Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Wednesday, January 30, 2013

Maa Rabbuka? Siapa Tuhan kamu?

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Bagi setiap insan yang beragama Islam serta ada walau barang sedikit pun cuma ilmu pengetahuan tentang tatacara kehidupan Muslim, sudah tentu pernah dengar tentang perihal soalan didalam kubur yang akan ditanya para Malaikat Munkar dan Naqir Alaihi Salam?

"Maa Rabbuka?" Bermaksud "Siapa Tuhan kamu?"

Bagi kita yang faham sedikit sebanyak Bahasa Arab dan beriman dengan penuh keyakinan terhadap Allahu Rabbul Alamin sudah tentu akan menjawab dengan jelas bahawa "Allah adalah Tuhan ku!!!"

Beberapa orang pemimpin politik tempatan negara kita yang mengaku memperjuangkan penubuhan sebuah negara ' Islam' pada suatu masa dahulu telah semberono bersetuju dengan desakan serta permintaan sebuah parti politik yang diterajui orang orang kafir untuk membenarkan mereka menggunakan kalimah suci 'Allah' untuk terjemahan Bible mereka didalam terbitan menggunakan Bahasa Melayu bagi menggantikan perkataan 'God' didalam versi Bahasa Inggeris bagi edaran dikalangan Kristian Katolik Sabah dan Sarawak!

Bagi mereka yang tahu akan implikasi persetujuan begitu sudah tentu lantang membantah keputusan pemimpin2 parti politik berlabel 'Islam' yang mendakwa berbuat demikian dengan hasrat mahu berdakwah kepada golongan kaffir itu kerana belum pernah lagi didalam sejarah pergerakan Dakwah al Islamiyyah berani atau bengap sungguh sehingga sanggup memperjudikan kesucian kalimah suci 'Allah' bagi tujuan sedemikian.

Yang menjadi peliknya adalah hakikat bahawa yang membantah secara lantang itu adalah golongan nasionalis Melayu yang sering dituduh sebagai meminggirkan agama Islam dari arus penghidupan mereka sekian lama ini!

Semberono pulak mereka yang mendakwa dan mengaku diri sebagai pejuang Islam dan 'ulamak' dengan sebegitu mudah setuju membenarkan para kaffir didalam Gereja Kristian Katolik yang lorat sekali untuk menggunapakai kalimah 'Allah' sebagai gantinama tuhan Kristus 3 dalam 1 mereka!

Didalam Al-Quran Al-Karim, Surah Al-Ikhlas, Allah Subhanahu Wa Ta'ala telah berfirman menerangkan tentang hakikat DiriNya:

Surat Al-'Ikhlāş (The Sincerity) - سورة الإخلاص

Enlarge Text
Shrink Text
بسم الله الرحمن الرحيم

112:1
Transliteration
Qul huwa Allahu ahad
Malay
Katakanlah (wahai Muhammad): "(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa;

112:2
Transliteration
Allahu assamad
Malay
"Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat;

112:3
Transliteration
Lam yalid walam yoolad
Malay
"Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan;

112:4
Transliteration
Walam yakun lahu kufuwan ahad
Malay
"Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya".

Begitu jelas sekali firman Allah Subhanahu Wa Ta'ala tetapi ada lagi manusia manusia di Akhir Zaman ini yang boleh terkeliru dengan yang mana satu 'Tuhan' yang patut mereka sembah dan menyerah jiwa dan raga mereka???

Hairan bin Ajaib!

Nama sahaja masing masing orang terpelajar dan serba tahu serta arif tentang itu dan ini tetapi bila sampai ke bab 'ketuhanan' boleh pula berimaginasi bahawa 'Tuhan' itu boleh ada dua tiga atau beribu ribu?

Apa yang susah sangat?

Apa ke benda yang sesetengah dari masyarakat kita ni boleh bengong sangat sanggup percaya dakyah orang orang Kristian itu bahawa Isa anak Maryam itu adalah anak Tuhan?

Jika Isa anak Maryam itu anak Tuhan, apakah Siti Maryam itu 'isteri Tuhan'???

Bagaimana pula dengan Zakariyya? Ayah kepada Siti Maryam. Apakah Zakariyya itu 'Bapa Mertua' Tuhan?

Na'uzubillahiminzalik!!!

Bawa bawa mengucaplah mana mana maarof sintok yang termakan dakyah paderi paderi Kristian yang mereka sendiri keliru tentang hakikat Allah Subhanahu Wa Ta'ala!

Tuhan jenis apa yang boleh pula dilahirkan seorang wanita?

