum, satu satunya parti kebangsaan Melayu yang tengah kelam kabut iaitu UMNO teramatlah gumbira kerana adanya orang politik seperti Ezam Mohd Noor bekas penasihat kanan Datuk Seri Anwar bin Ibrahim sudi memohon masuk kembali parti UMNO dan berazam si Ezam untuk menjatuhkan Anwar seupaya beliau?

Program mengalu alukan kepulangan si Ezam kedalam UMNO diatur sedemikian rupa oleh UMNO Bahagian Bandar Tun Razak dengan tajuk 'Sireh Pulang ke Gagang'.

Saya tak lah kisah sangat dengan drama politik sebegini kerana dah lumrah dengan telatah ahli ahli politik peringkat sederhana seperti Ezam kerana sama sahaja keadaan politik tanahair dengan ada atau tiadanya mereka ini didalam arena siasah negara.

Saya sekadar ingin memperingati Ezam supaya tidak senasib dengan daun sireh kerana kelazimannya daun sireh ni sewaktu muda dan bergetah sahaja ditatang dengan begitu sayang oleh tangan tangan yang berkepentingan.

Di oles dan di usap, disapu kapor, disertakan secebis gambir, diselit hirisan pinang muda, dan seulas dua cengkih terpilih, sebelum dilipat dan disumbat masuk kedalam mulut yang pelahap.

Dikunyah, digigit dengan begitu berselera, sebelum dihancur lumatkan didalam mulut yang terkenal kaki hisap segala pati pati yang akan ditelan dan kemudian sisanya diludah dengan begitu mudah sekali kerana segalanya telah habis ditelan akan zat dan pati dari daun sireh tadi.

Sireh pulang ke gagang, ye? Iyolah tu!

Berhati hati lah kawan, kerana nasib daun sireh ni sama sahaja. Selagi ada benda yang boleh disedut, dihisap, dikunyah, selagi itulah daun sireh itu ada harganya.

Lambat laun ke longkang juga nasib sidaun sireh atau diludah kedalam ketor yang jijik dan memualkan. Eeeeeeeeeeeeee geli hamba nak membayangkan?

Hai lah sireh....berhati hati lah dikau...Sang pengunyah kat UMNO tu ramai benar yang tengah lahap.

Hehehehehe...



Geli hati hamba menonton Ezam yang mengepalai GERAK iaitu satu gerakan nak hapuskan rasuah boleh telan balik semua kata kata beliau dan kembali kesarang UMNO dimana ada kepala kepala yang terkenal dengan benda yang dia lawan selama ini.

Macam cerita Anwar yang dulu cuba nak cuci UMNO dari dalam?

Akhirnya UMNO yang mencuci Anwar Ibrahim luar dalam. Hehehehehe...


Mahathir pun seronok tengok si Ezam masuk UMNO balik! Hahahaha!

Kalau tuan tuan pejam mata dengar suara si Ezam ni bercakap, mati mati kita kan ingat bahawa itu adalah Anwar Ibrahim yang sedang berucap!

Begitu hebat sekali didikan Anwar sehingga si Ezam ni boleh menjadi suara latar bagi sebarang video yang hendak memperleceh Anwar! Fuyoo....marbahaya tuu!!! :P







Hai lah sireh...bersedialah dikau untuk dikunyah...hehehehehe...

Sunnah Hari Jumaat





Assalamualaikum wahai Mukminin na wal Mukminat sekelian.

Semoga anda diberkati Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan sihat sejahtera disamping keluarga anda.

Berikut adalah beberapa Sunnah Hari Jumaat yang saya petik dari kitab kitab Hadith untuk kita amalkan bersama terutamanya Mukminin yang akan ke masjid untuk menunaikan Solat Jumaat esok, Insya Allah.

















Hari Jumaat tuan tuan yang mulia adalah hari dimana Allah Subhanahu Wa Ta'ala memerintahkan kita berkumpul di masjid masjid Allah untuk bersolat berjamaah dan mendengar akan isi khutbah yang disampaikan oleh para khatib atau imam.
  1. Persediaan untuk kita menyambut kedatangan hari Jumaat nan mulia ini haruslah dimulakan dari hari Khamis lagi. Kita hendaklah membersihkan diri kita dengan melakukan kerja kerja mengemas diri kita seperti memotong kuku tangan dan kaki, menggunting rambut, mengemaskan janggut dan misai, membuang atau mencukur bulu bulu ketiak dan ari ari kita. (Ihya Ulumuddin).
  2. Hendaklah kita menyediakan pakaian kita untuk dipakai ke masjid mulai hari Khamis sendiri. Hendaklah kita memakai pakaian kita yang terbagus sekali yang ada pada kita dan hendak lah kita memakai pakaian yang bersih, telah di basuh dan kalau boleh di seterika dengan elok, demikian adalah kerana kita akan menghadap Allah Rabbul Jalil bersama sama dengan ribuan Mukminin yang lain.
  3. Kopiah, songkok atau serban hendaklah disediakan dan dibersihkan siap siap. Pakailah yang bersih dan tidak berbau. Beruskan songkok supaya hilang debu dari baldunya. Kopiah hendaklah yang putih bersih atau warna lain tetapi jagalah kebersihannya. Begitu juga dengan kain serban yang dipilih. Hendaklah memastikan bahawa kain itu bersih dan tidak lusuh. Jika serban itu telah lusuh, maka gantikanlah ia. Sekiranya tidak mampu, memadailah memakai kopiah sahaja. Sebaiknya berserban kerana ianya satu sunnah Nabi Sallalahu Alaihi Wassallam dan ada banyak pahala bagi mereka yang mengamalkan sunnah ini dengan ikhlas. Insya Allah. Ianya lambang seorang Muslimin.
  4. Sebelum ke masjid hendaklah kita mandi sunat Jumaat.
  5. Gunakan miswak ataupun bersiwak. Bagi mereka yang tidak menemui kayu sugi, maka bolehlah memberus seperti biasa dan menggunakan ubat gigi. Berkumur kumur lah dengan pencuci mulut yang ada terdapat dipasaran.
  6. Gunakan minyak attar seperti haruman kasturi kerana ianya adalah Sunnah Rasulullah SAW. Boleh juga memakai minyak wangi wangian tetapi hindarkanlah dari memakai bau2an yang terlalu kuat sehingga memeningkan orang lain. Tuan tuan mesti tahu apa yang saya maksudkan?Hehehehe...kekadang, semput nafas kita dibuatnya jika orang disebelah kita memakai attar yang terlalu keras baunya. Bersederhanalah.
  7. Bila memilih pakaian untuk ke masjid, pakai lah pakaian tuan tuan yang terbaik dan sebolehnya yang berwarna putih kerana ianya lambang kesucian dan mudah dikesan jika ada sebarang kekotoran yang melekat pada nya mengelakkan kita terpakai pakaian yang tercemar najis atau sebarang benda lain.
  8. Hendaklah kita pergi awal ke masjid kerana lebih banyak pahala dicatatkan oleh para Malaikat yang menunggu dipintu pintu masjid bagi mereka yang awal. (Sahih Bukhari).
  9. Sebaik mungkin, disarankan kita berjalan ke masjid yang berdekatan. Setiap langkah ke masjid mendapat satu pahala, gugur satu dosa dan dinaikkan satu darjat .
  10. Hendaklah terus ke dalam masjid dan mencari ruang disaf saf terdepan kerana lebih banyak pahala diberikan kepada mereka yang memenuhkan saf saf didepan dan dapat mendengar isi khutbah dengan lebih baik serta terhindar dari gangguan percakapan orang orang yang kurang arif tentang keperluan Jumaat iaitu tidak bercakap semasa khatib sedang berkhutbah.
  11. Hendaklah memberi sepenuh perhatian kepada isi khutbah.
  12. Apabila nama Nabi Sallalalahu Alaihi Wassallam disebut didalam khutbah, dibolehkan untuk kita membaca selawat keatas Nabi didalam hati kita sahaja (tanpa pergerakan lidah atau mulut). Ruh kita hidup dan mampu membaca selawat dari dalam jiwa kita sendiri.
  13. Diantara dua khutbah, hendaklah kita berdo'a.
  14. Hendaklah kita memberi ruang untuk saudara saudara kita masuk kedalam saf dan usah biarkan ada ruang diantara kita dan makmum yang lain. Hendaklah kita bersama sama dengan jamaah yang lain didalam saf tanpa terputus atau terasing dari jamaah.
  15. Dari hanya membawa sejadah perseorangan (bagi tempat dimana masjidnya sempit) kalau boleh, bawalah tikar lipat yang boleh memuatkan beberapa jamaah yang lain. Ada pahala yang Allah SWT akan berikan bagi mereka yang menyenangkan jamaah yang lain.
  16. Jika anda seorang peniaga atau usahawan yang membawa barang dagangan atau perkhidmatan untuk dijual atau dipromosikan kepada para jamaah, hindarilah dari mengguna pakai ruang yang disediakan untuk solat seperti dikhemah khemah tepian masjid. Contoh terbaik adalah dimasjid di tempat saya. Masjid Saiyidina Othman di Bandar Tun Razak, Kuala Lumpur. Kerapkali saya terpaksa mengangkat keluar meja meja promosi yang diletakkan oleh ejen ejen Takaful, Penulis Wasiat dan sebagainya yang menyempitkan ruang solat para jamaah. Selalunya terpinga pingalah mereka bila melihat hamba mengangkat keluar bahan bahan promosi mereka dan letakkan diluar dari ruang solat. Oleh kerana kita dilarang berkata semasa khutbah, maka bahasa isyarat sahaja pengganti nya. Saya hairan kenapa ada manusia Muslim dizaman sekarang ini masih kurang mengerti tentang apa yang boleh dan tidak boleh dilakukan didalam kawasan masjid apatah lagi mengambil ruang solat untuk menjadi medan promosi dagangan mereka?Astaghfirullah hal azhim! Ya Allah! Engkau berikanlah Taufik dan Hidayah Mu kepada golongan ini Ya Rahman!
  17. Sebaik mungkin, bila azan telah dilaungkan, maka bangunlah mengerjakan solat sunat Jumaat 2 rakaat. Pahalanya amatlah banyak berbanding solat sunat hari yang lain.
  18. Sesudah solat Jumaat, usahlah bingkas bangun hendak meninggalkan masjid kerana tidak bererti kita bersolat Jumaat tetapi tidak sabar menanti Imam membaca do'a dan bersama sama para jamaah mengaminkan do'a tersebut? Bagaikan pergi ke majlis kenduri tetapi tidak bersama sama menjamah hidangan yang disediakan oleh tuanrumah? Do'a itu adalah penyudah kepada solat. Do'a itu senjata mukmin. Jika kita terlepas mengaminkan do'a yang dibacakan Tok Imam, sama sahaja seperti kita pergi ke majlis kenduri tetapi kita ketinggalan dari sama sama menjamu selera makanan lazat yang disediakan oleh hos kita? Allah Subhanahu Wa Ta'ala memberi keampunan terhadap hamba hambaNya yang datang bersolat berjamaah secara total. Bilamana ada yang bingkas bangun sesudah salam dan beredar pergi tanpa mengaminkan do'a umpama orang yang keluar meninggalkan majlis sebelum diedarkan pahala dan keampunan Allah Subhanahu Wa Ta'ala? Kan rugi gitu?
  19. Sebaik mungkin, selepas do'a berjamaah tadi dan selepas bersalam salaman dengan jamaah yang lain, maka kemudian bangun lah bersolat sunat Jumaat ba'diyatan 2 rakaat dan disudahi dengan do'a peribadi memohon keampunan bagi diri sendiri, ibubapa anda (tanpa mengira samada mereka masih hidup atau sudah kembali ke Rahmat Allah), isteri dan anak anak, sanak saudara dan sesama Muslim. Mudah2an dimakbulkan Allah! Amin.
  20. Bersalam salaman dengan sebanyak mana Muslim yang anda temui didalam perjalanan pulang anda. Bawa bersabar semasa memandu keluar dari masjid jika anda memandu kenderaan atau menunggang motosikal. Bagi yang berjalan kaki, bawa bersabar dan berikan ruang bagi orang lain berlalu dahulu. Ada banyak manfa'atnya bagi mereka yang bersabar bila berada dikhalayak ramai. Semoga Allah SWT memberkati kita semua. Amin.


















