Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

Read N Write Ad

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Friday, July 31, 2009

Koleksi Balong ~ Fesyen rambut sekarang.

Fesyen rambut lelaki sekarang dah berubah ikut zaman. Kekadang terasa lucu tengok gelagat remaja lelaki di tengah kota berjalan kesana sini dengan rambut tercacak macam trojan.

Cumanya sekarang ini lebih mirip kepada 'Balong Ayam'.

Image hosting by IMGBoot.com

Ini adalah koleksi balong balong yang sempat saya rakam sejak sekian lama ini :

Ianya bermula bila saya melihat bayi ini di East Coast Mall Kuantan.

Image hosting by IMGBoot.com

Ini balong semulajadi. Hehehehe...nampak comel dan memang kiut giler. :)

Image hosting by IMGBoot.com

Ini balong yang saya jumpa di Pasaraya Eng Hong, Jalan Bukit Ubi, Kuantan. Malu malu miaow hero kita ni bila saya minta izin beliau untuk dirakam gambar balong nya itu....hehehehe..

Image hosting by IMGBoot.com

Balong ini orang Kuantan juga. Nampak Meenachi kawan sekerja dia tak boleh tahan gelak dah tengok saya ambil gambar balong hero ini. Seingat saya masih didalam East Coast Mall, Kuantan.

Image hosting by IMGBoot.com

Yang ini pula Balong Tesco Ampang. Memang teruja sungguh hero ni bila saya minta dia posing sekejap nak rakam gambar balong dia. Hahahaha....fesyen.............

Image hosting by IMGBoot.com

Ini pula balong hero Tesco Ampang bahagian Elektrik. Sporting selamba je bila minta dia berposing. Mr.Balong Cool.....

Image hosting by IMGBoot.com

Jika di adakan pertandingan Balong, mekanik muda Bengkel Kereta Idola Jaya kat Dataran Dwitasik ni memang boleh menjadi juara! Balong King!!!

Image hosting by IMGBoot.com

Seandainya ada cicak yang malang jatuh keatas balong kawan kita ni, maka tak sempat mengucap gamaknya sang cicak.

Mati tertikam dek ketajaman balong hero muda ini....ish!...ish!..ish!..ish!!! Tajamnya!!! :P

Hahahahaha....

Hero balong yang ini pula minta identiti dirinya dirahsiakan. Terpulanglah pada tuan puan jika sempat mengenalinya. Beliau bertugas dikawasan persekitaran KL.
Image hosting by IMGBoot.com
Boleh tahan juga mutu balong diatas kepala nya ini.

Ini pula hero Kuantan. Saya ketemu dirinya bila ke majlis kenduri perkahwinan anak saudara isteri saya di kawasan Jalan Alor Akar.

Dia segan juga bila di minta berhenti sekejap untuk di rakam gambar balong nya ini.

Image hosting by IMGBoot.com

Ini Balong Restoran Asam Pedas, Chukai, Terengganu.

Image hosting by IMGBoot.com

Malu malu juga hero muda ni bila saya ngambil gambar dirinya. Hehehehe...orang Ganu...senyum sokmo!....

Saya terjumpa anak muda ini menggayakan fesyen balong semasa di Kolej Poly Tech MARA. Terus saya meminta beliau berhenti sekejap untuk merakamkan balongnya pula.

Image hosting by IMGBoot.com

Image hosting by IMGBoot.com

Saya akhiri topik ini dengan menyiarkan gambar Balong Bandar Tun Razak depan Kedai Pasaraya Pak Aji!

Image hosting by IMGBoot.com

Siap bertindik lagi hero muda ni...macam macam.....

Dunia Akhirul Zaman....Balong ayam jadi pilihan fesyen rambut mereka...

Lepas ni entah apa pula?

Fesyen Badak Sumbu pula ke?

Hehehehehe...

Macam macam ada.............

Thursday, July 30, 2009

'Pakatan Penipu!' 'Maika Celaka! Kasi duit kami balik!'



Ibupejabat MIC kecoh seketika dengan pertembungan dua pihak yang tidak puas hati dengan cara Kerajaan Pulau Pinang mengendalikan kes Kg Buah Pala dan lagi satu pihak pula terdiri dari para pelabur didalam saham Maika Holdings yang menuntut wang mereka kembali dan menuduh MIC menipu mereka!

FRU dan Polis DiRaja Malaysia nampak seperti tenggelam punca kerana terperangkap ditengah tengah dua kumpulan ahli ahli MIC yang menjerit dan melaungkan slogan berbeza beza memaki hamun pimpinan Pakatan Rakyat dan juga MIC!

Riuh rendah jadinya! Agak agak saya Samy Vellu mesti dah terpaksa telan Panadol sekotak dua tengok kekecohan ini.

Nampak gaya semakin berserabut jadinya MIC......

Maika Holdings ni dah lama dituduh ahli ahlinya bersandiwara dengan duit pelaburan saham mereka.

Apa cerita selanjutnya? Bingit telinga jadinya. Ada adegan baling helmet, rembat kasut, gertak menggertak dan sebagainya....

Raplah jiingga agaknya anak Samy Vellu...si Vell Paari dok kena maki bertubi tubi?

Wednesday, July 29, 2009

Musim buah kembali! Jom ke Hulu Langat!





























































Bagi sesiapa yang tinggal berdekatan Cheras dan persekitarannya, mungkin tuan/puan tergerak hati nak cari buah buahan tempatan segar dan berharga berpatutan?

Sila lah menuju ke Warung Effa, Nasi Campor Minang, depan Taman Seri Nanding, Batu 14, Hulu Langat kerana ayahnya ada menjual cempedak dan rambutan dari dusun mereka sendiri.

Saya sering ke Warung Effa menjamu selera kami dengan makan nasi kampong masakan mereka.

Harga memang jauh lebih murah dari KL.

Nak makan nasi tengahari, elok lah bergerak seawal jam 11pagi. Masakan di Warung Effa memang cepat habis sebab para pengunjung ke Hulu Langat pasti singgah dahulu sebelum ke Sg Pangsoon dan sebagainya.

Jika hendak merasa masakan asli orang orang Minang, maka jangan sampai lewat. Takut tinggal periok je. :P

Bebaskan Tahanan ISA yang tidak membahayakan negara!



























Kerajaan 1Malaysia Najib Tun Razak perlu membebaskan mana mana tahanan ISA yang terbukti tidak terlibat didalam sebarang aktiviti anti negara ini di atas dasar perikemanusiaan dan keadilan sejagat!

Bilamana para pimpinan HINDRAF yang bertindak mengadakan protes jalanan dan mengancam mungkin terpaksa menggunakan kekerasan untuk mencapai hajat mereka seperti yang di tuntut itu boleh pula dibebaskan, saya ingin bertanya Dato Seri Hishamudin Tun Hussein Onn, di atas alasan apakah masih terpenjara orang orang seperti Mat Shah Mohd Satray dan yang lain lain dimana tidak ada sebarang perbicaraan dijalankan keatas mereka sejak ditangkap dan ditahan pada tahun 2002?

Saya hairan bilamana mereka yang ternyata bertindak ganas dan melakukan huru hara dijalanan boleh dilepaskan tetapi insan insan seperti Encik Mat Shah Mohd Satray masih terus dipenjarakan di Kem Tahanan Kemunting oleh Kerajaan Malaysia?

1hb Ogos ini dikatakan akan berlaku pertembungan diantara 2 pihak yang berlawan prinsip iaitu Gerakan Mansuhkan ISA akan turun berprotes dijalanraya dan ada pula kumpulan Pro ISA seperti PEWARIS akan berdemonstrasi sama tetapi untuk dikekalkan ISA!

Mereka yang menyokong ISA secara membuta tuli sudah pasti belum merengkok didalam penjara, terpisah dari anak isteri serta keluarga tercinta.

Memang seperti kata perumpamaan, 'belum kena belum tahu!'

Saya tidaklah meminta supaya ISA dihapuskan kerana ada perlunya mereka yang bersifat anarkis dan mengancam keselamatan negara ditahan demi menjaga kepentingan bersama tetapi saya merayu agar Kerajaan 1Malaysia ini bebaskan lah mereka yang ternyata tidak membahayakan negara kita ini.

Berdosa besar memisahkan seorang suami dari isterinya, seorang ayah dari anak anaknya dan seorang anak dari ibubapanya tanpa dibuktikan bahawa dirinya bersalah atau disabitkan secara sahih tanpa sebarang keraguan akan tuduhan tuduhan kesalahan yang konon dilakukannya.

Seandainya masih terpenjara orang orang yang tidak bersalah ini secara berterusan, natijahnya nanti akan jatuhlah kerajaan yang zalim serta tidak berperi kemanusiaan kerana begitulah lumrah alam ini.

Saya pinta sekali lagi supaya tahanan tahanan ISA yang terbukti tidak bersalah dibebaskan segera!

