Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Sunday, October 14, 2012

PM Singapura fasih berucap didalam Bahasa Melayu!



Perdana Menteri Republik Singapura berucap dengan begitu fasih memberi sokongan dan membakar semangat masyarakat Melayu Islam didalam Perayaan Hari Kebangsaan Singapura baru baru ini.

Sungguh fasih ucapan Lee Hsien Loong berbanding sebahagian besar masyarakat Cina di Malaysia ini. Wahai dikau rakyat Malaysia yang membaca artikel saya ini. Ambil lah iktibar dan contoh tauladan pemerintah Singapura ini! Belajarlah Bahasa Kebangsaan kita! Lazimkan berucap dan berkata mengikut resam nya. Jangan berbahasa rojak dan bercampur baur dengan Bahasa Inggeris cap ayam!

Cuba kita dengar dan lihat cara PM Lee Hsien Loong berucap! 

Ucapan seorang manusia yang baik dan ikhlas! Keikhlasan ini tampak jelas pada wajah beliau. Tak ada skandal dari pihak isteri ~ tak berbelanja boros dan nama si isteri jarang disebut melalui siaran radio, televisyen atau akhbar! Bersederhana didalam berkata. Kunci kejayaan Singapura! 

Kunci kejayaan ayahandanya Lee Kuan Yew sama seperti mantan Perdana Menteri ke 4 kita Tun Dr Mahathir Mohamad. Isteri masing masing tak gila glamor atau memaksa pihak media melaporkan tentang aktiviti mereka didalam setiap laporan berita berlainan sungguh dengan isteri PM Malaysia sekarang ini.

Apa ke perlunya si pemberita asyik hendak melaporkan nama yang ramai rakyat Malaysia sudah muak mendengar saban kali siaran berita ke udara???

Najib Tun Razak perlu ikut contoh tauladan dari 3 manusia hebat ini. Mahathir, Kuan Yew dan Hsien Loong! Mereka bijak mengawal isteri dari merosakkan imej mereka. Isteri mereka tidak perlu dijulang julang seperti apa yang isteri Najib memaksa pihak media samada secara terang terangan atau secara senyap dan halus!

Malaysia boleh belajar banyak perkara dari Singapura. Tidak perlu nak sombong bodoh. Memang mudah untuk kita memperlekehkan Singapura sebab ia hanya sebuah pulau kecil di hujung semenanjung kita. Tetapi dengan tidak ada sumber bahan mentah apa apa, pendapatan republik kecil ini begitu tinggi melonjak di persada ekonomi dunia!

Kecil kecil cili api brader! Apa guna kita mempunyai negara yang lebih besar dari republik ini tetapi sarat dengan Rasuah, Salah Guna Kuasa, Pecah Amanah, bergaduh tak sudah sesama Muslim, Hasad Dengki dan seribu satu perbuatan yang salah dan berdosa???

Saya pernah hidup dan bekerja di Singapura. 6 tahun. Saya merindui disiplin kehidupan masyarakatnya. Memang ada segelintir warganya yang kiasu macam nak mampos! Nak buat macamana? Ia adalah hasil asuhan ibubapa masing masing yang membiarkan anak anak mereka membesar ikut suka.

Kita perlu mendidik anak anak kita mengikut lunas lunas Sunnah Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam dan membentuk masyarakat kita melalui contoh tauladan yang baik bukannya mengikut gaya dan resam sesetengah golongan berada yang ada di dalam Malaysia!

Hidup bermewah membazir tahap gaban didalam negara kemudian berdrama swasta bila ke Makkah! Ini semua akan menjadi punca kepada bala bencana menimpa negara! 

Pernahkah terbaca apa apa berita tentang isteri PM Singapura Lee Hsien Loong? Beliau tahu untuk tidak menonjolkan diri mengatasi sang suami berbanding yang kat sini!

Jika hendak turutkan hati banyak lagi yang mahu saya luahkan sebab memang geram didalam hati tetapi pagi pagi Ahad ni nak bertenang sedikit. Bagaikan menuang air ke daun keladi je kalau kita cakap dan berkata tentang keadaan sebenar di Malaysia berbanding kepimpinan pemerintah Singapura!

Mereka melaksanakan apa yang mereka kata. Disini lain. Ramai blogger yang asyik memuji dan memuja golongan pemerintah yang lupa diri. Kentut yang busuk dari sang pemimpin sombong dan angkuh akan tetap dilaporkan wangi oleh blogger sang pencacai dan media kaki ampu!

Beranilah memperakui realiti semasa. Jangan hidup di alam fatamorgana! Ikutlah contoh kejayaan Singapura! Majulah seperti Singapura! Hendak seribu daya beb! Jangan ego gila babi! 

Hidup kita ni di antara 5 waktu. Sempat subuh tak ada jaminan akan hidup sampai zohor dan seterusnya! 