Wabillahi Taufik Wal Hidayah.

Wassalamualaikum Warahmatulillahi Ta'ala Wabarakatuh.

Wednesday, June 25, 2008

Jamaat Tabligh Markaz Sri Petaling - My Ziarah & Muzakarah.





Alhamdulillah! Yesterday, I managed to visit the Masjid Bandar Baru Sri Petaling, which is also the Markas of the Jamaat Tabligh Dakwah Movement Headquarters of Malaysia.

















This is my first visit to the famous Markaz Tabligh Sri Petaling and I spent practically the whole part of my day there and was blessed to be able to pray my Zohor and Asar prayers with the mubalighs of the Jamaat Tabligh who came from many countries and also a few known acquaintances from my village in Jelutong and a few friends from Georgetown City, Penang.

Insya Allah, I will be frequenting this Markaz from now on. I love being in the company of my fellow Muslims and Da'ee's. Although we may have our different ways of carrying out Dakwah, I still love being in the midst of the truthseekers and abdillah's of Allah Subhanahu Wa Ta'ala!

Although I have written about the Jamaat Tabligh before in the negative following the fatwa by Syaikh Abdul Aziz bin Baaz here, I still believe that the Jamaat Tabligh movement can still be fine tuned and improved by way of muzakarah with the other Dakwah movements and unite our efforts in enjoining to the good and forbidding of the evil prevailing in our societies.

The fatwa includes : However, if there was a Jamaa'ah doing tableegh other than them, from the people of knowledge, then (it is permissible to) go out with them for dakwah purposes. If there was a person of knowledge who goes out with them to enlighten and guide them, along with teaching them such that they leave their falsehood and embrace the way of Ahlus-Sunnah wal-Jamaa'ah, (then that is good).

I am not claiming that I know better than them but I do believe that we can still work together in areas that we can agree upon and co-operate.

The main purpose is to seek the Redha of Allah Azza Wa Jalla and to not be obstinate to such a degree that one refuses to listen to others points of views and learn from them as well.

Things that we know for sure are innovations or doesn't seem right to us, just try and talk things out with them failing which, there is always the 'lakum dinukum waliyadin' finale.

When I was living in Penang, I used to go and listen to the bayans of the Jamaat Tabligh at Masjid Benggali, Georgetown, Penang and had even joined my brother Abdul Aziz on several Tabligh Ijtima's in Perak and elsewhere.

In the field of Dakwah Al Islamiyah, there are various movements and organizations who carry out Dakwah in their own ways and the Jamaat Tabligh have their own code of rules and guidelines as well.
"An article of faith in which the tabligh accepts that there is no god but Allah and the Prophet Muhammad Sallallahu 'Alaihi Wasallam is His messenger. and that Allah can do each and every thing without the help of the creation, and the creation cannot do anything without the help of Allah. The only way to succeed in this world and the next (life after death) is to walk on the path shown by Prophet Muhammad Sallallahu 'Alaihi Wasallam."
  • Concentration and Devotion in Salaat
"Five daily prayers that are essential to spiritual elevation, piety, and a life free from the ills of the material world. To build a connection with Allah Subhanahu Wa Ta'ala and to gain from his unlimited treasures"
Ilm and Dhikr "The thirst for knowledge and remembrance of Allah conducted in sessions in which every individual contributes whatever knowledge which one can regarding performing prayers, reciting the Quran and reading Hadith and to gain the remembrance of Allah in every action make Dhikr by reciting 3 Tasbihaat, Third Kalimah, Durood and Istighfaar."
Ikram-i-Muslim "The treatment of fellow humans with honor and deference, to love the youngsters and respect the elders and have respect for the scholars of Islam"
Ikhlas-i-Niyyat "Reforming one’s life in supplication to Allah by performing every (good) human action for the sake of Allah and toward the goal of self-transformation"
Dawat-o-Tabligh "The sparing of time to live a life based on faith and learning its virtues, following in the footsteps of the Prophet, and taking His message door-to-door for the sake of faith. Since Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wasallam was the last and final prophet, it is our duty to now carry on this work of the prophets, i.e. call others towards good and prevent evil"

The Jamaat Tabligh here in Malaysia mostly follow what the World Tabligh Headquarters at Basti Nizamuddin in India have formulated as the methodology of carrying out their Tabligh efforts.

