Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

ReadNWrite Ad

Tuesday, September 27, 2011

Hukum Hudud Allah ~ Bilakah akan sesuai untuk mentadbir Malaysia?

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah, Maha Pengasih, Maha Penyayang

5:48
Transliteration
Waanzalna ilayka alkitaba bilhaqqimusaddiqan lima bayna yadayhi mina alkitabiwamuhayminan AAalayhi fahkum baynahum bimaanzala Allahu wala tattabiAA ahwaahum AAammajaaka mina alhaqqi likullin jaAAalna minkumshirAAatan waminhajan walaw shaa AllahulajaAAalakum ommatan wahidatan walakin liyabluwakumfeema atakum fastabiqoo alkhayratiila Allahi marjiAAukum jameeAAan fayunabbi-okum bimakuntum feehi takhtalifoon

Malay
Dan Kami turunkan kepadamu (wahai Muhammad) Kitab (Al-Quran) dengan membawa kebenaran, untuk mengesahkan benarnya Kitab-kitab Suci yang telah diturunkan sebelumnya dan untuk memelihara serta mengawasinya. Maka jalankanlah hukum di antara mereka (Ahli Kitab) itu dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kepadamu), dan janganlah engkau mengikut kehendak hawa nafsu mereka (dengan menyeleweng) dari apa yang telah datang kepadamu dari kebenaran. Bagi tiap-tiap umat yang ada di antara kamu, Kami jadikan (tetapkan) suatu Syariat dan jalan ugama (yang wajib diikuti oleh masing-masing). Dan kalau Allah menghendaki nescaya Ia menjadikan kamu satu umat (yang bersatu dalam ugama yang satu), tetapi Ia hendak menguji kamu (dalam menjalankan) apa yang telah disampaikan kepada kamu. Oleh itu berlumba-lumbalah kamu membuat kebaikan (beriman dan beramal soleh). Kepada Allah jualah tempat kembali kamu semuanya, maka Ia akan memberitahu kamu apa yang kamu berselisihan padanya.


5:49
Transliteration
Waani ohkum baynahum bimaanzala Allahu wala tattabiAA ahwaahum wahtharhuman yaftinooka AAan baAAdi ma anzala Allahuilayka fa-in tawallaw faAAlam annama yureedu Allahuan yuseebahum bibaAAdi thunoobihim wa-innakatheeran mina annasi lafasiqoon
Malay
Dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah dan janganlah engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka, dan berjaga-jagalah supaya mereka tidak memesongkanmu dari sesuatu hukum yang telah diturunkan oleh Allah kepadamu. Kemudian jika mereka berpaling (enggan menerima hukum Allah itu), maka ketahuilah, hanyasanya Allah mahu menyeksa mereka dengan sebab setengah dari dosa-dosa mereka; dan sesungguhnya kebanyakan dari umat manusia itu adalah orang-orang yang fasik.


Demikian adalah firman Allah Subhanahu Wa Ta'ala keatas Nabi Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam dan seterusnya kepada sekelian kita manusia yang mahu beriman denganNya, Rabbul Alamin.


Saudara saudari seIslam denganku,


Kita ini hidup di Akhirul Zaman. Kita ini umat Rasul dan Nabi yang Terakhir sekali dari 124,000 para nabi dan rasul Allahu Ta'ala.


Khataman Nabiyyi Muhammad al Mustafa Sallalahu Alaihi Wassallam sudah wafat meninggalkan kita semua ini lebih dari seribu empat ratus tahun.


Segala tanda tanda Kiamat Kecil yang disabda Nabi Sayyidul Mursalin sudah pun berlaku namun kebanyakan kita manusia tidak mengambil iktibar atau berusaha untuk memperkemaskan iman dan amal ibadah kita kerana kita selalunya leka dengan menjalani kehidupan duniawi yang serba mencabar dan melalaikan kita dari akur terhadap perintah2 dan suruhan2 Allahu Ta'ala.


Jika adapun yang beringat hanya segelintir cuma kerana keadaan itu pun sudah dimaklumkan Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassalatuwassalam dengan begitu terperinci dan tepat sekali.


Maha Suci Allah Tuhan Semesta Alam yang Maha Penyabar dengan segala macam kerenah dari angkara kebanyakan kita dipenghujung sejarah peradaban manusia di Akhir Zaman ini.


Sungguh! Bagi saya selaku seorang hamba Allahu Subhanahu Wa Ta'ala ini, tak terhenti amat kagum dengan lautan Rahmat Allah, Malikul Mulk Dzul Jalali Wal Ikram, Sang Maha Pencipta yang Teramat Amat Sabar dengan ragam manusia manusia ciptaan Nya yang tak habis habis membuat segala macam onar dan keterlampauan namun Ia tetap memberikan kita ruang dan peluang untuk menentukan masa depan masing masing?


Namun ruang dan peluang yang Allahu Ta'ala berikan kita disalah guna oleh kesekelian mereka yang mengaku berkuasa dan mempunyai hak ke atas hal ehwal kehidupan kita di dalam tanahair ini!


Baik dari pihak yang duduk bersemayam di atas takhta singgahsana didalam Istana Negara mahupun menteri perdana yang turut sama hidup di istana Seri Perdana di Putrajaya.


Kesekelian para menteri turut bersekongkol dengan puak puak penghina Agama Islam ini dengan mengeluarkan pendapat dan alasan masing masing bahawa Hukum Hudud Allah TIDAK SESUAI dijalankan didalam negara yang mempunyai pelbagai bangsa dan kefahaman masing masing? " Kita belum sedia???"




