Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

ReadNWrite Ad

Wednesday, April 29, 2009

Bila PAS dan UMNO bertelagah ; yang menjadi mangsa adalah umat Islam seMalaysia!

Tuan tuan dan puan puan,

Bila direnung sejenak akan ribut politik yang berterusan didalam Negeri Perak Darul Ridzuan, ianya tak ubah seperti yang diungkapkan didalam peribahasa ' Gajah sama gajah berjuang ; pelanduk mati tersepit ditengah!'

PAS dan UMNO yang sama sama berbangsa Melayu beragama Islam sudah sekian lama asyik bertelagah diantara satu sama lain sejak negara ini mencapai kemerdekaan pada tahun 1957!

Sebelum itu boleh dikatakan umat Islam negara ini bersatu sebagai sebuah jamaah yang berjuang menentang penjajahan pelbagai macam pihak kuasa besar asing yang datang menakluki dan merampok hasil galian dari bumi semenanjung ini.

Dari Portugis berganti pihak Belanda kemudiannya dijajahi pihak Inggeris beralih pulak ke tangan Jepun kemudian Inggeris kembali!

Bagaikan sudah jatuh ditimpa tangga, nasib umat Islam negara ini menjadi semakin buruk bila jamaah mereka berpecah ke dua pihak.

Satunya UMNO dan serpihannya PAS.

Walaupun UMNO telah berkuasa sejak sekian lama, mereka tidak berupaya didalam ertikata sebenar benarnya meletakkan Al Quran dan Hadis Nabi Sallalahu Alaihi Wassallam sebagai asas perundangan negara baru Malaysia ini kerana pihak British telah merangka Perlembagaan Negara ini sebegitu rupa dimana dibawah Artikel 4.1 dimana dinyatakan bahawa mana mana undang undang yang digubal selepas Merdeka yang berlawanan dengan Perlembagaan Negara draf Inggeris itu dianggap terbatal dengan sendirinya!

Bermakna pihak British telah meletakkan bom jangka perundangan untuk menyekat sebarang usaha mana mana pihak untuk mengubah perlembagaan ciptaan mereka ini sampai bila bila melainkan ahli ahli Parlimen negara ini samada sebulat suara atau majoriti dua pertiga mengundi menyokong merubah Perlembagaan Negara ini dari yang bersifat sekular sekarang ini kepada Perundangan Syariah Islam sepertimana yang menjadi hasrat kebanyakan dari umat Islam negara ini!

Sekian lama ini PAS melaung laungkan bahawa penegakkan Hukum Syariah Allah dan sistem Kehakiman Islam menegakkan Hukum Hudud Allah menjadi dasar perjuangan mereka tetapi baru baru ini mantan Menteri Besar Kerajaan DAP-PKR-PAS Dato Seri Nizar Jamaluddin meletupkan bom besar didalam persidangan Kerajaan Negeri Perak yang diterajuinya dengan bertanya Ketua Pembangkang BN Dato Tajol Rosli supaya menunjukkan dimana dia tertera bahawa PAS bercadang menegakkan Negara Islam didalam Perlembagaan PAS samada didalam bentuk memorandum dan sebagainya?

Memang amat mengecewakan sekali pendedahan Nizar bahawa PAS memang tidak merancang untuk menegakkan Negara Islam seperti yang kita percaya selama ini?

Mungkin keadaan politik semasa merubah pendirian PAS tetapi bagi saya Nizar cuma seorang ahli politik PAS yang memegang kuasa pada waktu itu dan tidak mewakili partinya secara mutlak semasa berkata begitu?

Jika kita hendak membandingkan kenyataan nya dengan realiti akan kuasa kerajaan persekutuan yang dipegang UMNO, mahu pula kita bertanya tentang apakah pula yang telah dilakukan UMNO sejak berkuasa sekian lama ini?

Kenapa tidak dibongkar sahaja Perlembagaan Malaysia itu bila mereka memegang kuasa dua pertiga di Parlimen sejak sekian lama dan baru hari ini hendak beristighfar dan sebagainya menyesali kenyataan Dato Seri Nizar bahawa PAS tidak berhasrat untuk menegakkan Negara Islam di Malaysia ini didalam ertikata sebenarnya?

Nah, sekarang Kerajaan Negeri Perak sudah kembali jatuh ke tangan BN dan Datuk Zambry Abdul Kadir yang beriya beristighfar semasa Nizar nyatakan tidak akan menegakkan Negara Islam pula yang menjadi Menteri Besar!

Apakah Datuk Zambry bersedia menegakkan Negara Islam di Malaysia bermula dengan Kerajaan Negeri Perak yang hari ini dibawah kuasa dirinya?

Jika tidak, maka apakah bezanya siapa yang berkuasa diantara PAS dan UMNO?

Kedua duanya hanya sekadar beretorik sahaja!

Islam yang digembar gemburkan itu hanya menjadi modal ceramah politik kedua dua parti ini dan yang sedang rugi besar sekarang adalah tidak lain dari rakyat jelata yang menjadi umat Islam Malaysia sahaja.

Tontonilah sandiwara politik kedua PAS dan UMNO ini didalam video video yang saya muatkan dibawah.

Bahagian 1

Bahagian 2


Kini BN yang memerintah Negeri Perak secara kelebihan kerusi Dewan Undangan Negeri akibat tindakan 2 ADUN dari PKR dan 1 dari DAP mengisytiharkan diri keluar dari parti masing masing dan menyokong BN.

Video dibawah merakamkan ketidakpuasan hati sebahagian dari rakyat Negeri Perak yang kebanyakan mereka berbangsa Cina mahukan pembubaran DUN dan pilihanraya negeri diadakan semula.


Maka Mursyidul Am PAS pun mengisytiharkan bahawa Kerajaan BN Negeri Perak pimpinan Datuk Zambry itu adalah Kerajaan Haram sepertimana didedahkan didalam video dibawah ini :



Jika dipegang pada prinsip demokrasi memang begitulah nampaknya hakikat bahawa Kerajaan BN yang di Negeri Perak ini bermasaalah kerana terdirinya ia diatas dasar pengkhianatan 3 orang wakil rakyat itu yang di undi oleh rakyat Perak diatas tiket parti PKR dan DAP.

Memang mengkelan kata orang utara. Maka sebab itulah Datuk Zambry yang menjadi Menteri Besar Perak hari ini masih tidak senang duduk kerana perlantikannya bercanggahan dengan sistem demokrasi sepertimana yang dipegang dan difahami orang kebanyakan.

Jika digunakan akal logik biasa, moleklah diadakan pilihanraya umum bagi negeri Perak Darul Ridzuan secara referendum bagi menyelesaikan masaalah yang sedang meredap ini dan selesaikan kemelut politik yang berterusan sehinggalah ke saat ini.

Namun, apa yang saya nampak adalah umat Islam sedang diperkotak katikkan oleh kesekelian ahli politik baik dari UMNO mahupun PAS dan akhirnya umat Islam akan terkena sindrom ' 'ayam terlepas ; tangan berbau tahi!'.

Ini yang merunsingkan hati....

Perak Crisis - The National Press Club 1st ever National Discourse Series.

Dear fellow Malaysians,

It's important for every concerned Malaysian citizen who wants to learn about the State of Perak's Crisis to watch these series of videos that captured the gist of the 1st ever National Press Club of Malaysia's national discourse on the matter featured below.
Part 1 of 18

Part 2 of 18

Part 3 of 18

Part 4 of 18

Part 5 of 18

Part 6 of 18

Part 7 of 18

Part 8 of 18

Part 9 of 18

Part 10 of 18

Part 11 of 18

Part 12 of 18

Part 13 of 18

Part 14 of 18

Part 15 of 18

Part 16 of 18

Part 17 of 18

Part 18 of 18

Tuesday, April 28, 2009

Fw: Peringatan KM 148 (Lebuhraya Utara Selatan) hala ke JB

Assalamualaikum semua.