The Markas here is addressed as Masjid Jamek Sri Petaling, Bandar Baru Sri Petaling, Kuala Lumpur. You can read about the Tabligh movement here and here.
















Tabligh Jamaat members taking wudu' @ ablution before Solat @ prayers.
















Tabligh Jamaat Muslims on their way to the main prayer hall to perform the Solat Dzohor congregational prayers after their taking of wudu' @ ablution. Notice the toothstick being held by the brother in front? It is called miswak @ Arak root in Arabic that was used by the Blessed Prophet Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam to brush his teeth and is proven to be very effective in maintaining excellent oral hygiene.
















A student of the Madrasah Miftahul Ulum which is located within the grounds of the Masjid Jamek Sri Petaling seen tying his imamah @ serban, dressed in white cotton jubah, a symbol of the purity of one's heart in seeking the Ilm of Islam and on his way to becoming a Hafiz of the Holy Al Qur'an Al Kareem, Insya Allah!
















There is a certain glow and purity that one can detect in the person of a true Muslim such as the brother here which shows up on his face as a sign of his inner peace of mind and tranquility of his spirit that you just have to admit that comes with total surrender of one's being to Allah Subhanahu Wa Ta'ala.
















I recall an old Arab proverb, ' Whatever is in the heart; shows up on the face!'. Ego if it is ever present will manifest itself on one's face and cloud one's demeanor no matter if one is a fair skinned person and at times even the darkest skinned person but with the purest heart will just glow with his or her inner beauty, befitting the grace and gentle soul of one's being. Yesterday, I was fortunate to meet some gentle beings who just manifest the parable here to the letter. May Allah Subhanahu Wa Ta'ala bless them.

There were also a few who didn't quite live up to the expectations that I had but I will let that slide for my ziarah was not to find faults with the ones who had some issues with opening up to a stranger or to even flash whatever pearlies they still had but then again, people are just that, aren't they?

Insan. Human beings. Each with his pluses and minuses. I choose to remember just those who made my day! :)

One very holy looking chap however made me feel a bit sad when he said that why should he be friendly or smile to someone whom he is just meeting for the first time?

These are the kind of folks who have yet to reach the stage of 'husnulzohn' @ thinking well of others and failing to live up to the sunnah of the Prophet Sallalahu Alaihi Wassallam in smiling and thinking well of others and portraying the good image and persona of a proper Muslim?

Nevertheless as usual, in my own unique way, I managed to break down his walls and got the brother to exchange well wishes with me and depart from each other although I know the fella must be seething in his heart to be told off in my own special way of 'thrusting the spear of truth right through his heart and withdrawing it gently without spilling a drop of his spiritual blood'! :D

How do I do that? Well, those who have had direct exchanges with me would know that.




















































































The view of the Masjid Jamek Sri Petaling's dome from the inside.

































The Markaz is among the only masjids which offer weary travelling Tabligh Jamaat's in transit a sanctuary to rest and recuperate before continuing on their Dakwah efforts throughout the world.

Here is a list of the worldwide Markaz of the Jamaat Tabligh. Some of the addresses might be not up to date but for those who want to know, it is up to them to seek further info from the net.

Back to my main points.

Some will accuse such missionaries of escapism from their responsibilities at home but then again, who can say for sure as to what is in the hearts and minds of such men who may just be seeking the Mercy of Ar Rahman and the true Knowledge of Islam and learn from their meeting with the various people of this multi ethnic, multi cultural, multi faithed world?

It is none but Allah who knows what is hidden in the hearts and souls of these da'ees in transit?
















I met and befriended these brothers from Indonesia and China who were just happy to share with me their stories and experiences while being here. Seated from left is Brother Harwana from Jakarta, Brother Nasruddin from Henan, Xinjiang, China and Brother Abu Imam from Jakarta, Indonesia.















Myself with Brother Nasrudin ( China) and Abu Imam (Indonesia).
















Posing with me are Brothers Nasruddin (China), Harwana (Indonesia), Omer (Sudan) and Abu Imam (Indonesia).

Ikhwanul Muslimin. Alhamdulillah.

Nasruddin spoke to us in Mandarin and I managed to shoot a video of him sharing his views and am uploading the video here for you to see and I have also shared about Islam and what it has to offer those of us who are amongst those seeking the Love and Beneficence of Allah Azza Wa Jalla.

May Allah SWT bless and guide us all to the Truth and Salvation that we all seek! Ameen.

Sunday, June 22, 2008

Uptrend Networks Platform Rangkaian Usaha Niaga Antarabangsa













Assalamualaikum semua pencari peluang disana.

Saya berdo'a semoga anda sekeluarga berkeadaan sihat wal'afiat dan bersemangat didalam meneruskan saki baki kehidupan didalam dunia yang fana ini.

Tergerak hati saya untuk menulis tentang perniagaan yang saya ceburi sejak akhir tahun 2006 tetapi tidak menumpukan sepenuh tenaga dan usaha saya kerana sedang berusaha menjayakan usaha program pembelajaran Bahasa Mandarin (Hanyu) dan Kebudayaan China anjuran Kerajaan Republik Rakyat China melalui Pusat Bahasa dan Kebudayaan Global Hanyu, Shanghai Jiao Tong University.

Walaupun saya tengah sibuk didalam usaha menyelesaikan kerja kerja pengaturan kerja dan pelaksanaan program pembelajaran Bahasa Mandarin ini dengan sebuah universiti rantau Asia yang disertai 30 negara Asia, saya masih tidak melupakan usahaniaga saya melalui Uptrend Networks Sdn Bhd.

Ramai yang menyertai Uptrend tetapi tidak betul betul faham cara kerja dan usaha yang perlu dilakukan mereka sesudah menjadi ahli Uptrend2u.com.

Uptrend2u bukan lah satu bisnes yang akan tumbuh bercambah bagaikan cendawan selepas hujan.

Ianya berasaskan aktiviti semata mata.

Bagaikan menoreh getah, ada usaha berterusan yang perlu dilakukan setiap ahli Uptrend Networks yang ingin bebas dari masaalah kewangan.

Rata rata mereka yang kuat mengadu tentang kegagalan mereka meraih pendapatan luarbiasa dari urusniaga Uptrend Networks terdiri dari mereka yang gagal melaksanakan apa yang perlu mereka lakukan untuk mendapat ganjaran kewangan dan bonus bonus yang disediakan untuk usahawan Uptrend yang berjaya melakukan apa yang disarankan oleh pihak pentadbiran syarikat.

Amat tidak adil bagi mereka yang tidak faham cara kerja didalam sistem usahaniaga Uptrend menuding jari terhadap para pemimpin Uptrend Networks dan ‘upline’ mereka diatas kegagalan mereka sendiri mempelajari pelan niaga dan sistem merangkai niaga yang dianjurkan didalam Uptrend2u.com.

Kebanyakan yang gagal dan kecewa didalam bisnes ini selalunya terdiri dari mereka yang gelap mata dan hanya mengimpikan wang beratus ribu datang memenuhi akaun masing masing tanpa menyedari bahawa jika ‘Ruyung tidak dipecahkan; manakan dapat sagunya?’

LANGKAH PERTAMA

Ada usaha yang perlu dilakukan selepas mengisi borang permohonan keahlian Uptrend Networks dan membeli Pakej Perniagaan yang ditawarkan syarikat Uptrend Networks Sdn Bhd.

1. Pertama sekali anda perlu memilih pakej niaga yang sesuai untuk anda berdasarkan keadaan kewangan anda dan persediaan anda untuk melaksanakan tugas dan tanggungjawab anda sendiri sebagai seorang usahawan Uptrend?

