Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

Read N Write Ad

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Friday, December 21, 2012

Ugandan Pastor Reverend Martin Ssempa smashes LGBT activist!!!




Video streaming by Ustream

I take my cap off to Ugandan Pastor Reverend Martin Ssempa for having the gonads to blast LGBT activist Pepe Onziema live on Ugandan TV for her supporting sodomites and lesbians in their chosen accursed lifestyles!



Uganda needs to celebrate and support Reverend Martin Ssempa for his no nonsense approach in calling a spade just that!

Listen to how he lays it down to Pepe Onziema who is lost for words and flustered upon being flummoxed by the pastor's onslaught! :P

The TV Host surely must be regretting for having invited the powerhouse young reverend who didn't kowtow to his dictates and attempts to rescue the lesbian in distress from being slam banged non stop by the pastor! 

Woo hoo! Its not always that one gets to see something as dramatic as this!

Good for you Reverend Martin Ssempa!

Sock it to the sodomites! 

Source of news : http://www.rawstory.com/rs/2012/12/20/anti-lgbt-ugandan-pastor-uses-fruit-to-demonstrate-gay-sex-on-live-tv/

Tuesday, December 18, 2012

Muflis? BEPU memberi peluang kedua kepada anda!


Petang tadi, saya berkesempatan menghadirkan diri di majlis pelancaran KEMPEN - MUFLIS ~ Peluang Kedua yang dirasmikan oleh Dato Sohaimi Shahadan, Pengerusi BEPU di PWTC.

Terdapat ramai NGO2 yang turut hadir termasuk wakil2 Persatuan Pengguna Islam Malaysia atau PPIM.

Presiden Persatuan Kontraktor Kontraktor Melayu turut hadir bersama Presiden Persatuan Seniman Malaysia Saudara Rozaidi Jamil atau lebih dikenali dengan nama glamornya @ Zed Zaidi.

Dato Sohaimi memulakan ucapan beliau dengan menceritakan bahawa ramai usahawan2 muda Bumiputera yang jatuh muflis disebabkan mereka menjadi mangsa keadaan. 

Kebanyakan usahawan usahawan ini yang jatuh muflis bilamana perniagaan mereka tidak maju, mereka terpaksa menanggung risiko bila mereka dijadikan penjamin pinjaman perniagaan, ekonomi merosot, sewa premis semakin lama semakin dinaikkan pemilik bangunan, bisnes merudum, dan seribu satu musabab lagi.

Akta Kebangkrapan 1967 yang masih digunapakai sampai ke hari ini sebenarnya sudah tiba waktunya untuk dikaji semula!

Apa tidaknya?

Jika seseorang itu terlibat dengan hutang yang mencecah RM30,000.00 sahaja dan tidak mampu membayar, boleh dengan begitu mudah di-isytiharkan muflis dan kehidupannya terus disenaraihitamkan oleh pihak berwajib!!!

Daripada apa yang saya mendengar secara terus dari Dato Sohaimi dan juga dari wakil Persatuan Pengguna Islam Malaysia tadi, sudah terlalu banyak kes kes mangsa keadaan yang menggelapkan masa depan seseorang yang dijatuhkan hukum bankrap @ muflis oleh sistem kehakiman negara kita sekarang ini tanpa sebarang pertimbangan lagi.

Dewasa ini sebegitu ramai yang jatuh muflis akibat hutang kad kredit dan pelbagai hutang pinjaman peribadi termasuk pinjaman hutang membiayai pembelian sewa-beli kereta dan rumah.

Dengan cuma mengiklankan Notis Bankrap di suratkhabar, pihak Jabatan Insolvensi dan Bank Negara selamba sahaja mengganggap bahawa si piutang yang terlibat sudah 'tahu' tentang status dirinya yang sudah dijatuhkan hukum muflis!
Dato Sohaimi Shahadan, Pengerusi BEPU
Dato Sohaimi menceritakan bahawa ramai diantara mereka yang dijadikan muflis semudah itu mengadu pada beliau akan ketidaktahuan diri mereka tentang notis pengisytiharan muflis seseorang itu dengan pengiklanan di suratkhabar.
Bersama Presiden Seniman Rozaidi Jamil @ Zed Zaidi
Sepatutnya pihak pemberi pinjaman yakni bank bank dan syarikat kewangan menggunakan segala ruang dan peluang untuk menghubungi secara terus sipeminjam itu untuk menuntut mereka membayar kembali hutang mereka atau berunding cara dengan pihak bank atau syairkat kewangan untuk pembayaran secara beransuran untuk menyelesaikan hutang hutang mereka.