Sedangkan ketua ketua HINDRAF boleh dibebaskan, apakah pula masaalahnya untuk membebaskan mereka yang terpenjara selama 7 tahun lebih tanpa disabit kesalahan mereka?

Ingatlah bahawa orang orang yang zalim akan menerima padahnya di Padang Mahsyar nanti!

Senarai tahanan ISA.

Monday, July 27, 2009

What does the Christian Bible have to say about the illegitimate child or person?

<< Deuteronomy 23:2 >>

New American Standard Bible (©1995)
"No one of illegitimate birth shall enter the assembly of the LORD; none of his descendants, even to the tenth generation, shall enter the assembly of the LORD.

King James Bible
A bastard shall not enter into the congregation of the LORD; even to his tenth generation shall he not enter into the congregation of the LORD.

American King James Version
A bastard shall not enter into the congregation of the LORD; even to his tenth generation shall he not enter into the congregation of the LORD.

American Standard Version
A bastard shall not enter into the assembly of Jehovah; even to the tenth generation shall none of his enter into the assembly of Jehovah.

Douay-Rheims Bible
A mamzer, that is to say, one born of a prostitute, shall not enter into the church of the Lord, until the tenth generation.

Darby Bible Translation
A bastard shall not come into the congregation of Jehovah; even his tenth generation shall not come into the congregation of Jehovah.

English Revised Version
A bastard shall not enter into the assembly of the LORD; even to the tenth generation shall none of his enter into the assembly of the LORD.

Webster's Bible Translation
A bastard shall not enter into the congregation of the LORD; even to his tenth generation shall he not enter into the congregation of the LORD.

World English Bible
A bastard shall not enter into the assembly of Yahweh; even to the tenth generation shall none of his enter into the assembly of Yahweh.

Young's Literal Translation
a bastard doth not enter into the assembly of Jehovah; even a tenth generation of him doth not enter into the assembly of Jehovah.

דברים 23:2 Hebrew OT: Westminster Leningrad Codex
לֹא־יָבֹ֥א מַמְזֵ֖ר בִּקְהַ֣ל יְהוָ֑ה גַּ֚ם דֹּ֣ור עֲשִׂירִ֔י לֹא־יָ֥בֹא לֹ֖ו בִּקְהַ֥ל יְהוָֽה׃ ס

דברים 23:2 Hebrew OT: WLC (Consonants Only)
לא־יבא ממזר בקהל יהוה גם דור עשירי לא־יבא לו בקהל יהוה׃ ס

דברים 23:2 Hebrew OT: WLC (Consonants & Vowels)
לֹא־יָבֹא מַמְזֵר בִּקְהַל יְהוָה גַּם דֹּור עֲשִׂירִי לֹא־יָבֹא לֹו בִּקְהַל יְהוָה׃ ס

דברים 23:2 Hebrew Bible
לא יבא ממזר בקהל יהוה גם דור עשירי לא יבא לו בקהל יהוה׃

Apocalypsis 22:21 Latin: Biblia Sacra Vulgata
non ingredietur mamzer hoc est de scorto natus in ecclesiam Domini usque ad decimam generationem

Deuteronomio 23:2 Spanish: La Biblia de las Américas (©1997)
Ningún bastardo entrará en la asamblea del SEÑOR, ninguno de sus descendientes, aun hasta la décima generación, entrará en la asamblea del SEÑOR.

Deuteronomio 23:2 Spanish: La Nueva Biblia de los Hispanos (©2005)
"Ningún bastardo entrará en la asamblea del SEÑOR, ninguno de sus descendientes, aun hasta la décima generación, entrará en la asamblea del SEÑOR.

Deuteronomio 23:2 Spanish: Reina Valera (1909)
No entrará bastardo en la congregación de Jehová: ni aun en la décima generación entrará en la congregación de Jehová.

Deuteronomio 23:2 Spanish: Sagradas Escrituras (1569)
No entrará bastardo en la congregación del SEÑOR; ni aun en la décima generación entrará en la congregación del SEÑOR.

Deuteronomio 23:2 Spanish: Modern
No entrará el bastardo en la congregación de Jehovah. Ni aun en la décima generación entrará en la congregación de Jehovah.

Deutéronome 23:2 French: Louis Segond (1910)
Celui qui est issu d'une union illicite n'entrera point dans l'assemblée de l'Eternel; même sa dixième génération n'entrera point dans l'assemblée de l'Eternel.

Deutéronome 23:2 French: Darby
L'enfant illégitime n'entrera pas dans la congrégation de l'Éternel; même sa dixième génération n'entrera pas dans la congrégation de l'Éternel.

Deutéronome 23:2 French: Martin (1744)
Le bâtard n'entrera point dans l'assemblée de l'Eternel, même sa dixième génération n'entrera point dans l'assemblée de l'Eternel.

Deutéronome 23:2 French: Ostervald (1744)
Le bâtard n'entrera point dans l'assemblée de l'Éternel; même sa dixième génération n'entrera point dans l'assemblée de l'Éternel.

5 Mose 23:2 German: Luther (1912)
23:3 Es soll auch kein Hurenkind in die Gemeinde des HERRN kommen, auch nach dem zehnten Glied, sondern soll allewege nicht in die Gemeinde des HERRN kommen.

5 Mose 23:2 German: Luther (1545)
Es soll auch kein Hurenkind in die Gemeine des HERRN kommen, auch nach dem zehnten Glied, sondern soll schlecht nicht in die Gemeine des HERRN kommen.

5 Mose 23:2 German: Elberfelder (1871)
Es soll kein Bastard in die Versammlung Jehovas kommen; auch das zehnte Geschlecht von ihm soll nicht in die Versammlung Jehovas kommen. -

申 命 記 23:2 Chinese Bible: Union (Traditional)
私 生 子 不 可 入 耶 和 華 的 會 ; 他 的 子 孫 , 直 到 十 代 , 也 不 可 入 耶 和 華 的 會 。

申 命 記 23:2 Chinese Bible: Union (Simplified)
私 生 子 不 可 入 耶 和 华 的 会 ; 他 的 子 孙 , 直 到 十 代 , 也 不 可 入 耶 和 华 的 会 。

申 命 記 23:2 Chinese Bible: NCV (Simplified)
私生子不可进耶和华的会;他的后代直到第十代,也不可进耶和华的会。

申 命 記 23:2 Chinese Bible: NCV (Traditional)
私生子不可進耶和華的會;他的後代直到第十代,也不可進耶和華的會。

A bastard shall not enter into the congregation of the LORD even to his tenth generation shall he not enter into the congregation of the LORD

Deuteronomy 23:2 Multilingual Bible

Deutéronome 23:2 French

Deuteronomio 23:2 Biblia Paralela

申 命 記 23:2 Chinese Bible

New American Standard Bible Copyright © 1960, 1962, 1963, 1968, 1971, 1972, 1973, 1975, 1977, 1995 by The Lockman Foundation, La Habra, Calif. All rights reserved. For Permission to Quote Information visit http://www.lockman.org.

ScriptureText.com Multilingual Bible

***********************************************************************************

I received a comment from a blogger friend of mine, Brother Emmanuel Joseph about the matter of the illegitimate child of the late Teoh Beng Hock where Brother Emmanuel speaks of having compassion for the unfortunate child and that we ought to have pity upon it for it is innocent of the sin that its unmarried parents have committed!

I for one am just saying that we can't simply go against God's Rule in legitimizing a bastard child just because we feel pity for it.

The difference between a bastard and a lawful child is the status of the parents union.

If the child is conceived after marriage, then the child is a legitimate offspring and has all the rights accorded by not only the law but by any of the parents faith.

Any child conceived before marriage is a bastard @ illegitimate and there is no room for anyone to come declare it as otherwise.

We do not have the right to make halal what God has forbidden and we are not to make haram whatever that The Almighty has allowed.

Period.

Brother Emmanuel is a gentle soul and I understand his general compassion and outlook on the matter but mere compassion upon the state of an illegitimate offspring of an unmarried couple under whatever faith or religion here on this earth has no grounds to legitimize that foetus.

We can argue from dawn till dusk about this matter but even as we opinionate as we please, we are in no position to make right what is absolutely wrong before Almighty God.

I rest my case.

Those who are not happy about it can go engage a lawyer and fight their case in court!

Good luck! :)

Sunday, July 26, 2009

Qullu nafsin iza iqatul maut! All that breathes will taste death!

Inna lillahi wa inna ilaihi raji`un.

From Allah we came ; to Allah we shall return!

This is the reality of life. That each and every living being will one day end its existence here on Earth by dying.

No matter whether one is a King or a commoner, prince or a pauper, celebrity or your run of the mill ordinary person, each and everyone of us will taste death.

Yasmin Ahmad, the controversial film, drama and ad director passed away last night after being in a coma for a few days.

She tried to break age old taboos by incorporating liberalism in her movies such as Gubra, Sepet, Mukhsin, Mualaf and Talentime.

