Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

ReadNWrite Ad

Thursday, January 10, 2013

DAP dan Gereja Katolik naik tocang sebab PM Najib 'play safe'

Nampaknya puak Kaffir DAP dah atur strategi untuk memporakperandakan kembali suasana politik dan keagamaan dalam negara. Masaalahnya kita ada PM yang tak berani untuk bertegas terhadap jendalu spt Lim Guan Eng. 

Bila dah terlalu sangat nak liberal dan ambil hati orang walaupun tahu bahawa maarof sintok ni semua tak akan redha dengan ketuanan Melayu atau kedudukan Islam sebagai Ad Deen kita, Najib dan pimpinan tinggi UMNO masih dok layan kehendak dan fe'el musuh2 Islam ni.


Tengok saja ucapan2 'playsafe' para pemimpin Melayu UMNO sekarang ini!


Saya rindukan zaman ketegasan Tun Dr Mahathir yang betul betul ada semangat jantan untuk mengajar puak2 gini. 

Kepimpinan BN sekarang semuanya jenis 'play safe' sahaja. Malu lah tengok semua ini. Ada kuasa tetapi tak reti nak guna! Bengong!!!

Apa ke tidaknya bila seorang pemimpin pembangkang seperti Joseph Lim Guan Eng boleh selamba derk je mengungkitkan kembali soal mereka ingin nak dibenarkan menggunakan kalimah 'Allah' untuk gantinama sembahan Trinitas mereka?

Iya lah. Bukankah itu yang mereka sembah? Tuhan Bapa, Tuhan Anak dan Tuhan Hantu Suci. 3 dalam 1.

Bukan campuran kopi ya tuan dan puan. Tetapi konsep ketuhanan. Amat berlawanan sekali dengan Sifat Allah Tuhan Maha Suci yang Ahad.

Saya hairan kenapa Kerajaan Barisan Nasional dibawah teraju Parti Kebangsaan Melayu Bersatu ~ PEKEMBAR atau UMNO didalam terjemahan Inggeris nya @ United Malays National Organisation begitu lemah sekali didalam menghadapi cabaran ini?

Bukankah beratus ribu ahli agamawan didalam UMNO???

Makan gaji butakah puak puak semua ini?

Inilah masaalahnya bila semua asyik dok 'Na'am Na'am' tak sudah bila berkumpul atau bersidang setahun sekali.

Tak ada dah para pejuang nasionalis yang tulin didalam UMNO sekarang ini. Yang dok ada masing masing nak ngisi tembolok sendiri je. 

Sembang lah deraih tara mana pun. Hakikat ini mesti dihadapi dengan kedua biji mata terbuka luas.

Sudah lama Mahathir suruh Melayu berfikir secara matang dan kritis tetapi kebanyakan Melayu termasuk para pemerintah asyik nak bersenang lenang sahaja. Pantang di tegur atau dinasihat! Degil macam nak mampus! PhD nombor satu beb! Bukan doktorat aa tetapi ...Penyakit Hasad Dengki!!!

Kalau dah tahu pemimpin sedia ada sekarang tak lagi terdiri dari orang seberani Mahathir atau selantang Anwar sebelum dia ada masaalah, maka dok asyik sokong tak sudah puak puak lembik ni buat apa?

Setakat nak buat lawak semasa bersidang buat apa?

Yang dok sembang deraih di atas pentas tu semua ada kisah masing masing.

Melayu jika dok nganga lagi sudah tentu akan berakhir sepertimana perumpamaan 'Menang sorak ; kampong tergadai!'

Ini bukan setakat kampong saja beb.

Agama Islam yang kononnya diperjuangkan sekian lama ini sejak bersyahadah di zaman Parameswara akan turut tergadai JIKA dok ikut 'style' liberal Najib & Co.

Najib dok huloq tak sudah sudah bukan duit dia sendiri. Duit Perbendaharaan Kerajaan Malaysia.

Sindrom mentekedarah 'free' ni tak akan hilang dari jiwa orang orang Melayu dan kaum kaum lain jika dok terus menyokong seseorang yang tak berani berhadapan dengan segala cabaran cabaran berterusan yang dilemparkan para pembangkang.

Jatidiri Melayu sudah lama mengumpul habuk seperti di muzium muzium yang dok ada kat Malaysia ini.

Budaya mengharapkan bantuan kerajaan semata mata semakin subur dengan segala program huloq Najib ni.

Memanglah duit kerajaan tetapi dari dok huloq memanjang perlulah membuka peluang dan laluan untuk rakyat berniaga dan berdikari.

Walau tak ketara tara mana tentang bab rasuah atau 'budaya lu tolong gua ; gua tolong lu' ianya tetap ada cuma bagaikan belut. Kerapkali terlepas diatas masaalah masaalah teknik perundangan atau kepincangan pendakwaan.

Saya kecewa melihat keadaan sekarang ini dimana pihak berkuasa ternyata gagal untuk menguatkuasakan segala akta yang ada! 

Dah terang terang kawan tu melanggar Fatwa Larangan Guna Kalimah Allah oleh pihak Kaffir dok layan lagi buat apa???

Tak reti nak tangkap dan dakwanya di mahkamah kah?

Apa guna ada Kerajaan jika tak reti nak melaksanakan tugas dan tanggungjawab masing masing?