Ini tidak! Sudahlah seseorang yang dijadikan muflis itu hilang segalanya, mereka itu disekat dari mendaftarkan sebarang usahaniaga, dilarang membuka akaun bank, disekat dari keluar negara, dan seribu satu kesusahan lagi!

Bagaimanakah orang yang dijatuhkan muflis itu hendak meneruskan kehidupan? 

Sekatan sekatan itu dan ini diletakkan ke atas seseorang yang muflis itu sehingga mereka pada hakikatnya sudah dijatuhkan hukuman mati secara tidak langsung.

Kehidupan mereka tidak ubah seperti tersekat segala peluang untuk membebaskan diri dari jerangkap muflis yang menutup segala pintu dan jalan keluar bagi mereka dari neraka hidup!

Cuba lihat penerangan laman web rasmi ini!


Apakah sekatan-sekatan ke atas bankrap?
  • Tidak boleh dilantik atau bertindak sebagai Hakim Mahkamah Sesyen atau Majistret
  • Tidak boleh dicalonkan di dalam pilihanraya dan / atau menjadi perwakilan (hilang kelayakan sebagai ahli atau memegang mana-mana jawatan di dalam persatuan)
  • Tidak boleh dicalonkan atau dipilih atau memegang atau menjalankan jawatan Ahli Majlis sebuah Pihak Berkuasa Tempatan.
  • Tidak boleh meneruskan mana-mana tindakan kecuali dengan sanksi Ketua Pengarah Insolvensi.
  • Tidak boleh meninggalkan persekutuan kecuali dengan kebenaran Ketua Pengarah Insolvensi atau mahkamah.
  • Tidak boleh menjalankan mana-mana perniagaan atau menjadi seorang pengarah atau mengambil bahagian dalam pengurusan mana-mana syarikat kecuali dengan kebenaran dari Ketua Pengarah Insolvensi atau mahkamah.
  • Tidak boleh bekerja dengan syarikat milik pasangan, keluarga atau saudara kecuali dengan kebenaran dari Ketua Pengarah Insolvensi atau mahkamah.
  • Tidak dibenarkan membuat pinjaman melebihi RM1,000.00 tanpa memaklumkan kepada pihak yang memberi pinjam bahawa dia adalah seorang bankrap.
Perkara perkara di atas yang didalam perkataan merah tu selalunya tak melibatkan orang kebanyakan.

Orang orang kaya atau yang bergelar sahaja yang mungkin terlibat sebab berkaitan jawatan sebagai Hakim, Majistret atau menjadi pengarah2 syarikat dan ahli ahli majlis pihak berkuasa tempatan.

Yang kita perbincangkan disini adalah nasib orang kebanyakan. Rakyat biasa yang menjadi mangsa keadaan. Ini yang perlu kita buka mata sedikit.

Siapa sahaja diantara kita boleh menjadi mangsa seperti ini. 

Untuk keterangan lanjut, sila ke laman ini: http://www.insolvensi.gov.my/media_box/citizens.htm

Ini pula adalah pautan kepada Akta Bankrupsi 1967.

Sila ke http://www.muflis-peluangkedua.blogspot.com untuk membaca dan melihat bab bab berkaitan perkara ini.

Tuan Abdul Karim Wakil PPIM
Tadi Tuan Abdul Karim dari PPIM menceritakan bahawa ada kes orang menjadi mangsa jatuh muflis bilamana kad pengenalan mereka disalahguna oleh orang orang tertentu membuat pinjaman diatas nama mereka dan memangsakan si individu malang berkenaan.

