Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

Read N Write Ad

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Wednesday, February 11, 2009

Protes Anti Karpal Singh Video



Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh Wahai Ikhwanul Muslimin sekelian.

Video rakaman diatas adalah usaha saya sebagai seorang Blogger Muslim untuk menunjukkan kepada umum akan keperluan kita selaku umat Islam di dalam tanahair yang sedang bergejolak dengan masaalah siasah politik dalam negara hari ini, untuk hadir menyatakan pendirian kita bilamana ada petualang dari kalangan rakyat yang tidak sedar di untung akan natijahnya jika melampaui batas.

Saya bercakap mengikut pandangan saya dan prinsip prinsip peribadi saya yang menjunjung Kedaulatan Islam dan sekaligus Kedaulatan Kesultanan Melayu di negara ini dimana saya lahir sebagai anak watan.

Saya tidak mahu ambil tahu akan prinsip dan pegangan sesiapa sahaja yang mahu menjahanamkan institusi beraja di Tanah Melayu ini.

Terpulang kepada masing masing untuk memikirkan apa sahaja kerna di akhir hayat masing masing, Insya Allah akan di pertanggungjawabkan pada diri sendiri akan perbuatan kita.

Ini ruang saya menyatakan pendapat saya. Saya tidak memaksa sesiapa pun untuk akur terhadap penulisan saya disini ataupun melarang barangsiapa yang mahu menyokong fikrah saya ini.

Harap maklum.

Dunia penulisan blog ini adalah ruang untuk mereka yang ada kemampuan mengendalikan sistem internet untuk menyampaikan kata, menyiarkan visual atau audio diatas kemampuan dan kebolehan masing masing.

Apa sahaja yang diterbitkan atau diulang siar di laman blog masing masing mencerminkan pegangan dan pendirian si tuanpunya blog atau laman web.

Saya berpegangan bahawa setiap insan yang Muslim didalam ertikata sebenarnya hendaklah berusaha menyatupadukan ummah bukan asyik mengadu domba dan mencari kesalahan dan kesilapan masing masing.

PAS dan UMNO bagi pendapat saya wajib bersatu. Ini adalah tuntutan Islam.

Sesiapa sahaja yang berpendapat sebaliknya mengikut hemat saya tidak akan dapat lari dari menjawab kepada Allah Subhanahu Wa Ta'ala di Padang Mahsyar nanti.

Akal yang Allah Azza Wa Jalla kurniakan hendaklah digunakan sebaik mungkin untuk mengikat tali persaudaraan antara umat Islam di negara ini terutamanya diantara bangsa Melayu yang mendokong Daulah Islamiyyah.

Sekian lama ini, UMNO dan PAS asyik bertelagah tak sudah membuka ruang dan peluang kepada musuh musuh durjana memecah belahkan diantara kita.

Apa kejadahnya semua ini?

Apakah begitu sekali kesombongan masing masing sehingga begitu keras kepala tidak mahu duduk semeja berunding sebaik mungkin untuk menyatupadukan ummah?

Kita solat menghadap Qiblat yang sama!

Kita bertakbir mendaulatkan dan mengagungkan Allah yang Maha Esa!

Kita bertasbih zikir yang sama, selawat yang sama, malah bila mati nanti, talqin dan sebagainya serta kubur yang sama.

Kenapa kah begitu bengap sekali fikiran para pemimpin kedua parti politik Melayu dan Islam yang terbesar dinegara ini TIDAK MAMPU merapatkan saff?

Tidak mampu bertolak ansur didalam pembahagian kuasa?

Banyak mana lah yang boleh di mentekedarah segala hasil mahsul bumi ini kedalam tembolok masing masing?

Perut itu jika di isi dan disumbat segala makanan yang tersedap dan termewah sekali pun bila dah kenyang hanya akan memuntahkan isiperut yang hanyir dan memualkan!

Ada had bagi segala sesuatu.

Ini hakikat alam.

Usahlah terus bermusuh musuhan diantara satu sama lain.

Sudah sudah lah!

Saya hadir di protes ini dengan niat mahu menyatupadukan Ikhwanul Muslimin.

Sekiranya bijak pandai dalam PAS merasakan diri lebih sempurna di dalam ilmu agama , saya persilakan mereka menjalankan usaha Dakwah al Islamiyyah membimbing saudara mereka didalam UMNO.

Pemuda pemuda UMNO ini bukannya musuh sebenar kita @ para pendokong Daulah Islamiyyah.

Hampirilah mereka dengan penuh keazaman mahu membawa saudara seagama dan sebangsa dengan kamu kembali ke jalan Allah!

Apakah mereka akan membantah?

Sedangkan kaffir harbi laknatullah boleh kamu dakap dan peluk dengan mesra ; inikan pula saudara seagama kamu?