Saya menerima emel yang membuatkan saya rasa kandungannya perlu dihebahkan kepada semua pengguna Lebuhraya PLUS mengarah ke JB!

Sila baca dengan penuh perhatian pada isi kandungan emel ini. Ia mungkin akan dapat menyelamatkan nyawa anda serta sesiapa sahaja yang bersama anda didalam kenderaan anda seandainya anda sedang bercadang menggunakan lebuhraya ini ke arah selatan?

Emel ini dikirim oleh Saudara Emdy <mdkmn@yahoo.com>

******************************************************************************

Salam semua...

Bukan meminta simpati, sekadar peringatan untuk semua pengguna lebuh raya utara selatan....
















Jam 1.50 Petang....
Pada hari isnin 9-3-2009 baru ini saya melalui jalan dari KL ke JB, setibanya di antara Tangkak dan exit Pagoh KM 148 kereta yang saya pandu tiba2 hilang kawalan, berpusing dan berhenti selepas seketika berpusing didalam longkang besar di tepi h/way tersebut. Mungkin akan ada suara² nakal menyatakan saya memandu laju, mmg patut la termasuk dalam longkang tetapi semasa kejadian tersebut saya hanya memandu pada 100km/j sahaja...
















Semasa itu yang bermain difikiran adakah berlaku mechanical failure? tayar pancit ke? atau tayar tidak mencengkam jalanraya akibat waterpool dibahagian tertentu h/way tersebut...
Alhamdulillah keluarga saya selamat, anak yang sedang bermain2 dibelakang...... dengan izin Allah side curtain terbuka dan menghalang muka anak saya dari terkena cermin tingkap. (VOLVO FOR LIFE) hehehehe

Terima Kasih tidak terhingga pada Dino & Yambest yang sanggup datang dari JB....
Yambest - Terima Kasih tolong bawakkan barang2 aku n hantar adik2 ipar aku ke airport - sempat lagi diorang naik flight ke Sarawak

Dino - Terima Kasih amik aku kat tepi jalan h/way (bahaya tu melintas h/way) - masuk tangkak buat report polis, hantar aku ke bengkel pastu hantar balik ke JB...... takziah juga (mak dino sendiri accident n sekarang ni ada hosp. - patah tulang bahu n rusuk)
















Jam 2.30 petang
Seketika selepas mengambil gambar kereta saya dan setelah menghubungi polis serta PLUS sebuah kereta Peugeot berwarna silver dari lane kiri didepan mata saya juga berpusing nampak macam gerak perlahan je semasa berpusing.

Saya nampak dengan jelas kerana ketika itu saya duduk berhampiran dengan kereta anggaran kelajuan kereta tersebut hanyalah pada 60-70km/j sahaja... Anggaran kerosakan hanyalah sekitar RM2000- RM3000 sahaja, roda kiri hadapan serta fender kiri sahaja......... Adakah kebetulan mechanical failure atau kecuaian saya dan pemandu kereta kedua ini?

Jam 3.20 petang
Polis penyiasat trafik dari Balai Polis Tangkak sampai...
















Ketika saya dan 2 orang adik ipar saya berbual dengan owner kereta yg kedua, sebuah Honda City juga berpusing dan melayang kearah kami yg sedang berbual di seberang longkang.

Dalam keadaan kucar kacir tersebut kami cuba lari dari arah kereta yg datang dan spontan terus melompat menyeberang longkang h/way tersebut. Keadaan kereta Honda tersbut agak teruk dan nampaknya body Honda ni ringan melayang terus menyeberangi longkang dan melanggar 2 tiang kebun diberhentikan oleh pokok2 kecil seolah2 belukar diseberang longkang tersebut.
Adik ipar saya cedera akibat terjatuh semasa melompat......

Jam 3.30 petang
















Ketika kami membincangkan perkara2 yang perlu dilakukan selepas kejadian, tiba2 sebuah kereta Mercedes Benz S350 juga berpusing dan menghala juga ke arah kami nasib kami baik kerana kereta tersebut telah dihentikan oleh kereta Peugeot , jika tidak memang kami yg sedang berbual kena sapu dengan Merc tersebut............ Peugeot - telah remuk belakang, tepi dan hadapan (total loss).. Malang nasib pak cik tu... asal rugi 2k-3k terus total loss....
















Pegawai penyiasat trafik terus mengarahkan bomba datang untuk melihat keadaan jalan serta kami diarahkan untuk berdiri jauh dari kawasan kejadian... Jawapan bomba - Jalan raya tidak mempunyai minyak.......................... bomba terus pergi selepas tgk lokasi......................?????

Persoalannya disini adakah betul diperkatakan bahawa jalan tersebut disabotaj oleh tow truck yang cuba mencari keuntungan? atau, kecuaian dari PLUS yg tidak menyelenggara jalan dengan baik? atau, benarkah dakwaan penduduk tangkak bahawa KM 131 - KM 168 mempunyai sesuatu yang aneh? misteri? penunggu?

entahlah.... mcm mana pun nasihat saya berhati2 lah dengan jalan tersebut............................... (sekian laporan saya) ;-)
***********************************************************************************
Phew!!!

Tuan tuan dan puan puan sekelian.

Hanya Allah Subhanahu Wa Ta'ala sahaja yang Maha Mengetahui apa sebenarnya yang sedang menyebabkan kemalangan kemalangan kenderaan di lebuhraya PLUS tersebut di atas tetapi saya pohon kepada anda yang akan melalui kawasan tersebut supaya membaca Ayatul Kursi dan berdo'a supaya selamat melepasi kawasan tersebut!

Subhanallah, semasa saya mengembara ke JB baru baru ini tak ada pula saya mengalami keadaan seperti diatas ini.

Mungkin disebabkan saya senantiasa mengamalkan pembacaan Ayatul Kursi bilamana saya memandu kereta kami disamping do'a memandu kenderaan.

Apa apa pun berhati hatilah semasa memandu.

Mudah2an kita semua selamat hendaknya!

Amin! Ya Rabbal Alamin!

Harap sebarkan maklumat ini diblog tuan puan. Terimakasih.

Islam - The Religion of Truth by Abdur Raheem Greene

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
May peace be upon you with the Mercy and Blessings of Allah!

Dear brothers and sisters,

Children of Adam Alaihis Salam and Sayyidatina Hawwa Radhiallahu Anha.

Come and learn about your birthright to be a true submitting servant of the Most Compassionate, Most Merciful Almighty Allah, God Most Supreme, Most High , Who has been kind enough to create us, as members of the human kind, here on Earth.

Brother Abdur Raheem Greene, a dedicated illustrious articulate Caller to Islam shares here with you about Al Islam, the Religion of Truth in the most clearest of speech and acceptable manner to those of us who call ourselves as decent, thinking people.

May we get to learn more about this faith from Almighty Allah that comes to us as Al Islam - The Religion of Truth.



May we be amongst those upon whom is the Favor of Allah, Subhanahu Wa Ta'ala!

Ameen.

Monday, April 27, 2009

Raihan - Malaysia's gift to the Islamic World!

'Allahu! Allahu! Allahu!' by Raihan


This nasyeed sung by Raihan is one of my favourite songs that I never tire of listening to over and over again!

The lead singer Nazrey Johani is a priceless Muslim to whom Allah Subhanahu Wa Ta'ala has bestowed with the most beautiful of voices in our Malaysian nasyeed scene.

May Allah the Almighty bless him with Jannahtul Firdaus, Insya Allah!
'Ya Nabi Salamun Alaik' by various Malaysian Nasyeed singers

'Thank you Allah!' by Raihan

'Ching `Ai' by Raihan


'25 Rasul' by Raihan


Dear brothers and sisters,

Forget for a while our differences and relax with these soothing nasyeeds from Raihan and our other blessed nasyeed stars.

Revel in the message of Peace that is there in Islam for those who know how to seek it out!

“Debat ISA : Haram atau Halal?” - Public Announcement.

Event : “Debat ISA : Haram atau Halal?”