Bagaimanakah pihak bank, syarikat kewangan boleh semberono sahaja meluluskan permohonan pinjaman tanpa kehadiran diri 'si-peminjam' berkenaan secara peribadi???

Bukankah kelulusan pinjaman seperti ini jelas merupakan satu kes penipuan?

Bagaimana pula Jabatan Insolvensi boleh tidak menyiasat akan kes kes seperti ini dan dengan mudah boleh menjatuhkan hukuman muflis keatas diri mangsa mangsa penganiayaan seperti ini?

Ada pula kes di mana pihak pemaju perumahan yang membuat perjanjian Jualan & Beli dengan para pembeli projek pembangunan hartanah boleh dengan begitu mudah mencuci tangan dari menyudahkan projek projek pembangunan hartanah dan melepaskan diri mereka dari tanggungjawab terhadap para pembeli?

Para pembeli terbabit sudahlah tidak mendapat rumah yang dijanjikan ; terpaksa pula menanggung hutang pinjaman dengan bank, terpaksa membayar sewa rumah yang didiami sekarang dan bila tidak mampu untuk membayar pinjaman perumahan yang terbengkalai kena pula di hukum jatuh muflis!!!

Macamanalah orang orang yang teraniaya seperti ini nak teruskan hidup???

Maka elok sangatlah Dato Sohaimi Shahadan dengan BEPU memberikan peluang kedua kepada mangsa mangsa hukuman muflis yang tidak disengajakan mereka ini.

Dato Sohaimi sudah menerangkan bahawa pihaknya hanya akan membantu kes kes mangsa keadaan sahaja. Yang muflis hutang berjuta juta itu disebabkan keborosan sendiri, minta maaf le.

Tak dapat den nak tolong! :P

Yang pihak BEPU nak bantu ni mereka yang jatuh muflis disebabkan kes kes penipuan dan yang diluar kesedaran mereka. Itupun akan di siasat kesahihan kes mereka kerana ini melibatkan wang. Mahu tak mahu perlu diteliti sehabis habisnya sebelum di pilih untuk dibantu.

Apa apapun, saya ucapkan Syabas kepada Dato Sohaimi kerana saya rasa tak ada orang lain yang ambil peduli tentang nasib orang orang yang jatuh muflis disebabkan kes aniaya, dsbnya seperti di sebutkan di atas.

Sekurang kurangnya akan adalah peluang kedua bagi mereka yang terlibat untuk memulakan hidup semula dari hancur binasa selamanya.

Semoga Allah Subhanahu Wa Ta'ala memberkati semua yang sedang berusaha membantu sesama manusia seperti apa yang Dato Sohaimi Shahadan dan unit BEPU pimpinan beliau sudah mulakan. Begitu juga saya doakan untuk ahli ahli dan wakil PPIM yang terlibat. Semoga dipermudahkan bagi mereka juga.

Amin. Ya Rabbal Alamin.

Saturday, December 15, 2012

Big Bad Wolf 'World's Biggest Book Sale'! Best ever!


If you are a book lover like myself, you must not miss this book sale! You will not believe your eyes! Original publications imported from overseas are being sold damn cheap!

You can't get these books at our local book stores. Not for these crazy prices! 

You will salivate looking at these gorgeous books being sold for just RM3, RM8, RM10, RM12, RM15, RM20, etc!

One thing you must not forget to bring with you is a trolley suitcase for those books are quite heavy, my friend. You can be Mr.Muscles or Tough Guy but to carry those quickly piling up numbers of heavy books can be quite a strain on yourself, I warn you.

Be smart. Bring along your suitcase with wheels or any other trolley to lug all your treasures back to your car. Bring lots of cash or your credit card. Hehehe.

Feed your mind! Read! 'Iqra!'

That's the first revelation from Allah our Lord Almighty when Jibreel Alaihis Salam visited our Glorious Prophet Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam for the first time in the darkened 'Hira' cave atop the mountains of Makkah.

Be wise. Read about the Truth to set yourself free. Free from the lies that Mankind at times deludes him or herself into believing, robbing oneself from a life that is enjoined and endorsed by our Creator.

