Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

ReadNWrite Ad

Sunday, February 27, 2011

Job applications ~ The good, bad and ugly among the various candidates


Its not a walk in the park as far as going through the hundreds of job applications that have reached my inbox. 


From the over qualified to the outrageously childish ones that really has me questioning as to how these applicants were even allowed to graduate from their colleges or universities in the first place?


So many of the ones who were applying for jobs which we advertised so apparently clear didn't state which particular job they were applying for?


If I am to exercise my right to vet through these applications, I'd waste no time in just moving such applications into the 'Disqualified applications' listing.


Imagine, the audacity of these applicants to expect the Employer to have to do extra work in investigating as to what job these obviously unreliable people are even applying for in the first place?

How the hell can we be expected to know as to what job it is that these folks are applying for or whether they are even worth interviewing?


When a job applicant sends in an application with the subject heading in the email 'apply job', it actually sends a signal to the Employer to dismiss such an application right away!


Really! How can we go on and trust this applicant to be able to do a good job when they 'proclaim' out loud at the very first exchange that we would end up having to 'train' this person from day one to do something that they should be well capable to just come in and impress us with what they can deliver?


I'm really very surprised to see folks with degrees and diplomas be so weak in writing job applications. Some do not even bother to use proper English and they mess up their words and puts us off with their first line of introduction.


For a WebTV to be able to deliver the very best of programs and productions, it is imperative that we set the bar high. As high as we can according to the international standards for we will be accessible globally once we start streaming our programs through our portal online. 


So, it is important that we choose only the cream of the crop so to speak who can not only deliver whatever they promise but do so with a certain standard that will set us apart from the run of the mill offerings some sites dish out!


As I said, there are the good, those who are bad and some downright ugly!



I have received some applications from really good candidates who are accomplished cameramen and video editors! 


Here's wishing that we will be able to sieve through the hundreds of applications that have come our way and end up with some brilliant gems who are masters in their field and make us proud.

Looking forward to shortlisting the applications and interview the job seekers!


May we get the right people for us to make this up and coming WebTV a success! 


Insya Allah!

Friday, February 25, 2011

Jawatan Kosong ~ Eksekutif Kanan Perakaunan diperlukan segera!


Permohonan adalah dipelawa dari individu individu warganegara Malaysia yang berkelulusan, berpengalaman, berkemahiran tinggi, tekun, sabar, positif serta berkemampuan untuk mengisi satu kekosongan jawatan sebagai Eksekutif Kanan Perakaunan dengan kadar segera.


Mereka yang memiliki kelayakan berikut seperti yang tertera dibawah di alu-alukan untuk memohon jawatan ini.

Syarat-syarat kelayakan :
  • Ijazah atau Diploma Perakaunan atau mana mana yang berkaitan
  • Pengalaman bekerja sebagai Eksekutif Perakaunan 3 tahun ke atas
  • Kemahiran menggunakan Perisian Perakaunan Berkomputer
  • Kemahiran menggunakan Perisian Microsoft Excel dan Word
  • Berkebolehan mengendalikan perakaunan lengkap
  • Mampu berdikari dan juga bekerja berpasukan.

Sila emelkan permohonan anda besertakan resume yang lengkap, nyatakan jawatan yang tertera di atas, rekod perkhidmatan anda, maklumat terperinci peribadi, perakuan bekas majikan dsbnya serta gambar terkini anda bersaiz paspot ke jobsatwebtv@gmail.com


atau poskan permohonan anda ke:

CONTRACT ADVERTISING SDN BHD,
No. 24-1, Jalan 25/70A,
Desa Sri Hartamas,
50480, KUALA LUMPUR.
TEL: 03-23000485
FAKS: 03-23000672

Hanya calon yang layak sahaja akan dimaklumkan. Sila hantarkan permohonan anda hanya sekali.

Terimakasih.

Thursday, February 24, 2011

Halal Haram Kehidupan ~ Bila rakyat Malaysia sudah tak ambil peduli!

Gambar Kosmo Online menunjukkan rakyat Malaysia bernafsu rakus mencuri beras dari lori kemalangan


Sikap segelintir rakyat negara ini yang sudah tidak ambil peduli tentang halal haram sumber kehidupan mereka di Akhir Zaman ini amat saya kesali. 


