Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

Read N Write Ad

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Monday, June 11, 2012

Hutang PTPTN ~ Melayu Mudah Lupa The Movie ~ Mesti Tonton!!!



Bilamana saya membaca laporan akhbar Sinar Harian hari ini, saya hanya mampu geleng kepala memikirkan betapa jahatnya manusia manusia ini yang begitu gilakan kuasa dan mahu mentekedarah duit pinjaman pendidikan tinggi tetapi tidak pula mahu membayar semula hutang pinjaman duit PTPTN @ Perbadanan Tabung Pinjaman Tinggi Nasional! 


Muslim jenis apa ni yang tidak mahu membayar semula HUTANG PINJAMAN Pendidikan Tinggi Nasional yang mana dananya dikitar semula untuk memberi pinjaman pendidikan tinggi kepada anak anak orang miskin dan berkehendak seperti kebanyakan warganegara Malaysia tanpa membezakan faktor keturunan dan agama mereka?


Melayu Muslim yang enggan membayar hutang pinjaman tergolong didalam kategori apa?


Tidakkah akan dibakar didalam api neraka Jahannam kelak kerana khianat pada negara dan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional??? 


Seterusnya akan membuatkan PTPTN kehabisan dana untuk memberi pinjaman baru kepada para pelajar lain yang layak memohon? 


Nak bagi pinjam ; nak korek dari mana pula? Yang pinjam taknak bayar! Dihasut dek Anwar Ibrahim!


Hutang Along yang berjumlah 2, 3 ribu pun dikejar sampai mampus oleh tauke2 Cina tu sehingga anak bini menjadi pertaruhan dan nyawa terancam? Ada yang dipukul, dibelasah sampai mati dek angkara tidak mahu membayar balik pinjaman duit yang tak seberapa!


Inikan pulak pinjaman pendidikan tinggi yang berjumlah berpuluh malah ada yang mencecah ratusan ribu ringgit???

Wahai peminjam2 PTPTN yang bangang tidak bermaruah ; tak tahu malu ~ tidak mahu membayar balik pinjaman hutang kamu semua! 


Tengoklah betapa sengsaranya nasib mereka yang dikejar Along bila ahli keluarga mereka liat mahu membayar kembali duit pinjaman mereka!!!


Bacalah disini untuk mengetahui dengan lebih lanjut kes seorang isteri ini yang terdesak mahu menjual organ tubuh badannya sendiri demi untuk melunaskan hutang pinjaman suaminya dari sindiket Along!
Kes diatas ni pula ; seorang peminjam duit dengan Along sanggup menggadaikan anak dara dia sendiri untuk settle hutang tersebut! Ada mana mana pelajar yang berhutang dengan PTPTN kena serah kehormatan untuk settle pinjaman tersebut?
Apakah sudah lupa akan kes di atas ini dimana mereka yang gagal membayar pinjaman hutang kepada Along ditangkap dan dikurung berantai macam anjing?


Itu kira belum sedahsyat kes pinjam duit dengan Along tetapi sebab gagal membayar balik maka dirantaikan tangan seketat-ketat dan dihumban masuk ke dalam penjara di China!
Hello! Tengoklah sendiri kesannya? Sampai daging tangannya tumbuh meliputi rantai besi! 
Ada mana mana pelajar peminjam hutang dengan PTPTN dah kena macam tu?


Paling kuat pun kena sekat dari terbang atau keluar negara! Ditahan dikaunter Imigresen lapangan terbang atau pelabuhan.


Tak ada pun kena pasung atau dibelasah sampai mampos!


Reti nak pinjam duit orang; kena retilah juga bayar balik!


Cuba tengok kes UNISEL! Bila Kementerian Pendidikan Tinggi mengarahkan beku pinjaman PTPTN kepada para pelajar universiti tajaan Kerajaan Selangor yang kini dibawah perintah Kerajaan Pakatan PKR-DAP-PAS, tahu pulak kelam kabut nak gi menjual asset2 UNISEL bagi membiayai keperluan pinjaman pendidikan tinggi mereka?