Sure, she has her legions of fans and admirers who love what she had done for 'liberating' the Malaysian movie industry from touching on things which were taboo and bordering on Islamic issues, but I for one don't give two hoots about such achievements for they invite to the forbidden and blur the clear divide between the al-makruf and the maksiat!

Those who have a fair idea of what I objected about her would know exactly what I meant?

Those who were and are in cahoots with her frame of mind can just wait for their own comeuppance soon.

'Thou shall reapeth what thou soweth!' so says the parable of us who will answer for our deeds both here in the Yaum al Duniyya as well as in the Yaum al Akhirat!

Whatever differences I had with her work dies with her. May Allah Subhanahu Wa Ta'ala give her her dues.

Ameen.

Racism still well and alive in America ~ Here's proof!

For all the hype we see and read about 'Change' taking place in the United States of America, there still seems to be quite a sea of racism well and alive in the world's so called 'Home of the Free and Land of the Brave'.

Here's a report attesting to how the whites in America still abhor and detest mixing with the blacks in North Philadelphia:

Pool Boots Kids Who Might "Change the Complexion"Campers sent packing after first visit to swim club

By KAREN ARAIZA

Updated 6:41 PM EDT, Thu, Jul 9, 2009

Dymire Baylor says he overheard a woman ask,
NBC Philadelphia

Dymire Baylor says he overheard a woman ask, "What are all these black kids doing?" when he and his friends showed up.

More than 60 campers from Northeast Philadelphia were turned away from a private swim club and left to wonder if their race was the reason.

Kids at Creative Steps Day Camp were thrilled to go swimming once a week at the Valley Swim Club. But after only one trip to the private club, they were...

"I heard this lady, she was like, 'Uh, what are all these black kids doing here?' She's like, 'I'm scared they might do something to my child!" said camper Dymire Baylor.

The Creative Steps Day Camp paid more than $1900 to The Valley Swim Club. The Valley Swim Club is a private club that advertises open membership. But the campers' first visit to the pool suggested otherwise.

"When the minority children got in the pool all of the Caucasian children immediately exited the pool," Horace Gibson, parent of a day camp child, wrote in an email. "The pool attendants came and told the black children that they did not allow minorities in the club and needed the children to leave immediately."

The next day the club told the camp director that the camp's membership was being suspended and their money would be refunded.

"I said, 'The parents don't want the refund. They want a place for their children to swim,'" camp director Aetha Wright said.

Campers remain unsure why they're no longer welcome.

"They just kicked us out. And we were about to go. Had our swim things and everything," said camper Simer Burwell.

The explanation they got was either dishearteningly honest or poorly worded.

"There was concern that a lot of kids would change the complexion … and the atmosphere of the club," John Duesler, President of The Valley Swim Club said in a statement.

While the parents await an apology, the camp is scrambling to find a new place for the kids to beat the summer heat.

Members of the club came forward Thursday to defend the organization. They call the situation a misunderstanding.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Well folks, there you have it!

President Barack Hussein Obama Jr.,an Afro American with a black Kenyan father and white American mother might now be the President of the United States of America but that could very well be a fluke in this age of advocating the spirit of reform and change but deep down, there still flows quite a current of racism that could turn into a tsunami of hate if an earthquake of political backlash should ever erupt at any given time?

We are witnessing humankind expressing their basic instincts of survival and protecting their interests. Just like how things are over here in Malaysia?

There does exist an undeclared system of apartheid here as well pitting the Malays against all the other races.

We might see, read and hear widespread national propaganda heralding the 1Malaysia concept by the current Najib Tun Razak's led government in place but the reality that preference of one ethnicity over others is simply so overwhelmingly glaring that it simply sort of blinds the eye.

We have yet to reach the stage where people will be regarded for who or what they are instead of being judged and discriminated based upon the color of their skin and the lineage of their forefathers!

This is the sad and sordid reality that most mankind very often choose to ignore and pretend that it's not there.

Most of the political pacts, hugs and embracing we see all over the world often belie a hidden inner struggle to fight for and champion the causes and agenda of one's own tribe and race.

Same scenario over here in our multi ethnic, multi faithed nation of Malaysia. The current atmosphere of change and reform that is being touted about by both camps is only superficial.

Deep down, people still differentiate and discriminate against each other based upon skin color and ethnicity.

You know it as well as I that this is the truth, so help us God!

Racism is well and alive all over the world. This malady won't disappear overnight, that's for sure.

All that we as individuals can do is to at least be a bit more humane and understanding towards one another.

That is if we want to be able to live and co exist with one another in relative peace and harmony?

May we learn to judge others upon their individual character and deeds than dwell upon how light or dark is the color of one's skin?

Almighty Allah doesn't differentiate between us humans based upon our skin color or the quality of our clothes and outer adornments but based upon what levels we as individuals have faith in Him and as per our deeds?

Americans and all other nationalities of the world have yet to come to realize this truth!

May we all learn to accept this reality and work our way towards upholding the truth and justice that we all seek in our hearts and minds.

Ameen.

Saturday, July 25, 2009

Truth for Teoh Beng Hock ? - Check out this blog!

I came across this blog that sure has a lot of interesting details about how things are being done by the state government exco's as far as RM500,000.00 allocations per constituency is concerned?

Check out http://t4tbh.blogspot.com. Truth for Teoh Beng Hock!

No wonder DAP Supremo Lim Kit Siang isn't too happy about the blog!

He claims it to be a 'dark blog'.

Quite peculiar isn't it when the so called 'dark blog' seems to throw just so much light onto the expenses of the allocations for the YB of the Sg.Pelek Constituency?

As the name suggests in Malay, ' Pelik sungguh!'

Peculiar indeed!

Thursday, July 23, 2009

PM 1Malaysia Dato Seri Najib Tun Razak menziarahi Jamaah Tabligh

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Baru baru ini, kita menyaksikan perhimpunan Jamaah Tabligh sedunia berkumpul dilapangan berdekatan Kuarters Kakitangan Lapangan Terbang Antarabangsa Malaysia di Labu, Nilai, Negeri Sembilan.

Walaupun ada diantara kita yang tidak berkesempatan menghadiri perhimpunan pendakwah Muslimin dan Muslimat terbesar didalam negara kita yang kali terakhirnya di adakan di Kuala Terengganu 27 tahun yang lepas, kita masih bersyukur kerana dapat mengikuti perkembangan Ijtimak Malaysia 2009 melalui laporan bloggers yang sempat bersama Jamaah Tabligh sedunia disana.

Saya memperolehi rakaman gambar gambar ini dari blog rakan seperjuangan saya iaitu Saudara Kamaluddin yang menyajikan visual visual berkualiti tinggi ini untuk tatapan kita bersama.

Buat pertama kalinya kita melihat seorang Perdana Menteri Malaysia hadir bersama sama dengan ratusan ribu pendakwah Jamaah Tabligh secara sukarela dan bersolat secara berjamaah dengan mereka.

Saya ucapkan syabas kepada Dato Seri Najib dan juga TPM, Tan Sri Muhyiddin Hj Yassin serta DYMM Yang Di Pertuan Negeri Sembilan Darul Khusus, Tuanku Munawir serta lain lain pemimpin negara yang turut hadirkan diri bersama karkun karkun dan Amir Sahab sekelian.

Mudah2an akan ada lagi pertemuan sebegini diantara pemimpin negara dan pemimpin agama yang kita hargai.

Eratkan perpaduan; jauhkan perselisihan, Insya Allah, Daulah Islamiyyah akan terbentuk jua.











"Sebat lah saya segera!" Kartika Sari Dewi Shukarnor





















Begitulah pinta pesalah kes minum arak Kartika Sari Dewi Shukarnor, 32 tahun, seorang wanita Muslim berasal dari Sungai Siput, Perak dan hidup berkahwin dengan warga Singapura selama 15 tahun disana. Bekerjaya sebagai seorang peragawati sambilan.

Kartika yang ditangkap ketika meminum arak dikhalayak ramai disebuah hotel di Cherating, Kuantan, Pahang Darul Makmur dijatuhkan hukum disebat 6 kali dan didenda RM5000 oleh Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan.

Keputusan Hakim Datuk Abdul Rahman Yunus itu mengikut peruntukan Undang Undang Syariah, Seksyen 136, Enakmen Pentadbiran Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982.

Ikuti contoh pelaksanaan hukum sebatan ini di dalam video dibawah ini :

Saya kagum terhadap kesedaran Kartika terhadap kewajipan umat Islam yang melanggar undang undang Allah dan juga undang undang negeri akur terhadap hukuman dunia ini dan betapa bilamana sahaja hukuman itu dijalankan keatas dirinya, ia tidak lagi akan dikenakan hukuman di akhirat.

Berapa ramaikah diantara kita yang mengaku Muslim hari ini berani menerima hukum hakam Syariah Islam seperti Kartika Sari Dewi ini?