Tanpa mengambil kira perbatasan kaum, bangsa dan kefahaman agama, saya amat dukacita melihat kerakusan nafsu manusia yang boleh semberono sahaja merampas dan mencuri hasil usaha orang lain tanpa berasa malu atau segan dengan jenayah mereka itu.


Tempoh hari ada kes kereta pacuan 4 roda terbalik yang membawa siling berjumlah puluhan ribuan ringgit menjadi mangsa para pencuri yang terdiri dari rakyat negara ini yang mencuri didepan anggota polis yang tak dapat membuat apa apa kerana bilangan para pencuri terlalu ramai.


Berita kerakusan rakyat Malaysia yang mencuri beras ini dilaporkan disini oleh akhbar Kosmo. Para pencuri bertuhankan nafsu ini boleh membiarkan mayat kelindan lori yang terlibat didalam kemalangan ini terperosok dibawah lori beras yang terbalik dan mereka terus menimba hasil curian mereka itu untuk membawa balik beri makan kepada keluarga mereka!
Pemandu lori yang malang kesal dengan sikap rakyat Malaysia yang tak pedulikannya serta mayat rakan sekerjanya yang dibiar terperosok dibawah lori. Gambar Kosmo.


Bangsat sekali para pencuri berhati kejam ini. Saya amat sakit hati melihat semua ini. Saya hairan dengan sikap orang zaman sekarang yang sudah tidak ada sedikit pun rasa kasihan, belas dan ikhsan terhadap nasib malang yang menimpa orang lain!


Manusia semakin kejam di Akhir Zaman ini. Ini semua berpunca dari kelemahan pihak pemerintah Kerajaan Malaysia dan Kesultanan Melayu yang masih terus menjadi hamba pihak Kolonial British yang merangkakan Perlembagaan Persekutuan mengikut acuan mereka sehingga Hukum Syarak dan Syariah Allah hanya sekadar menjadi perhiasan semata mata di Mamluk al Malaisie ini.


Hukum hudud patut dilaksanakan terhadap para penjenayah seperti ini. Malangnya kita mempunyai Menteri Dalam Negeri yang hanya tahu memberi amaran demi amaran,demi amaran,demi amaran dengan tak sudah sudahnya sehingga ramai yang sudah naik tocang dengan kedayusan menteri ini!


Dato Seri Najib Tun Razak selaku Perdana Menteri Malaysia silap besar melantik sepupu beliau untuk menerajui Kementerian Dalam Negeri ini. 


Sepatutnya PM melantik menteri yang berani kerana benar dan tidak terhegeh hegeh tersengih sengih tak sudah bagaikan kerang mati!


Macamanalah puak Hindraf tak berani mengadakan protes itu ini saban waktu? Menteri KDN ternyata hanya mampu bagi amaran tak sudah sudah! 


Tony Pua juga sudah berani mempertikaikan hal ehwal sulit Angkatan Tentera Malaysia sehingga membuka ruang untuk musuh musuh negara tumpang sekaki mengintip maklumat rahsia sistem pertahanan negara kita.


Andainya Kerajaan Malaysia pimpinan Dato Seri Najib Tun Razak tidak memperkemaskan jentera keselamatan dan penguatkuasaan undang undang negara kita dengan menukar Menteri Keselamatan Dalam Negeri dengan kadar segera, maka jangan terkejut nanti jika ada puak yang mahu mencuri, merompak, merogol, membunuh sesuka hati mereka!


Iyalah! Pencuri dan perompak serta peragut sudah bermaharajalela sekarang ini sebab Dato Menterinya macam kena sampok dengan Sindrom SiLuncai


Dok asyik biarkan biarkan!


Menteri KDN patutnya orang yang tegas dan sentiasa menegakkan undang undang tanpa mengira siapa pesalahnya!


Macamanalah pihak pihak yang berkenaan tak mengambil peluang menghuru harakan negara ini?


Halal haram mereka sudah tak ambil peduli!

Wednesday, February 23, 2011

Senior Accounts Executive (1) Vacancy Available

Applications are invited from highly motivated, diligent, positive, qualified and well experienced Malaysian mature female Senior Accounts Executives.

A vacancy for the  position stated above is currently available.