Apakah begitu tinggi sekali darjat kita sehingga tidak mahu menghulurkan tangan memberi salam, mengajak berbicara, bermuzakarah sehingga sampai ada yang mahu memancung kepala saudara seagama dan sebangsa mereka sendiri?

Sesungguhnya barangsiapa yang ada sifat riak dan ujub terhadap diri sendiri tidak akan mencium bau syurga.

Ini bukan Zainol Abideen yang empunya kata. Ianya adalah diantara ratusan ribu hadis hadis sahih Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam.

Saya ini cuma orang kampong saja tuan tuan dan puan puan.

Saya tidak belajar agama sampai ke tahap tertinggi Universiti Al Azhar ataupun memiliki sijil sijil dan ijazah bergulung gulung sampai tak cukup ruang di dinding untuk mempamerkan nya.

Saya insan biasa tetapi empunyai kebolehan berkata kata baik didalam Bahasa Melayu mahupun Inggeris kurniaan Ilahi.

Saya akan tetap bermujahadah cara saya tanpa menghiraukan suara suara sumbang baik dari dalam jamaah mahupun dari kaffir kaffir harbi harami Laknatullah!

Mereka boleh pergi ke Narrul Jahannam!

Saya tidak biasa berdondang sayang nak berbicara kiasan sepanjang masa.

Bilamana perlu kerongkong digenggam; maka tidak akan terhenti barang sejenak bagi insan ini untuk berlaku demikian.

'Agi Idup Agi Ngelaban' slogan orang Iban.

Selagi hidup selagi itu akan dia berkorban.

Inikan pula kita?

Tuan tuan dan puan puan, sahabat seperjuangan saya.

Marilah kita satukan kembali umat Islam negara ini yang telah berpecah belah ke pelbagai macam jamaah dan parti demi Allah dan Rasul.

Usah lah terus terusan mencari keburukan masing masing.

Tuan tuan dan puan puan pasti berjaya!

Berjaya mencari keburukan dan kesilapan saudara saudari kita.

Ini hakikat alami.

Jika kita mahu mencari kebaikan pada apa sahaja pun sudah pasti akan kita ketemuinya. Seribu satu kebaikan boleh kita cari dengan berpandukan mata hati masing masing.

Sebaliknya jika kita memang sudah bertekad didalam hati dan sanubari masing masing hendak mencari kesalahan dan keburukan apa sahaja, saya berani jamin kepada tuan puan bahawa kita pasti akan nampak benda itu.

Kita pasti akan dapat menjatuhkan semangat dan membunuh serta menghapuskan benih benih daya juang didalam hati dan peribadi mereka yang kita jadikan musuh.

Untuk inikah kita dihidupkan Allah dimuka bumi ini?

Untuk inikah kita lahir, membesar, di didik sehingga boleh kenal itu dan ini tetapi terus memilih untuk menjadi penjahanam saudara saudari sendiri bila sudah dewasa sebegini?

Memang!

Memang hebat hujah hujah yang sesetengah dari pakar pakar ilmu duniawi sampaikan di ruang laman internet dan blog masing masing ataupun yang menghantar komen berapi api.

Profesor di universiti pun boleh angkat bendera putih. Tabik spring kepada sang penghujah dinamik sekelian!

Tetapi apakah hasilnya berkata sepandai dan sehebat itu?

Adakah ada apa apa manfaat bagi agama, bangsa dan negara?

Atau hanya cuma untuk memastikan diri itu akan terhumban ke api neraka yang bergejolak kelak?

Fikir fikir lah sendiri.

Setiap patah perkataan, setiap kata ungkapan semuanya akan ada timbal baliknya.

Yang berdiri diatas landasan yang berhak akan tetap mendapat kurniaan Tuhan ; yang batil pula akan tetap menerima padah sebaliknya.

Bawa bawa lah bermuhasabah diri dan renung renung sejenak akan arah tuju perjuangan hidup masing masing.

Saya berusaha ke arah merealisasikan pepatah 'Carik carik bulu ayam ; lama lama bercantum jua'.

Setiap Melayu pasti faham maksud yang tersirat dan tersurat di atas.

Apakah saudara saudari yang membaca luahan hati saya ini berfikiran serupa?

Saya amat berharap bahawa anda juga sama sehati dengan saya.

Ingin melihat umat Islam Malaysia ini bertaut rapat, berdiri bersama sama, gagah perkasa, berani, bersemangat waja dan berkesanggupan untuk menegakkan panji panji Allah Subhanahu Wa Ta'ala di tanahair tercinta ini serta mampu membanteras dan menghapuskan mana mana pihak kaffir harami laknatullah dan sekelian munafik @ musuh didalam selimut yang secara diam atau terang terangan mendokong usaha durjana mereka.

Bersatu teguh ; bercerai roboh!

Sekian.

Wabillahi Taufik Wal Hidayah.

Wassalamualaikum Warahmatulillahi Ta'ala Wabarakatuh.

Abdillah.
Post a Comment