Hairan saya dengan sikap kesekelian mereka yang mengaku sebagai 'Ulul Amri' ini berkata begitu?


Apakah mereka ini berkepercayaan bahawa ada agama lain yang melebihi apa yang diperturunkan Allah Subhanahu Wa Ta'ala kepada kita?


Apakah mereka ini ~ baik yang mengaku diri sebagai 'Ketua Agama Islam' mahupun yang berkuasa ke atas 'Jabatan Kemajuan Agama Islam' mahu mendiamkan diri dan mengelakkan diri dari terpaksa memilih diantara sistem kehakiman manusia manusia biasa dimuka bumi tanahair ini dari menegakkan Hukum Hudud dan ketentuan Syariah Allahu Rabbi, Tuhan yang Maha Mengetahui dan Maha Adil, Adil dari segala gala makhluk ciptaanNya sendiri?


Apakejadahnya yang mereka dok buat sekian lama ini? Dakwah syok sendiri ke? Jika ada pun para pendakwah nak buat kerja menerangkan tentang hakikat Islam, maka sibuklah pula puak puak ni bertanya tentang tauliah dan segala persijilan belaka! 


Yang dok pegang sijil beratus ribu tetapi kerja dakwah tak buat sungguh sungguh.


Yang dok keluar fatwa gitu gini tak ada nya yang turun padang, menyampaikan risalah Islam pada seluruh masyarakat.


Macam manalah warga Malaysia bukan Islam nak faham? Korang jadikan Islam sebagai hak eksklusif golongan yang gila berhibur sepanjang masa!!!


Orang lain menyampaikan kefahaman dan kepercayaan mereka dengan penuh kasih sayang dan bantuan kewangan serta lain lain bahan dengan mesra. Namun pihak yang kononnya pihak berkuasa agama, muka masing masing kelat nak mampos ; seolah dah seminggu tak buang air besar???


Nak memikat hati manusia macam mana? Jika senyum pun teramatlah susah dan merasakan diri masing masing bagaikan maksum, sesuci embun pagi???


Hablum minallah satu perkara ; hablum minannas jauh panggang dari api!!!


Tak adanya mengikut sunnah Nabi langsong lepas tu eksyen gila babi cuma pandai berfatwa sahaja tetapi memikat hati sesama manusia ~ kosong!


Tengok airmuka pun, ramai yang ca alif but!


Apakah perlu seorang hamba Allah seperti diri saya ini yang cuma bagaikan debu dunia menghabiskan sisa sisa hidup saya di atas muka bumi ini menulis menegur tak sudah sudah akan sekelian para penguasa dan pemerintah Kerajaan Persekutuan Mamluk al Malaisie ini?


HELLO!!!!!


Kemanakah menghilangnya akan sekelian mereka yang mengaku mempunyai ijazah demi ijazah bergulung gulung, memenuhi ruang dinding pejabat masing masing dan tanpa segan silu mendabik dada mengaku diri sebagai ULAMAK diam membisu, menikus bagai cencurut tanah, tak berani keluar dari sarang masing masing menangani keceluparan, kebiadapan dan keterlampauan yang sudah semakin menjadi jadi di Malaysia kini?


Saya amat kecewa membaca satu demi satu kenyataan para pemerintah negara ini memberi alasan bacul bahawa Syariah dan Hudud Allah Azza Wa Jalla belum sesuai untuk dijalankan di-Malaysia ini!

  • Sadarkah mereka ini bahawa setiap dari kita ini hidup menumpang di bumi Allah?
  • Sadarkah mereka ini bahawa Malaikatul Maut senantiasa datang memantau akan kita 70 kali didalam sehari?
  • Sadarkah mereka ini bahawa jantung kita akan berhenti bila bila masa diantara 5 waktu solat wajib seharian kita?
  • Sadarkah mereka ini bahawa nyawa mereka juga pasti akan melayang pada bila bila masa dan walau mereka dikelilingi pasukan pengawal peribadi lengkap bersenjata hebat tara mana dan disebalik tembok tembok kukuh tinggi istana dan kota yang canggih mana sekalipun?


29:57
Transliteration
Kullu nafsin tha-iqatu almawti thummailayna turjaAAoon
Malay
Tiap-tiap diri (sudah tetap) akan merasai mati, kemudian kamu akan dikembalikan kepada Kami (untuk menerima balasan).

Apakah mampu mana mana sultan, raja atau menteri perdana sekalipun berbuat sesuatu untuk memanjangkan usia jika sudah tiba saat dan ajal masing masing?

Bawalah pergi berubat diseantero pelusuk dunia ini sekalipun ; Maut tetap akan menjejakimu!

Bilakah agaknya akan datang saat dan ketika yang sesuai untuk ditegakkan panji panji Allah Subhanahu Wa Ta'ala dibumi bekas Tanah Melayu ini?

Ada mana mana sultan, raja atau dato menteri boleh kabarkan pada kita?

Tahun depan, 2020, bila?????

Semakin ramai pembaca blog yang mengirim komen meluahkan perasaan tetapi diwaktu yang sama tidak pula berani mendedahkan identiti masing masing ; tak macam orang tua ini yang memegang teguh pada prinsip bahawa hidup dan matiku hanya demi Allahu Ta'ala!


Ada yang bertanya saya apakah cukup setakat saya bersuara didalam blog ini membantah akan tindakan mereka ini yang memperleceh dan menghina Agama Allah sesuka hati walaupun diwaktu yang sama berkokok heboh seantero alam bagaikan merekalah juara bangsa dan agama?


Saya ingin bertanya balik pada si-penyoal.