Di zaman orang orang yang kaya, berpangkat serta berkedudukan tinggi menggunakan segala kemewahan dan upaya yang ada pada diri mereka untuk melepaskan diri dari belenggu perundangan baik sivil manusia mahupun syariah Allah, kesanggupan ibu muda ini menerima hukuman perundangan Syariah Allah ini amat dialu alukan!

Seandainya Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan berjaya melaksanakan hukuman sebat ke atas Kartika itu sepertimana kita melihat terlaksananya Hukum Hudud di Wilayah Acheh, Sumatera Utara didalam video di atas, maka saya pasti kesan nya akan dapat kita lihat didalam negara kita ini dimana akan mula gerun lah hati pemuda pemudi dan juga yang sudah tua untuk terus melakukan maksiat sesuka hati mereka sepertimana sedang berleluasa sekian lama ini baik didalam negara kita mahupun serantau Asia?

Mereka yang sebelum ini tega memperjuangkan Daulah Islamiyyah sudah beransur ansur diam dan tidak lagi melaungkan slogan 'Tegakkan Negara Islam berpaksikan Hukum Hudud dan Syariah Allah!' sejak berpakat dengan seteru Islam didalam perjuangan siyasah mahu memerintah negara ini.

Apakah akan kita melihat sejarah terjadi dibumi Kuantan, Pahang Darul Makmur yang akan menjulang panji panji Allah Subhanahu Wa Ta'ala menegakkan Syiar Islam ditanah bertuah ini kembali ke zaman keagungan Islam dizaman Kesultanan Melayu Melaka yang melahirkan Hukum Kanun Melaka berteraskan Al Quran dan Sunnah Nabi Sallalahu Alaihi Wassallam?

Sama sama lah kita menanti perkembangan seterusnya didalam kes Kartika Sari Dewi ini.

Mudah2an Allah Subhanahu Wa Ta'ala menerima taubatnya.

Amin ya Rabbal Alamin.

Wednesday, July 22, 2009

Wanita MCA mahu KDN menghalalkan anak haram?

Saya merujuk kepada laporan Malaysiakini bahawa Wanita MCA kini mendesak Menteri Dalam Negeri Dato Seri Hishamudin Tun Hussein Onn untuk memberi status 'sah' kepada anak diluar nikah mendiang Teoh Beng Hock!

Apa dah gila ke Wanita MCA sampai menuntut sedemikian rupa terhadap Kementerian Dalam Negeri?

Saya sedang memerhati agenda dan cara satu demi satu pihak didalam negara kita ini yang semakin naik tocang, menuntut itu dan ini ; lupa diri dan semakin melampaui batas kesopanan dan kesusilaan mengikut nafsu serakah masing masing sejak kebelakangan ini.

Apa kejadahnya semua ini?

Apakah pihak berkuasa Malaysia sejak dibawah pemerintahan Abdullah Badawi yang lalu dan kini beralih kuasa kepada Najib Tun Razak sudah tidak tahu mengatakan tidak kepada permintaan yang semakin melampau ini?

Kemanakah perginya suara suara ulamak yang ada didalam negara atau apakah benar mereka sekadar bagaikan ular didalam semak?

Tidak berani bersuara kerana dayus takut kehilangan pangkat dan kedudukan sementara dunia ini?

Saya harap kekhuatiran saya ini akan terbukti salah kerana selepas terbitnya artikel ini akan kedengaran suara sang mufti, menyatakan yang hak dan menyangkal yang batil!!!

Seandainya diam membisu juga selepas saya selaku seorang warga negara Muslim ini bersuara masih juga tidak kedengaran mana mana mufti negeri berkata apa apa mengenai cadangan celupar ini, maka sah lah bahawa bijak pandai ugama didalam negara ini hanya sekadar hiasan dinding sahaja di setiap pejabat agama negeri dan negara!

Bayangkan tahap kejahilan puak wanita MCA ini menuntut supaya seorang anak yang sah sah bertaraf haram diluar perkahwinan mahu dirasmikan secara sah?

Jika Menteri Dalam Negeri akur terhadap permintaan sebiadap ini, maka tengoklah nanti natijahnya macam mana?

Setiap anak haram yang akan lahir didalam negara ini akan menuntut hak yang sama!

Seandainya Hishamudin akur terhadap permintaan ini, maka semakin hancurlah institusi kekeluargaan didalam Malaysia yang kononnya negara Islam ini bilamana semakin ramailah nanti pasangan pasangan bersekedudukan tanpa nikah dan melahirkan anak anak diluar nikah tanpa malu dan segan kerana sudah boleh berbinkan bapa kandung yang tidak kahwin dengan ibu mereka!!!

Tak kiralah agama mana sekalipun didalam dunia ini, saya rasa tak ada nya sebarang agama atau fahaman yang membenarkan pasangan tanpa nikah atau kahwin secara sah berlaku zina sesuka mereka dan kemudian menerima pula anak hasil zina itu sebagai anak yang sah dan boleh diterima masyarakat mereka.

Mungkin masyarakat yang tak ada sebarang agama atau kepercayaan, hidup didalam hutan rimba ikut suka mungkin boleh terima tuntutan Wanita MCA ini?

Namun saya rasa masyarakat Orang Asli sedunia sekalipun ada adat dan resam mereka dan tidak akan membiarkan mana mana pasangan bersekedudukan tanpa berkahwin secara rasmi mengikut kepercayaan mereka!

Beranikah Hishamudin Tun Hussein Onn melawan perintah Allah Subhanahu Wa Ta'ala dengan memenuhi permintaan puak ini?

Saya nak tengok apa keputusan KDN? Beranikah menghalalkan yang haram? Sanggup kah menerima azab dan bala bencana dari Allah Azza Wa Jalla nanti?

Nampaknya semakin celupar puak puak seteru Allah kebelakangan ini....

Bagaikan cacing kerawit naik ke mata!

Bagaikan kadok naik junjung!

Tuesday, July 21, 2009

Surviving Blogosphere ~ Learning to deal with or to just ignore cybersnipers.


"It's what we decide today that determines our tomorrow!"

Zainol Abideen

I just coined that phrase as I was communicating with a friend online. Amazing what one can up with when in the right mood?

Moods can be affected by the kind of company one keeps or chooses to deal with?

Take for instance dealing with the multitudes of cowardly loudmouthed, brash dimwits who pass themselves off as the 'know it all's cybersnipers'.

People with egos so bloated that they would make the puffer fish feel so ashamed yet these cowards go around pontificating in blogosphere as if we are beholden to these despots who don't know nuts about decency and how to behave when visiting another's blog or webspace?

I am not known to entertain vile commenters and shysters online who think it's their right to go traipsing all over the blogosphere as they damn well please and expect people to kowtow to them and give them our web space to spread their filth!

One such troll even emails me almost daily without miss thinking that I read those crap mails.

Hehehehe.

The particular vermin's email has been marked as spam and straight to the rubbish bin it goes without me having to soil my mind reading the crap.

Same goes for those anonymous blighters out there who don't have one blooming article born from their own grey matter so to speak in their blog!

Spare us the drivel. We don't need it.

I welcome on topic decent feedback and will accord to those worthy of my attention the same courtesy they pay me. You want to talk trash? Go to the relevant sites.

I don't have to waste my precious time reading the crap that these cybersnipers thrash out without fail.

You don't have to either. Be with better deserving people out here in cyberspace.

There are good decent people online. We can learn much from them.

Among my favorites are Cikgu Aliya Yeoh's blog here, Empayar Islam Benua Siam Kedah here, and many others.

These bloggers are gifted with `Ilm and they share such `ilm with us wisely. Excellent writers and researchers.

May Allah Subhanahu Wa Ta'ala reward them all. Ameen.

If you want to read blogs, please do so with some study about their contents and context. See if there are any good article worth our while in their blogs?

Always check and recheck with authentic sources such as the Holy Quran and Hadiths before accepting any such articles to be the truth and nothing but the whole truth!

Some blogs mislead ignorants with unfounded claims and allegations.

If you see just slander and cybersniping wholescale in them, just ignore such sites and don't approve any crap emails or comments from such vermin.

We don't need such kind in our life. We deserve better, don't you agree?

Cybersnipers will face the Almighty in the Hereafter and they will pay for it!

Read what Allah Subhanahu Wa Ta'ala Says about such kind here?






1. Waylun likulli humazatin lumazatin

1. Woe to every (kind of) scandal-monger and-backbiter,

Verily life is what we choose it to be and why should we even bother to give room or space to these cybercowards in our life?

Choose who you spend your time with wisely.

We don't need such screwed up folks in our life, both online and offline. Period!

Peace be upon you.

Ameen.

Monday, July 20, 2009

Sawadee Karp? You might just end up in their police lockup!

Source : http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8154497.stm

Tourists warned of Thailand airport scam

By Jonathan Head
BBC News, Bangkok







Bangkok's showcase new international airport is no stranger to controversy.

Built between 2002 and 2006, under the governments of then-Prime Minister Thaksin Shinawatra, the opening date was repeatedly delayed.

It has been dogged by allegations of corruption, as well as criticism of the design and poor quality of construction.