Speakers : YB Saari Sungib (GMI) Versus Representative from PEWARIS

Venue : Auditorium, Dewan Sivik MPPJ.

Date : 9 May 2009 (Saturday)

Time : 3.00pm-5.00pm

Please be informed that a press conference on the event will be held on 4 May 2009 (Monday) at Kuala Lumpur Selangor Chinese Assembly Hall at 11.00am. do come and show your support.

Thank you.

Regards,










Fadiah Nadwa Fikri

http://fadaf.blogspot.com

On behalf of GMI

Your Mother!!! She conceived and gave birth to you!


With lyrics:

My Mom is amazing!!!


May Allah bless all our mothers!

Ameen ya Rabbal Alameen!

Children's rights over their religious conversion - Case by case basis






Bismillahirrahmannirahim.
In the name of Allah, Most Compassionate, Most Merciful.

Brothers and sisters,
Once again, the nation is brought to a religious crisis in the form of a case involving a revert to Islam's converting his children who are under the age of 18 into Islam as provided for under the nation's Federal Constitution.

According to Professor Shad Saleem Faruqi's take on the Federal Constitution :
Article 12(4) clarifies that for the purpose of religious instruction, the religion of a person under the age of 18 years shall be decided by his parent or guardian. It was established in Huat Teoh Eng v. Kadhi Pasir Mas (1990) that infants have no constitutional right to receive instruction in any religion other than their own or to convert to another faith without the permission of a parent or guardian.

This is where the Malaysian authorities need to come to an agreement as to the matter involving the case of the 3 children of Muhammad Ridzuan Abdullah @ formerly known as K.Pathmanathan, (40) and his ex wife M.Indira Gandhi, (35).

The children of the now divorced couple are Tevi Darshiny (12), Karan Dinesh (11) and 11 months old baby Prasana Diksha.

As we can see in the video above, Karan Dinesh states clearly that he wishes to be with his mother and wants to remain as a Hindu. He speaks articulately that he was born as a Hindu and wishes to die as a Hindu. From that we know that he understands exactly what he is talking about and the authorities of this land need to take that into consideration?

We do not see Tevi Darshiny stating her opinion in the video above and thus can't conclude about her choice?

The 11 month old baby girl Prasana Diksha clearly won't know what is taking place over her life as she is yet to understand anything what more involving something as serious as this?

Let's listen now to the mother speaking about her predicaments :




Now, from the video clip above, it's obvious that the mother @ Madam M.Indira Gandhi has been duped by her ex husband into turning up at the Religious Department of Selangor @ JAIS in order for her to be served with the Syariah Court order which she doesn't want to accept because her baby Prasana Diksha who was to be returned to her by her ex husband was simply not there as he had promised?

We need to be fair to her as a mother and not to be given the runaround like this?

For me as a Muslim, I am glad to be born into my Fitrah as a Servant of Allah Subhanahu Wa Ta'ala and have no regrets being a Muslim. Alhamdulillah!

Yet, here we are opinionating about the lives of others and whether we like it or not are held accountable to give our views and decide as to what is right and wrong for others, born out of a social obligation to speak up for the truth and defend what is right?

As a Muslim, I live my life according to what my faith asks of me?

I hold the Words of Allah Subhanahu Wa Ta'ala as revealed in the Holy Qur'an to be the Whole Truth and Guidance for us who are the children of the holy Prophet Adam Alaihis Salam and borne of our Mother, Sayyidatina Hawwa Radhiallahu Anha.

I also live my life according to what the Greatest and Final Messenger of Allah, Sayyidina Muhammad ibni Abdullah, Sallalahu Alaihi Wassallam enjoined us who are and choose to live and be as Muslims!

In my life here as a Malaysian Muslim, I face all kinds of situations which at times requires me to take a stand and state my opinions in this space online when things involving me as a Muslim and a fellow citizen of Malaysia surfaces?

This case involving the fate and future of 3 young children of a now fellow Muslim takes precedence over other affairs and problems involving us because it deals with the sensitive subject of converting one's children when one such as Muhammad Ridzuan Abdullah @ K.Pathmanathan (40) decides to embrace his birthright to be a Muslim.

As a Caller to Islam, I believe that each and every human being, no matter who or what they are, living here or elsewhere are but a Servant of Almighty Allah!

That is exactly what I believe and hold to be the absolute truth without an iota of doubt in my heart or my mind.

The essence of being a Muslim has no space at all to believe that there is another god or creator other than Allah Rabbul Alamin! Not a micro jot for any such belief for anyone who thinks so or gives room to such thought automatically ceases to be a true Mukmin @ Believer!

In the case of Brother Muhammad Ridzuan Abdullah @ K. Pathmanathan, all I can conclude is that as a Muslim, he is now obligated towards bringing his children into the faith of Al Islam because he is responsible over their fate and affairs involving their lives as they are still under the age of 18, which is as provided for and enshrined in the Federal Constitution of Malaysia.

We should also take into consideration the feelings of the children's natural mother for it is she who conceived and gave birth to them!

In the teachings of Islam, the position and rights of the mother supersedes that of the father 3 times over!

Let me share with you what Allah Subhanahu Wa Ta'ala has revealed regarding the high position of our mothers?

From The Holy Al Quran Al Kareem :











15. Wawassayna al-insana biwalidayhi ihsanan hamalat-hu ommuhu kurhan wawadaAAat-hu kurhan wahamluhu wafisaluhu thalathoona shahran hatta itha balagha ashuddahu wabalagha arbaAAeena sanatan qala rabbi awziAAnee an ashkura niAAmataka allatee anAAamta AAalayya waAAala walidayya waan aAAmala salihan tardahu waaslih lee fee thurriyyatee innee tubtu ilayka wa-innee mina almuslimeena

15. We have enjoined on man kindness to his parents: In pain did his mother bear him, and in pain did she give him birth. The carrying of the (child) to his weaning is (a period of) thirty months. At length, when he reaches the age of full strength and attains forty years, he says, "O my Lord! Grant me that I may be grateful for Thy favour which Thou has bestowed upon me, and upon both my parents, and that I may work righteousness such as Thou mayest approve; and be gracious to me in my issue. Truly have I turned to Thee and truly do I bow (to Thee) in Islam."

Surah Ahqaf Chapter 46 Verse 15. Al Qur'anul Kareem.








23. Waqada rabbuka alla taAAbudoo illa iyyahu wabialwalidayni ihsanan imma yablughanna AAindaka alkibara ahaduhuma aw kilahuma fala taqul lahuma offin wala tanharhuma waqul lahuma qawlan kareeman

23. Thy Lord hath decreed that ye worship none but Him, and that ye be kind to (your) parents. Whether one or both of them attain old age in thy life, say not to them a word of contempt, nor repel them, but address them in terms of honour.







24. Waikhfid lahuma janaha alththulli mina alrrahmati waqul rabbi irhamhuma kama rabbayanee sagheeran

24. And, out of kindness, lower to them the wing of humility, and say: "My Lord! bestow on them thy Mercy even as they cherished me in childhood."

Surah Bani Israel Chapter 17 Verses 23 and 24, Al Qura'nul Kareem.








8. Wawassayna al-insana biwalidayhi husnan wa-in jahadaka litushrika bee ma laysa laka bihi AAilmun fala tutiAAhuma ilayya marjiAAukum faonabbi-okum bima kuntum taAAmaloona

8. We have enjoined on man kindness to parents: but if they (either of them) strive (to force) thee to join with Me (in worship) anything of which thou hast no knowledge, obey them not. Ye have (all) to return to me, and I will tell you (the truth) of all that ye did.

Surah Al Ankabut, Chapter 29 Verse 8, Al Quranul Kareem.

The Hadiths :

1. The Prophet Muhammad said, may Allah's peace and blessings be upon him: Your Heaven lies under the feet of your mother (Ahmad, Nasai).

2. A man came to the Prophet and said, ‘O Messenger of God! Who among the people is the most worthy of my good companionship? The Prophet said: Your mother. The man said, ‘Then who?' The Prophet said: Then your mother. The man further asked, ‘Then who?' The Prophet said: Then your mother. The man asked again, ‘Then who?' The Prophet said: Then your father. (Bukhari, Muslim).