Apakah dia kuasa memerintah yang ada pada diri hamba Allah ini?


Saya juga seperti diri anda yang bertanya. Cuma seorang hamba Allah semata mata.


Saya tidak mempunyai sebarang daya melainkan apa yang Ia kurniakan pada saya.


Kebolehan menulis, menyampaikan kata dan berkongsi ilmu pengetahuan setakat yang mampu saya sendiri mempelajari dan mengkaji.


Ada lautan ilmu diluar sana yang masih belum sempat saya ketahui namun dengan sekelumit apa yang telah sempat saya pelajari, saya menyebarkannya melalui laman blog ini.


Saya tidak mempunyai harta atau kaya raya mampu membeli tanah, membina perkampongan Islami yang diredhai Allah.


Saya cuma seorang warganegara yang miskin harta dunia tetapi Alhamdulillah, masih mampu berusaha memperingatkan semua akan apa dia yang perlu kita lakukan bersama yakni menegakkan Syiar Islam sedaya upaya kita?


Saya tidak mempunyai pengikut berjuta juta untuk menggerakkan massa ke arah sistem hidup Khilafah Islamiyyah.


Yang saya ada hanya nafas dan akal kurniaan Ar Rahman dan kemudahan berkomunikasi secara maya.


Jika terpulang kepada kita dengan mempunyai walau sekelumit kuasa 'Kun Faya Kun' maka saya percaya sudah ramai yang hangus, hilang tak berkesan lagi andainya kita dikurniakan Allah Rabbi dengan daya kuasa sebegitu?


Ada yang buat salah pada kita? ZZZZZZTTTTTTT!!!! Kapowww!!! Terpancar halilintar membakar hangus rentung mana mana malaon yang membuatkan kita murka?


Namun, Maha Suci Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang membiarkan kita hidup ikut suka namun keatas bahu sang pemerintah dan mereka yang diberi kuasa, diletakkan tanggungjawab untuk memastikan bahawa kehidupan manusia dibawah jajahan takluk masing masing, diperintah menurut hukum hakam yang diwahyukan secara terus dari Rabbul Alamin didalam bentuk ayat2 suci dan firman Allahu Ta'ala didalam Kalam Allah, Al Quran Al Karim.


Usaha agama ini bukan boleh dilakukan secara infiradi.


Harus secara berjamaah. Tetapi jamaah Muslimin na wal Muslimat hari ini sebegitu banyak dan berpuak puak. Bagaikan enau didalam belukar. Cuma hendak melepaskan pucuk masing masing.


Tak ada ukhuwwah Islamiyyah. Engkau kata aku ; aku mengata engkau!


Sampai bila???


Hanya mereka yang diberi kuasa keatas kita mampu untuk menentukan tarikhnya namun melihat kepada cara dan gaya masing masing cuba mengelepiaqkan* diri dari mengambil keputusan yang pasti akan merubah arah tuju negara yang sedang cacamarba ini, nampaknya sampai tiba Hari Kiamat juga lah gamaknya???


Wallahu'alam bissawab.


* Melepaskan diri ~ loghat utara

Hudud Allah ~ Sistem Kehakiman Syariah Malaysia - amat jauh berbeza!!!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.


Saudara seIslam sekelian.


Hari ini soal Pelaksanaan Undang2 Syariah Hudud Allahu Ta'ala kembali menjadi tajuk perbincangan dan juga diperlekehkan oleh satu satunya akhbar milik mutlak orang orang yang mengaku berbangsa Melayu dan turut beragama Islam tetapi cara mereka mengendalikan soal ini bagaikan serupa dengan cara orang orang kaffir harbi mempersendakan kesyumulan Ad Deenul Islam!




Ramai yang salah tafsir bila membaca reaksi saya terhadap keceluparan mesej kartun yang dilukis oleh 'miki' dan diterbitkan oleh Utusan Malaysia semalam Isnin 26hb September 2011 bersamaan 28hb Syawal 1432 Hijrah. Bilangan 229 Tahun ke 46 PP362/12/2011 (026930). Satu satunya akhbar yang dimiliki kononnya oleh orang orang Melayu yang mengaku beragama Islam!


Islam aliran mana saya belum pasti lagi tetapi sudah tentu bukannya Islam menurut kefahaman dan amalan ahlul Sunnah Wal Jamaah kerana perbuatan mempersendakan Hukum Hudud Allah walaupun secara sindir pesan terhadap musuh mereka paling utama yakni Nik Aziz, Menteri Besar Negeri Kelantan Darul Naim menunjukkan bahawa mereka ini masih belum faham akan hukum hakam Islam sebenar berdasarkan Al Quranul Karim dan Hadith2 sahih Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam.


Saya sendiri pun bukanlah penyokong tegar Nik Aziz sekian lama ini dan pernah menulis bahawa perpaduan ummah dalam negara ini mungkin berlaku hanya bila Nik Aziz sudah tiada didalam dunia ini? Wallahu'alam.


Tetapi didalam soal kartun kurang ajar di atas, saya tidak boleh menerima penghinaan yang dilakukan oleh kartunis terbabit dan ketua pengarang Utusan Malaysia yang membenarkan dan meluluskan penerbitan sedemikian!


Tidak sama sekali.


Jika seluruh dunia umat Islam boleh berasa tersinggung dan amarah terhadap penerbitan kartun2 pelukis2 Denmark yang menghina Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam, saya ingin bertanya apakah penghinaan secara terbuka oleh kartunis Utusan Malaysia terhadap Perintah Allah Subhanahu Wa Ta'ala ini tidak membangkitkan amarah anda selaku seorang Muslim???