Then, at the end of last year, the airport was shut down for a week after being occupied by anti-government protesters.

Now new allegations have been made that a number of passengers are being detained every month in the duty free area on suspicion of shoplifting, and then held by the police until they pay large sums of money to buy their freedom.

That is what happened to Stephen Ingram and Xi Lin, two IT experts from Cambridge, as they were about to board their flight to London on the night of 25 April this year.

They had been browsing in the duty free shop at the airport, and were later approached by security guards, who twice asked to search their bags.

They were told a wallet had gone missing, and that Ms Lin had been seen on a security camera taking it out of the shop.

The company that owns the duty free shop, King Power, has since put the CCTV video on its website, which does appear to show her putting something in her bag. However the security guards found no wallet on either of them.

Despite that, they were both taken from the departure gate, back through immigration, and held in an airport police office. That is when their ordeal started to become frightening.

Interpreter

"We were questioned in separate rooms," Mr Ingram said. "We felt really intimidated. They went through our bags and demanded that we tell them where the wallet was."

The two were then put in what Mr Ingram describes as a "hot, humid, smelly cell with graffiti and blood on the walls".

Mr Ingram managed to phone a Foreign Office helpline he found in a travel guide, and was told someone in the Bangkok embassy would try to help them.

The next morning the two were given an interpreter, a Sri Lankan national called Tony, who works part-time for the police.

They were taken by Tony to meet the local police commander - but, says Mr Ingram, for three hours all they discussed was how much money they would have to pay to get out.

They were told the charge was very serious. If they did not pay, they would be transferred to the infamous Bangkok Hilton prison, and would have to wait two months for their case to be processed.

Mr Ingram says they wanted £7,500 ($12,250) - for that the police would try to get him back to the UK in time for his mother's funeral on 28 April.

But he could not arrange to get that much money transferred in time.

'Zig-zag' scheme

Tony then took them to an ATM machine at the police station, and told Ms Lin to withdraw as much as she could from her own account - £600 - and Mr Ingram then withdrew the equivalent of £3,400 from his account.

This was apparently handed over to the police as "bail", and they were both made to sign a number of papers.

Later they were allowed to move to a squalid hotel within the airport perimeter, but their passports were held and they were warned not to leave or try to contact a lawyer or their embassy.

"I will be watching you," Tony told them, adding that they would have to stay there until the £7,500 was transferred into Tony's account.

On the Monday they managed to sneak out and get a taxi to Bangkok, and met an official at the British Embassy.

She gave the name of a Thai lawyer, and, says Mr Ingram, told them they were being subjected to a classic Thai scam called the "zig-zag".

Their lawyer urged them to expose Tony - but also warned them that if they fought the case it could take months, and they risked a long prison sentence.

After five days the money was transferred to Tony's account, and they were allowed to leave.

Mr Ingram had missed his mother's funeral, but at least they were given a court document stating that there was insufficient evidence against them, and no charge.

"It was a harrowing, stressful experience," he said.

The couple say they now want to take legal action to recover their money.

'Typical' scam

The BBC has spoken to Tony and the regional police commander, Colonel Teeradej Phanuphan.

They both say Tony was merely helping the couple with translation, and raising bail to keep them out of prison.

Tony says about half the £7,500 was for bail, while the rest were "fees" for the bail, for his work, and for a lawyer he says he consulted on their behalf.

In theory, he says, they could try to get the bail portion refunded.

Colonel Teeradej says he will investigate any possible irregularities in their treatment. But he said any arrangement between the couple and Tony was a private affair, which did not involve the police.

Letters of complaint to the papers here in Thailand make it clear that passengers are regularly detained at the airport for alleged shoplifting, and then made to pay middlemen to win their freedom.

The Danish Embassy says one of its nationals was recently subjected to a very similar scam, and earlier this month an Irish scientist managed to flee Thailand with her husband and one year-old son after being arrested at the airport and accused of stealing an eyeliner worth around £17.

Tony told the BBC that so far this year he has "helped" about 150 foreigners in trouble with the police. He says sometimes he does it for no charge.

The British Embassy has also warned passengers at Bangkok Airport to take care not to move items around in the duty free shopping area before paying for them, as this could result in arrest and imprisonment.

Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/hi/asia-pacific/8154497.stm

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Scary, isn't it?

You might be thinking why bother travelling to foreign lands for a holiday when the so called Land of Smiles beckons just north across our border with Thailand, when all such plans get dashed with the expose of scary news like this?

Thailand truly has beautiful beaches, aquamarine blue seawater's, etc..but it also has scam agents such as the ones reported above making easy money by preying on tourists at the airport.

I had received emails attesting to the above before but deleted them for lack of proof and maybe exaggerated travellers tales.

The BBC report here however has all the facts needed to ring the alarm bells.

You do not want to be the next victims.

It's hard enough risking your life and all that you have when travelling but this is really something you will never want to experience in your life, believe me.

We have always heard how easy it is to get firearms in Thailand? Considering the way things have been in Southern Thailand over the last few decades and the massacre at Tak Bai of Siamese Muslims, I don't think it's wise of anyone to risk being the next flock of tourist sheep ready to be slaughtered by these crooks in uniform at the airport.

Better be safe rather than be sorry.

Sawadee Karp...or maybe the airport police lockup?

You choose..........

* Phuketwan.com has more reports.

Durhaka terhadap orang tua adalah diantara dosa dosa besar!

Kewajiban anak terhadap orang -tua, yaitu berbuat baik, taat dan menghormat. Ini sesuai dengan panggilan fitrah yang harus dipenuhi dengan sebaik-baiknya.

Dan yang lebih hebat lagi ialah hak ibu, sebab dialah yang paling berat menanggung penderitaan waktu mengandung, melahirkan, menyusui, dan mengasuh.

Firman Allah Ta'ala:
"Dan kami perintahkan kepada manusia supaya berbuat baik kepada ibu-bapanya, ibunya telah mengandung dia dengan susah-payah dan melahirkannya dengan susah-payah pula; mengandung dan menyusuinya selama 30 bulan." (al-Ahqaf: 16)

Diriwayatkan:
"Ada seorang laki-laki datang kepada Nabi dan bertanya: Siapakah manusia yang lebih berhak saya kawani dengan baik?

Ia menjawab: Ibumu!

Dia bertanya lagi: Kemudian siapa?

Ia menjawab: Ibumu!

Dia bertanya lagi: Kemudian siapa lagi?

Ia menjawab: Ibumu!

Dia bertanya lagi: Kemudian siapa lagi?

Ia menjawab: Ayahmu!" (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Nabi anggap durhaka kepada dua orang tua itu sebagai dosa besar, sesudah syirik.

Begitulah sebagaimana ungkapan al-Quran.

Oleh karena itu dalam hadisnya, Nabi Muhammad s.a.w. bersabda:

"Maukah kamu saya terangkan sebesar-besar dosa besar --tiga kali.

Mereka menjawab: Mau, ya Rasulullah!

Maka bersabdalah Nabi, yaitu:
  1. menyekutukan Allah,
  2. durhaka kepada dua orang tua --waktu itu dia berdiri sambil bersandar, kemudian duduk, dan berkata:
  3. Ingatlah! Omongan dusta dan saksi dusta." (Riwayat Bukhari dan Muslim)

"Ada tiga orang yang tidak akan masuk sorga:
1) orang yang durhaka kepada dua orang tua;
2) laki-laki yang tidak ada perasaan cemburu terhadap keluarganya;
3) perempuan yang menyerupai laki-laki." (Riwayat Nasa'i, Bazzar dan Hakim)

"Semua dosa akan ditangguhkan Allah sampai nanti hari kiamat apa saja yang Dia kehendaki, kecuali durhaka kepada dua orang tua, maka sesungguhnya Allah akan menyegerakan kepada pelakunya dalam hidupnya (di dunia) sebelum meninggal." (Riwayat Hakim)

Allah memperkuat pesannya untuk berbuat baik kepada dua orang tua ini, ketika kedua orang tua tersebut telah mencapai umur lanjut, kekuatannya sudah mulai menurun, mereka sudah mulai sangat membutuhkan pertolongan dan dijaganya perasaannya yang mudah tersinggung itu.

Dalam hal ini Allah berfirman sebagai berikut:
"Tuhanmu telah memerintahkan hendaklah kamu tidak berbakti kecuali kepadaNya dan berbuat baik kepada dua orang tua, jika salah satu di antara mereka atau keduanya sudah sampai umur tua dan berada dalam pemeliharaanmu, maka janganlah kamu katakan kepada mereka itu kata-kata 'uff' (kalimat yang tidak menyenangkan hati), dan jangan kamu bentak mereka, tetapi katakanlah kepada mereka berdua kata-kata yang mulia.