Pilih dan beli hanya pakej perniagaan yang anda mampu dan usah berhutang dengan sesiapa didalam memulakan usahaniaga Uptrend anda ini.

2. Selepas anda berjaya membeli pakej perniagaan Uptrend anda, maka langkah seterusnya adalah untuk anda mendaftar laman niaga anda sendiri yang diberikan bersama dengan pakej perniagaan Uptrend2u.com anda.

Anda perlu mempelajari selok belok membina laman web ui2u.com anda dengan memahami setiap aspek dan sistem laman web ui2u.com anda. Bagi anda yang mempunyai modal lebih, bolehlah mengupah pereka laman web niaga profesional dan menaiktaraf laman web anda supaya menarik lebih ramai pelanggan Uptrend2u anda.

3. Langkah seterusnya adalah bagi anda menghadiri Kursus N.E.W. @ ‘New Entrepreneur Workshop. Kursus ini akan membuka mata anda terhadap segala apa yang perlu anda fahami tentang cara membina rangkaian niaga Uptrend anda dan memberikan anda ilmu asas berangkai niaga. Anda juga akan berupaya memahami cara operasi laman web ui2u.com anda dan bila tamat kursus N.E.W. ini, anda akan dapat melancarkan usahaniaga anda dengan lebih sempurna.

4. Sebaik sahaja selesai kursus N.E.W. anda perlu menjalankan usaha niaga anda melalui kerja kerja membina rangkaian niaga dan berhubung dengan prospek prospek niaga anda. Anda perlu menggunakan laman ui2u.com anda dan mengisi emel emel prospek anda yang bila penuh cuma perlu ditekan hantar sekali sahaja dan sistem perhubungan ui2u.com anda akan mengirim emel makluman tentang peluang niaga ini kepada semua alamat alamat emel yang anda isikan tadi.

5. Kenalan kenalan anda yang menerima emel anda tadi akan mendapat satu emel yang direka khas siap dengan persembahan peluang niaga ini melalui format ‘Flash Presentation’ yang akan memerlukan interaksi dari mereka untuk mengisi maklumat diri mereka dan persetujuan mereka untuk terus menyaksikan persembahan ‘Flash’ yang akan mempromosikan bisnes anda secara otomatik 24jam setiap hari selamanya.

6. Bila ada diantara mereka yang mahu mengetahui lebih lanjut tentang bisnes Uptrend ini, mereka kena mengisi nombor telefon peribadi mereka dan dengan ini anda berpeluang menghubungi mereka kembali untuk mengatur temujanji anda.

7. Jika anda mahir didalam membuat persembahan peluang niaga Uptrend dan anda berpengetahuan mengenai selok belok perniagaan berangkai niaga ini, anda berpeluang untuk melaksanakan perjanjian kerjasama dengan prospek anda dan mendaftar mereka didalam rangkaian niaga Uptrend anda.

8. Setiap pendaftaran Uptrend dimana prospek anda membeli pakej perniagaan yang mereka mampu dan melaksanakan perkembangan rangkaian niaga bersama anda, akan berlaku proses penjualan pakej perniagaan Uptrend dimana akan ada produk Uptrend yang dijual dan ada pakej sistem niaga laman ui2u.com Uptrend yang akan dibeli oleh mereka yang mendaftar dibawah rangkaian niaga Uptrend anda.

9. Syarikat Uptrend akan membayar anda yang memperkenalkan ahli baru kedalam sistem niaga rangkaian Uptrend Networks pelbagai bonus hasil dari jualan dan pembelian produk serta pakej sistem niaga berkenaan.

10. Bonus bonus yang akan dibayar kepada anda sebagai ahli Uptrend berdaftar yang memperkenalkan ahli ahli baru bertepatan dengan jumlah pakej perniagaan Uptrend yang baru didaftarkan dan kadar bayaran ke dalam akaun anda dan ahli baru anda adalah seperti yang ditetapkan Uptrend.

11. Bayaran Bonus Perkenalan akan dibayar kepada ahli Uptrend yang memperkenalkan ahli terbabit dan tidak kepada ‘upline’ mereka.

12. Ada laporan dari prospek prospek usahaniaga Uptrend yang mengadu bahawa ada upline upline yang cuba memperbodohkan mereka dengan menyatakan bahawa ahli ahli baru yang membawa masuk ahli ahli perlu meletakkan bisnes mereka dibawah rangkaian dan nama upline untuk memenuhi slot slot kosong didalam rangkaian niaga upline! Ini adalah satu kesalahan besar didalam sistem perniagaan Uptrend dan cubaan penipuan ini wajib dilaporkan kepada pihak pentadbiran Uptrend.

13. Ini adalah satu jenayah perniagaan dan mereka yang terbabit harus dilaporkan kepada pihak berwajib dan tindakan undang undang jenayah komersial wajib dikenakan terhadap mereka. Penipuan penipuan sebeginilah yang merosakkan nama baik syarikat dan mencemar reputasi sistem rangkai niaga didalam negara mahupun diperingkat antarabangsa.

14. Bagi mereka yang berniaga secara jujur dan amanah, rangkaian niaga mereka akan bertambah besar dengan setiap pendaftaran perniagaan baru dan peluang pendapatan bagi setiap ahli Uptrend didalam rangkaian Uptrend Networks adalah amat cerah sekali sekiranya setiap ahli Uptrend menjalankan aktiviti pembinaan rangkaian niaga masing masing dengan aktif dan profesional.

15. Salah laku perniagaan memang berlaku didunia jualan langsong dan sistem berangkai niaga. Namun bukan semua peniaga sistem jualan langsong dan rangkai niaga terbabit didalam penipuan sebegini. Sebagai seorang yang hidup dizaman berinternet ini, kita hendaklah sentiasa memajukan diri kita dengan mendapatkan ilmu ilmu asas perniagaan dan peka dengan setiap percubaan penipuan atau salah laku didalam bisnes masing masing.

16. Sepandai pandai tupai melompat pasti akan jatuh ketanah satu hari. Ini peribahasa lama namun hakikat dunia hari ini adalah setiap pesalah dan penjenayah didalam bisnes tetap akan terdedah dan ditangkap bila ahli Uptrend atau perniagaan apa sahaja berani melaporkan kepada pihak syarikat dan pihak berwajib untuk mencantas kejadian kejadian penipuan begini dari terus menghantui dunia niaga jualan langsong dan rangkaian niaga.

17. Hanya dengan bukti dan laporan yang dibuat serta merta sebaik sedar diri ditipu atau dianiaya oleh sesiapa sahaja dapat menghapuskan anasir anasir jahat dan perosak peluang niaga dunia hari ini dari terus berleluasa.

18. Setiap dari kita ada peluang untuk menjana pendapatan yang baik dan memuaskan melalui usahaniaga kita dan masyarakat Malaysia yang mahukan rezeki sampingan hendaklah merebut peluang peluang hebat yang ada didepan mata tetapi didalam waktu yang sama hendaklah peka dan berwaspada terhadap anasir anasir jahat yang sentiasa akan bercambah dari masa ke semasa cuba menangguk di air keruh dan mengambil kesempatan keatas mereka yang kurang berilmu didalam lapangan niaga ini.

19. Setiap perniagaan yang ada didalam muka bumi ini boleh sahaja dijayakan asal ianya halal dan sah baik dari segi agama kita dan undang undang negara. Terpulang kepada kita untuk mempersiapkan diri dengan segala ilmu ilmu perniagaan yang betul dan terkini sesuai dengan kehendak pelanggan dan pasaran niaga. Usah mengalah sebelum mencuba dan senantiasa memperkemaskan diri kita dengan segala keperluan niaga kita baik dari segi ilmu niaga, ilmu perantaraan sesama manusia dan kekuatan mental dan semangat juang yang tinggi dan terpuji.

20. Sekiranya anda gagal pada percubaan pertama, ingatlah bahawa peluang untuk bangun semula dan mengorak langkah, mendaki tangga tangga kejayaan terletak hanya pada kemahuan sendiri dan kesedaran bahawa jika tidak mencuba mencapai kejayaan dengan cara usaha yang berterusan dan diatas landasan yang betul, maka puncak kejayaan akan hanya tinggal angan angan kosong sahaja.