3. Abu Usaid Saidi said: We were once sitting with Rasulullah when a man from the tribe of Salmah came and said to him: O Messenger of Allah! Do my parents have rights over me even after they have died? And Rasulullah said: Yes. You must pray to Allah to bless them with His Forgiveness and Mercy, fulfill the promises they made to anyone, and respect their relations and their friends (Abu Dawud and Ibn Majah).

4. Abdullah ibn Amr related that the Messenger of Allah said: The major sins are to believe that Allah has partners, to disobey one's parents, to commit murder, and to bear false witness (Bukhari, Muslim).

5. It is narrated by Asma bint Abu Bakr that during the treaty of Hudaibiyah, her mother, who was then pagan, came to see her from Makkah. Asma informed the Messenger of Allah of her arrival and also that she needed help. He said: Be good to your mother (Bukhari, Muslim).

We then need to look at the Quranic injunction not to force anyone into Al Islam :









256. La ikraha fee alddeeni qad tabayyana alrrushdu mina alghayyi faman yakfur bialttaghooti wayu/min biAllahi faqadi istamsaka bialAAurwati alwuthqa la infisama laha waAllahu sameeAAun AAaleemun

256. Let there be no compulsion in religion: Truth stands out clear from Error: whoever rejects evil and believes in God hath grasped the most trustworthy hand-hold, that never breaks. And God heareth and knoweth all things.

Surah Al Baqarah Chapter 2 Verse 256, Holy Al Qur'an Al Kareem.

To sum it up, let me share with you that as I see it, we need to handle these matters on a case by case basis.

As we can see, the children in concern are able to speak for themselves as to who they wish to follow?

Karan Dinesh has spoken clearly and his wish must be respected as he understands his situation.
Being a minor, he does not understand the difference between converting to Islam and remaining as a Hindu has nothing to do with race?

He will remain as an Indian no matter what faith he chooses to profess?

His elder sister has not been put on record here as to what she wishes to be?

The baby is now in the custody of her father.

The mother still has her rights over the child unless the courts decide otherwise.

My advice to Brother Muhammad Ridzuan is to let your children decide and leave it to them as to what they choose to be?

They are free to be Muslims later on if they wish to or remain as Hindus as per their decision today.

You have done your part but you also need to respect the rights of your ex-wife as it is she who conceived and gave birth to them.

May justice for all concerned parties prevail but it must also be made clear that the Government of Malaysia should never kowtow to the demands of the IFC or its sponsors in the MCCBCHST.

Failing which, there will only be trouble brewing for us in the immediate future.

Please consult our Mufti's and Islamic NGO's before deciding anything as serious as this?

Thank you.

Wabillahi Taufik Wal Hidayah.

Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Kerajaan 1Malaysia sudah menjayakan agenda IFC?






Bismillahirrahmanirrahim.


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Saudara saudari Muslimin dan Muslimat sekelian.

Nampaknya Kerajaan 1Malaysia sekarang ini sudah hilang pertimbangan bilamana Menteri di Jabatan Perdana Menteri Mohamed Nazri Abdul Aziz mengumumkan bahawa anak anak mereka yang memeluk Islam kekal didalam agama asal ibubapa mereka setelah keputusan Kabinet berkenaan kes seorang mualaf baru baru ini @
Muhammad Ridzuan Abdullah atau yang dikenali sebagai K.Pathmanathan sebelum ini.

Muhammad Ridzuan Abdullah telah memeluk Islam dan mengislamkan anak anak beliau Tevi Darsiny (12), Karan Dinish (11) dan Prasana Diksa (bayi).

Sebaik sahaja sempurna beliau memeluk Islam, Muhammad Ridzuan Abdullah telah tercerai dari isterinya M.Indira Gandhi dari saat dan ketika itu. Ini menurut hukum syarak dan apa yang terdapat didalam ajaran Islam kita.

Bekas isteri Muhammad Ridzuan Abdullah iaitu Puan Indira Gandhi kemudian pergi mengadu hal kepada Presiden MCCBCHST Vaithilingam dan seterusnya perkara ini dirujuk kepada Kabinet 1Malaysia yang membuat keputusan akur terhadap tuntutan MCCBCHST yang sebenarnya terkandung didalam tuntutan IFC berkenaan status anak anak mualaf!

Tuntutan pihak penaja IFC @ MCCBCHST didalam artikel mereka adalah supaya anak anak para mualaf kekal didalam agama asal mereka!!!

Nampaknya Kerajaan 1Malaysia ini telah benar benar tunduk dan akur kepada tuntutan pihak kaffir MCCBCHST sepertimana yang dituntut mereka didalam dokumen IFC!!!

Bukan main seronoknya MCCBCHST kerana akhirnya mereka telah berjaya didalam satu dari kesekian dari tuntutan tuntutan mereka.

Ikuti kenyataan Datuk A.Vaithilingam didalam video dibawah yang terang terangan menyatakan bahawa menurut MCCBCHST Mahkamah Syariah tidak ada sebarang kuasa langsung dan perkara ini mesti diadili didalam mahkamah sivil!!!


Pada pandangan saya Dato A Vaithilingam telah melakukan satu penghinaan terhadap status Mahkamah Syariah Malaysia!

Ia berkata bahawa Mahkamah Syariah tidak ada sebarang kuasa didalam kes Mohd Ridzuan Abdullah ini didalam video diatas!

Bagi pendapat saya, bilamana sahaja seseorang dewasa rakyat Malaysia dari agama yang bukan Islam mengucapkan 2 kalimah syahadah dengan tiada sebarang paksaan dan faham akan implikasi pengucapan dua kalimah syahadahnya, maka serta merta diri mualaf itu tertakluk dibawah bidang kuasa Mahkamah Syariah Malaysia dan pihak Mahkamah Syariah Malaysia berkuasa penuh keatas nasib dan kehidupan manusia yang telah memeluk Agama Islam itu!!!

Oleh kerana pihak Kerajaan Malaysia sekarang ini dan juga kerajaan kerajaan sebelum ini telah begitu lemah didalam menangani soal kedaulatan Agama Islam didalam negara ini sekian lama ini dan tidak mencantas usaha usaha pihak kaffir didalam MCCBCHST untuk mengikis kuasa dan kedudukan pihak berkuasa Jabatan Agama Islam keatas soal hal ehwal umat Islam seMalaysia maka kini natijahnya menampar dahi kita semua dengan tuntutan karut IFC ini yang berselindung disebalik MCCBCHST!

Saya menyalahkan pihak Jabatan Perdana Menteri kesekelian kerajaan sebelum ini dan yang berkuasa sekarang diatas dilema umat Islam sekarang! Jika pihak JPM tidak menangani kemelut ini sekarang dengan tegas dan penuh semangat, maka tanggung sajalah nanti akibat kecelaruan dan perselisihan antara agama yang pasti meletus sekiranya perkara ini tidak diselesaikan dengan pembabitan umat Islam seMalaysia!

Jangan main main dengan Syariah Allah!!!
Buruk padahnya nanti! Murka Allah itu tidak akan dapat ditahan oleh sebarang makhluk Rabbul Alamin!!!