Those who are applying must have the following qualifications and criteria:
  • Degree or Diploma in Accounting or its equivalent
  • Minimum 3 years experience in the Accounts and Finance Department
  • Knowledge of computerized accounting software and proficient in MS Word & Excel
  • Able to handle a full set of accounts, work independently and as a team.
Please send your application along with your cover letter stating the position you are applying for, your full and comprehensive resume, employment history, testimonials, full contact details and a passport sized photo attached to:

CONTRACT ADVERTISING SDN BHD
No 24-1 Jalan 25/70A,
Desa Sri Hartamas,
50480 Kuala Lumpur.
TEL : 03-23000485
FAX : 03-23000672

Interested applicants may also email their resumes to jobsatwebtv@gmail.com

Only those shortlisted will be notified. Send your applications only once. 

Tuesday, February 22, 2011

Sepak Raga besides Stadhuys Melaka! Wanna play ball?

Sepak Raga ball with new weaving design
Been quite some years since I played Sepak Raga! :P Notice the paunch ~ Porsche design :D
I coaxed the traders to play Sepak Raga with me before buying it! :P
Still have the skills!
Who says old Mahaguru58 can't play Sepak Raga?
Sepak Raga is a group game. You need at least 3 persons to enjoy the game.
Back kick bro! Still can do it! Hahahaha! I even managed to get a passing Chinese to join us!
I enjoyed playing Sepak Raga that afternoon. I wish that I could one day bring my Sepak Raga to Dataran Merdeka and get both Malaysians and tourists to join me in a game right there in the heart of Kuala Lumpur!

Why the hell aren't Tourism Malaysia promoting our national traditional games such as Sepak Raga by organizing such socially enriching pastimes like that?

Hell! I sincerely believe that even our youths will want to join us in such activities! The Mat Rempits will also want to join us in Sepak Raga Bulat which can even involve tens of people kicking the ball from one to another and have everyone enjoying themselves in a clean, friendly game!

What do you think? Wanna play ball? :D

* All these photos were snapped by my darling wife using our Nikon D5000! She's quite good in taking action photos as we can all see. 

Thanks darling@};-

Sunday, February 20, 2011

Melaka Weekend Trip ~ Jalan Jalan at Pahlawan Walk Street Market

Malaccan Youths

Posing for Mahaguru58
Yong Tau Foo
With Muhammad Zikri teen beltseller
Undilah Cap Ayam!
Browsing
Sarsi of yesteryears
Sandals
Cordials
Scents Seller
Man Keedal Ducktoys

Melaka Weekend Trip ~ Jalan Jalan Cari Asam Pedas!

Its that weekend urge to get away from it all again! So, I asked my missus to pack our suitcase for an overnight escapade to Melaka! 


It is just a 2 hours drive from KL using the PLUS highway. We left KL at 6pm and arrived in Melaka around 8.30pm because we stopped over at the Seremban R&R for a short break.


After checking in to our hotel room, we explored the area around the Pahlawan Walk and had our Asam Pedas Melaka at one of the Malay restaurants there. 


There was also a street market tonight. Here are some photos that we took during our walk through the night market there.
Doting dad.
Dataran Pahlawan
Crystals
Cordials
Colorful Scarves
Malaccan child
Browsing
Choices
Chick peas
Cap Ayam Tees
Harimau Malaya Tee
Baby
Malaccan baby
Alarm clocks

Saturday, February 19, 2011

Solat Ekspres ~ Kesilapan golongan yang tak menghayati ibadah.



Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh. 


Semalam, saya menunaikan solat Jumaat di Surau Ar Raudhah, INTAN, Mont Kiara. Sebaik selesai Solat Jumaat, semasa Imam sedang membaca dhikr dan diikuti dengan bacaan do'a, saya terpandang kepada seorang warga Iraq yang saya kenal di surau tempat saya bertugas sekarang sedang mengerjakan solat sunat.


Orang ini bergelar diri sebagai Sheikh sekian sekian dan semasa saya berkenalan dengan beliau, ia mengaku sebagai seorang pakar didalam bidang tasawwuf, ilmu kerohanian dan pengubat spiritual. Juga mendakwa dirinya sebagai seorang pakar merawati segala macam penyakit wanita. :P


Bilamana saya bertanya beliau akan asal usul beliau dan dimana beliau bergraduat dari universiti mana di Iraq, beliau tidak memberikan jawapan khusus dan di-dalam kad bisnes yang beliau serahkan pada saya tidak tertera akan latarbelakang dimana kolej atau universiti tempat pembelajaran beliau.


Biarlah. Saya berbaik sangka sahaja terhadapnya. 