Berusaha itu adalah suruhan Allah SWT dan kejujuran serta amanah adalah kunci kejayaan masing masing.

Soalnya, macam mana kah mereka yang sering mengadu itu berusaha?

Apakah cukup dengan mendaftarkan diri didalam sistem niaga Uptrend ini dan kemudian mengharapkan rezeki jatuh dari langit atau terbit keluar dari skrin kmputer ini memenuhi poket atau akaun mereka?

Tidak sama sekali!

Perniagaan seperti Uptrend ini memerlukan usaha sebenar dari kita dan perlu ada kemahiran berurus niaga dengan prospek dan ahli ahli rangkaian kita.

Perlu sentiasa berhubungan dengan upline kita sekiranya upline itu sendiri seorang yang berkemahiran tinggi didalam bisnes ini dan berupaya membimbing dan membantu kita didalam ertikata yang sebenarnya?

Jika dah nasib kita mendapat upline yang ilmu niaga tak sampai kemana pun, usah lagi terharap harap pada mereka dan sebaliknya, kita sendiri mengorak langkah, mencari ilmu yang kita perlukan dan melengkapkan kekurangan kita.

Yang bulat takkan datang bergolek ; yang pipih tidak akan turun melayang. Itu peribahasa Melayu lama yang memberi erti bahawa jika hendakkan sesuatu maka kita perlu lakukan sesuatu pula.

Ini tidak? Ramai yang masuk kedalam sistem niaga Uptrend tetapi gagal. Gagal memperkasakan diri dengan segala ilmu perniagaan yang perlu malah terlalu mengimpikan kejayaan didalam sekelip mata.

Ini bukan cerita Aladdin dan lampu ajaibnya tuan tuan dan puan puan. Ini adalah satu usahaniaga yang betul betul berpaksikan kepada USAHA!

Tanpa USAHA yang tepat dan bersungguh sungguh dari pihak anda dan pelaksanaan operasi perniagaan anda menurut aturan dan cara niaga yang dibenarkan syarikat dan undang undang negara serta mengikut lunas lunas agama Islam nan Maha Suci, usah lah mimpikan kekayaan dan kejayaan menimpa diri!

Selamat berusaha bersama sama dengan saya jika anda mahukan kelebihan didalam kewangan anda dan jaminan masa hadapan yang lebih baik dari keadaan anda sekarang.














Hubungi saya jika berminat dan mahu berusaha mengubah masa depan anda.

Selagi anda mahu berusaha dan melaksanakan bahagian anda, saya sedia membimbing anda bersama sama pemimpin niaga saya iaitu Cikgu Norhaidi Nordin dan Cikgu Ahmad Amirudin.

Insya Allah.

Saturday, June 21, 2008

Semangat Muslim Cilik Bersolat Jumaat.




Assalamualaikum semua.

Semoga anda berkeadaan sihat wal'afiat bersama anak isteri tercinta.

Tuan tuan dan puan puan, saudara saudari sekelian.

Semalam, saya berkesempatan merakam video yang tertera diatas di perkarangan Masjid Saiyidina Othman, Bandar Tun Razak dimana seorang anak kecil yang begitu comel turut hadir bersolat Jumaat bersama ribuan Muslimin yang datang menunaikan kewajipan mereka.























Terhibur hati ini melihat sikecil ini sujud kepada Allah Subhanahu Wa Ta'ala mengikuti apa yang ayahnya lakukan.

















Bertuahlah si ayah yang beruntung sekali mendapat anak yang sebaik ini dan cara si anak ini diam tidak membuat kerenah semasa khutbah sedang dibacakan mahupun semasa solat.


















Selepas solat Jumaat dan solat sunat 2 raka'at ba'diyatan Juma'at, saya duduk ditikar saya menanti jama'ah beredar dan terlihat anak muda ini duduk segak serba putih, kemas bersongkok dan memakai setokinnya. Saya rakamkan pandangan ini buat tatapan semua.

Saya sempat bertanya kepada beberapa pelajar Sekolah Menengah Sains Selangor tentang laporan akhbar baru baru ini berkenaan gangguan makhluk halus disekolah mereka?

Mereka menjawab sebenarnya laporan akhbar itu terlalu sensasi padahal cuma seorang sahaja pelajar perempuan yang lemah semangat terkesan dengan keadaan semangat dia.

Saya sarankan mereka membaca Ayatul Kursi selalu dan juga Surah Yassin serta Surah Surah 3 Qul semasa didalam asrama.

Mereka beredar selepas itu kerana van mereka telah siap untuk bertolak kembali ke sekolah.























Sebahagian dari jamaah yang sedang menurun tangga untuk kembali kerumah masing masing.

Muslim Malaysia wajib mempertahankan kedaulatan Islam.

Bismillahirrahmannirrahim.
Wassolatu wassalamu ala Rasulillah Khataman Nabiyyi al Mustafa, Muhammad Rahmatulil Alamin. Ila hadhratin arwahi Sahabati Rasulillah hil ajma'in.
Al Fatihah.

Assalamualaikum Warahmatullahi Ta'ala Wabarakatuh.
Ya kaum al Mukminin.

Sejak kebelakangan ini, umat Islam di asak sedemikian rupa oleh puak Kafirin kerana satu asbab utama iaitu kita yang mengaku Allah Subhanahu Wa Ta'ala sebagai Rabbul Alamin gagal didalam mempertahankan kedaulatan Ad Deenul Islam sebagai matlamat utama kehidupan dunia dan akhirat kita.

Di akhirul zaman ini, ternyata kebenaran Hadith sahih Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam yang memperingatkan kita tentang bahaya umat Islam sedunia leka terhadap cabaran dan asakan dari kaum Musyrikin dan Munafik yang akan menyerang kita dari pelbagai sudut aspek kehidupan sementara di alam fana ini?

Saya mengajak saudara saudari mengimbas kembali akan beberapa peristiwa yang menimpa umat Islam serantau seperti di Wilayah Tak Bai, Selatan Thai yang menyaksikan korban tentera Thai yang membunuh beratus umat Islam disana.



Mereka mati tanpa ada sebarang pembelaan dari pemimpin Islam didalam OIC atau Liga Arab.

Abdullah Badawi selaku pemimpin OIC tidak terkutik untuk membela saudara seIslam kita, apatah lagi para pemimpin dan Sultan Sultan Melayu yang memikul tanggungjawab membela nasib dan kehidupan umat Islam serantau mahu pun seluruh dunia.

Sejak zaman berzaman umat Islam menghadapi asakan demi asakan dari musuh musuh Islam namun tidak tampil kemuka para pejuang Islam yang boleh dibanggakan kerana dewasa ini mereka yang konon nya pemimpin Islam mempunyai agenda mengkayakan diri dan berpesta pora melayani tembolok masing serta nafsu serakah yang senantiasa bergejolak didalam hati dan sanubari masing masing.

Dakwah al Islamiyah teramat jarang dijalankan sepertimana dituntut didalam ajaran Islam dan sebaliknya cuma dibiarkan sepi oleh pihak pemerintah.

Program program hiburan hedonisma ditaja dan ditatang setiap hari setiap ketika oleh hampir seluruh kerajaan kerajaan yang bertopengkan identiti Islam.

Media massa yang dikendalikan mereka yang mengaku beragama Islam kebanyakannya tertumpu kepada dunia hiburan semata mata dan berlumba lumba didalam menelanjangkan para pelakon, penyanyi dan penghibur yang ada didalam bahan penerbitan mereka.

Walau media perdana tidak terlepas dari mempromosikan aktiviti mendedahkan aurat penghibur penghibur wanita wanita Melayu Muslim ini.