Dan rendahkanlah terhadap mereka berdua sayap kerendahan karena kasih, dan doakanlah kepada Tuhanmu: Ya Tuhanku! Berilah rahmat mereka itu, sebagaimana mereka telah memeliharaku di waktu aku masih kecil."
(al-Isra': 23-24)

Beberapa atsar (omongan para sahabat) menyebutkan dalam mengiringi ayat-ayat ini dengan mengatakan: andaikata ada kalimat yang oleh Allah dipandang lebih rendah daripada uff, niscaya Ia haramkan juga.

Membuat Gara-Gara yang Menyebabkan Dicacinya Dua Orang Tua, Termasuk Dosa Besar

Lebih dari itu, bahwa Rasululiah s.a.w. tidak menjadikan gara-gara dicacinya dua orang tua hanya sekedar haram, tetapi termasuk dosa besar.

Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Sesungguhnya di antara sebesar-besar dosa besar, ialah seseorang melaknat orang tuanya sendiri --kemudian para sahabat merasa heran, bagaimana mungkin seorang yang berakal dan beriman akan melaknat orang tuanya, padahal mereka adalah penyebab hidupnya.

Kemudian mereka itu bertanya: bagaimana bisa jadi seseorang akan melaknat dua orang tuanya?

Maka jawab Nabi: yaitu dia mencaci ayah orang lain kemudian orang tersebut mencaci ayahnya, dan ia mencaci ibu orang lain, kemudian orang tersebut mencaci ibunya."
(Riwayat Bukhari dan Muslim)

Kalau ini tidak boleh, apalagi mencaci kedua orang tua di hadapannya sendiri.


Pergi ke Medan Jihad Tanpa Izin Orang Tua, Tidak Boleh

Demi perhatian Islam terhadap kerelaan dua orang tua, maka Islam tidak membenarkan seorang anak pergi ke medan jihad tanpa mendapat izin dua orang tua, padahal fisabilillah mempunyai kedudukan yang sangat tinggi dalam Islam yang tidak dapat dibandingkan dengan sekedar sembahyang malam dan puasa di siang hari.

Abdullah bin 'Amr bin 'Ash meriwayatkan:

"Ada seorang laki-laki datang kepada Nabi minta izin pergi berperang, kemudian Nabi bertanya: Apakah kedua orang tuamu masih hidup?

Ia menjawab: Masih. Maka sabda Nabi: Berjuanglah untuk kedua orang tuamu itu." (Riwayat Bukhari dan Muslim) -

Yakni jadikanlah medan jihadmu itu dengan jalan berbuat baik dan melindungi kedua orang tuamu.

Dalam satu riwayat dikatakan:
"Ada seorang laki-laki datang kepada Nabi s.a.w., kemudian berkata: aku telah berbai'at kepadamu untuk pergi hijrah dan berperang demi mencari pahala dari Allah.

Lantas Nabi bertanya: Apakah salah satu dari kedua orang tuamu itu masih hidup?

Ia menjawab: Betul, bahkan kedua-duanya masih hidup.

Kemudian Nabi bertanya lagi: Apa betul kamu mencari pahala Allah?

Ia menjawab: Betul!

Maka jawab Nabi: Pulanglah, temui kedua orang tuamu itu, kemudian berbuat baiklah dalam bergaul dengan keduanya." (Riwayat Muslim)

Dan diriwayatkan dari Abdullah bin 'Amr bin 'Ash juga, ia berkata:
"Ada seorang laki-laki datang kepada Nabi, kemudian berkata: saya datang berbai'at kepadamu untuk berhijrah, tetapi saya tinggalkan kedua orang tuaku dengan menangis

Maka jawab Nabi: Pulanglah dan perbuatlah kedua orang tuamu itu ketawa, sebagaimana kamu perbuat mereka menangis." (Riwayat Bukhari dan lain-lain)

Abu Said meriwayatkan:
"Ada seorang laki-laki dari Yaman pergi ke tempat Nabi s.a.w.

Lantas Nabi bertanya: Apakah kamu masih mempunyai salah seorang keluarga di Yaman?

Ia menjawab: Ya, dua orang tua saya.

Nabi bertanya lagi: Apakah keduanya itu telah memberi izin kepadamu?

Ia menjawab: Tidak!

Kemudian Nabi bersabda: Pulanglah, dan minta izinlah kepada keduanya, kalau mereka itu memberi izin maka pergilah berperang, dan jika tidak, maka berbuat baiklah kepada keduanya." (Riwayat Abu Daud)

Dua Orang Tua yang Musyrik

Seindah-indah ajaran yang dibawa oleh Islam dalam hal bergaul dengan dua orang tua, di antaranya ialah Islam melarang berdurhaka kepada dua orang tua, sekalipun mereka itu musyrik, bahkan kendati mereka itu sungguh-sungguh dalam kemusyrikannya.

Mereka mengajak kepada anaknya untuk berbuat syirik dengan seluruh usaha dan perjuangan supaya anaknya pindah agama.

Dalam hal ini Allah telah berfirman sebagai berikut:

"Hendaklah kamu bersyukur kepadaku dan kepada dua orang tuamu; kepadakulah tempat kembali.

Dan jika mereka itu bersungguh-sungguh mempengaruhimu supaya kamu menyekutukan Aku dengan sesuatu yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentang itu, maka janganlah kamu turut mereka itu, tetapi berkawanlah dengan mereka di dunia ini dengan cara yang baik; dan ikutilah jalan orang yang taubat kepadaku; kemudian kepadakulah tempat kembalimu, maka akan kujelaskan kepadamu apa-apa yang telah kamu kerjakan." (Luqman: 14-15)

Setiap muslim diperintah dalam kedua ayat ini agar tidak mau menuruti kedua orang tua terhadap apa yang mereka usahakan dan mereka perintahkannya --dalam hal kedurhakaan-- sebab sedikitpun kita tidak boleh menurut manusia dalam hal durhaka kepada Allah (laa tha'ata limakhluqin fima'shiyatil khaliq).

Adakah maksiat yang lebih besar selain syirik?

Namun si anak tetap diperintah supaya bergaul dengan orang tuanya itu dengan sebaik-baiknya, dengan syarat tidak akan mempengaruhi kejernihan imannya.

Bahkan si anak dianjurkan supaya mengikuti orang-orang mu'min yang baik-baik yang mau taubat kepada Allah.

Si anak harus menyerahkan keputusannya itu kepada Allah yang maha teguh hukumnya kelak di hari di mana seorang ayah tidak akan dihukum lantaran perbuatan anaknya, begitu juga si anak tidak akan dihukum lantaran perbuatan ayahnya.

Inilah puncak toleransi yang tidak dapat dicapai oleh agama apapun, selain Islam.

Sumber.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dewasa ini sudah ramai dikalangan anak anak zaman ini yang sudah berani berlaku derhaka terhadap ayah dan ibu mereka.

Mereka menganggap diri mereka lebih hebat dan terpelajar dari ibu dan bapa mereka dan sering berlaku biadap serta kurang ajar terhadap ayah bonda mereka.

Manusia biadap seperti ini lupa akan perintah Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam supaya berlaku baik terhadap ibubapa mereka dan jangan sekali kali menyakitkan hati ibu dan bapa mereka yang tanpa salah seorang dari mereka tidak akan terjadinya diri mereka itu dan mustahil mereka akan dapat lahir kemuka bumi ini sebagai seorang manusia!

Selain dari Nabi Adam Alaihis Salam dan isteri baginda Sayyidatina Hawwa Radhiallahu Anha serta Nabi Isa ibni Maryam, sekelian manusia yang lain ada ibu dan ayah masing masing.

Sejarah peradaban manusia membuktikan bahawa sekiranya seseorang itu hendak diterima masyarakat sebagai seorang budiman, maka perilakunya terhadap ibu dan ayah kandung semestinya terbaik laku dan berhemah.

Bila ada anak yang derhaka terhadap ibu dan ayahnya, maka terlaknatlah si anak derhaka itu selagi belum meminta ampun maaf dari kedua atau salah seorang dari mereka yang telah disakitinya samada dengan kata kata, penulisan atau kelakuan.

Ada bukti bukti yang nyata akan nasib anak yang derhaka ini.

Sudah banyak kali peristiwa peristiwa anak anak derhaka terhadap orang tuanya disaksikan secara nyata didalam kehidupan ini.

Jangan main main dengan orangtua.

Tidak ada hijab diantara ibubapa dengan Tuhan Rabbul Alamin.

Do'a mereka pasti dimakbulkan Allah Subhanahu Wa Ta'ala!

Jangan sampai kisah si Tanggang berulang kembali!





Sunday, July 19, 2009

Rosmah Mansor hijabbed in Makkah ~ how come not elsewhere?

