Bilamana saya terpandang akan diri beliau mengerjakan solat nawafil sesudah fardhu Jumaat, cara beliau mengerjakan solat sama seperti yang dilakukan hamba Allah didalam video yang terpapar diatas. :(


Solat Ekspres. Laju semacam je.


Tak ada tu'maninah langsung! Tak mungkin beliau dapat melaksanakan bacaan didalam sujud dengan lengkap dan sempurna sebanyak ulangan 3 kali didalam tempoh 2 saat!!!


Sama sebiji seperti yang kita dapat tonton didalam video diatas. Perkara kelam kabut dan tergesa gesa didalam beribadah ini memang lazim saya lihat dikalangan para jamaah.


Cumanya tertakluk kepada keadaan. Samada dapat ke tidak kita sempat pergi kepada sipolan polan ini dan berkenalan terlebih dahulu sebelum kita berpeluang untuk menyampaikan nasihat secara berhemah tentang salah laku didalam solat mereka?


Bukan boleh kita semberono pergi menghampiri manusia manusia seperti ini. Silap haribulan mau di ajak bertumbuk! :P Kepala kepala 'istimewa' ni nak kena 'approach' yang sesuai. Nak kena ada 'PR' skit. 


Dah 'slow talk' baru boleh buka cerita bab kesilapan kesilapan didalam solat dan sebagainya. Kekadang 'el profesore' begini sensitif gila! Mahu melenting gamaknya jika ditegor. Sebab yang dok buat macam ni selalunya ada cerita disebalik 'solat ekspres'.


Mereka ini ada yang menuntut ilmu ilmu 'extra co-curriculum' yang di ajar oleh guru guru yang sama terlebih 'wiring'. Lebih hebat dari ullamak ullamak yang sedia ada didalam Mamluk al Malaisie. :P


Tak ramai ulamak muktabar yang ada didalam Mamluk al Malaisie ini yang sudi turun padang, bercampor gaul dengan orang kebanyakan, menyampaikan risalah agama dan membimbing masyarakat.


Takut jatuh 'standard' kerna berbicara dengan orang orang yang tidak setaraf dengan mereka. Kalau nak dengar ulama sebegini berbicara, maka nak kena sedia platform istimewa. Pentas eksklusif dengan liputan media segala. Baru ilmu ilmu khas yang dipelajari ullamak sedemikian mahu disampaikan. Itupun selalunya saya dengar nak kena ada fulus sebagai 'token'. 


Almaklum sajalah belajar kat luar negara bertahun tahun. Maka nak kena beri imbuhan. Jika tidak sorry aa, 'schedule ana penuh sepanjang tahun ini'.


Maka, berlangsung lah solat solat ekspres seperti ini. Kekadang yang mengaku diri begitu begini, sama sahaja dengan 'el profesore' seperti didalam video di atas. Pantang di tegor syeh!


Boleh meletus perang dunia ketiga didalam masjid atau surau berkenaan!


Saya musykil lah! Apa benda yang nak dikejar sangat ni?


Andainya Allahu Rabbul Alamin sudah menetapkan saat ajal maut kita, maka berebut kelam kabut nak 'settle' solat secara ekspres ni tak bawa kemana pun.


Keluar keluar masjid atau surau je, gedebamm!!!


Heart attack! Bedebapp jatuh tersungkur mencekak dada! Siapa nak tolong???


Tak tercepat barang sesaat ; tak terlewat barang sedetik!!!


Qullu nafsin iza iqatul maut!!!


Bawa bawalah bertenang didalam solat dan menghayati maksud setiap bacaan didalamnya.



Nabi Sallalahu Alaihi Wassallam telah bersabda:


“Sejahat-jahat pencuri ialah orang yang mencuri dalam solat." Sahabat bertanya: 'Bagaimana dia mencuri di dalam solatnya?' 


Nabi Sallalahu Alaihi Wassallam menjawab: "Dia tiada menyempurnakan rukuknya dan sujudnya." Ada riwayat lain menyebut Nabi menjawab: "Dia tiada menegakkan punggungnya di dalam rukuknya dan sujudnya.”


[H.R. Ahmad , At Thabarani dan Ibnu Khuzaimah dalam sahihnya dari Ibnu Qatadah]


“Bahawasanya Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam melihat seorang lelaki yang tidak menyempurnakan rukuk dan mematuk-matuk dalam sujudnya, sedang dia lagi bersolat. Maka berkatalah Rasulullah s.a.w.:"Sekiranya orang ini mati dalam keadaan begini, matilah dia di luar agama Muhammad."