Apa dah jadi dengan akidah umat Islam Malaysia ini?


Sudah tidak peka lagi dengan penghinaan demi penghinaan yang dilakukan baik oleh orang orang kaffir harbi mahupun oleh mereka yang berlabel Islam tetapi amal perbuatan mereka serupa sahaja didalam memperlekehkan Islam?


Jangan lah lupa bahawa Hukum Hudud Allah ini bukannya dari ciptaan mana mana manusia!


Ianya adalah Perintah2 Allahu Ta'ala, Tuhan Semesta Alam, Tuhan yang Maha Pencipta, Maha Agong dan Maha Bijaksana lagi Maha Adil serta Maha Saksama!


Janganlah kerana perbezaan kefahaman politik duniawi, ada dikalangan Muslim Malaysia semberono sahaja memperlecehkan Hukum Hudud Allahu Ta'ala dengan mengaitkan Nik Aziz semata mata?


Nik Aziz tu cuma seorang manusia biasa, sama seperti kita semua. Bila sampai waktunya akan ia mati, meninggalkan kehidupan dunia yang fana ini sama seperti kita juga.


Hudud adalah Sistem Kehakiman dari Allah yang Maha Sempurna.


Bila manusia biasa cuba memandai mandai meminda dan mentafsir sistem perundangan seperti dibawah ini maka syariah itu menjadi pincang dan tidak dapat menyelesaikan masaalah jenayah dikalangan masyarakat kita.


Cuba tengok perbezaan ketara di antara apa yang di perintah Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan apa pula yang diilhamkan manusia mengikut akal singkat mereka?


Sumberhttp://www2.esyariah.gov.my/esyariah/mal/portalv1/enakmen/Federal_Updated.nsf/b3ac9c218c8efdc4482568310022d8b3/c118838525602ecc482572dd0018d8b7?OpenDocument



AKTA 355
AKTA MAHKAMAH SYARIAH (BIDANG KUASA JENAYAH) 1965 (DISEMAK - 1988)


Seksyen 2. Bidang kuasa Jenayah Mahkamah Syariah.

Mahkamah Syariah yang ditubuhkan dengan sempurnanya di bawah mana-mana undang-undang dalam sesuatu Negeri dan diberi bidang kuasa ke atas orang-orang yang menganuti agama Islam dan berkenaan dengan mana-mana perkara yang disebut satu persatu dalam Senarai II bagi Senarai Negeri dalam Jadual Kesembilan kepada Perlembagaan Persekutuan adalah dengan ini diberi bidang kuasa berkenaan dengan kesalahan-kesalahan terhadap rukun-rukun agama Islam oleh orang-orang yang menganuti agama tersebut yang boleh ditetapkan di bawah mana-mana undang-undang bertulis: 
Dengan syarat bahawa bidang kuasa sedemikian tidaklah boleh dijalankan berkenaan dengan apa-apa kesalahan yang boleh dihukum penjara selama tempoh melebihi tiga tahun atau denda melebihi lima ribu ringgit atau sebatan melebihi enam kali atau apa-apa gabungan hukuman-hukuman tersebut.



Copyright © 2006 PNMB-LawNet. All rights reserved.
--------------------------------------------------------------------------------------------


Manakala Hukum Hudud Allah menetapkan bahawa beberapa jenayah tertentu seperti:

  1. Berzina
  2. Menuduh orang berzina
  3. Meminum arak
  4. Mencuri
  5. Merompak / Menyamun
  6. Bughah (Tidak Taat terhadap Khalifah Muslimin)
  7. Riddah (Murtad)
  8. Meninggalkan Sembahyang
ada hukuman2 yang wajib dijalankan oleh pemerintah yang Muslim tertakluk kepada bukti bukti dan keadaan keadaan tertentu yang mensabitkan sipelaku dengan jenayah itu. 

Hukuman Hudud hanya boleh dijalankan keatas pesalah yang terbukti benar benar bersalah dan jenayah itu dilakukan diatas kehendak sendiri tanpa sebarang paksaan atau keadaan yang memaksa ia atau sekumpulan terbabit.

Insya Allah, akan saya siarkan tentang Kitab Hudud Allah selepas ini dengan lengkap didalam Bahasa Melayu dan Inggeris untuk kajian setiap pembaca yang mahu mengetahuinya.

Sistem Kehakiman 'Syariah' didalam Malaysia ini tidak mengikut apa yang diperintah Allah didalam ertikata sebenar benarnya.

Itulah sebabnya kenapa ada dikalangan kita yang buat kerja kerja 'ba alif ngang' seperti di atas ini dengan ikut sesuka hati bingai masing masing!

Mudah2an dengan penerbitan tentang apa kah dia yang terkandung didalam Kitab Hudud Allah itu nanti dapat membantu semua yang mahu mengetahui akan perbezaan diantara hukum yang diturunkan Allahu Ta'ala itu sendiri dengan apa yang dirumuskan mengikut kepala otak manusia biasa yang berkepentingan?

Tak sama brader! Hukum Tuhan dengan Hukum manusia Cap Ayam memang jauh berbeza!

Nantikan penerbitannya selepas ini. Insya Allah.

Monday, September 26, 2011

Kartun Utusan memperlekehkan Hukum Hudud Allah! Dah kaffir ke korang?

Kalau ya pun korang takde niat dan hasrat nak menegakkan Hukum Hudud Allahu Ta'ala sebab korang memang dah takde sedikit pun semangat kelelakian dan kemantapan akidah sebagai Muslim sejati, tak usahlah hendak melampaui Kaffir Harami Laknatullah didalam mempersendakan Agama Islam kita!!!!