When I came across this photo of Malaysian Prime Minister Dato Seri Najib Tun Razak, his wife Datin Seri Rosmah Mansor and what looks like his son in the background performing their tawaf around the Kaabah in Masjidil Haram, I breathed a sigh of relief and prayer that there is still some hope for Najib to 'tarbiyyah' his wife to cover her modesty as commanded by Allah Subhanahu Wa Ta'ala in Surah An Noor Chapter 24 Verse 31:




















31. Waqul lilmu/minati yaghdudna min absarihinna wayahfathna furoojahunna wala yubdeena zeenatahunna illa ma thahara minha walyadribna bikhumurihinna AAala juyoobihinna wala yubdeena zeenatahunna illa libuAAoolatihinna aw aba-ihinna aw aba-i buAAoolatihinna aw abna-ihinna aw abna-i buAAoolatihinna aw ikhwanihinna aw banee ikhwanihinna aw banee akhawatihinna aw nisa-ihinna aw ma malakat aymanuhunna awi alttabiAAeena ghayri olee al-irbati mina alrrijali awi alttifli allatheena lam yathharoo AAala AAawrati alnnisa-i wala yadribna bi-arjulihinna liyuAAlama ma yukhfeena min zeenatihinna watooboo ila Allahi jameeAAan ayyuha almu/minoona laAAallakum tuflihoona

31. And say to the believing women that they should lower their gaze and guard their modesty; that they should not display their beauty and ornaments except what (must ordinarily) appear thereof; that they should draw their veils over their bosoms and not display their beauty except to their husbands, their fathers, their husband's fathers, their sons, their husbands' sons, their brothers or their brothers' sons, or their sisters' sons, or their women, or the slaves whom their right hands possess, or male servants free of physical needs, or small children who have no sense of the shame of sex; and that they should not strike their feet in order to draw attention to their hidden ornaments. And O ye Believers! turn ye all together towards Allah, that ye may attain Bliss.

How come Rosmah Mansor doesn't do the same when she is here in Malaysia or elsewhere around the whole wide world?

A question to Malaysia's so called 'First Lady': Err..do you think that Allah Azza Wa Jalla can't see you outside of Makkah al Mukarramah?

I'm serious.

There are a whole damn lot of people who claim to be Muslims, totally not bothered about the above shown commandments of Allah Subhanahu Wa Ta'ala when they are not within the precincts of the holy places of Islam.

This same blatant attitude of performing theatrics by donning the clothes and garbs of Al Islam is quite visible when one observes how some so called Muslims from here and especially the Arab countries do not bother to cover up when visiting our country here and Malaysian 'Muslims' travel abroad to the Non Muslim countries.

Maybe they think that Allah the All Knowing, All Seeing God of us all can't see them when they are abroad or in 'exclusive' 5 star establishments or private luxurious palaces and mansions?

They can even outdo the Westerners as far as holding extravaganzas in partying all night long, etc.

I have received visuals and emails of some of the going ons in the so called VVIP do's that made me just delete them as soon as I caught a glimpse of who it was that were in those pictures.

Surely Allah Azza Wa Jalla knows best as to all their misdeeds and as a Muslim blogger I just do not wish to highlight such slanderous behaviors of my fellow ummah yet this photo above tells me that yes!











Even our Raja Permaisuri Agong can cover her modesty in public, how come the rest of these 'sanggul karan' fashionistas can't get themselves covered? Huh?

Are they much more classier than our Queen? Can't they follow our Queen's example?

Rosmah Mansor CAN cover her aurat there in Masjidil Haram and Najib Tun Razak being our 1Malaysia PM still has hope of becoming a true Muslim husband as per his rights and ought to take this cue to get his wife to toe the line as per covering her aurat as commanded by Allahu Ta'ala!

I for one wish to tell 'Tok' Najib that he has my wholehearted support in this case!

Chapter 24 Surah An Noor Verse 31!

Memorize it bro and keep explaining it to her!

I wish you all the best, my man!

Redeem yourself!

Go make us proud!

Tell her that Allah Sees her all the time, wherever she may be!

Insya Allah!

* I know for sure that the Islamophobes and 'Mullah bashers' will only be too happy to whack those of us who voice out for the so called Muslim leaders of Malaysia to walk the talk and prove it to us that they too can do it! Not just the likes of the 'Infallible Ones' out there. :)

Blogger Ancient Mariner (1945-2009) passes away. Al Fatihah!

















Innalillahi Wa Inna Ilaihi Raji'un!

From Allah we come ; To Him we shall return.

Al Fatihah!


Blogger Ancient Mariner @ Captain Yusof Ahmad (Retired) passed away last night. He was 64 years old.

His janazah is said to have been taken to his hometown in Seremban for burial.

May Allah Subhanahu Wa Ta'ala bless his soul.

Ameen.

If marriages are made in heaven ; how come there are so many mismatches?

So asks a fellow blogger and reader of mine, Norzah?

Well, brother Norzah, the only marriage that took place in heaven that I learned of during my days of involvement in the Tariqah Naqsyabandiah is that of our Father Sayyidina Adam Alaihis Salam and our Mother Sayyidatina Hawwa Radhiallahu Anha!

Sayyidina Adam Alaihis Salam and Sayyidatina Hawwa Radhiallahu Anha were married by Sayyidina Jibril Alaihis Salam and witnessed by Allah Subhanahu Wa Ta'ala after they were purified by the waters of Jannatul Firdaus and dressed in the heavenly clothes awarded to them by Ar Rahman Ar Raheem and witnessed also by the General Assembly of all the Heavenly Malaikats.

This is what I as a Muslim who believes in the Unseen God Allah Rabbul Alameen and in the Yaum al Ghaib believe to be so.

The saying that all marriages are made in heaven is just a human invocation based upon the general tendency by Mankind to place all goodness to heaven and otherwise to Hell.

The reality that Allah Subhanahu Wa Ta'ala has revealed in the Holy Al Quranul Kareem that He will not change the Fate of Mankind till Mankind changes it him or herself must be taken into consideration when pondering about this subject!

Allah the Almighty Creator states so in the Surah Ar Ra`ad Chapter 13 Verse 11:









11. Lahu muAAaqqibatun min bayni yadayhi wamin khalfihi yahfathoonahu min amri Allahi inna Allaha la yughayyiru ma biqawmin hatta yughayyiroo ma bi-anfusihim wa-itha arada Allahu biqawmin soo-an fala maradda lahu wama lahum min doonihi min walin

11. For each (such person) there are (angels) in succession, before and behind him: They guard him by command of Allah. Verily never will Allah change the condition of a people until they change it themselves (with their own souls). But when (once) Allah willeth a people's punishment, there can be no turning it back, nor will they find, besides Him, any to protect.

Now, to address the subject of mismatches in marriage.

As I have stated in my previous article as to the subject of divorce and as to whether there is life after such a tragedy, I reiterate that it is we who decide as to whether we choose to suffer in our mismatched marriage or we choose to end it once and for all and start our life all over again albeit having to suffer losing all that we had worked hard to save and store the earthly wealth and necessary material needs in order to sustain ourselves.

Those who have gone through divorce know what I mean but it also depends on the state of one's financial standings as to whether one would still be able to live as one used to depending on what one has managed to save or store up for meeting the consequences of being free from the miserable union of marriage that one was unfortunately caught or trapped in before?

As in my case, I lost practically everything that I had, literally!!!

Save for my never say die and can do attitude, I survived!

How many others can do the same?

God knows!

I blame no one but myself for rushing into such a marriage as I did before.

I wasn't as able to weigh the consequences of such a life changing decision back then as I am able to now, after having crossed the threshold age of being half a century old now.

51 years old come this October, Insya Allah!

To answer Norzah, I say that it is we ourselves who screw up in marrying those who aren't exactly our soulmates based upon our state of mind and intellect or rather the lack of it when we do so for the very first time.

Allah has left it to us to decide on our own free will.

Marriages after Adam AS and Hawwa RA are not made in heaven, anymore.

Heaven is innocent of such a charge or assumption.


You who are about to marry, please do so only if you are a 100% sure that he or she is really the one that you want to live with for the rest of your life's!!!

Divorce is a very messy thing, I can promise you that.

Not many will have the strength to live through that gauntlet of fire I tell you! Some get singed for life! Some end up half cooked and miserable for the rest of their lives.

My ex continues to hassle me to this day with her endless sms's.

Sheeesh......

Please do decide well and after a thorough background check of your intended mate.

You do not want to end up in living with a devil in disguise, do you?

May Allah bless and protect us all from ourselves.

Our foolishness in willing to assume that everything that shines is gold and every smiling persona who comes our way is the promised one?

Yeah right!

Hehehehe....

Better to be safe...than sorry!

Don't you agree?

I leave you with the King of Rock n Roll's take on this : Devil in Disguise



You look like an angel
Walk like an angel
Talk like an angel
But I got wise

You're the devil in disguise
Oh yes you are
The devil in disguise

You fooled me with your kisses
You cheated and you schemed
Heaven knows how you lied to me
You're not the way you seemed

You look like an angel
Walk like an angel
Talk like an angel
But I got wise

You're the devil in disguise
Oh yes you are
The devil in disguise

I thought that I was in heaven
But I was sure surprised
Heaven help me, I didn't see
The devil in your eyes

You look like an angel
Walk like an angel
Talk like an angel

But I got wise
You're the devil in disguise
Oh yes you are
The devil in disguise

You're the devil in disguise
Oh yes you are

The devil in disguise

Oh yes you are
The devil in disguise

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

With that I rest my case, so be it.