Tuhan jenis apa yang sanggup jadi 'sochai' penanggung dosa dosa manusia??

Tuhan kelas apa pula yang sanggup dihina dan di salibkan demi untuk menebus dosa dosa makhluk makhluk lain???

Kenapa kah boleh ada dikalangan masyarakat Melayu yang lahir beragama Islam boleh dangkal akalnya sampai ke tahap bengong tak sudah boleh terpedaya dengan segala tahyul mahyul ini????

Apakah boleh mana mana manusia yang berakal sihat menerima untuk menyembah sebarang 'tuhan cap ayam'?

'Tuhan' yang lemah. Yang digambarkan begitu begini. Disembah sebagai berhala yang di ukir dari batu atau kayu? 

Di perbuat dari bancuhan simen atau di arcakan berbentuk begitu begini? Ada mata terjojol, perut boroi, berkepala haiwan, mempunyai beberapa kepala, tangan merewang bagaikan sotong kurita, terjelir lidah dan bermuka htam atau pun merah menyala?

'Tuhan' yang sanggup disembah ditepi longkang dan parit, di simpang tiga, dibawah pokok itu dan ini? 'Tuhan' yang boleh 'selamba derk' diselaputi najis najis merpati atau pun gagak???

'Tuhan' apa ke benda macam tu? 

Maha Suci Allah Tuhan Semesta Alam dari segala sifat sifat tercela yang terdapat pada mana mana sembahan manusia manusia durjana yang sombong bodoh tahap gaban boleh membuta tuli mereka cipta tuhan tuhan khayalan kepala otak mereka yang marang perapu keponden parang sekeper....:P

Kepada yakpur yakpur salam yang terlibat, saya ingin mengajak mereka supaya merenung dan mentelaah erti dan terjemahan 4 ayat Surah al Ikhlas dengan sebaik mungkin!

Tak susah tara mana pun. Budak budak darjah satu pun boleh faham dengan mudah makna dan hakikat ketuhanan yang ada pada Zat Allahu Ta'ala dengan mengkaji maksud surah tersebut!

Kepada para Muslimin dan Muslimat yang waras kepala otak mereka, mari kita mengulang kaji akan sifat sifat Allah yang wajib kita ketahui:



Ini adalah ajaran Islam yang sebenar benarnya. Bukan rekaan mana mana pihak.

Ini yang hakiki. Usah ada segelintir pun perasaan was was akan sifat sifat terpuji Allahu Rabbul Alamin. Tuhan Maha Pencipta kita semua.

Ini pula adalah Asma'ul Husna @ 99 Ismul Allah, Tuhan Maha Perkasa, Maha Pengasih Maha Penyayang yang perlu kita tahu dan faham akan makna setiap darinya.



99 Nama Nama Indah Allah, Tuhan yang SATU!!! 

Jangan pula ada yang mengelirukan diri lagi dengan berkata bahawa ada 99 Allah!!!

Biar jelas kefahaman setiap Muslim bahawa Allahu Rabbi Tuhan kita adalah hanya Satu!

Tak perlu peningkan kepala dengan memikir mikir lagi bahawa Allah itu begitu begini.

Tenangkan hati tuan puan yang beriman bahawasanya Allahu Rabbul Alamin, Tuhan kita adalah Maha Suci dari segala tohmahan dan dakyah kaum kaffirin. Kita hendaklah terus berpegang teguh dengan keyakinan kita bahawasanya hanya Islam yang satu satunya agama yang diturunkan oleh Allahu Ta'ala kepada kita semua.

Bermula dengan Nabi Adam Alaihis Salam sehingga sempurnanya penyampaian cara hidup secara Islam dengan tugasan yang dipikul oleh Sayyidul Mursalin, Khatamun Nabiyyi al Ummi, Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam, Muhammad al Mustafa. Rahmat Allah kepada seluruh alam.

Sekiranya kita telah terkhilaf, berdosa terhadap Allah, maka usah berputus asa dari Rahmat Keampunan Allah!

Didalam Surah Az Zumar, Surah ke 39 Ayat ke 53, Allah berfirman :


Surat Az-Zumar (The Troops) - سورة الزمر

Enlarge Text
Shrink Text
This is a portion of the entire surah. View more context, or the entire surah.