Memang kurang ajar barangsiapa yang melukis kartun ini dan mempersendakan Hukum Hudud Allahu Ta'ala!


Utusan Malaysia harus bertaubat dan meminta maaf secara terbuka kerana menghina Hukum Hudud Allah Subhanahu Wa Ta'ala!


Hukum Hudud ni bukan ciptaan Nik Aziz yang kamu nak mempersendakan ia!


Mahaguru58 minta supaya Utusan Malaysia menarik balik kartun ini dan sipelukis kartun serta Ketua Pengarang meminta maaf kepada seluruh umat Islam secara terbuka di muka hadapan akhbar ini didalam tempoh 48 jam atau akan saya susuli dengan membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi!


Jangan main main dengan Islam!!!


Korang ni dah kaffir ke???? @#$%^&!!!!

Akta Kebankrapan 1967 ~ Dato Sohaimi Shahadan meminta PM kaji semula



Kerajaan patut mengkaji semula Akta Kebangkrapan 1967 sepertimana di janjikan Timbalan Perdana Menteri yang dilaporkan oleh Berita Harian pada 24hb Julai 2010 :


Akta Kebankrapan akan dipinda untuk beri usahawan tulen peluang kedua: TPM

2010/07/24

KUALA LUMPUR: Kerajaan akan meminda Akta Kebankrapan 1967 bagi memberi peluang kedua kepada ahli perniagaan tulen yang jatuh muflis akibat faktor luar kawalan untuk kembali berniaga, kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau berkata, di bawah peruntukan akta sedia ada situasi "once bankrupt, always a bankrupt" akan berlaku, dan ia menyebabkan ahli perniagaan berkenaan disenaraihitamkan.
Namun, katanya, peluang kedua itu tidak diberikan kepada semua ahli perniagaan yang muflis tetapi hanya kepada golongan usahawan tulen yang perlu melalui satu proses, hingga usaha dan kemampuannya membaiki kedudukan kewangan syarikat diyakini.
"Akta Kebankrapan akan dipinda, agar boleh memberikan ruang supaya mereka yang mahu berniaga yang 'genuine'. Dia bankrap kerana ekonomi jatuh, persaingan, dan sebab itu, kerana ekonomi sudah pulih balik, dia patut ada peluang kedua," katanya.

Muhyiddin berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Usahawan Desa 2010 anjuran Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah di Stadium Bukit Jalil, hari ini.

Timbalan Perdana Menteri berkata, kerajaan juga akan meneliti dan mengkaji kenapa kes kebankrapan boleh terjadi, termasuk di kalangan usahawan muda supaya ia tidak menjadi satu trend yang tidak terkawal.

"Kajian akan dibuat untuk mengenal pasti punca kebankrapan itu sama ada disebabkan oleh kurangnya pengalaman maka syarikat mereka rugi ataupun mereka tidak berupaya membayar balik pinjaman dan seterusnya diisytiharkan bankrap," katanya.
 
Beliau juga menasihatkan pemilik kad kredit supaya merancang penggunaan kad itu dengan baik supaya tidak disalah guna ataupun terlebih guna hingga tidak mampu membayar balik. - BERNAMA 


----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Peringatan Dato Sohaimi Shahadan selaku Pengerusi Biro Ekonomi & Pembangunan Usahawan, Pemuda UMNO Malaysia ini amat bertepatan pada waktunya kerana sudah setahun lebih janji Tan Sri Muhyiddin Hj Yassin berlalu pergi tanpa tindakan oleh pihak Kerajaan Persekutuan.


Didalam kehidupan manusia, jatuh bangun didalam bidang perniagaan dan usaha mencari rezeki adalah lumrah.


Tidak sedikit di antara kita yang di tipu dan diperkudakan dengan pelbagai macam masaalah bukan di atas kehendak sendiri tetapi angkara durjana sesetengah pihak yang mengambil kesempatan dan menganiayai mereka yang menaruh kepercayaan keatas pihak pihak rakaniaga dan sebagainya.


Setiap orang yang jatuh bankrap ada kisah masing masing dan kerajaan hendaklah menyiasat setiap satu kes ini dengan seadil adilnya sebelum terus menyenaraihitamkan mereka.


Mana mana individu yang menjadi mangsa keadaan padahal dirinya adalah usahawan tulin hendaklah dibantu dan diberi peluang kedua untuk membina semula perniagaan dan usahaniaga mereka.


Permintaan dan peringatan Dato Sohaimi Shahadan perlu lah diberikan pertimbangan dan disusuli dengan tindakan yang sewajarnya oleh Kerajaan Malaysia.


Jika mereka yang jatuh muflis dibiarkan terus menderita, tidak dapat membina semula kehidupan mereka, lambat laun, negara juga yang akan menanggung natijahnya.


Siasat lah dengan terperinci dan jika didapati individu2 itu mangsa keadaan, maka bantulah mereka berdiri semula, membersihkan nama masing masing dan berusaha untuk membayar segala hutang piutang mereka pada mana mana pihak yang terbabit dan bimbing lah mereka menjadi rakyat Malaysia yang produktif dan berjaya setelah jatuh telungkup didalam perniagaan masing masing angkara pihak pihak yang tidak bertanggung jawab atau pecah amanah.