Baru baru ini kita membaca laporan bahawa Sultan Selangor murka dengan kenyataan dan bantahan Pemuda PAS Selangor mengenai pembabitan dua penyanyi wanita penghibur dunia muzik Malaysia iaitu Ella dan Mas Idayu yang dijadualkan ber'hard rock' dan ber'gelek dangdut 360 darjah' menghiburkan Al Sultan Selangor dan penonton penonton semasa perlawanan bolasepak Piala Sultan Selangor pada 6hb Julai nanti.

Apa hendak diherankan tentang sokongan seorang Sultan Melayu terhadap dunia penyanyi dan penghibur kerana sudah lumrah didalam tradisi istana sentiasa berhibur dengan penyanyi dan penari dari zaman berzaman?

Sultan sultan Melayu memang terkenal menjadi penaung dunia hiburan tanahair dan jarang sekali ada Sultan Melayu yang lebih tertumpu pada dunia Islam dan memperjuangkan hukum hakam Allah Subhanahu Wa Ta'ala didalam dunia ini?

Jika tidak ada pejuang pejuang Islam seperti didalam PAS, ABIM, JIM dan yang sefikrah dengan mereka, maka Islam didalam Malaysia ini sudah lama berkubur, hilang ditelan zaman dan akan jadilah seperti di negara Turki yang sekular!

Roslan Aziz seorang komposer muzik tanahair turut terperangkap dengan kemelut ini bilamana kenyataan nya mempertikaikan bantahan Pemuda PAS Selangor dengan menuduh mereka sebagai egois agama dan kenyataan nya diterbitkan didalam laman Malaysiakini.

"Kelmarin, Roslan menyifatkan tindakan Pemuda PAS Selangor membantah konsert penyanyi terkenal Ella dan Mas Idayu sebagai tindakan 'ego' golongan agama dan bermotifkan politik.
'Orang yang tahu fasal agama, ego dia lebih tinggi. Cuba kita pergi kepada seorang ustaz dan kata kepada dia, hadis ustaz salah, sanad tak betul. (Awak) ingat dia boleh terima? Mereka ini hendak tunjuk suci,' katanya kepada Malaysiakini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas rancangan Pemuda PAS Selangor untuk mengadakan perhimpunan untuk membantah konsert tersebut yang dijadual 6 Julai di Shah Alam.

Namun selepas kenyataan nya keluar didalam Malaysiakini, maka beratus komen menghentam keterlanjuran ucapannya memenuhi ruang komen didalam blognya http://roslanaziz.blogspot.com.

Maka Roslan pun menulis artikel memohon maaf diatas keterlanjuran kenyataannya seperti berikut:

********************************************************************************
Assalamualaikum...

Terlebih dahulu inzinkan saya meminta maaf atas kertelanjuran kata2 saya didalam malaysiakini tempoh hari.

Saya mengaku tidak berfikir panjang sebelum menjawab soalan2 saudara Jimadie tetapi sebaliknya menggunakan emosi dan frustration saya yang lama terpendam.

Sebagai seorang Islam dan bapa kepada anak2 saya..saya tidak sepatutnya menjawab begitu yang menyebabkan ada pihak yang berasa terhina.

Saya TIDAK sama sekali berniat untuk menghina jauh sekali untuk bermusuh sesama saudara.

Walaubagaimanapun ia tidak sepatutnya berlaku dan sebagai seorang manusia yang beragama ISLAM.. bapa.. suami dan anak yang masih menagihkan ilmu pengetahuan dan KeredhaanNYA...

saya dengan merendah hati memohon maaf kepada semua muslimin dan muslimat khusus nya ahli2 PAS atas perlakuan saya itu.

Saya berharap dan berdoa agar saya dimaafkan...

Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Saya berdoa agar kita semua sentiasa dilindungi oleh ALLAH S.W.T. dan dipelihara olehNYA.

Selawat kepada nabi kesayangan kita Rasul ALLAH Nabi Muhammad S.A.W. dan Keluarga baginda A.S.

IKHLAS
Roslan Aziz

************************************************************************

Kita tidak boleh terus bersabar dan berdiam diri sepanjang masa bila Islam dihina dan dicerca oleh puak puak yang memusuhi kita dan ada kalanya kita perlu bangun mempertahankan maruah agama dan sesama Ummah.

Jatuh nya Khalifah Othmaniah disebabkan para pemimpin Islam ketika itu hanyut dengan kemewahan dan fitnah duniawi.

Tontonilah video terbitan sahabat saya Ustaz Hasrizal Abdul Jamil @ Saifulislam.com tentang Khalifah terakhir di bumi ini akibat kealpaan Umat Islam untuk teguh tegas mempertahankan kedaulatan Ad Deenullah!


Ini pulak video terbitan gerakan Hizbut Tahrir Malaysia yang memaparkan realiti sejarah yang menimpa umat Islam yang lupa! Lupa kepada peringatan peringatan Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam supaya bersatu teguh membina Daulah Islamiyah!

Saksikan video ini dan sebarkan kepada rakan taulan anda supaya kesedaran membela maruah Islam bersemarak didalam hati dan sanubari setiap manusia yang bertuhankan Allah Subhanahu Wa Ta'ala!


Kita tidak boleh berdiam diri , menantikan orang lain datang membela Islam kerana Allah Subhanahu Wa Ta'ala telah berfirman bahawa Allah SWT tidak akan mengubah Takdir keatas kita melainkan kita mengubahnya sendiri!



Tontonilah video filem 'The Message' yang diterbitkan oleh Allahyarham Moustapha Akkad untuk memahami sejarah Nabi Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam dan keperitan serta pengorbanan para sahabat sahabat Baginda Sallalahu Alaihi Wassallam didalam menegakkan Syiar Islam di bumi Allah ini.




Usah termakan dakyah kaum kafirin dan munafiqin di Akhirul Zaman ini wahai Muslimin Muslimat sekelian.

Amalkan lah suruhan agama dan jauhi lah kemungkaran sebaik mungkin.

Usah terlepas cakap ; kerana natijahnya akan di alami sepanjang hayat serta perlu berjawab didalam kubur pula!

Semoga kita semua di rahmati Rabbul Jalil dan dicurahkan Taufik dan HidayahNya!

Amin.

Friday, June 20, 2008

Blundering BN and their impending political Armageddon .

'Kami tetap sokong Datuk Seri! Hidup Datuk Seri! BN Boleh!!!' so say the leaders of the remaining 13 coalition parties that make up the beleaguered Barisan Nasional to the man who is today probably the most hated, cursed Prime Minister of this country?

Sucking up to the Prime Minister is a zealously observed and put to practice tradition of the Barisan Nasional coalition parties leadership while they still remain in power?

Before the advent of the Malaysian Blogosphere, dissent of the people against the BN regime had no avenue to be published or passed on to the general public.

No one dared to speak up against the 'Bloody Government' because they were afraid of suddenly receiving a knock at their doors and bundled off to God knows where?

The sinister threat of using this Act, that Act always loomed over the heads of the Malaysian cuckolded public.

Not that many Malaysians had the guts to berate the 'government' because they feared being arrested and sent to the Kamunting Detention Center under the Internal Security Act where to this day, there are still many political activists held under the much detested Act where anyone deemed to be a threat to the ruling party are held indefinitely without trial.

There are many Malaysians languishing in the detention center without any chances of being released despite having been held for many years without charge?

This is the reason why many Malaysians only dare to grumble and mumble in their hearts or talk big in kopitiams, coffee houses or bistros lambasting Abdullah Badawi and his tyrannous rule over Malaysia!

When Datuk Yong Teck Lee, the Sabah Progressive Party President declared that he has lost confidence in the leadership of Abdullah Badawi as the Barisan Nasional's Chairman, the rest of the eunuchs in the form of the remaining 13 BN coaltion party leaders played safe and despite knowing that Abdullah Badawi and his couldn't care less policies since taking over from Tun Dr.Mahathir have brought much heartaches and economic distress to the nation's citizens, still are only interested in protecting their own vested interests and will do all that they can to ensure that they still get to be where they are right now!

At least Datuk Yong Teck Lee has the courage and conviction in sticking to his principles in making his stand known and remaining firm by his actions.