Kemudian Nabi Sallalahu Alaihi Wassallam berkata: "Perumpamaan orang yang tidak menyempurnakan rukuk dan mematuk-matuk dalam sujudnya, adalah seumpama orang lapar memakan sebiji atau dua biji kurma yang tiada mengenyangkan(tiada memberi faedah apa-apa baginya).”


Mudah2an para pembaca budiman sudi menyampaikan pada yang lain.


Insya Allah.


Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Friday, February 18, 2011

'Shirk' Khan needs to repent and restore his Aqeedah!

I am referring to the Bollywood actor Shah Rukh Khan who obviously has yet to learn about the true aspects of being a Muslim.


He confesses to not having been raised as a proper Muslim in the video here. Thus his being in a state of Syirk towards Allahu Rabbi when he ignorantly places the Holy Al Quranul Karim besides the idols representing the Hindu gods and raises his children from his Hindu wife practicing pluralism in his faiths yet professing to love Allah very much.


Its a pity that one so adored by so many is quite oblivious to the fact that our Islamic creed is based on the Oneness of Allah Subhanahu Wa Ta'ala.


Surah Al Ikhlas Chapter 112 Verses 1 to 4:



112:1
Transliteration
Qul huwa Allahu ahad
Sahih International
Say, "He is Allah , [who is] One,
112:2
Transliteration
Allahu assamad
Sahih International
Allah , the Eternal Refuge.
112:3
Transliteration
Lam yalid walam yoolad
Sahih International
He neither begets nor is born,
112:4
Transliteration
Walam yakun lahu kufuwan ahad
Sahih International
Nor is there to Him any equivalent."



I just don't understand how someone so prominent in the Indian public eye could be just allowed to go about ruining his aqeedah by mix-matching his faith of Al Islam with Hinduism?


Are the Ulama's of India deaf, dumb and blind to Shah Rukh's shirk?





The blessed prophets of Allahu Ta'ala starting from our Father Adam Alaihis Salam right down to the 124,000 prophets and messengers of Allah through the ages taught and guided their people to worship none other than Allah the Almighty, Most Supreme and Most Compassionate God and Creator of us all.


The Islamic Attestation to Faith in Allahu Ta'ala as our Absolute God and confirming in Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam being Allah's (Final) Messenger is the bedrock of our faith.


Shah Rukh Khan can still return to the Maghfirah (Forgiveness) of Allah Subhanahu Wa Ta'ala if he repents @ Taubat in the true sense of the word and get his wife and children to be Muslims as well.


Surely Shah Rukh Khan loves his wife and kids. So, he must with all his might and free will learn about Islam and the fundamentals of our faith of Al Islam.


If he can learn his movie scripts and bring out his best performances for his Bollywood movie roles as successfully as he has done in his career, then truly learning about what Islam really is should be a cinch for him.


A true Muslim worships no other god but Allahu Ta'ala.


His ignorance in placing Allahu Ta'ala alongside the Hindu gods his wife worships is very much regretted and as a fellow Muslim, I sincerely call upon Shah Rukh Khan to return to Al Islam both in body and soul.


There is no room in our faith to accommodate any other deity or god but Allah Subhanahu Wa Ta'ala. Committing Shirk and Blasphemy towards Allah is one of the gravest sins that any Muslim can commit knowingly or otherwise.


Shah Rukh Khan can't deny that he knows exactly what he is doing and has done so far.


He has appeared in talk shows and spoke about this many times.


I wonder how the so called Muslim leaders of India have remained silent about this apparent act of Shirik committed by a famous Bollywood actor amongst their midst and allowed him to live in sin all these while?


Shirik towards Allah is no small thing. Remaining silent about it and choosing not to forbid Shah Rukh Khan from putting himself and his family in peril is tantamount to being his accomplices in this major khurafat!


For all the legions of Islamic scholars being churned out from the various madrassas of India, how come nobody bothers to address this issue?



Hadith 35 Arabic text

Abu Hurairah, radiyallahu 'anhu, reported that the Messenger of Allah, sallallahu 'alayhi wasallam, said:
"Do not be envious of one another; do not artificially inflate prices against one another; do not hate one another; do not shun one another; and do not undercut one another in business transactions; and be as fellow-brothers and servants of Allah.
A Muslim is the brother of a Muslim. He neither oppresses him nor humiliates him nor looks down upon him. Piety is here - and he pointed to his chest three times. It is evil enough for a Muslim to hold his brotherMuslim in contempt. All things of a Muslim are inviolable for another Muslim: his blood, his property and his honour."