HADITS KETIGAPULUH ENAM
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِي اللهُ عَنْهُ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ :  مَنْ نَفَّسَ عَنْ مُؤْمِنٍ كُرْبَةً مِنْ كُرَبِ الدُّنْيَا نَفَّسَ اللهُ عَنْهُ كُرْبَةً مِنْ كُرَبِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ، وَمَنْ يَسَّرَ عَلَى مُعْسِرٍ يَسَّرَ اللهُ عَلَيْهِ فِي الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ، وَمَنْ سَتَرَ مُسْلِماً سَتَرَهُ اللهُ فِي الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ وَاللهُ فِي عَوْنِ الْعَبْدِ مَا كاَنَ الْعَبْدُ فِي عَوْنِ أَخِيْهِ. وَمَنْ سَلَكَ طَرِيْقاً يَلْتَمِسُ فِيْهِ عِلْماً سَهَّلَ اللهُ بِهِ طَرِيْقاً إِلَى الْجَنَّةِ، وَمَا اجْتَمَعَ قَوْمٌ فِي بَيْتٍ مِنْ بُيُوْتِ اللهِ يَتْلُوْنَ كِتَابَ اللهِ وَيَتَدَارَسُوْنَهُ بَيْنَهُمْ إِلاَّ نَزَلَتْ عَلَيْهِمْ السَّكِيْنَةُ وَغَشِيَتْهُمُ الرَّحْمَةُ، وَحَفَّتْهُمُ الْمَلاَئِكَةُ، وَذَكَرَهُمُ اللهُ فِيْمَنْ عِنْدَهُ، وَمَنْ بَطَأَ      فِي عَمَلِهِ لَمْ يُسْرِعْ بِهِ نَسَبُهُ
(رواه مسلم)

Terjemah hadits / ترجمة الحديث :
Dari Abu Hurairah radhiallahuanhu, dari Rasulullah Shallallahu’alaihi wasallam bersabda : Siapa yang menyelesaikan kesulitan seorang mu’min dari berbagai kesulitan-kesulitan dunia, niscaya Allah akan memudahkan kesulitan-kesulitannya hari kiamat. Dan siapa yang memudahkan orang yang sedang kesulitan niscaya akan Allah mudahkan baginya di dunia dan akhirat dan siapa yang menutupi (aib) seorang muslim Allah akan tutupkan aibnya di dunia dan akhirat. Allah selalu menolong hambanya selama hambanya menolong saudaranya. Siapa yang menempuh jalan untuk mendapatkan ilmu, akan Allah mudahkan baginya jalan ke syurga. Sebuah kaum yang berkumpul di salah satu rumah Allah membaca kitab-kitab Allah dan mempelajarinya di antara mereka, niscaya akan diturunkan kepada mereka ketenangan dan dilimpahkan kepada mereka rahmat, dan mereka dikelilingi malaikat serta Allah sebut-sebut mereka kepada makhluk disisi-Nya. Dan siapa  yang lambat amalnya, hal itu tidak akan dipercepat oleh nasabnya.
(Riwayat Muslim)



Hadith Nabi di atas menganjurkan kita membantu saudara kita yang susah. Barangsiapa yang membantu saudara seIslam dengan nya keluar dari keadaan yang menyulitkan, maka Allah akan mengeluarkan ia dari kesusahan pada Hari Kebangkitan @ Yaum al Qiyamah.


Barangsiapa yang melindungi saudaranya dari keaiban, maka Allah akan melindungi dirinya dari terdedah keaiban sendiri pada Hari Kebangkitan @ Hari Qiyamat.


Mudah2an diambil kira akan peringatan ini oleh mereka yang memegang kuasa hari ini di Mamluk al Malaisie kerana akan datangnya nanti hari dimana hanya Yang Maha Berkuasa akan mengadili kita semua dan mengambil kira akan apa yang kita lakukan hari ini didalam soal bantu membantu didalam perkara kebajikan dan bersatu menentang kemungkaran.

Adam Corrie ~ Pelakon Malaysia - Usahawan Just Muffins ~ Wangsa Walk


Siapa tak kenal muka brutal ini didalam industri perfileman negara kita?


Hahaha..inilah dia wajah watak KL Gangster @ 'Dragon'. 


Adam Corrie Lee Abdullah, 43 tahun, adalah seorang pelakon dan koreografer tarian yang sudah terkenal didalam industri perfileman dan TV Realiti diMalaysia.


Muka memang bengis giler tetapi bagi mereka yang kenal betul betul dengan Adam ni, boleh dikatakan jauh berbeza peribadi sebenar anak kelahiran Pulau Pinang ini dengan karektor ganas yang sering diberikan kepada beliau oleh pengarah2 drama dan filem tempatan.


Nak buat macam mana? Tengok aksi Adam :





Dah anugerah Allahu Ta'ala sebegitu kepadanya. Ada pepatah Inggeris yang berbunyi : 'Don't judge a book by its cover' bermaksud' Janganlah menilai seseorang itu melalui penampilannya'.


Adam Corrie mungkin berwajah bengis tetapi jiwanya amat sensitif dan lembut. Semalam semasa saya berbual bicara dengan beliau, keikhlasan diri nya menghayati hidup sebagai seorang Muslim terserlah pada raut wajah suami kepada Fazima Fuad, 34. Fazima berblog disini. Fazi Cakes.