44. Inna anzalna alttawrata feeha hudan wanoorun yahkumu biha alnnabiyyoona allatheena aslamoo lillatheena hadoo waalrrabbaniyyoona waal-ahbaru bima istuhfithoo min kitabi Allahi wakanoo AAalayhi shuhadaa fala takhshawoo alnnasa waikhshawni wala tashtaroo bi-ayatee thamanan qaleelan waman lam yahkum bima anzala Allahu faola-ika humu alkafiroona

Maksudnya :
Sesungguhnya Kami telah menurunkan Kitab Taurat, yang mengandungi petunjuk dan cahaya yang menerangi; dengan Kitab itu nabi-nabi yang menyerah diri (kepada Allah) menetapkan hukum bagi orang-orang Yahudi, dan (dengannya juga) ulama mereka dan pendita-penditanya (menjalankan hukum Allah), sebab mereka diamanahkan memelihara dan menjalankan hukum-hukum dari Kitab Allah (Taurat) itu, dan mereka pula adalah menjadi penjaga dan pengawasnya (dari sebarang perubahan). Oleh itu janganlah kamu takut kepada manusia tetapi hendaklah kamu takut kepadaKu (dengan menjaga diri dari melakukan maksiat dan patuh akan perintahKu); dan janganlah kamu menjual (membelakangkan) ayat-ayatKu dengan harga yang sedikit (kerana mendapat rasuah, pangkat dan lain-lain keuntungan dunia); dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang kafir.
Surah Al Ma'idah Ayat ke 44, Al Qur'anul Karim.




8. Waallatheena kafaroo fataAAsan lahum waadalla aAAmalahum
Dan (sebaliknya) orang-orang yang kafir, maka kecelakaanlah bagi mereka, dan (Allah) mensia-siakan amal-amal mereka.



9. Thalika bi-annahum karihoo ma anzala Allahu faahbata aAAmalahum
Berlakunya yang demikian, kerana sesungguhnya mereka tidak menyukai apa yang diturunkan oleh Allah (mengenai ajaran tauhid dan hukum-hukum syarak yang diterangkan di dalam Al-Quran), lalu Allah menggugurkan amal-amal mereka.

Surah Muhammad, Ayat 8 dan 9, Al Quranul Karim.

Tuan tuan dan puan puan, Muslimin dan Muslimat yang saya hormati sekelian,
Sesungguhnya benarlah sepertimana Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam telah berpesan kepada kita bahawasanya orang orang Kaffir dan Munafiq tidak akan redha kepada kita sehinggalah kita akur terhadap tuntutan tuntutan mereka supaya kita kufur dari menyembah Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan mengikuti mereka didalam kesesatan mereka dari zaman dahulu sampai ke Yaum al Qiyamat!

Bagi mereka yang buta mata hati mereka dari melihat kebenaran Islam, mereka tetap akan menjadi duri didalam daging kita dan memilih untuk senantiasa mengadu domba diantara satu sama lain demi mencapai hasrat mereka didunia ini!

Bagi kita sebagai umat Islam, adalah teramat penting supaya kita sentiasa sedar akan gerak licik musuh musuh dan seteru Allah Azza Wa Jalla ini dan bersedia memerangi puak puak yang sering menimbulkan fitnah dan masaalah didalam ummah!

Saya menyeru tuan tuan dan puan puan semua supaya bersatu dengan jamaah Al Islamiyyah serta merta dan berdiri teguh menghadapi saat genting Islam kini di ambang kehancuran dek kerana pengkhianatan pihak berkuasa yang memberi ruang kepada puak kaffir MCCBCHST menjalankan dakyah mereka terhadap nasib anak anak para mualaf kita!

Nasib dan masa depan para saudara seIslam dengan kita kini tergantung kepada reaksi tuan tuan dan puan puan menghadapi ujian ini!

Bersatulah dengan mana mana jamaah NGO Islam seMalaysia sekarang dan nyatakan bantahan anda terhadap usaha pihak dalang IFC ini untuk meracuni pihak pemerintah kita yang sedang lemah pendirian hari ini akibat kekurangan ilmu dan kefahaman agama mereka sendiri didalam menghadapi musuh Islam yang ada didalam negara kita.

Musuh Islam kini teramat gembira tuan tuan dan puan puan. Mereka memuja dan memuji Kabinet Malaysia yang akhirnya akur sujud terhadap tuntutan mereka.
Ini laporan media yang merakamkan tahap kegembiraan MCCBCHST!

Si menteri terbabit pula dilaporkan mengucapkan tahniah kepada MCCBCHST kerana begitu tertib ingin merujuk perkara perkara berkaitan seterusnya selepas kejayaan ini kepada Majlis Raja Raja Melayu!

Apakah ini bukan kes 'Harapkan pagar ; pagar makan padi?'

Secara peribadi saya tidak sanggup mendedahkan beberapa perkara berkaitan salahlaku individu berkenaan dan betapa tepatnya pandangan Tun Dr.Mahathir bahawa tidak sesuai nya individu berkenaan terus dilantik sebagai menteri di Jabatan Perdana Menteri!

Namun, saya tidaklah hairan sangat akan terjadinya perkara ini kerana dipucuk pimpinan Kerajaan 1Malaysia sendiri ada banyak perkara yang belum beres untuk melayakkan kita menyokong kepimpinan ini secara mutlak?

Berbalik semula kepada soal agenda puak MCCBCHST ini.

Saya telah mendedahkan agenda IFC didalam tulisan tulisan saya sebelum ini dan menyatakan bantahan saya selaku seorang Muslim dan warganegara ini disini, disini, dan disini!

Selaku Presiden Muslim Bloggers Alliance, saya isytiharkan disini bahawasanya saya menentang keputusan Kerajaan 1Malaysia ini dan berdiri bersama sama kesekelian NGO Muslim seMalaysia dan bersumpah tidak akan sama sekali membiarkan jenayah pelanggaran terhadap hukum syarak ini diteruskan oleh kerajaan Malaysia yang berlaku khianat terhadap amanah yang kami umat Islam seMalaysia letakkan terhadap mereka!

Berikut adalah pendirian NGO NGO Islam seMalaysia yang saya sokong sepenuh hati !
Sumber :
http://membelaislam.wordpress.com/2009/04/26/anak-ikut-agama-asal-ibu-bapa-bercanggah-syarak/

***********************************************************************************

KEPUTUSAN JEMAAH MENTERI MEMINGGIR PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN DAN HUKUM SYARAK


Zainul Rijal Abu Bakar
Setiausaha Agong,
Peguam Pembela Islam

Masyarakat Islam arus perdana amat terkejut dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz bahawa Jemaah Menteri telah bersetuju memutuskan kanak-kanak mesti kekal menganut agama asal ketika ibubapanya berkahwin walaupun salah seorang pasangan itu menukar agama.

Keputusan yang dibuat oleh jemaah menteri dikatakan sebagai langkah penyelesaian jangka panjang berhubung isu pertikaian status agama kanak-kanak berkenaan apabila ibu atau bapa mereka menukar agama.

Keputusan Jemaah Menteri ini sangatlah dikesali. Manifestasi kekesalan ini dizahirkan apabila lebih seratus NGO Islam berkumpul menyatakan bantahan mereka semalam (Jumaat).

Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) juga melalui Timbalan Presidennya Musa Awang telah mengeluarkan kenyataan membantah keputusan tersebut. PGSM adalah NGO pertama yang menyuarakan kekesalan mereka.

Bagi memahami implikasi keputusan jemaah menteri ini beberapa perkara perlu diperincikan terlebih dahulu terutamanya kedudukan perlembagaan, undang-undang dan hukum syarak. Sebenarnya terdapat tiga perkara utama yang terkesan daripada keputusan ini iaitu berkaitan dengan pembubaran perkahwinan, agama anak dan pemeliharaan anak.

Pembubaran Perkahwinan

Di dalam perkahwinan sivil yang didaftarkan melalui Akta Membaharui Undang-Undang (Perkahwinan dan Perceraian) 1976 pembubaran perkahwinan hanya boleh berlaku jika perkahwinan itu telah pecahbelah dan tidak dapat diselamatkan lagi.

Perkara ini termaktub di dalam seksyen 52 Akta tersebut. Seksyen 51 Akta yang sama pula menjelaskan jika salah seorang pasangan itu memeluk Islam pasangan yang tidak memeluk Islam itu boleh memfailkan petisyen pembubaran perkahwinan menurut seksyen berkenaan selepas tiga bulan pasangannya memeluk Islam.

Ini bermakna petisyen perceraian atas alasan pemelukan agama Islam hanya boleh difailkan oleh pasangan yang tidak memeluk agama Islam sahaja. Selagi dia tidak memfailkan petisyen perceraian tersebut perkahwinan sivilnya bersama pasangan yang telah memeluk Islam tetap dianggap sah di bawah akta tersebut.