Apa sanggup berdaya saing dengan republik di hujung semenanjung bekas Persekutuan Tanah Melayu ini atau terus hendak menyalahkan kaum itu dan ini di atas kegagalan sendiri?

Salahkan semua orang lain KECUALI DIRI SENDIRI!!!

Thursday, October 11, 2012

Amy Cheong : Is she the Real Chinese Face of the Malaysian Opposition?

THE REAL CHINESE FACE OF THE MALAYSIAN OPPOSITION
WA woman in racism storm
This is Amy Cheong. The article appearing below the line is extracted in its entirety from Yahoo Australia. The article itself is credited to its writer Rhianna King of the West Australian published on 11 October 2012. Not my comments though. They are those of the blog and the blog alone.
That thin veneer of respectability the Chinese led opposition in Malaysia have hidden behind for so long  is beginning to peel and reveal beneath it a contemptible bunch of racists. Anti Malay, anti Muslim and anti human to the core. It appears that the more things change, the more they remain the same as far as this Kuomintang indoctrinated pool of political swill is concerned. But don’t mention the word Chinese when they are caught out. Pointing out other people’s faults is their monopoly. Especially so if that exercise is directed at the Malays and Muslims.
Amy’s tirade is nothing more than an extension of that Singapore driven and orchestrated Chinese campaign to topple the Malay led government of Malaysia. Lets see how the opposition and Chinese groups in Malaysia now react to this racist rants by a  Singapore government official born in Malaysia. Will they now claim to be Malaysian and want to dealt with as such or will the Chinese persecuted minority complex be used as their defence.
__________________________________________
Amy Cheong, fled Singapore after an outcry over a Facebook post about Malay weddings.
A Perth woman at the centre of a racism storm in Singapore has fled to WA after she was sacked over a Facebook post that sparked a public outcry. University of WA graduate Amy Cheong, 37, caused outrage across the South-East Asian republic on Sunday by posting a comment about Malay weddings, which are often held in public spaces beneath housing blocks in Singapore.
Apparently frustrated by the noise from a wedding, she wrote: “How many f…ing (sic) days do Malay weddings at void decks go for? Pay for a real wedding you a……, maybe then the divorce rate won’t be so high. How can society allow people to get married for 50 bucks?”
The post went viral within hours, leading to Facebook groups calling for Ms Cheong to be sacked, YouTube videos accusing her of racism against the Malay community and a barrage of malicious online posts. Ms Cheong, a Malaysian-born Australian citizen, was sacked on Monday from her job as assistant director of Singapore’s National Trade Union Congress for Membership Partnership and Alliance.
She issued a long apology, but Prime Minister Lee Hsien Loong said it had come too late and the damage was done. He condemned the comments as unacceptable and offensive to Malay Muslims.”It sharply reminds us how easily a few thoughtless words can undermine our racial and religious harmony,” he said.
Ms Cheong told state media on Tuesday she was leaving for Perth because of threats to her and her family and to “ease the tension”. In her apology, Ms Cheong wrote: “I am terribly sorry to all who were affected emotionally, mentally and in all other aspects. I am aware of the pain I’ve caused through my insensitive remarks on social media.
“There was no racism intended in my post. I was trying to rest and the noise was affecting me greatly, however, I do understand this is not a valid reason to post what I did.”
Her boss, Lim Swee Say, said firing Ms Cheong was a difficult decision and urged Singaporeans to “spare a thought for Amy and the pain she is going through”. He said the NTUC “would not accept … any words or actions taken by staff that are racially offensive”.
It is understood she had been working for the union for a year, but had been living in Singapore for 10 years after moving from Perth, where she grew up. Singaporean local Ryan Soh, a sales consultant, said the comments had come at a sensitive time in Singapore.
“The Government is trying hard to create a picture of racial harmony because we have a lot of races here, Chinese, Indians and Malays,” he said. “It is a balancing act and when these comments came, they touched a lot of raw nerves.”
__________________________________________________________
Strangely enough the Nut Graph, Malaysia Kini, Ambiga Sreenivasan and other vitriolic critics of government in Malaysia (a government they often refer to as racist) have been deafeningly silent over this matter. We have constantly referred to the oppositions plans for Malaysia as being a regurgitation of the Singapore model the Chinese of Malaysia would like to remould Malaysia into under their rule. Wishful thinking on their part?
And to those Malay opportunists lacking any self respect who write anti Malay and anti Muslim articles and yell slogans like Miriam Mokhtar does espousing the ‘virtues’ of the Singapore government and its majority Chinese people, take a read of this article and hang your collective heads in shame.
To the Malays and other non Chinese apologists of the anti Malay mould, this is in truth what the Chinese think of you. If there is genuine concerns over the misconduct of government, its policies and its governance of the country, then everyone ought to all be involved in the process and participation of change. Not simply those who are on the purse strings of foreign groups who operate as a policy free zone agitating for the marginalization of a majority in preference of a vocal and racist self serving minority with deep pockets.
________________________________________________________________________________
As we all know, there are those racists and haters amongst us whose true colors will emerge when they find themselves very inconvenienced and are forced to reveal as to who they really are deep within?
Just like the characters of the Chinese Opera, these demons in disguise will be forced to show their true self's when its no longer conducive for them to camouflage their true identities.
We see this often in our nation's politicians who put up an act of being goody goody when being in the public eye but cast aside their theatrical personas when in the privacy of their lairs and dominions secluded in their mansions and palaces.
Amy Cheong is now the new face of these monsters who reek of fire and fumes who can't stand the sight of their fellow citizens simply because they think that they are better than the rest.
Reality is that these devils in disguise reek of foul stinking rotten personalities that even the Devil would stay the hell out of their disgusting presence.
Amy Cheong would find Salman Rushdie, Irshad Manji and the likes as ideal company, no?
Flee as you wish Amy. Your repulsive reputation will follow you wherever you may go...