Sinar Harian ada menyiarkan cerita tentang kehidupan Adam Corrie dan isteri beliau yang tercinta, Fazima Fuad disini


Sebenarnya setiap mualaf itu mempunyai pelbagai kisah yang berbeza dan Mahaguru58 percaya bahawa jika ada kesempatan waktu suatu hari nanti, Adam akan sudi berkongsi kisah perjalanan hidupnya  sebelum ia menjadi seorang Muslim kepada saat ia mengucap dua kalimah syahadah dan bersama kita kini selaku umat Nabi Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam.
Sebenarnya kita semua harus mengucapkan syabas dan tahniah kepada Adam suami isteri kerana memulakan bisnes kedai cupcakes seperti ini. Sejarah menunjukkan bahawa industri perfileman dan drama tv tempatan tidaklah menjanjikan kehidupan serba mewah kepada para penggiat seni tempatan. Jarang kita menyaksikan mana mana pelakon atau seniman filem menjadi kaya raya dan hidup senang sesudah melalui zaman kegemilangan mereka didalam bidang yang penuh cabaran, pancaroba dan P.H.D. di Malaysia ini.


PHD yang saya maksudkan bukannya pencapaian tertinggi didalam dunia akademik tetapi sebaliknya merujuk kepada Penyakit Hasad Dengki yang sudah sinonim dengan masyarakat Melayu khususnya atau kaum kaum manusia amnya?
Adam Corrie sebagai pemain sepaktakraw Thailand dalam filem 'Libas' yang akan dilulus tayang nanti
Tak mudah untuk mencapai kejayaan dari segi material didalam dunia filem dan drama tv Malaysia. Hanya mereka yang terlibat secara langsung atau tidak didalam industri ini tahu betapa sukarnya untuk mencapai kejayaan di persada seni tanahair!


Maka, eloklah kita meraikan usaha Adam Corrie bersama isteri beliau Fazima Fuad untuk berusaha membuka kedai kek dan pelbagai makanan dan minuman segera bagi mencari rezeki secara halalan bil toyyibban bagi menampung keperluan kehidupan mereka sekarang dan di masa depan nanti.


Berikut pula adalah episod Jimmy Shanley bersahur bersama Adam Corrie pada Ramadhan tahun 2008:





Bersama lah kita mendoakan kebahagiaan dan kemakmuran Adam Corrie Lee Abdullah bersama isterinya Fazima Fuad. Amin.
Adam Corrie bersama para peminat yang seronok bergambar bersama KL Gangster :P
Bagi anda yang mahu membantu mereka dengan menempah kek dsbnya untuk keperluan majlis majlis keraian anda, sila hubungi Adam atau Fazima di fazifuzzycakes@gmail.com


Sesungguhnya Muslim itu bersaudara dan sebaik baik Muslim adalah mereka yang membantu saudaranya didalam perkara perkara kebajikan dan didalam urusan perniagaan serta pekerjaan2 yang halal.


Semoga Allah Subhanahu Wa Ta'ala merahmati kita semua. Amin.

Saturday, September 24, 2011

Palestinian 'UN' Blue Chair faces US President 1 Man Demolition Team



All these while, American President Barack Hussein Obama Jr's charade as one who is gonna bring 'Change' to our world, has been busted wide open before the whole wide world at the UN Summit, recently.





This glib tongued shyster is in actuality a Zionist stooge who has been brought to presidential power through the Jewish lobby who whether the world recognizes them or not are the true 'kingmakers' over there in Washington!


The whole wide world was so sick of the wacky  former American President George Walker Bush Jr's relentless warmongering ways and the immense mayhem and disaster that his screwed up and proven to be false official White House policies brought about, that the whole planet were just rooting for a change!


That so called 'Change that we were told that we could believe in' came in the form of this glib tongued African American law professor and senator who mesmerized us with his promises and beguiled the entire planet that it is time for the world to have a better American President.


A lie so deviously put into place and crafted by the best copy and script writers that money can buy that we all swallowed hook, line and bloody sinker!


Even me! Damn!!! I too was taken for a ride by this bloody two-faced shyster!





No American President gets to be in office without getting the Zionist 'stamp of approval' and every now and then, one gets to see such a kowtowing to the Israeli regime by the one who gets to ride in 'Air Force One'.


All such statements that Obama Jr has been spewing about creating a 'contiguous' Palestinian State is mere rhetoric! Straight out bullshit laced in between with academic sounding populist terms and references. 


Obama is a conniving, scheming, outright political opportunist. All that he has been saying ever since he was channeled into replacing US President George W Bush Jr is mere lip service. 


The 'paid' Pied Piper championing Israeli interests. No such thing as the much hyped harbinger of justice and freedom for the world and definitely not for the occupied people of Palestine!


The world has not lifted a finger to defend the beleaguered and much maligned Palestinians who have had their lands robbed and confiscation of their nationhood right before the very eyes of the whole damn world!


The United Nations since its very inception has done nothing to uphold the very justice and spirit of law which was the reason for it to be set up in the very first place?


Supposedly the only global collective union or bastion of justice and equality given power and authority to watch over and protect each and every legitimate nation or country of the whole wide world. 


The irony is that we have an illegal regime in the form of the Zionist regime of Israel being given its undeserved seat of honor right there in the General Assembly of Nations there in the UN while the long suffering occupied and systematically being decimated people of Palestine being denied their rightful place there in the world body!


The USA @ United States of America, another grouping of states which were set up after the systematic massacre of the original population consisting of Red Indian tribes there today calls the shots as to who gets a seat or voice in that world assembly.


So, it doesn't surprise me a wee bit to see the hypocritical US President Barack Hussein Obama Jr snuff out Palestinian President Mahmoud Abbas's first ever attempt to put in his people's application to be duly recognized as a sovereign nation in the UN! 


He @ Obama is plainly Tel Aviv's errand boy and better dance according to His Israeli Zionist Master's tune or else.....