39:53
Transliteration
Qul ya AAibadiya allatheenaasrafoo AAala anfusihim la taqnatoo min rahmatiAllahi inna Allaha yaghfiru aththunoobajameeAAan innahu huwa alghafooru arraheem
Malay
Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai hamba-hambaKu yang telah melampaui batas terhadap diri mereka sendiri (dengan perbuatan-perbuatan maksiat), janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa; sesungguhnya Dia lah jua Yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

Yakinlah bahawa Allah Subhanahu Wa Ta'ala, Maha Pengasih, Maha Penyayang. Maha Penerima Taubat. Ia akan mengampuni kita sekiranya kita benar benar insaf dan menyesali diri mahu membersihkan jiwa kita!



Sujudlah kepadaNya, Tuhan Maha Pengampun, Maha Mengasihani!



Hanya Allah yang kita sembah. Tiada yang lain! 

Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar!

La hawla wala quwwata illa billah hil aliyyil adzhim!

Sunday, January 20, 2013

Tilawah Bible didalam Bahasa Arab! Siap ucap Sadaqallah hal Adzhim!!!



Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh!

Ikhwanul Muslimin na wal Muslimat sekelian. 

Salam peringatan kepada anda terutamanya As Syeikh As Syeikh para pemimpin Partai Islam seMalaysia yang baru baru ini mendakwa telah membenarkan rakan sepakatan mereka didalam Kristian DAP dan puak puak liberal hantam sajalah didalam Partai Ke'Adil'an Rakyat Malaysia untuk menggunapakai Kalimah Suci 'ALLAH' untuk gantinama perkataan 'God' didalam terjemahan Bible Kristian Katolik di Sabah dan Sarawak!!!


Mursyidul Am PAS Dato Nik Abdul Aziz bin Nik Mat
Saya mohon As Syaikhul 'Islam' Nik Abdul Aziz bin Nik Mat dan As Syaikh Abdul Hadi bin Awang melapangkan masa, menjuruskan kedua belah telinga dan menjernihkan cermin mata kedua mereka semasa menonton tayangan video di atas!
Presiden PAS Dato Seri Abdul Hadi bin Awang
Buat pengetahuan As Syaikh berdua , video ini di rakam di sebuah gereja di negara seberang Selat Melaka dan Laut China Selatan iaitu di Republik Rakyat Indonesia yang dikatakan memiliki penduduk 'Muslim' terbanyak sekali didalam dunia! 

Tak kisah lah kalau nak kata video ni besi ke apa ; janji ianya adalah rakaman asal menggunakan pixel digital kamera. Boleh gi kaji ketulenannya di makmal forensik siber! Insya Allah! 
Ustaz selebriti PAS Ustaz Azhar Idrus mungkin boleh membantu didalam kajian tersebut kerana beliau juga seorang fotografer yang mungkin faham akan kesahihan video ini.

Memang benar sabda Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam, Sayyidul Mursalin, Khatamun Nabiyyi Al Ummi, Al Mustafa, Rahmatulil Alamin, Muhammad ibnu Abdullah bahawasanya di Akhirul Zaman ini umat Baginda sebegitu ramai sekali namun sama seperti buih buih di hujung ombak lautan samudera, bilangan ramainya mereka itu tidak akan mempunyai apa apa erti kerana mereka sebegitu lemah sekali didalam menghadapi serangan serangan musuh musuh mereka!

Macam mana lah tak lemah beb bila ada pemimpin pemimpin 'Islam' seperti Syaikh berdua selamba derk saja boleh bagi izin' SETUJU' kepada permintaan paling biadap dan tak masuk akal pemuka pemuka Kristian Katolik Malaysia seperti hasrat Joseph Lim Guan Eng, Ketua Menteri Kerajaan DAP Negeri Pulau Pinang, rakan sepakatan kedua Syaikhul Partai Islam ini untuk mengguna pakai kalimah suci 'ALLAH' untuk tuhan 3 dalam satu sembahan mereka didalam penerbitan kitab Bible mereka terjemahan Bahasa Malaysia???

Saya berpesan kepada seluruh umat Islam yang menonton video di atas dan membaca artikel ini untuk memperingatkan anak isteri masing masing serta kaum keluarga, rakan rakan se Islam dan sewarganegara Malaysia untuk berwaspada terhadap helah2 Kristian durjana terutamanya sekelian yang berkuasa di Gereja Kristian Katolik seMalaysia!

Mereka sudah melampaui batas dan telah melanggar pelbagai undang undang yang melarang penyebaran sebarang dakyah mengKristiankan mana mana individu rakyat Malaysia yang sudah sedia beragama Islam!