Was Michael Jackson a Muslim? Here's another report.

Michael Jackson (MJ) was known as the most loving person in the world. He gave up most of his assets for charity and all his life, he fought for equality of the African Americans, AIDS victims, Against Drug Abuse, Against Abortion, Against Child Labor and secretly channeled his properties for the hungry children of the world.

However, he wasn't feeling peace in his heart. He always thought of himself as being a child trapped inside a man's body.

Being Peter Pan is all his dreams, never to grow up, forever a child.

That led him to build Neverland - a heaven for children. Children of all ages and races were welcomed to Neverland. MJ had so much love to give.

However, he made a mistake which he didn't know of the consequences. He saw the peaceful life his brother, Jermaine (Muhammad Abdul Aziz) had as a Muslim - true, Jermaine faced so much pressure that he moved to Bahrain .

In 1989, MJ made a press conference which shocked the world, "I have seen the Islam in the life of my brother, I have read the books about Islam. And I'd love to someday feel the calmness and peace of Islam...."

Since that, MJ's life was never the same again.

He was accused of so many accusations of child molestations. MJ was not someone who can deal with much pressure as he was a 'delicate child'.

All the extortions and black mail followed after that. Everything he did was seen as wrong in the eyes of the Media. All these were to influence his fans to start hating MJ. If he is hated, then he would not be influential anymore.

For several years, he stayed in England .

Getting motivation from a long time friend, Cat Stevens, who had converted into Islam - named Yusuf Islam. From him, MJ learnt how Yusuf had survived being a Muslim. He made friends with a song writer, Zain Bhikha too, who wrote a song titled, "GIVE THANKS TO ALLAH", which he wanted MJ to sing whenever he was ready.





Following his trial, MJ withdrew to Bahrain , where he was the special guest of Sheikh Abdullah bin Hamad Al Khalifa, the son of Bahrain’s king.

It was then that Michael began to give conversion to Islam more “serious thought.” MJ stayed in Bahrain for approximately 3 years. He studied Islam, the prayers and learn to read the Koran (al-Quran).


Finally, he came back to Los Angeles and in November 2008 MJ had formally converted to Islam in a ceremony at a close friend’s house in Los Angeles .

He performed Haj with the King of Bahrain and son on December 2008.

He had a hidden agenda when he wanted to make a final comeback. He announced in a press conference on March 2009, "This will be my final concert. I'll see you all in July...."

He planned that during his concert, he would announce that this is the FINAL concert as he wouldn't be performing anymore. He will declare that he is a Muslim and will only sing with Yusuf Islam and Friends.

At the end of the concert, he will be singing the song, "GIVE THANKS TO ALLAH" with Yusuf Islam.

That is the reason why he chose London as his final concert venue instead of the USA . It was because he thought he could escape the USA 's extortion, and that he could perform with yusuf Islam who is in England .

At 12.30am, 25th June 2009, he hugged his production manager and said, "After reherasing for 2 months, I am finally ready for the concert..."

Before leaving to sleep, he waved his dancers, "It was a good night everyone. I'll see you all tomorrow..."

The next thing... He was pronounced dead at 2.26am....

When 911 was called, there are so much questions asked. It is as if they didn't know who MJ is and where he lived.?

The questions asked are more towards to delay time.

The hospital said the autopsy result can only be obtained after 2 months - very illogical as even the worst African technology could obtain the result in less than 2 weeks.

MJ's family members opt for second private autopsy as they started to feel something fishy is going on.

The result came out in about 4 days - MJ was drugged with high dosage of anaesthetic - drug that brings about a reversible loss of consciousness, if used to much could stop the heart from beating.

Another result which was not aired in the media was, MJ's stomach is empty of this drug, but his blood were filled with it - same case as the death of Marilyn Monroe.

The private doctors also found many needle marks, afraid to be forced injections given to MJ on his bed.

In CNN Live after a week, Barack Obama was interviewed. And he said, "I love MJ, I grew up listening to his songs.. It is a great loss, but rest assured that there is no conspiracy in his death..."

Now, why must a President made such statement before the official autopsy result came out?

How would he know that there is no conspiracy without the post-mortem result? Seems like someone is afraid of his shadows.

MJ was known to the world as a person who is against drug abuse. Why must he be addicted to drug, then?

If he wanted to commit suicide, why rehearse for his concert? And why will he want to see his dancers the next day?

Enough about his death. I am sure people around the world is not stupid anymore.

These supreme power can fool us during the Marilyn Monroe conspiracy, Martin Luther King and Princess Diana.

But in this MJ's case, they left too many loopholes for those who think...!!

MJ left us with this unfinished studio-recorded song, GIVE THANKS TO ALLAH.

You can download this song here: http://www.. filefactory. com/file/ahb80ff/ n/Micheal_ Jackson_- _Give_Thanks_ To_Allah_ mp3

MJ's family was about to give him a Muslim burial with the help of The Brotherhood of Islam.

But, the CIA showed up at Neverland's door - blackmailed them that if they do so publicly, Katherine (MJ's mother) would be pull off from MJ's 3 children's custody as well as MJ's estates.

Instead, they'll hire Debbie Rowe for the purpose, and the court will be in their favour. So much for democracy and fairness...

Finally, they agreed to let MJ have a Muslim Burial in Neverland. But in condition, must show to the public a Christian Memorial Service, as to prove to the world that MJ was never a Muslim.

So, Staples Centre was just a normal show. That's why the coffin was closed and sealed.

MJ was buried days earlier. The Gold Coffin was empty. They were about to bury the Coffin according to Christianity ways in Hollywood - as in their deal with the USA Government.

These happened, because the USA is afraid of the rising numbers of Muslims in the world..

(Sheikh Ha**d)
The Brotherhood of Islam

Buletin of Bahrain

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

In the wake of all the revelations and reports of Michael Jackson having converted to Islam witnessed by his so called close friends in the music industry, namely Brother Yusuf Islam @ the former Cat Stevens, Davud Wharmsby and another, all these personalities came up with denials in their respective websites.

Each gave excuses that they were never there at the so called place of Michael Jackson's conversion to Islam and the way they did so smells of something fishy.

Anyway I leave that to Allah the Almighty for it is He Who Knows All that there is to the actual story with regard us to the conversion of MJ if it did take place or not?

We all know that these personalities depend on their individual musical efforts sales in order to survive in these challenging times.

Conversion to Islam amongst these icons of the global music industry has its implications in the overall global explosion of mankind embracing Islam and these celebrities have legions of fans all over the world.

It's not that Islam needs such celebrities to propagate the true faith from Almighty Allah but the consequences of the powers that be allowing the exposure of such embracing of the world's fastest growing religion of Allah if not curtailed can bring about the collapse of the world's major superpowers namely the governments of the USA, UK, European Countries, Communists Russia, China, India, etc.

The Middle East governments who have neglected to uphold the tenets of true Islamic governing principles are pressured into adopting the so called Western way of life that largely celebrates the hedonistic way of life and liberalism in social conduct and character.

Already conservative societies in Asia are slowly but surely starting to lose their inhibitions and are getting enamored with debauchery, sexual depravity, molestations, rape and incest causing the moral fiber of our civilizations unraveling by each passing day.

Islam is seen as a threat to all these propagators of the Western so called civilization because it stands firm upholding the principles of Life that Almighty Allah commands us to hold on to in the face of all the onslaught of these destructive elements of human misbehavior.

People in the West often find themselves empty in their hearts and seek peace and salvation by travelling to the East to seek more meaning to their materialistic lives.

Not all happiness can be attained by having wealth alone. So the ones who are tired of all the hypocrisy in living their lives as dictated to by the West slowly but surely get attracted to the truth and peace found in true Islam.

Personalities such as Cat Stevens, Davud Wharmsby, etc found that peace in Islam but still they are dependent on their careers as music industry icons in order to continue with their lives.

Not many would want to live a frugal life after having tasted splendor and luxury for almost their entire lives before becoming Muslims.

Hence the gradual losing of their Islamic identities after facing the tremendous pressure from those who still control as to how they get to make their living as music icons.

The reality that Islam continues to draw these music legends to its bosom causes many of the Western leaders to a stage where they are going all out to stem the flood of these icons becoming and ending up as Muslims.

Throughout our modern history, we learn that there have been an endless stream of converts or reverts to Al Islam as shown by the following video :



May Allah Subhanahu Wa Ta'ala bless them all and give them a befitting end to their earthly lives here and grant them Jannah in the Yaum al Akhirat.

Ameen.

I do not know for sure as to the realities affecting MJ's funeral and as to whether it is true that that was an empty coffin as alleged by the writer above?

Yet it does cause one to think as to its possibilities. What if the report above is but the real truth as to what transpired?

Wallahu'alam bissawab.