Jelaslah di sini ketidakadilan yang amat sangat berlaku kepada pasangan yang memeluk Islam itu memandangkan beliau langsung tidak mempunyai locus standi untuk memfailkan petisyen perceraian berdasarkan seksyen tersebut.

Namun mahkamah syariah menurut Jadual Kesembilan Senarai 2 Butiran I Perlembagaan Persekutuan, boleh membuat penentuan sesuatu perkara mengenai hukum dan doktrin syarak. Seksyen 46(2) Akta Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1984 menepati semangat Perlembagaan Persekutuan ini dengan memberi kuasa kepada mahkamah syariah membuat penentuan mengikut hukum syarak apakah kedudukan perkahwinan tersebut.

Seksyen 46(2) tersebut memperuntukkan jika salah satu pihak kepada sesuatu perkahwinan bukan Islam memeluk Islam, maka perbuatan yang demikian tidak boleh dengan sendirinya berkuatkuasa membubarkan perkahwinan itu melainkan dan sehingga disahkan oleh Mahkamah. (Mahkamah di sini bermaksud mahkamah syariah).

Seolah-olah terdapat polemik di sini di mana kedua-dua mahkamah mempunyai bidangkuasa. Oleh yang demikian terdapatlah cadangan seksyen di atas ditiadakan bagi menyeleasikan kemelut ini. Tetapi sebenarnya bukan hanya seksyen tersebut sahaja perlu dipinda malah seksyen yang sama di negeri-negeri lain juga perlu dipinda dan mendapat pekenan Raja-Raja Melayu. Ia mungkin jalan yang tidak mudah digapai.

Sebenarnya tatkala seseorang itu telah memeluk Islam sudah pasti Perlembagaan Persekutuan memberi jaminan kepada mualaf itu mengamalkan agamanya termasuklah undang-undang diri seperti munakahat. Mengheret mualaf ini ke mahkamah sivil merupakan pelanggaran hak kebebasan beragama bagi mualaf ini.

Seorang yang sudah mendapat hidayah daripada Allah sudah tentu tidak mahu balik ke zaman jahiliyahnya kembali. Inilah hak yang perlu dipertahan oleh kerajaan dan bukan merobek hak ini atas alasan picisan yang tidak selaras dengan Perlembagaan.

Membawa orang bukan Islam ke mahkamah syariah pula bukanlah suatu perkara yang mudah kerana kebiasaannya orang bukan Islam enggan hadir ke mahkamah syariah atas alasan tidak mahu tertakluk kepada undang-undang Islam.

Namun sebenarnya apa yang diputuskan oleh mahkamah syariah hanyalah membuat perisytiharan di sisi hukum syarak apakah kedudukan perkahwinan tersebut sahaja. Amatlah tidak wajar mualaf ini dinafikan hak ini.

Hakikatnya ialah sebahagian orang bukan Islam tidak mengiktiraf langsung keujudan mahkamah syariah ini.


Mereka tidak mahu membantu mahkamah syariah memberi keputusan yang adil. Mereka sanggup memberi keterangan di medan media tetapi tidak di mahkamah syariah.

Mahkamah Syariah adalah sebahagian dari system perundangan negara yang sah. Tidak ada seorangpun boleh memperlekehkan mahkamah syariah.

Agama Anak

Perkara 12(3) Perlembagaan Persekutuan menyatakan tiada seorangpun boleh dikehendaki menerima ajaran sesuatu agama atau mengambil bahagian dalam apa-apa upacara atau upacara sembahyang sesuatu agama, selain agamanya sendiri. Perkara 12(4) pula menegaskan bagi maksud Perkara 12(3) di atas, agama bagi seseorang yang di bawah umur lapan belas tahun hendaklah ditetapkan oleh ibu atau bapanya atau penjaganya.

Perkara 12(4) ini telah ditafsirkan oleh penghakiman mahkamah tertinggi negara iaitu Mahkamah Persekutuan di dalam kes Subahsini mlwn Saravanan di mana mahkamah tersebut telah memutuskan bahawa salah seorang (bukan kedua) ibu bapa boleh menentukan keIslaman anak tersebut.

Peruntukan Perkara 12(4) dan juga tafsiran yang dibuat oleh Mahkamah Persekutuan tersebut sebenarnya selaras dengan Hukum Syarak. Sebenarnya telah disepakati di kalangan ulama’ bahawa apabila salah seorang ibubapa bukan Islam memeluk Islam, anak di bawah umur mereka itu disifatkan sebagai Islam. Ini adalah kerana anak yang dilahirkan itu adalah fitrah, dan fitrah di sini bermaksud Islam.

Undang-Undang Syariah ditegakkan berasaskan kepada al maqasid al syariah. Terdapat lima al maqasid al syariah (objektif syariah) iaitu menjaga agama (hifz al din), nyawa (hifz al nafs), keturunan (hifz an nasab), akal (hifz al aql) dan harta (hifz al mal).

Bagi mencapai maqasid ini umat Islam dipertanggungjawabkan memelihara kelima-lima perkara ini termasuklah menjaga agama dan keturunan. Oleh yang demikian agama anak itu hendaklah mengikut mana-mana ibubapa yang Islam. Umat Islam tidak dapat menerima sekiranya al maqasid al syariah ini tidak dapat dicapai.

Alasan Nazri agar mengikut ‘common sense’ adalah telalu dangkal. Dalam undang-undang kita tidak boleh menggunakan ‘common sense’. Ada asas dan falsafah yang perlu ditafsirkan dan dihayati.

Sebagai perbandingannya jika kita menggunakan common sense tersebut, adalah kita boleh dianggap tidak melakukan kesalahan trafik apabila melanggar lampu isyarat merah tatkala tiada kenderaan yang melintasi di hadapan kita?

Secara common sense nya sudah tentu kita tak bersalah tetapi undang-undang mempunyai falsafahnya tersendiri bagi mengawal kemaslahatan sejagat. Apatah lagi ‘common sense’ beliau itu melanggar hukum syarak pula.

Keputusan jemaah menteri tidak boleh mengatasi peruntukan Perkara 12(4) dan tafsiran yang dibuat dalam kes Subahsini. Jemaah menteri juga sebagai badan eksekutif tidak boleh mencampuri urusan kehakiman (samada sivil ataupun syariah) apatah lagi menganggu keputusan mahkamah dengan mengeluarkan kenyataan bertentangan dengan keputusan mahkamah. Seharusnya segala ruang yang dibenarkan oleh undang-undang diambil bagi menangani permaslahan ini dan bukan melalui campurtangan eksekutif yang secara langsung merujuk kepada kes

Pemeliharaan Anak

Mengenai pemeliharaan anak pula. Sudah menjadi amalan di mahkamah syariah dan mahkamah sivil bahawa kebajikan anak mengatasi hak ibu atau bapa. Di dalam memutuskan hak jagaan anak sudah tentulah faktor mengenai kebajikan anak ini di titikberatkan. Kebajikan anak ini termasuklah permasalahan aqidah, tumbesaran dan pembelajaran anak tersebut. Perkara sebegini boleh diputuskan oleh Mahkamah. Hak memelihara anak ini biasanya diputuskan setelah mengambil kira keperluan dan kebajikan anak.

Namun apa yang berlaku ialah masyarakat bukan Islam atas sebab-sebab tertentu terlalu takutkan mahkamah syariah dan menganggap mahkamah syariah hanya mempertahankan hak orang Islam sahaja. Sudah dibuktikan di dalam beberapa kes di mahkamah syariah, keputusan yang dikeluarkan oleh Hakim Syarie tidak memihak kepada orang Islam tetapi memihak kepada keadilan.

Berbalik kepada keputusan jemaah menteri di atas, amat jelas keputusan tersebut gagal mempertahankan kelebihan agama Islam sebagai agama Persekutuan.