Radio Television Malaysia as usual came out in full swing attacking Datuk Yong Teck Lee in their Prime News slot and followed up with their 'Akhbar Hari Ini' program where they tried their level best in ruining Yong Teck Lee's reputation by labeling him as a 'pembelot' @ traitor !

I feared that the SAPP Supreme Council would desert their President and abandon him in his moment of need for their full support and backing when every other BN leader were ganging up against him to show Abdullah their loyalty!

How glad I am to read that the SAPP Supreme Council leaders are standing firm together with Datuk Yong Teck Lee and are solidly backing him in his 'no confidence' motion against Abdullah Badawi!



This is what Malaysians need to see? The uprising of the Sabahans who have been all these while blindly supporting the BN and getting peanuts for their efforts.

I surely hope that the rest of the BN Coalition parties will wake up to the fact that when the BN Government fails to take into consideration the terrible impact the recent petrol price hike by Abdullah Badawi has unleashed upon us common citizen's financial situation by making us suffer from the repercussions of overall price increases in just every other basic needs and commodities, then we will surely see to it that the BN becomes history in the next General Elections!

If the BN chooses to be a Bloody Nuisance to our lives, then just wait for your Armageddon which we will surely do all that we can to make it into a reality as soon as possible?

Those who choose to stick to Abdullah Badawi's butt, then best be prepared to sink together with him.

Right now, the way things are going, you guys just better start learning how to swim?

When a government starts becoming too big headed, then it's doomsday is just not that far away.

Just like a mighty oak tree that doesn't nourish its roots stands in danger of crashing down as a result of neglect , any government that fails to take care of its people, will soon come crashing down.

In our nation's case, it has taken 51 years for the rot to set in. Sheeeeshh!

Syabas Datuk Yong Teck Lee! As a Malaysian citizen voter, I salute you!

Benefits of Solat by Zainol Abideen.






In the name of Almighty Allah, God Most Gracious, Most Compassionate.

All praises be to Allah, Master of the Universe, my Salawat and Salam to His Final Messenger, Muhammad al Mustafa, Rahmatulillahi Rabbil Alamin.

May Peace, Mercy and Blessings of Allah be upon you O Mukmins and Mukminats and May the Almighty accept our amals and our ibadats as they are and reward us with His Forgiveness and His Baraqah, giving us who believe in and worship Him, our due Salvation and Deliverance from the Trials and Fitnah in the Day of Judgment. Amin Ya Rabbal Alamin.

Dear Muslims,

The very first thing that our souls will be questioned about when we die and our bodies buried in our graves is the status of our solat records?

The Solat is the foundation of a Muslim's Iman @ Faith in Allah Subhanahu Wa Ta'ala.

Allah Subhanahu Wa Ta'ala commanded Solat to us Muslims through His Greatest Messenger, our Blessed Prophet Muhammad al Mustafa when Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam ascended to the Jannahtul Firdaus to Allah's Arash where no other makhluk had ever been summoned to Allah's Presence before the Isra' & Mikraj of our Rasul!

I read that the Solat has been put to practice by other Prophets before Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam in stages but it is only through Muhammad Sallallahu Alaihi Wassallam, that the Solat, the greatest act of prayer that we mankind can offer to Our Lord in full sincerity and with the fullest understanding as to the reason of our Creation, will take steps to learn about how to offer our Solat's with our hearts and minds in tune with our being, body and soul, in worship of Ar Rahman?

To those of us who are really serious in living our life's as true Muslims, it is absolutely important for us to study the foundation and aspects of Solat in order for us to gain the best rewards and full benefits of our Solat.

As true Muslims, we must perform our Solat's in the proper and correct manners as taught by our beloved Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam.

In this Age of Information, there is an abundance of resources for us Muslims to learn about our faith and share whatever information that we have acquired and gained with others through various mediums of communications.

I for one choose this medium of blogging to share with you my fellow Muslims and my readers from other beliefs as to the truth of Islam and what is in store for those who Believe in Allah, God Most Compassionate, Most Merciful and in His Holy Malaikats @ Angels, His Holy Scriptures, His Holy Messengers, the Last Day and in His Qada' & Qadar ( Divine Preordainment) of all that is good and evil?

Iman @ Faith dear Brothers & Sisters is something that one attains only through knowledge and understanding.

It is a culmination of one's spiritual journey and striving to improve one's understanding and practice of Islam.

Allah Subhanahu Wa Ta'ala commands us :







5. Wama omiroo illa liyaAAbudoo Allaha mukhliseena lahu alddeena hunafaa wayuqeemoo alssalata wayu/too alzzakata wathalika deenu alqayyimati
5. And they have been commanded no more than this: To worship Allah, offering Him sincere devotion, being true (in faith); to establish regular prayer; and to practice regular charity; and that is the Religion Right and Straight.
Al Qur'an Surah Al Baiyinah Verse 5.




40. Rabbi ijAAalnee muqeema alssalati wamin thurriyyatee rabbana wtaqabbal duAAa/-i
40. O my Lord! make me one who establishes regular Prayer, and also (raise such) among my offspring O our Lord! and accept Thou my Prayer.
Al Qur'an Surah Ibrahim Chapter 14 Verse 40.




31. WajaAAalanee mubarakan aynama kuntu waawsanee bialssalati waalzzakati ma dumtu hayyan
31. "And He hath made me blessed wheresoever I be, and hath enjoined on me Prayer and Charity as long as I live;
Al Qur'an Surah Maryam Chapter 19 Verse 31.







58. Ola-ika allatheena anAAama Allahu AAalayhim mina alnnabiyyeena min thurriyyati adama wamimman hamalna maAAa noohin wamin thurriyyati ibraheema wa-isra-eela wamimman hadayna waijtabayna itha tutla AAalayhim ayatu alrrahmani kharroo sujjadan wabukiyyan
58. Those were some of the prophets on whom Allah did bestow His Grace,- of the posterity of Adam, and of those who We carried (in the Ark) with Noah, and of the posterity of Abraham and Israel of those whom We guided and chose. Whenever the Signs of ((Allah)) Most Gracious were rehearsed to them, they would fall down in prostrate adoration and in tears.
Al Qur'an Surah Maryam Chapter 19 Verse 58
These are a few selections of verses from the Holy Qur'an that contains the Commandments from Allah Azza Wa Jalla to the Prophets and to Muslims to observe Solat, which is beneficial to us in so many ways if only we endeavor on our part to learn more about our faith?
Solat is not only an obeisance in worship towards Allah Subhanahu Wa Ta'ala but also encompasses the submission of the living soul towards our Creator and the annihilation of our ego in bowing towards the Majesty of Allah Azza Wa Jalla and in prostrating ourselves before His Magnificence.
Solat is the most important act of worship above all other acts of Ibadat.
The commandment to perform the Solat was ordered upon us Muslims by Allah Subhanahu Wa Ta'ala when Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam was summoned to Allah's Presence in the 'Israk and Mikraj night journey that the Blessed Messenger Sallalahu Alaihi Wassallam was summoned to Allah's Presence above the highest heavens.

Israk wal Mikraj is the miraculous Night Journey of the Holy Prophet Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam from the Baitullah of Allah, the Holy Ka'abah where the Seal of the Prophets, our beloved Rasulullah was invited by the Archangel Jibreel Alaihis Salam to mount the Al Buraq brought down to this Earth from the highest Heavens and transported at a speed faster than the speed of light to Masjidul Al Aqsa and from there ascended up to the Heavens and from there forth to the presence of Allah Subhanahu Wa Ta'ala!

Read here to learn in depth about the mukjizat of Allah Azza Wa Jalla where by His Will, our Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam was given the commandment to perform the Solat by our Creator Himself!

Those who would like to learn about the origins of a masjid in the earlier times can visit this site to gain in depth knowledge about how masjids were established back then?

The masjids back then were not as fancy as the ones you would find today all over the world!




























The mihrab.


The Nahal Oded Masjid at Najad back then when it was nothing more than a clearing of gravel surrounded by rocks and stones with an upturned large piece of stone to mark the mihrab and the direction of the Qibla.
















A Bedouin offering prayers at an open masjid in the TransJordan area in the 50s.