You can only do that with true knowledge. Based upon facts. Not self imagined fiction.

Choose to read only beneficial books. Learn to differentiate between Right and Wrong. Study well and do your research first before accepting anything to be this or that.

I for one am not done yet with my purchasing of these great and wonderful books. Will return to the Mines International Exhibition Convention Centre soon to get more books for our reading pleasure. Insya Allah.

Also need to go to IKEA and get those BILLY bookshelves to hold our growing library of good books. Better to spend my precious remaining time here on Earth to improve myself with acquiring the right knowledge than to waste it on useless pursuits.

Good luck to you in getting your books. Happy Reading to you fine folks!

Friday, December 14, 2012

Hizbut Tahrir - Demo tak sempat tunggu selesai doa!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Tuan tuan para pembaca yang di hormati.

Hari Jumaat nan mulia ini, saya berkesempatan menunaikan Fardhu Jumaat saya di Masjid Negara sekali lagi. 



Alhamdulillah, segala kerja kerja ibadah Solat Jumaat berlangsung dengan baik dan teratur. Tajuk khutbah hari ini berkisar tentang Zakat.

Jemaah yang ada begitu khusyuk sekali mendengar dan mengikuti khutbah yang dibacakan sehingga ada yang tersenggok senggok berpindah ke alam fatamorgana---- :P

Selepas solat, ketika kami sedang mengaminkan do'a Tok Imam Masjid Negara, terdengar bunyi bising suara seseorang yang sedang berucap berapi api menggunakan loudhailer!!!

Aiseyman---siapa ampunya angkara ni?

Tak sempat sempat dah!

Hello brader! Tok Imam belum habis membaca doa - tuanhamba sudah terpekik pekik di perkarangan masjid! Apa cerita???

Makanya ramai juga para jamaah Jumaat di Masjid Negara tadi menggelengkan kepala masing masing tanda dukacita terhadap keterlanjuran kumpulan yang sudah tak sabar sabar nak berdemo diluar itu!

Termasuklah saya sendiri. Terkilan rasanya dihati sebab kekhusyukan kami bermunajat terhadap Allah Subhanahu Wa Ta'ala sudah di ganggu gugat oleh manusia manusia yang tak sabar menunggu Imam Masjid Negara selesai membacakan do'anya dahulu.



Sebaik sahaja selesai kami semua bersalam salaman sesama kami, maka kami pun bangunlah menuju turun keluar masjid untuk melihat siapakah mereka yang sedang berdemo tak sudah itu?



Hizbut Tahrir Malaysia rupanya.



Isyh! Isyh! Isyh! Isyh!



Ini dia kumpulan yang lantang sekali untuk mendirikan sistem pemerintahan Khilafah Islamiyyah di serantau Asia dan seterusnya di seluruh dunia amnya!



Tetapi---tak kena gaya jika begini caranya yang dilakukan mereka.

Islam itu ada cara, gaya dan kaedah yang amat sempurna untuk menyampaikan sesuatu.

Kebenaran Islam dan keadilan sistem pemerintahan Khilafah Islamiyyah seharusnya disampaikan kepada seluruh masyarakat dunia dengan cukup cantik dan berhemah.

Bagai menarik rambut dari tepong. Rambut jangan sampai terputus dan tepong usah sampai terselerak!

Kena belajar tawan hati mereka yang memerhatikan kita dahulu. Biar mereka tertarik dengan keindahan sopan santun umat Islam. Jangan nanti mereka bertempiaran lari jauh dari kita yang bagaikan kerasukan menjerit terpekik pekik marah!

Sasaran demo tadi jauh di Timur Tengah! Didalam Istana Presiden di Syria sana tu.

Bukannya dok tercongok depan Masjid Negara, syeh!!! Fikir......

Perbuatan kumpulan yang berdemo tak tunggu sehingga Imam Masjid Negara selesai membacakan do'a yang sedang di aminkan seluruh hadirin para jamaah tadi menimbulkan satu suasana kurang selesa di hati sanubari kami para Muslimin yang terganggu semasa sedang berdoa tadi.