Watch Israeli PM 'Bibi' Benjamin Netanyahu school Obama upfront :





As I see it, there's no way in hell that the UN will ever have it in them to see to it that a democratic sovereign free nation of Palestine will come into being during my lifetime?


Not when the so called Muslim nations are as divided today as correctly prophesied by Allah's Mightiest Messenger, Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam in many of his authentic hadiths.


Sometimes the American President needs to be whacked straight in his face by those who have the guts to tell it as it is like what this Israeli born rocker Chaim Witz @ Gene Simmons of the KISS long tongued group has to say about Obama's proposals :





Not that I endorse Gene Simmons as a person worthy of support. Nope. I just want Obama to watch and learn from this video as to just what ordinary people think of him?


He is just another Zionist Israeli muppet!


By the way, just in case, the world forgot, here is what Palestine used to be before getting robbed of their country by the conniving British and American imperialists :
This my dear friends is not fiction but what the poor Palestinians have been robbed of?


Will we, who are living here in relatively peaceful Malaysia, remain quiet if our country is stolen from us?


I am pretty sure that none of us will just smile, nod our heads and welcome any bloody occupying force with 'Bunga Raya' garlands to the tune of 'Rasa Sayang Eh' or 'Malaysia Truly Asia' media ads!


So, please, spare a thought for the long suffering Palestinians and stop believing American Presidential bullshit!

Hudud ~ MCA and GERAKAN's threat to leave BN shows their true colors

Everytime PAS raises the Hudud issue, it has been proven time and times again that the most obvious 'knee jerk' reactions from the Barisan Nasional @ National Front apart from UMNO's leaders will be those coming from the MCA @ Malaysian Chinese Association and GERAKAN!





Chua Soi Lek, MCA President
I can understand such adverse reactions coming from these 2 BN coalition parties if such Hudud Syariah Laws would be used to regulate the lives of Non Muslims here in Malaysia and thus scare the shit out of people like Chua Soi Lek, the MCA President who was caught on tape committing adultery and to which he confessed and resigned from all his governmental posts which he held at that time!


Reason being that according to Hudud Laws and those of Christianity as well, the punishment for adultery is nothing less than being stoned to death! Capital punishment. 


Present watered down laws in the so called 'syariah laws of Malaysia' are nothing but mere fines not more than just RM3000!


Funny thing is that even the hapless sorry excuse for a political 'leader' such as GERAKAN's President in the form of Koh Tsu Koon would want to join Soi Lek in protesting against the proposal by PAS to implement Islamic Syariah Hudud Laws first in the PAS ruled State of Kelantan where the majority of the Kelantanese are made up of Muslim Malays?
Koh Tsu Koon, GERAKAN President
Why be so alarmed?


The Hudud Laws are not going to be applied on the Non Muslim population. 



Only those who run foul of the laws whether Civil or Syariah will be having the chills and a severe case of their shrunken gonads, so to speak in fear of the repercussions coming from their infringement of the existing rules and regulations of ours and any other civilized country on Earth!





Bishop Dr Paul Tan Chee Ing
It is heartening to note that even Dr Paul Tan Chee Ing, President of the Catholic Bishops Conference of Malaysia has no objection against the implementation of Hudud Laws here in Malaysia when it will only be applied and used to rule over the lives of Malaysian Muslims.


Why then should the MCA and GERAKAN be squealing in protest against the call to uphold and implement Islamic Syariah Hudud Laws in our nation and threatening to quit the BN?


Its not like these two Chinese political parties are still enjoying solid support from their community here in Malaysia as shown by their poor results in the 12th Malaysian General Elections!




Even PAS on its own did better than the MCA + GERAKAN in the 12th Malaysian GE as shown above.


GERAKAN's President Koh Tsu Koon lost in the elections. He has been made a minister in the PM's Department by being made a senator to qualify his still being there in the Malaysian Federal BN Government. 


Some label him as a 'back door entry' minister. He is also the main one responsible for losing the Penang BN State Government to the DAP and for also causing the ecological destruction of the Jelutong foreshore of Penang, my home island.


Chua Soi Lek is reeking of an immoral past and has no moral grounds to preach to the masses. If he isn't who he is, then one can just conclude that he is raising his protest based on his own ignorance about the need for God's Laws to be implemented here in our country.


The reality is that these two fellows are there just because their party members screwed up in their party elections and put them up there as presidents of both atrophic race based political parties which no longer enjoy strong support in the Malaysian General Elections.


Compared to these two, the Catholic Bishop President Dr Paul Tan Chee Ing has more credibility and grounds to speak about the Hudud Laws issue.


I have always believed that all those who really truly love to live in a country where God's Laws prevail and want to see true justice upheld as in the times of the Blessed Prophet will come out in strong support of the Hudud Laws.


Those who oppose or dilly dally in approving such legislation's that come from the Almighty Lord of us all 'have skeletons in their closet' and are afraid of the implications of such laws because they aren't exactly squeaky clean!


Crooks of a feather hence flock together.


At the end of the day, we still have conflict and voices of dissension amongst the Opposition as aptly depicted in the cartoon below :
PAS did a big mistake when they changed their course recently from pursuing an agenda of setting up an Islamic State here in Malaysia by kowtowing to Karpal Singh's challenge for anyone who so wishes to do so to cross his dead body ~ which might be not that long soon - the man's already 71..





Yet, let's not forget how even those who are supposed to be the leaders of UMNO expose their own ignorance or misunderstandings about the true purposes for the implementation of Almighty Allah's Syariah Hudud Laws :





I will follow up with why we need to implement the Syariah Laws of Allah the Almighty in view of the rising crime here in Malaysia after this.


Insya Allah!