Back then, the masjid's were just bare open areas in the deserts of Arabia where the Muslims devotion towards Allah Subhanahu Wa Ta'ala were much more precious and sincere in value compared with the tendencies to over decorate the lavish masjids of today but in which the ones claiming to be Muslims were more alike what has been stated by Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam in these hadiths :

"In the End Times of the community of the faithful people, those who adorn the mosques but leave their own hearts in ruins, who fail to look after their religion as much as they do their clothes, who forsake their religious obligations for the sake of their activities in this world, will increase in number."

The Last Hour will not be established until there will remain those people who will neither be aware of the virtues and never prevent the vices. (Ahmad)

Near the establishment of the Hour, good deeds will decrease. (Bukhari)


Source.

Benefits of solat for the Muslim society @ The Ummah:
  1. Solat is the best platform for a Muslim, male and female to bring oneself closer to Allah Subhanahu Wa Ta'ala.
  2. Solat cleanses one's sins.
  3. Solat removes one's faults and improves one's decorum or akhlak.
  4. Solat removes ill will and envy from one's heart and mind.
  5. Solat is the best way to increase one's stature in life and amongst the Ummah.
  6. Muslims who pray and perform their solat diligently will be showered with Allah's Mercy as long as he or she maintains solat.
  7. If a Muslim is thrown into the Hellfire , the scorching flames will not touch the areas of one's physique which touches the ground when in prostration ( parts of one's body that comes into contact with the earth or ground upon the act of sujud.
  8. Solat carried out with full knowledge and understanding plus focus will enable one to sujud to Allah Subhanahu Wa Ta'ala on Yaum al Qiyamah.
  9. Solat increases one's internal energy and tranquilizes one's soul.
  10. Solat feeds one's heart and soul with the Rahmah and Sakinah of Allah Azza Wa Jalla.
  11. Solat is the doorway to one's receiving of Allah's Baraqah and Sustenance @ Razq.
  12. Solat is the Noor @ Light that brightne's up a Mukmin's Ruuh in the Duniya and Akhirat.
  13. Solat cures many diseases of the mind and heart @ psychological aspects-a praying soul attains a heightened sense of peace and tranquility- a balanced individual, capable of handling whatever trials and tribulations that props up in one's life.
  14. Allah Azza Wa Jalla commands His servants to seek His Help both in the worldly needs and those of the Akhirat @ Hereafter by carrying out the Solat, which is made up of prayers @ do'a.
  15. Those who perform their solat in the jamaah @ congregation can feel and experience the peace and protection of Allah Subhanahu Wa Ta'ala. The power of association is what my Shaikh used to remind us. Strength through unity and oneness of purpose, which is to seek Allah's Blessings.
  16. Solat enables one to be in constant prayer and devotion towards Allah Subhanahu Wa Ta'ala.
  17. Allah Subhanahu Wa Ta'ala doubles the rewards and blessings of those who are in Solat.
  18. Those who take care and fulfill their Solat will be those whose amals and ibadat are accepted by Allah Ar Rahman Ar Raheem.
  19. By taking care of one's Solat, a Muslim is prevented from being amongst the Munafiks.
  20. By being amongst those who take care of the solat, a Muslim will be safe from being resurrected with the likes of the Fir'aun, Qarun, Hamman and Ubay bin Khalaf on the Yaum al Qiyamat!
  21. Solat beings peace of mind.
  22. Solat enlightens one's heart and brightens up one's face and refreshes one's spirit.
  23. Solat prevents one from committing vile acts and abhorrable conduct.
  24. Solat prevents one from being cruel and oppressive.
  25. Solat prevents one from losing control of one's nafs @ lust.
  26. Solat ensures prolonged bliss and acts a barrier towards misfortune!
  27. Solat brings forth blessings and removes worries or tribulations of the heart.
  28. Solat heals mental and psychological conditions and controls one's sexual lusts and associated sins.
  29. Solat is the motivating factor that helps one to do good for society by bringing one into contact with likeminded individuals, united in faith and goodwill and acts as a cementing glue that binds the hearts and minds of the Mukmins into enjoining the good and forbidding the munkar.
  30. Solat when carried out in a jamaah @ congregation is an excellent platform for social mingling and interaction amongst the society @ ummah.
  31. Solat Jamaah when carried out correctly is enlightening and brings one into contact with the learned ones in the masjid and opens up the doors of learning for all when the 'Majlis Ilmu' is carried out by the scholars and imam of the masjid. Learning opportunities for those who seek the truth and knowledge of Islam.
  32. Solat cleanses the hearts of the Muslims and prevents one from being a hypocrite @ munafik.
  33. Solat opens up the hearts and minds of the Muslims to love one another for the sake of Allah Subhanahu Wa Ta'ala for the strength of the Ummah comes from the gathering of those who are united in devotion towards Allah Ar Rahman Ar Raheem.
  34. Solat puts to practice the principles of Islam and is the bedrock of a Muslim's Iman and Amal in Islam.
  35. Solat which is carried out according to the exact Sunnah of the Blessed Messenger Muhammad Sallalahu Alaihi Wassalam will bring forth many blessings and benefits to the praying soul that will enable a Muslim to pass through the afflictions of this Duniya and the Trials of the Akhirat with the ease of those who are blessed by the Almighty and attain a state of calmness that manifests the stature of the Believers before Allah Subhanahu Wa Ta'ala. The one who prays constantly to Allah is full of bliss and calmness derived from the realization that one has fulfilled one's obligations towards one's Creator in this world and shall be rewarded accordingly in the Hereafter?
  36. Solat will remove hardships and make one able to face the trials and tribulations of one's daily life's. Those who succeed in reaching a certain level of correctness in their Solat will attain a level of competency in their life and be able to handle whatever trials that come up in their life?
  37. Solat removes sins, raises one's stature, increases the goodness in one's self and brings one closer to Allah, the Master and Overlord of all that we see or comprehend?
  38. Solat brings forth the gentle being in us, calms our hearts, brightens our outlook and nurtures our soul with the power of prayer.
  39. Solat has an effect on those who perform it by turning those who perform their Solat as trustworthy persons, be generous and kind towards others, calm and collected even when problems crop up and prevents one from ending up in the dregs of society.
  40. Solat is the food for the soul that never ends and spiritual fodder for the Believer.
  41. One who keeps his or her Solat to Allah Subhanahu Wa Ta'ala will find that his or her life will always be blessed and protected with the Blessings and Peace of Allah, our Most Gracious, Most Compassionate Creator.
  42. One who keeps firm to his or her Solat will find Allah's Help to be with him or her when major tests and fitnah that comes their way dissipate into nothingness as a result of their keeping to their part of the bai'ah that they keep with Ar Rahman in every prayer when they recite the Do'a Iftitah:
  • "Allahu Akbaru kabiraw
  • Walhamdu lillahi kathiraw
  • Wasubhanallahhi bukratau waasila.
  • Wajjahtu wajhia lillazi fataras sama wati wal ardha
  • Hanifam muslimaw wama ana minal musyrikin.
  • Inna solati wanusuki wamahyaya wammamati lillahi rabbil'alamin.
  • La syarikalahu wabiza lika umirtu wa ana minal muslimin."

Meaning :
  • "Allah the Almighty, the Greatest of them all;
  • All praises be upon Him;
  • Allah The Most Exalted of them all, all day and all night;
  • I stand before The One Who created the skies and the lands;
  • I am ready to leave my fate in Allah's Hands;
  • And I am certainly not among those who associate Allah with other beings;
  • Indeed my Solat, my good deeds, my life and my death; I leave it all in the Hands of Allah; who administers the whole universe.
  • He has no rival nor parallel whatsoever; and I have been ordered as such; and I am from those who embrace Islam!"















It's getting close to the Solat Jumaat time and thus I have to cut short this article on the Benefits of Solat for now.

Insya Allah, I will continue when Allah permits. Till then, have a Blessed Jumaat dear Mukmins!

Wabillahi Taufik Wal Hidayah.

Wassalamualaikum Warahmatulillahi Ta'ala Wabarakatuh.

Abdillah.

Zainol Abideen
Bandar Tun Razak,
Kuala Lumpur.