Secara amnya memang kita yang mengaku sebagai umat Islam dan pengikut Nabi Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam setuju dengan perjuangan untuk mengembalikan sistem pemerintahan Khilafah Islamiyyah di Akhirul Zaman ini.

Namun cara kita hendak mengujudkan sistem itu hendaklah dengan sopan dan teratur bukannya dengan cara seperti ini.

Sesudah selesai protes itu, saya menghampiri ketua kumpulan Hizbut Tahrir tadi dan menasihatkan beliau serta ahli ahli yang lain supaya tidak mengulangi kesilapan tadi.

Sepatutnya mereka bersama sama mengaminkan doa selamat yang disampaikan Tuan Imam Masjid Negara kita dan sebaik selesai sesi berdoa itu, maka dengan segala hormatnya dipersilakan untuk meluahkan rasa hati mereka.

Syukur Alhamdulillah, kedua pemimpin kumpulan tadi mengaku terkhilaf dan meminta maaf. Insya Allah di lain kali mereka tak akan buat begitu lagi.

Mudah2an Allah merahmati jiwa mereka yang berniat baik tetapi tersasar sedikit dari cara pelaksanaan luahan perasaan tadi. Kita doakan yang baik baik sahaja bagi kedua pemimpin muda ini. Insya Allah.

Demo hari ini adalah menyuarakan ketidakpuasan hati kumpulan itu terhadap apa yang sedang berlaku di Syria.



Niat itu bagus tetapi cara untuk mendapatkan nya harus di fikirkan dengan penyediaan langkah langkah positif yang boleh mencapai hasrat murni itu.



Namun, jika difikirkan kembali, apakah yang boleh dicapai dengan berdemo, bersuara lantang, sekuat hati seperti tadi?

Tak sehelai bulu hidung Presiden Bashar Al Assad akan gugur dengan teriakan sesiapa sahaja diluar dari negaranya!

Kita asyik berdemo, bertakbir membantah itu dan ini namun hakikatnya kekejaman sesebuah rejim itu akan berterusan di negara negara yang sedang berkonflik itu.



Sebolehnya hendaklah mana mana negara dan kerajaan kerajaan Islam sedunia berhimpun secara padu di mana mana tempat berdekatan dengan negara yang sedang bergolak itu dan memberi kata dua kepada kepimpinan Syria untuk mengadakan pilihanraya secara demokratik atau menghadapi tindakan ketenteraan gabungan negara negara Islam.

Bukannya kita miskin dan tidak mampu untuk menubuhkan tentera bersekutu Muslim?

Hendak seribu daya.

Bila tak hendak tu, maka beginilah jadinya.

Sekumpulan sekumpulan kecil orang orang Islam akan berdemo, berprotes tak sudah tetapi tidak akan ada sebarang perubahan kepada suasana dan keadaan yang berperang saudara tak habis habis seperti yang sedang berlaku di Timur Tengah itu.

Jika sungguh hendak membantu saudara sesama Islam kita di negara yang sedang bergolak itu, maka eloklah jika dikumpulkan dana atau bantuan material seperti yang dilakukan Aman Palestin baru baru ini dengan kerjasama NGO2 Islam dan Aktivis Kemanusiaan seperti Kelab Putra 1Malaysia.

Pergi beramai ramai menolong mereka yang sedang kesempitan hidup seperti di Gaza, Palestin.

Dapat juga mereka manfaat sebenar didalam bentuk barang makanan, pakaian, ubat ubatan, kewangan dan lain lain didalam ertikata sebenarnya.

Setakat kita berteriak memekik slogan slogan kosong tanpa ada sebarang kesan samada secara terus ataupun tidak hanya perbuatan sia sia sahaja.

Jika benar mahu membantu umat Islam di Syria, usahakan lah supaya kerajaan Bashar Al Asad mahu mengembalikan keamanan disana dengan menggunakan kaedah sistem pilihanraya berdemokratik.

Biar rakyat Syria memilih siapa yang mereka suka bukannya seperti sekarang ini. Berbunuh bunuhan sesama mereka. 

