Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

Read N Write Ad

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Friday, May 20, 2011

Umar Rizal dan tarikannya pada janggut Mahaguru58....

Baru baru ini saya dan isteri ke Restoran Nasi Dagang Ulik Mayang di Taman Melati, Hulu Kelang.


Kami kesana untuk menikmati Nasi Dagang Terengganu dan lain lain makanan Pantai Timur yang asli seperti Laksam dsbnya.


Dimeja depan kami sebuah keluarga sedang menikmati hidangan serupa. 


Ada seorang bayi lelaki yang sedang didukung ayahnya. 


Saya ni pantang jumpa 'baby' mesti nak dukung.


Bilamana ayahnya lalu dekat dengan saya, maka saya pun minta 'pinjam sekejap' sibayi comel ini. Namanya Umar Rizal.


Dari saat pertama saya mendukungnya si Umar Rizal dengan tidak membuang masa terus mencengkam janggut saya!


Hahahaha! Bukan sembarangan orang berani usik janggut Tok Mamu ni! :P


Si Umar Rizal tak peduli aku ni siapa?


Terus digenggam kuat kuat janggut Tok Mamu dan ditarik tarik, diuji samada janggut sebenar atau janggut Hollywood?


Hehehehe...begitulah naluri si anak kecil seperti Umar Rizal. 


Jiwa mereka bersih suci dari sebarang prasangka atau prejudis.


Dia peduli apa tentang siapa kita?


Yang dia tahu, dia minat nak periksa samada janggut asli atau tidak kerna ayahnya tak berjanggut seperti Atok Mamu ni!


Saya melayanlah si Umar Rizal ni sekejap sebelum memulangkan ia pada si ayah yang seronok melihat telatah anakandanya mencengkam janggut saya. :)


Semoga panjang umurnya dan dimurahkan rezeki, sihat membesar menjadi Mukmin yang berjaya dan berguna untuk masyarakat kita hendaknya.


Amin Ya Rabbal Alamin.

Post a Comment