Ada polis di kekang kuasa polis.

Ada Peguam Negara tapi dok rilek memanjang tak reti nak dakwa para petualang ni buat apa?

Gaji berpuluh ribu ringgit sebulan beb tapi hasil nya tak ada!

Entah lah Muslim seMalaysia? 

Apa nasibmu dibelakang hari?

Daku cuma risaukan masa hadapan anak bangsa tanahair ini sahaja. Apakah akan senasib dengan Rohingya di Burma?

Dibantai sampai mati, diperkosa beramai ramai kemudian dirodok dan diburaikan perut, bergelimpangan mati dan dibakar rentung oleh penganut Buddha termasuk sami sami mereka!!!

Dihalau bagaikan anjing dari mana mana sahaja cuma di Malaysia ini mereka dapat menumpang hidup. Tetapi ada juga yang sudah naik tocang di kawasan Selayang dan sebagainya. Mengalahkan rakyat disini pulak, mereka sudah mula ambil alih kawasan perniagaan orang tempatan.

Nak buat macamana? 

Melayu akan jenis sabar. Sabar memanjang....................

Asyik biarkan biarkan. Kena Sindrom si Luncai. Sama lah dengan Tok Seri Najib.

Guan Eng acah kembali dengan tuntutan nak guna kalimah 'Allah' untuk 'Bible' Kristian Katoliknya.

Tak ada kita dengar Najib melenting atau bersuara tegas tara mana pun!!!


Kekadang tu kesian juga kat Najib sebab orang rumah dia sering dikaitkan dengan pelbagai kontroversi tetapi itu nasib dia lah. Jadi PM pun raplah jingga nak buat macam mana? Semua orang dok teropong tunggu nak belasah jika silap 'step' walau sekecil mana pun.

Najib perlu berani untuk melepaskan dirinya dari kepompong ketidakyakinan terhadap sokongan kepadanya. Alih alih pun usia dah lanjut ; rambut semua dah beruban. Dah beranak cucu pun. Harta melimpah ruah. Tak akan habis dimakan 7 keturunan nya pun. Alang kepalang dah jadi PM, buatlah jasa sikit untuk Agama Islam.

Cantas mana mana yang patut dan satukan perkumpulan Dakwah serta martabatkan hukum hakam Agama Islam sebenar didalam pemerintahan Kerajaan Persekutuan. Bukan main tempel tempelan seperti sekarang. Nak tunggu apa lagi?

Kot mati sekejap lagi bukan nak kena menghadap Parlimen Malaysia! Nak kena berjawab dengan Malaikat Malaikat Allah didalam kubur tu nanti. Dah 'standby' lot kubur di Makam Pahlawan. Batu marmar punya beb. Bukan macam kami. Entah dimana kubur kami nanti?

Alang alang menyeluk pekasam biar sampai pangkal lengan Dato Seri. Tegakkan Islam. Dekeh kepala mana mana maarof sintok yang dok tunjuk 'terror'. Dato Seri ada kuasa. Gunakan lah.

Pasti Duli Duli Tuanku Sultan2 dan Raja Melayu akan sokong. Tak akan adanya yang nak membangkang bab ni. 

Kita kena tahu bahawa Kerajaan Malaysia bukan terletak kuasanya pada Najib seorang. Majlis Raja Raja sepatutnya lebih proaktif didalam hal ini. Begitu juga dengan sekelian Ahli Ahli parlimen BN yang dok ada. Mereka kena berani menyokong PM menegakkan Daulah Islamiyyah.

Bukan salah Najib sorang beb. Tu! Yang dok menghurung belakang buntutnya beramai ramai bagaikan menanti sisa sisa fulus yang akan keciciran dari beg 'James Bond'nya.

Hai lah Malaysia. Bencana apakah pula yang akan menimpa kita??? Dah nasib Najib lah nak kena jawab bab Si Kaffir nak gantinama sembahan dia dengan Allah pula.

Tambah bengong lagi bilamana Presiden PAS sekarang dengan begitu lemah dan mudahnya akur dengan kehendak DAP untuk membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh pihak Gereja Kristian Katolik! 

Apa punya yakpursalam lah puak ni??? Dulu bukan main cengih dengan puak kaffir kononnya. Sekarang dia pulak yang melebih didalam berkawan dengan kaffir. Sampai kalimah suci Allah pun sanggup nak gadai!!! Semuanya demi nak berkuasa di Malaysia! Hello??? Rumah kata pi lah ; kuboq dok kata mai lah cek mai!!!

Yang masih boleh kita nak harap adalah Timbalan Mursyidul Am PAS, Professor Dato Dr Haji Harun Din yang tetap membantah usul tersebut! Namun Professor Harun Din agak keseorangan didalam pucuk pimpinan PAS Pusat kerana yang lain sama juga dengan kes di UMNO ~ nak 'play safe' saja. 



Tak lama lagi semakin bercelaru lah kebanyakan samdol yang memang ilmu agama kureng. Tengok Gereja pakai Allah. Masjid pun ada kalimah Allah. Nasib baik tokong Hindu dan kuil Buddha belum 'start' nak tumpang sekaki. Gurdwara Sikh tak tahu lah pula. Mungkin 'coming soon' atau 'next change'?

Wallahu'alam bissawab.
Post a Comment