Hancur sudah segala infrastruktur negara bersejarah itu. Tinggal puing puing sahaja dan ada dikalangan kita disini berpekik berteriak mengganggu sesama Islam yang sedang mengaminkan doa Tuan Imam selesai bersolat Jumaat!

Ada manfaat apa kepada siapa?

Kat Syria pun tak sampai sebarang manfaat usaha tadi ; yang sedang mengaminkan doa tadi naik menyampah dan menyumpah kumpulan aktivis Islam yang siap mengibar ngibarkan panji panji Kalimah Tauhid kita.

Tak ada ertinya beb.

Isyh.....

Saya menyokong usaha Hizbut Tahrir Malaysia untuk mengembalikan sistem Khilafah tetapi harus lah laksanakan usaha usaha ke arah itu dengan pertama sekali menggerakkan usaha usaha Dakwah al Islamiyyah seperti yang sedang di lakukan gerakan gerakan para Da'ee di England dan tempat tempat lain di serata dunia.

Bilamana masyarakat umum itu sedar akan kebaikan cara hidup yang di anjurkan didalam Islam dan kesederhanaan itu dapat diterapkan didalam norma kehidupan seharian kita, Insya Allah, Khilafah itu akan ditegakkan oleh masyarakat itu sendiri.

Insya Allah.

Petronas Misleading Promotion Ad! Pure Fiction!!!

Those of us who frequent the Petronas Service Stations know that this ad by Petronas claiming to go the extra mile by offering its motorist customers these added services is nothing but pure fiction!

I have been frequenting Petronas service stations all these years and the most that I have experienced is some hardworking Bangladeshi petrol pump attendants willingly come and wipe clean the front and back windscreens of our car.

Local Malaysian service station staff have seldom bothered to do even that. 

To see this ad this morning as I fuelled up at the Petronas Service Station before Menara PGRM Cheras prompted me to take a snap of the bullshitting ad and share my angst here with you.

Do not over promise what you obviously can't do! Once in a blue moon maybe ---- but daily??? Come on! Who is Petronas kidding?

Who amongst you the readers here have had your car freshened up with a free spray of the air fresheners as Petronas promises to have its attendants do here?

Have a Petronas service station attendant actually take the time and bother to give your dashboard a cleanup?

I'm really curious.

Anyone???

Harimau Malaya mangsa jerangkap Pengadil Korea!

Saya bingkas bangun pergi meninggalkan ruang tamu sebaik sahaja saya melihat pengadil dari Korea Selatan Lee Min Hu melayangkan kad merah terhadap pemain Malaysia Fadli Shas padahal yang membuat angkara adalah pemain Thailand yang secara sengaja melakukan kekerasan pada pemain  kebangsaan kita!

Dah tua tua begini memang tak elok duduk dengan perasaan marah meredap melonjak lonjak didalam hati menyaksikan ketidakadilan berlaku kepada pasukan Harimau Malaya kita!

Menurut kajian kesihatan, stres tidak bagus untuk pesakit diabetes seperti saya. Silap haribulan boleh kena sakit jantung atau angin ahmar sebab tekanan darah naik melihat sesuatu kezaliman didepan mata.

Lebih elok saya sambung kembali membaca buku tentang sejarah perjuangan Allahyarham Dato Onn Jaafar yang baru saya pinjam dari kutub khanah. Lebih menenangkan hati dari melihat pasukan bolasepak negara di khianati seorang pengadil Korea yang secara terang terangan kelihatan 'berat sebelah' didalam pertandingan bolasepak separuh akhir Piala Suzuki AFF!

Mungkin ada dendam yang tersimpan didalam jiwa yakpursalam ini terhadap negara kita? Si Korea ini pernah jatuh selepas di'tackle' pemain kita didalam pertandingan melawan pasukan bolasepak Australia dahulu! 

Saksikan video ini:



Saya rasa Lee Min Hu takkan berani mahu menjejakkan kakinya ke Tanah Melayu ini selepas ia mematahkan semangat juang pasukan kebangsaan tanahair kita ini dengan membuang padang Fadli Shas padahal yang patut kena tindakan adalah pemain Thailand terbabit!