Keputusan tersebut menyamatarafkan Islam dengan agama-agama lain dan perkara ini tidak dapat diterima oleh masyarakat Islam arus perdana.

NGO-NGO Islam juga mempersoalkan keputusan Jemaah Menteri yang dibuat itu langsung tidak mengambilkira pandangan NGO-NGO Islam.

Dalam masa yang sama pula pihak kerajaan termasuk Timbalan Perdana Menteri telah berjumpa dengan NGO bukan Islam mengenai kes yang tersebut di atas.

Tiada usaha untuk mendapatkan pandangan NGO Islam dilakukan bagi mendapat pandangan mereka sebelum keputusan dibuat.

Malah ada beberapa NGO Islam cuba untuk bertemu dengan pimpinan kerajaan tetapi tidak dapat direalisasikan. Seharusnya pihak kerajaan lebih peka dengan sensitiviti umat Islam khususnya masyarakat saudara baru.

Suara mereka harus didengar terlebih dahulu sebelum sebarang keputusan yang membabitkan mereka dibuat.


Hak mereka untuk didengar (audi alteram partem) oleh pimpinan kerajaan sudah tiada lagi. Di manakah audi alteram partem itu?

Pihak Kerajaan perlu lebih berhati-hati di masa akan datang dalam membuat keputusan berkaitan Islam.

Jangan mendahului para ilmuan Islam dan ulama. Pandangan NGO Islam juga mestilah diambilkira.

NGO-NGO Islam telah menzahirkan kegusaran mereka berhubung dengan keputusan jemaah menteri tersebut, sudah sewajarnyalah keputusan tersebut ditarik balik.

Mufti minta kerajaan tarik balik keputusan elak kekeliruan
























KUALA LUMPUR: Keputusan kerajaan bahawa kanak-kanak mesti kekal menganut agama asal ketika ibu bapanya berkahwin walaupun selepas seorang daripada pasangan itu menukar agama, bercanggah dengan hukum syarak!" kata beberapa mufti semalam.

Sehubungan itu, mereka meminta kerajaan menarik balik keputusan itu bagi mengelak kekeliruan, terutama di kalangan umat Islam.

Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria, berkata dalam Islam, mana-mana bapa atau ibu menganut Islam, anak mereka dengan sendirinya beragama Islam kecuali yang sudah berumur lebih 15 tahun boleh memilih agamanya sendiri.

“Soal Islam tidak boleh dipermainkan, begitu juga dalam masalah hukum tidak boleh dibincang atau dipinda sewenang-wenangnya, sebaliknya perlu mendapat pandangan ulama, mufti dan pakar agama supaya tidak timbul kekeliruan,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Kelmarin, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Abdul Aziz, berkata Kabinet membuat keputusan itu sebagai langkah penyelesaian jangka panjang berhubung isu pertikaian status agama kanak-kanak apabila ibu atau bapa mereka menukar agama.

Keputusan itu dibuat berikutan kes bekas penganut Hindu yang kini memeluk Islam, Mohd Ridzuan Abdullah, 40, menukar agama tiga anaknya kepada Islam, walaupun ibu mereka masih beragama Hindu.

Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadut, pula menegaskan, bapa lebih berhak dan anak-anak mesti mengikut agama yang dianuti bapa.

“Apabila baligh mereka boleh menentukan agama yang ingin dianutinya, sama ada kekal dalam Islam atau sebaliknya.

“Bagi saya kes ini membabitkan masalah manusia, bukannya hukum. Walaupun anak itu memeluk agama lain, hubungan mereka dengan ibunya tidak akan putus. Dalam Islam adalah haram sekiranya memutuskan hubungan persaudaraan, walaupun berlainan agama,” katanya.

Sementara itu, Presiden Persatuan Peguam Syarie, Mohamad Isa Abd Rolip, berkata sebarang perubahan yang ingin dibuat perlu mengambil kira undang-undang sedia ada serta pandangan semua pihak supaya tidak menimbulkan kebimbangan masyarakat Islam.

Keputusan itu seolah-olah satu dasar atau undang-undang baru yang perlu diikut, sekali gus menimbulkan kerisauan di kalangan umat Islam terutama saudara baru,” katanya.

Setiausaha Agung, Yayasan Maklumat dan Perkhidmatan Islam, Sabariah Abdullah, berkata sebarang keputusan atau kenyataan berkaitan isu pindaan atau perubahan dalam hukum Islam tidak boleh dibuat sewenang-wenangnya.

Peguam bela dan peguam cara Mahkamah Tinggi, Ikbal Salam, pula menyarankan bahagian khas syariah yang menguruskan isu penentuan hak jagaan anak-anak yang mana ibu atau bapanya memeluk Islam perlu ditubuhkan di Mahkamah Sivil.

“Mahkamah Sivil juga perlu diberi kuasa menguruskan kes sebegini dengan melantik hakim yang terlatih dalam bidang sivil dan syariah bagi mengetuai bahagian khas itu supaya kepentingan pasangan yang memeluk Islam juga terbela,” katanya.
*Akhir laporan.

Sunday, April 26, 2009

Zionist Jews Hate Speech against Palestinians over the years.

Dear brothers and sisters, fellow human beings, Children of our Father the Holy Prophet Adam Alaihis Salam and our mother Sayyidatina Hawwa Radhiallahu Anha.

Here is a collection of hate speech by the Zionist Jews against the Palestinians compiled by http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/palestinians.html

1. "There is a huge gap between us (Jews) and our enemies ­not just in ability but in morality, culture, sanctity of life, and conscience. They are our neighbors here, but it seems as if at a distance of a few hundred meters away, there are people who do not belong to our continent, to our world, but actually belong to a different galaxy." Israeli president Moshe Katsav. The Jerusalem Post, May 10, 2001

2. "The Palestinians are like crocodiles, the more you give them meat, they want more".... Ehud Barak, Prime Minister of Israel at the time - August 28, 2000. Reported in the Jerusalem Post August 30, 2000

3. " [The Palestinians are] beasts walking on two legs." Menachem Begin, speech to the Knesset, quoted in Amnon Kapeliouk, "Begin and the Beasts". New Statesman, 25 June 1982.

4. "The Palestinians" would be crushed like grasshoppers ... heads smashed against the boulders and walls." Israeli Prime Minister (at the time) in a speech to Jewish settlers New York Times April 1, 1988

5. "When we have settled the land, all the Arabs will be able to do about it will be to scurry around like drugged cockroaches in a bottle." Raphael Eitan, Chief of Staff of the Israeli Defence Forces, New York Times, 14 April 1983.

6. "How can we return the occupied territories? There is nobody to return them to." Golda Meir, March 8, 1969.

7. "There was no such thing as Palestinians, they never existed." Golda Meir Israeli Prime Minister June 15, 1969

8. "The thesis that the danger of genocide was hanging over us in June 1967 and that Israel was fighting for its physical existence is only bluff, which was born and developed after the war." Israeli General Matityahu Peled, Ha'aretz, 19 March 1972.

9. David Ben Gurion (the first Israeli Prime Minister): "If I were an Arab leader, I would never sign an agreement with Israel. It is normal; we have taken their country. It is true God promised it to us, but how could that interest them? Our God is not theirs. There has been Anti - Semitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault ? They see but one thing: we have come and we have stolen their country. Why would they accept that?" Quoted by Nahum Goldmann in Le Paraddoxe Juif (The Jewish Paradox), pp121.

10. Ben Gurion also warned in 1948 : "We must do everything to insure they ( the Palestinians) never do return." Assuring his fellow Zionists that Palestinians will never come back to their homes. "The old will die and the young will forget."

11. "We have to kill all the Palestinians unless they are resigned to live here as slaves." Chairman Heilbrun of the Committee for the Re-election of General Shlomo Lahat, the mayor of Tel Aviv, October 1983.