I hope that those who are close to Shah Rukh Khan reading this will pass the message to him, advising him to please get guidance from any Muslim scholar that he is familiar with and go about taking steps to repent towards Allah Subhanahu Wa Ta'ala as soon as he can.


It is wajib upon every Muslim who is close to Shah Rukh Khan to stop him from going on with this major sin. The Doors of Forgiveness of Allahu Rabbul Alamin is wide open for those of us who seek His Pardon.


He is our brother in Islam and it is our duty to help him return to the true path of Al Islam. I do not have access to him personally but through this blog, I reach out to him with the fervent hope that he gets wind of this plea for him to save himself and his beloved family from the Hellfire for associating Allahu Ta'ala with other deities.


Abu Hurairah (May Allah be pleased with him) said: The Messenger of Allah (PBUH) said, "The gates of Jannah are opened on Mondays and Thursdays, and then every slave (of Allah) is granted forgiveness if he does not associate anything with Allah in worship. But the person in whose heart there is rancour against his (Muslim) brother, they will not be pardoned and with regard to them it will be said twice: 'Hold both of them until they are reconciled with each other."' [Muslim].


Truly the Holy Quran is crystal clear about the prohibition of committing Shirk. In Surah An Nisa Chapter 4 Verse 48, Allahu Ta'ala reveals :


4:48
Transliteration
Inna Allaha la yaghfiru an yushraka bihi wayaghfiru ma doona thalika liman yashaq waman yushrik billahi faqadi iftara ithman AAatheema
Sahih International
Indeed, Allah does not forgive association with Him, but He forgives what is less than that for whom He wills. And he who associates others with Allah has certainly fabricated a tremendous sin. 


May Allah Subhanahu Wa Ta'ala guide Shah Rukh Khan and others like him to return to the Path of Tawheed.



Sayyidina Abu Bakar As Siddiq Radhiaalahu Anhu has narrated that Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam said : “Shirk in my Ummah is much more hidden than the pace of an ant crawling upon a black stone.


Shirk is very hidden. It enters the heart very silently and very few are saved from it.


Upon hearing this, Sayyidina Abu Bakar As Siddiq Radhiaalahu Anhu asked : “How can one be saved from it?”


Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam said : “ Should I not show you such a supplication (dua) that if you recite it, you will be free from minor and major shirk.”


Sayyidina Abu Bakar As Siddiq Radhiaalahu Anhu requested him to do so. 


Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam instructed him to say :


“Allahumma innee a’oozu bika min an ushrika bika shay-a`w wa-ana a’alam wa-astaghfiruka limaa laa a’alam.”


meaning “O Allah, I seek protection in You from that I ascribe partners to You knowingly and I seek forgiveness from You for those things which I do not know.”


Minor Shirk is the doing of good deeds for show, name, fame or recognition from mankind. 


What Shah Rukh Khan has done is of the major Shirk category. The only way out is Taubat Al Nasuha. In Surah Az Zumar Chapter 39 Verse 53 Allahu Ta'ala decrees :



39:53
Transliteration
Qul ya AAibadiya allatheenaasrafoo AAala anfusihim la taqnatoo min rahmatiAllahi inna Allaha yaghfiru aththunoobajameeAAan innahu huwa alghafooru arraheem
Sahih International
Say, "O My servants who have transgressed against themselves [by sinning], do not despair of the mercy of Allah . Indeed, Allah forgives all sins. Indeed, it is He who is the Forgiving, the Merciful."




Truly Allah the Most Merciful will forgive those of us who sin and want to repent sincerely. Do not lose hope of His Forgiveness. He will forgive those who truly repent. Not repent today and return to committing sin tomorrow. 


Those who do that risk being condemned to an eternal suffering for He Knows very well what's hidden in our hearts. Do not pretend before Allahu Ta'ala!




On this blessed Yaum al Jumaat, I ask that you who are true Muslims join me in prayer that our brother Shah Rukh Khan will be given Allah's Taufik and Hidayah to repent and become a Muslim in all aspects and be free of this ignorance currently misleading him.


May his wife and kids get Allah's Guidance as well and join Shah Rukh in our Islamic faith.


Ameen. Ya Rabbal Alameen.