Tuesday, October 09, 2012

Malaysian Opposition Diarrhea of the Mouth!

If we are to go the way Malaysiakini and Parti So 'sial'-lis Malaysia are crowing about ~ asking Malaysia to cut off all ties with the USA and to stop American Naval warships from berthing at Port Klang on their voyage to elsewhere, then it will be a classic case of the cucumber going against the proverbial durian!

These numbskulls keep frothing at their diarrhea stricken mouths demanding this and that but in actuality have done not a single thing for the country! 

What have these loudmouths contributed for Malaysia?

Please let us know!

These double faced traitors to the country would waste no time running to the American Embassy and seek help if their butts are about to be fried here in Malaysia for their frequent shit stirring and about to be hauled up by the Home Ministry or any other Malaysian law enforcement agencies!

Their often in the news leader makes so many frequent trips to America that he can now easily seek a green card and settle down over there permanently!

Yet these bozos are asking Malaysia to cut off ties with the US of A!

Who are the hypocrites, eh?

Try standing before the mirror before you accuse others of it!

Thursday, October 04, 2012

Harakahdaily atau SPR yang menipu ni?

Ini satu penipuan secara terang terangan! Zaman IT ni jangan temberang le!

Cuba tengok 'spin' dibawah ini oleh Harakahdaily ~ portal berita laman siber rasmi PARTI ISLAM SEMALAYSIA!

Harakahdaily menuduh Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia MENIPU didalam pendaftaran para pengundi dan menggunakan ungkapan yang diucapkan Tun Dr Mahathir Mohamad mantan Perdana Menteri ke 4 Malaysia bahawa 'mereka' @ UMNO adalah Syaitan yang dikenali berbanding Pakatan Pembangkang yang di anggap sebagai 'Malaikat' yang belum diberi kepercayaan 'mentadbir' Kerajaan Persekutuan!

Susah benar nak mendidik mereka yang tak reti reti nak mentafsir di antara kata nyata dan kata kias didalam Bahasa Inggeris!

Bahasa Inggeris juga seperti Bahasa Melayu atau mana mana bahasa lain yang mempunyai maksud berbeza diantara yang tersurat dan yang tersirat.

Nak kena gi kelas bahasa balik le puak puak ni!
Ini 'Screenshot' yang saya baru ambil dari laman web Harakahdaily pagi ini. 4hb Oktober 2012.
Ini 'Screenshot' yang saya ambil pagi ini juga selepas saya mengikut saranan didalam Harakahdaily!

Cubalah sendiri. Taip 781220135703 didalam ruang nombor kad pengenalan dilaman Daftar Pemilih Yang Telah DiSahkan SPR disini.

Siapa yang menipu ni?

Harakahdaily!

Saya tak kata bahawa SPR itu bebas dari sebarang kekhilafan tetapi didalam kes berita yang berunsur fitnah ini, memang terbukti Harakahdaily telah menipu kita dengan menyiarkan laporan seperti ini.

Sudah terang lagi bersuluh beb, nak kelentong macam mana lagi???

Wednesday, October 03, 2012

Mahaguru58 just turned 54 years old today! Alhamdulillah! :)

Alhamdulillah! Yours truly just turned 54 today! 

Didn't think I'd be all alone on my birthday! 

My darling's away on a working trip. 

So, I have to make do with spending time with my friends and neighbors for a few days and join my darling on the weekend.

Life's like that but at least with the internet and mobile communication, being alone on one's birthday isn't as lonely anymore. :)

In a way, life is getting better for me as I age and am having a loving, supportive missus and a whole growing number of new friends from amongst my apartment residents. May the rest of my earthly life be of benefit to my darling spouse, loved ones, family and friends wherever they may be. Ameen.
Myself at Makkah al Mukarramah's fabulous clock tower in the background when I went to perform my Haj last year. My sincere thanks to Tabung Haji for graciously inviting me to be a member of their Media Team. Alhamdulillah!