Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

Read N Write Ad

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Friday, October 14, 2011

Mahaguru58 akan menunaikan Fardhu Haji tahun ini! Insya Allah!

Labbaikallah humma labbaik! Labbaikala syarikala labbaik! Innal hamda! Wal niaqmata! Lakawal mulk! La syarikalaq!


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh!


Sidang pembaca blog Mahaguru58 yang dihormati sekelian. 


Syukur Alhamdulillah, selepas genap berusia 53 tahun seminggu lebih yang lepas, debu dunia ini dipilih Allahu Ta'ala untuk turut sama menjadi tamu agungNya sebagai salah seorang bakal haji pada musim haji 1432Hijrah ini.


Tok Mamu Zainol Abideen akan melapor diri di Kompleks Tabung Haji pada malam Rabu 19hb Oktober ini untuk berlepas ke Tanah Suci, Insya Allah pada awal pagi Khamis 22hb Zulkaedah 1432 Hijrah bersamaan dengan 20hb Oktober 2011 Masehi. 


Maka, saya ingin memohon ampun dan maaf dari tuan puan, pembaca blog Mahaguru58 sekiranya ada sebarang kesilapan saya terhadap anda dan memohon agar anda dapat mendoakan saya selamat menunaikan fardhu haji julung julung kalinya bagi diri saya ini. Insya Allah.




Saya akan berada di Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya mulai sebelum Maghrib lagi kerana tidak mahu terlewat atau tertinggal didalam menyelesaikan apa apa urusan sebelum berlepas. Sekiranya ada di antara tuan puan yang ternampak saya semasa tuan/puan turut berada di sana nanti, janganlah malu atau segan untuk datang bertegur sapa.
Doakan kami selamat pergi dan selamat kembali dengan haji mabrur, Insya Allah. Andainya umur Tok Mamu tak panjang dan saya ditakdirkan kembali ke Rahmat Ilahi, maka ingatilah saya didalam doa tuan puan.


Wabillahi Taufik Wal Hidayah. 


Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.


Labbaikallah humma labbaik! Labbaikala syarikala labbaik! Innal hamda! Wal niaqmata! Lakawal mulk! La syarikalaq!
Post a Comment