Saya yakin sekiranya FAM mengambil tindakan protes keputusan pengadil ini dengan mengulang tayang rakaman pertandingan semalam pihak berkuasa AFF boleh mengarahkan pertandingan diantara Thailand dan Malaysia di adakan semula supaya puas hati kesekelian pihak peminat bolasepak se Asia.

Namun ianya mungkin cuma tinggal hasrat saya sahaja kerana segalanya sudah berakhir dan jurulatih Malaysia Dato' Rajagopal telah menerima keputusan pertandingan seperti itu.

Tengok saja muka yang paling dibenci rakyat seMalaysia sekarang ini. Memang tak ada seri langsung! Muka tak leh pakai! Grrrr.....



Lee Min Hu! Anda memang tidak adil! Berhenti sahaja lah dari mengadili mana mana pertandingan bolasepak atau apa sahaja sukan selepas ini.

Terima lah hakikat bahawa anda 'referee' korup!

Apakah sebenarnya alasan kamu menzalimi Harimau Malaya? 

* Video dan gambar diatas adalah ehsan blog keris7lok. Terimakasih tuan.

Friday, December 07, 2012

Do'a di hadapan Kaabah, Masjidil Haram, Haji 1432H



Rakaman doa saya semasa berada di hadapan Kaabah, Masjidil Haram, Makkah al Mukarramah. Musim Haji 1432 Hijrah.

Sesungguhnya hati ini hanya ingin melihat umat Islam seMalaysia hidup rukun damai bantu membantu sesama kita didalam perkara perkara kebajikan dan hasrat itu diluahkan didalam do'a saya semasa di hadapan Kaabah.

Itupun sudah dikira nikmat tidak terhingga dapat juga jasad ini menjejak Tanah Suci semasa hayat ini dengan Izin Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan dipermudahkanNya melalui Tabung Haji dan pihak pentadbirannya.

Jika hendak diturutkan hati banyak lagi perkara perkara yang mahu diminta didalam do'a saya itu tetapi Allahu Rabbul Alamin lagi Maha Mengetahui akan segala hasrat hati ini dan Ia Maha Arif lagi Bijaksana didalam mengatur kehidupan hambanya ini.

Walaupun sudah setahun lebih selamat diri ini mengerjakan fardhu haji tetapi masih terasa seperti hanya semalam diri insan kerdil ini bersama sama jutaan para jamaah menyahut panggilan Haji, bertawaf dan bersa'ie.

Saya amat terhutang budi kepada Tuan Haji Mohd Nasir, Ketua Unit Media Tabung Haji yang telah membimbing saya serta rakan rakan didalam menyempurnakan segala rukun rukun dan fardhu haji dengan sebaiknya.

Hanya Allah Subhanahu Wa Ta'ala sahaja Yang Maha Kaya dapat membalas segala jasa jasa Tuan Haji Mohd Nasir serta sekelian pegawai pegawai Tabung Haji yang telah melaksanakan tugas dan tanggungjawab mereka terhadap kami semua dengan begitu cekap dan cemerlang sekali.

Jazakallah khairan kathiraw semua!

Semoga Allahu Ta'ala memberkati setiap diri tuan/puan kebanggaan negara!

Amin! Ya Rabbal Alamin.

Tuesday, December 04, 2012

The Life of the Last Prophet. Audiobook by Yusuf Islam.




To those of you who often wonder as to who is this man @ Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam? I call upon you to listen to this excellent narration about the 'Life of the Last Prophet' by the renowned Yusuf Islam who was once known as Cat Stevens, one of Britain's pop superstar in the 60's and late 70's.

Muhammad bin Abdullah is Allah's Greatest Messenger for all time and he is God's Chosen Messenger to lead all Creation in glorifying our Lord Almighty!

You must learn about Muhammad al Mustafa, the Chosen One in order to realize what he has done for us in delivering Allah's Message and Complete Guidance which enables us to live our lives according to God's Will.

Muhammad Rahmatulil Alamin is God's Mercy to all Creation. His life remains as the ultimate example of how one should live in order to attain salvation both here in this earthly life and in the hereafter.

Insya Allah. Happy listening.