12. "Every time we do something you tell me America will do this and will do that . . . I want to tell you something very clear: Don't worry about American pressure on Israel. We, the Jewish people, control America, and the Americans know it." - Israeli Prime Minister, Ariel Sharon, October 3, 2001, to Shimon Peres, as reported on Kol Yisrael radio. (Certainly the FBI's cover-up of the Israeli spy ring/phone tap scandal suggests that Mr. Sharon may not have been joking.)

13. "We declare openly that the Arabs have no right to settle on even one centimeter of Eretz Israel... Force is all they do or ever will understand. We shall use the ultimate force until the Palestinians come crawling to us on all fours." Rafael Eitan, Chief of Staff of the Israeli Defense Forces - Gad Becker, Yediot Ahronot 13 April 1983, New York Times 14 April 1983.

14. "We must do everything to ensure they [the Palestinian refugees] never do return" David Ben-Gurion, in his diary, 18 July 1948, quoted in Michael Bar Zohar's Ben-Gurion: the Armed Prophet, Prentice-Hall, 1967, p. 157.

15. " ... we should prepare to go over to the offensive with the aim of smashing Lebanon, Trans-jordan and Syria... The weak point in the Arab coalition is Lebanon [for] the Moslem regime is artificial and easy to undermine. A Christian state should be established... When we smash the [Arab] Legions strength and bomb Amman, we will eliminate Transjordan, too, and then Syria will fall. If Egypt still dares to fight on, we shall bomb Port Said, Alexandria, and Cairo." " David Ben-Gurion, May 1948, to the General Staff. From Ben-Gurion, A Biography, by Michael Ben-Zohar, Delacorte, New York 1978.

16. "We must use terror, assassination, intimidation, land confiscation, and the cutting of all social services to rid the Galilee of its Arab population." Israel Koenig, "The Koenig Memorandum"

17. "Jewish villages were built in the place of Arab villages. You do not even know the names of these Arab villages, and I do not blame you because geography books no longer exist. Not only do the books not exist, the Arab villages are not there either. Nahlal arose in the place of Mahlul; Kibbutz Gvat in the place of Jibta; Kibbutz Sarid in the place of Huneifis; and Kefar Yehushua in the place of Tal al-Shuman. There is not a single place built in this country that did not have a former Arab population." Moshe Dayan, address to the Technion, Haifa, reported in Haaretz, April 4, 1969.

18. "We walked outside, Ben-Gurion accompanying us. Allon repeated his question, What is to be done with the Palestinian population?' Ben-Gurion waved his hand in a gesture which said 'Drive them out!'" Yitzhak Rabin, leaked censored version of Rabin memoirs, published in the New York Times, 23 October 1979.

19. Rabin's description of the conquest of Lydda, after the completion of Plan Dalet. "We shall reduce the Arab population to a community of woodcutters and waiters" Uri Lubrani, PM Ben-Gurion's special adviser on Arab Affairs, 1960. From "The Arabs in Israel" by Sabri Jiryas.

20. "There are some who believe that the non-Jewish population, even in a high percentage, within our borders will be more effectively under our surveillance; and there are some who believe the contrary, i.e., that it is easier to carry out surveillance over the activities of a neighbor than over those of a tenant. [I] tend to support the latter view and have an additional argument:...the need to sustain the character of the state which will henceforth be Jewish...with a non-Jewish minority limited to 15 percent. I had already reached this fundamental position as early as 1940 [and] it is entered in my diary." Joseph Weitz, head of the Jewish Agency's Colonization Department. From Israel: an Apartheid State by Uri Davis, p.5.

21. "Everybody has to move, run and grab as many hilltops as they can to enlarge the settlements because everything we take now will stay ours... Everything we don't grab will go to them." Ariel Sharon, Israeli Foreign Minister, addressing a meeting of militants from the extreme right-wing Tsomet Party, Agence France Presse, November 15, 1998.

22. "It is the duty of Israeli leaders to explain to public opinion, clearly and courageously, a certain number of facts that are forgotten with time. The first of these is that there is no Zionism,colonialization or Jewish State without the eviction of the Arabs and the expropriation of their lands." Yoram Bar Porath, Yediot Aahronot, of 14 July 1972.

23. "Spirit the penniless population across the frontier by denying it employment... Both the process of expropriation and the removal of the poor must be carried out discreetly and circumspectly." Theodore Herzl, founder of the World Zionist Organization, speaking of the Arabs of Palestine,Complete Diaries, June 12, 1895 entry.

24. "One million Arabs are not worth a Jewish fingernail." -- Rabbi Yaacov Perrin, Feb. 27, 1994 [Source: N.Y. Times, Feb. 28, 1994, p. 1]

25. "We Jews, we are the destroyers and will remain the destroyers. Nothing you can do will meet our demands and needs. We will forever destroy because we want a world of our own." (You Gentiles, by Jewish Author Maurice Samuels, p. 155).

26. "We will have a world government whether you like it or not. The only question is whether that government will be achieved by conquest or consent." (Jewish Banker Paul Warburg, February 17, 1950, as he testified before the U.S. Senate).

27. "We will establish ourselves in Palestine whether you like it or not...You can hasten our arrival or you can equally retard it. It is however better for you to help us so as to avoid our constructive powers being turned into a destructive power which will overthrow the world." (Chaim Weizmann, Published in "Judische Rundschau," No. 4, 1920)

Read more at http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/palestinians.html

Israel's Massacre of Palestinians - Unavenged!!!




Well in Southern Lebanon, the Zionist Army got their asses kicked by the Hezbollah! Watch this:


The video above showcases what the mass media never reports!

That the Zionist bastards are not invincible! They too suffer like hell when the Lebanese Arab Muslim armies and the resistance from the Hizbollah Mujahideens whack them as much as they can with their limited capabilities in terms of weaponry!

Death is inevitable! How one lives decides one's future and destiny?

The Palestinians and Lebanese have been victimized by the Zionists of the Harami State of Israel for far too long!

In the recent Gaza Genocide and blatant massacre by the rogue regime of harami Zionists, thousands of families were ruthlessly blasted to bits by the murderous Zionists yet the recalcitrant Americans still refuse to realize that it is with their dollars that the murderers of Zion continue to wage state terrorism in the name of defending their illegally gained state of Israel!

Barack Obama gets to attain the US Presidency on the blessings of the Zionist lobby ever present in the US since the mass immigration to its shores since the 1900s.


Barack Obama spoke about a boy losing his leg as a result of a Qassam rocket shot by Hamas whilst conveniently overlooking the fact that millions of Palestinians have been massacred by Israel and almost 95% of Palestine has been robbed from them?

How's that for a Zionist ass kissing American President continuing the humiliating tradition of American Presidents apple polishing the Zionists to an ever continuing shine blinding them to the truth of the matter and brainwashing themselves into thinking that the Zionists are the victims?

Victims against an imprisoned nation that was once Palestine and today reduced to being harangued, long suffering suffering victims of the Zionists and brutalized at will as seen in the recent Gaza Holocaust!!!

The Zionist Jews control and decide as to who gets to be the American President? Whoever takes a confrontative stand against them almost always loses in his bid to lead the USA.

Americans as a people ought to know that as long as their country keeps supporting these mass murderers at large, the sins of the Zionists rests with them as well?

The United Nations is a cuckolded facade of global monitoring when in reality they can't do nothing much for victimized people everywhere in this gone crazy world! All they can do is to don their blue steel helmets and watch from the sidelines.

Palestinians need the help of their Muslim brothers yet for more than 60 over years the Muslims have done nothing much except to hold seminars and conferences year after year to no avail?

Rallies, protests and all kinds of gatherings are held without fail and millions of lives have been lost but the Zionists keep robbing the Palestinians of their precious lands without fear.

Click the link below and see for yourself how the harami rogue regime of Zionist Israel have been stealing the lands of the Palestinians right under the very eyes of the couldn't care less world?
http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/mapstellstory.html














When are the Muslim armies going to rise against the Israelis?
From the looks of it.....not in the next hundred years!!!

I sure hope that they will prove me very wrong .... soon!!!

Zionism exposed by Rabbi Yisroel Weiss of Neturei Karta USA!