Itu baru kena kejut saja dengan Menteri Khaled Nordin dan Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin!


Kena acah saja dah kelam kabut nak jual aset universiti yang dibawah jajahan takluk kuasa sementara mereka!


Ini belum lagi berkuasa diperingkat kerajaan pusat!


Silap haribulan mahu negeri dan negara ini pun akan dijual puak2 ni sebab tak cukup fulus nak membiayai segalanya yang dijanjikan percuma menabur janji merata macam ayam berak kapur habis berterabur sini sana!


Apa mereka ini fikir asalkan duit kerajaan semua nya boleh ditabur ikut suka?


Jika begitulah dasar kepala otak mereka ini maka jangan terkejut lah dengan cara mereka menggondolkan hutan bukit bukau demi mengisi tembolok masing masing yang lahap mahu mentekedarah hasil mahsul negeri dibawah perintah mereka manakala rakyat yang diperbengongkan masih minum air berkeladak keruh dan busuk sampai tak boleh buat apa?


Dah 20 tahun syeikh dok canang 'Membangun Bersama Islam' di Kelantan tapi masaalah air masih tak selesai selesai! Hutan, bukit dan segalanya dah mula gondol rosak habis binasa sampai Orang Asli pun dah mati kutu tak tahu nak cari makan ; sambung hidup macam mana?


Setakat dok huloq dua tiga puluh rasuah nak sumbat mulut depa bila mai pilihanraya nak buat apa tok guru wei?


Nak tukaq seluaq dalam pun tak cukop beb; apatah lagi nak bagi makan anak bini?


Berbalik semula kepada kes tahu nak pinjam tapi tak mahu nak bayaq ni!


Siapakah yang akan membiayai pinjaman pendidikan tinggi para pelajar lain sekiranya mereka yang mendapat pinjaman PTPTN sekarang ini dihasut supaya tidak membayar pinjaman tersebut?


Anwar Ibrahim? Khalid Ibrahim? Lim Guan Eng? Lim Kit Siang? Karpal Singh? Hadi Awang? Nik Aziz? Mat Sabu? Nizar Jamaludin? Teresa Kok? Tian Chua? Nurul Izzah? Gobind Singh Deo? 


SIAPA????


@#$%^&! betul lah barangsiapa yang hanya tahu menghasut dan mencurahkan minyak membakar perasaan budak2 pelajar yang masih mentah tetapi berlagak macam nak mampos supaya para peminjam PTPTN tidak payah membayar balik HUTANG PINJAMAN pendidikan tinggi nasional mereka!
Nabi Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam sudah bersabda supaya kita berhati hati didalam berhutang. Jangan dok pinjam jika dah tahu tak mampu nak bayaq balik!


Jika pencapaian ilmu pelajaran baru tahap cap ayam tak payah lah dok beriya iya nak gi pinjam duit PTPTN sebab memang akai tu tak cukop dan tak reti nak pulun belajaq betui betui! 


Apa tidaknya? Jika dok sebok berdemonstrasi kepala !@#$%! tak sudah sudah? Mana nak masuk dalam otak yang dah serabut tu? Dah penuh dengan sampah dan nafsu serakah nak berlunjoq sebelum sempat nak duduk! Nak berkuasa gitu gini tapi belajaq tak habis!


Lingkop Malaysia jika jatuh kat tangan jenis manusia manusia mandom yang tak cukop akai ni syeikh!


Nak tahu siapa punca kepada segala kemelut dan huru hara ni? Tengok pada siapa yang depa dok puja siang malam pagi petang?


Tu semua nama nama yang saya dah terbit kat atas! 


Itulah dia segala jendalu jendalu syaitan bertopengkan ketuanan rakyat yang dok hasut dok menggodam semua maarof sintok cap ayam ni supaya bangun membantah gitu gini sampai pelajaran entah kemana ; pencapaian zero bro!!!


Useless! Takleh pakai! Hancoq!


Cuba pikiaq jika mana mana malaon diatas memerintah negara kita? Apa akan jadi?
Post a Comment