Sebarluaskan artikel dan video ini. Tak kisah lah jika video ni dah lama janji dapat dijadikan bukti akan cara Gereja Kristian terutamanya di rantau Nusantara ini menjalankan kerja kerja menyesatkan mereka yang lemah asas asas agama Islam dan mudah diperdaya masuk mempertuhankan Isa al Masih sebagai 'tuhan mereka!

Wednesday, January 16, 2013

Kalimah 'Allah' for sale ~ Flip Flop Nik Aziz dan Hadi Awang!


Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Wahai para pengundi seMalaysia yang beriman kepada Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan ta'at kepada anjuran Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam, Nabi Muhammad al Mustafa, Sayyidul Mursalin.

Sejak dari dulu lagi sudah saya peringatkan kepada semua bahawa tidak ada sedikit pun ruang untuk kita bertolak ansur terhadap desakan pihak Kuffar didalam Gereja Kristian Katolik seMalaysia untuk kita beri ruang dan peluang untuk mereka menggantinamakan sembahan 'tuhan 3 dalam 1' mereka dengan menggunapakai kalimah 'Allah' didalam penerbitan Bible mereka didalam terjemahan Bahasa Melayu!

Nik Aziz dan Hadi Awang adalah bukti kukuh bahawa agenda PAS dibawah pimpinan kedua mereka ini tidak lain dari ingin merebut kuasa pemerintahan kerajaan persekutuan tetapi kedua mereka ini telah membuat perhitungan yang silap dengan mengikat perjanjian bersama Syaitan DAP dan petualang PKR!

Syaitan DAP dari dulu lagi terang terangan anti Islam dan Pengerusi DAP Karpal Singh tidak pernah berganjak dari cabarannya untuk sesiapa pun yang ingin menubuhkan sebuah Kerajaan Islam di Malaysia ini untuk melangkah mayatnya dulu!

Kebanyakan pemimpin didalam PAS tidak mempunyai ketegasan prinsip berani mempertahankan kesucian Agama Islam dari dinodai sesiapa pun termasuk didalam pucuk pimpinan tertinggi PAS PUSAT kecuali Dato Dr Harun Din dan Ustaz Nasharudin Mat Isa dan beberapa orang lain.

Nik Aziz dan Hadi Awang sudah hilang kredibiliti mereka untuk terus memimpin PAS kerana mereka berdua telah dengan begitu semberononya setuju dengan desakan Joseph Lim Guan Eng untuk dibenarkan mereka menggunakan kalimah suci 'Allah' sebagai gantinama 'God' didalam terjemahan Bible Kristian Katolik mereka!

Tak payah nak cerita tentang flip flop Timbalan Presiden PAS sekarang sebab dia bukan ahli agama untuk diperbincangkan dengan lebih lanjut! Mamat tu jenis 'line clear' saja beb. Apa ke benda pun dia boleh setuju dan sokong ~ janji ada masyuk! Kepala Komunis si Chin Peng Laknatullah tu pun dia boleh nak angkat jadi ikon, nak sembang lagi??? Buang masa saja beb!

Dalam pada itu, jangan dok lupa bahawa kot sebelah sini pun ada juga yang tak boleh pakai ~ lemah dan lembik menghadapi seribu satu cabaran. Asyik nak jadi popular tak sudah dengan dok huloq sana huloq sini tak habis habis. Jika begini lah cara nak jadi pemimpin, alamat tak lama lagi akan muflislah Perbendaharaan Kerajaan Malaysia!

Raplah jingga beb! Kot sini yakpursalam ; kot belah sana maarof sintok!!!

Yang saya boleh peringatkan hanya untuk setiap pengundi bawa pertimbang akan semua ini sebelum memangkah mengundi mana mana malaon penggadai kesucian agama mahupun maruah nusa dan bangsa!

Sekian. Terima kasih.

Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh!!!

Little Ambiga in da House! Forum UUM yang Panas!!!!



Siapakah yang bersalah??? Panas membakar Forum Suara Mahasiswa di UUM menjadi topik perbincangan terhangat hari ini bilamana Sharifah Zohra Jabeen, Presiden Suara Wanita 1Malaysia mencantas suara 'Little Ambiga' KS Bawani dari terus mencerca Kerajaan Malaysia dan sistem pendidikan didalam negara kita didalam forum di atas!
Segala penyokong pembangkang di jaringan internet kini menyerang kelantangan Sharifah Zohra Jabeen berterusan secara bertalu talu kerana beliau berani menyekat hamunan salah seorang pelajar India yang berfungsi sebagai seorang anarkis wakil pembangkang didalam institusi-institusi pendidikan tertinggi negara!

Masih ingatkah tidak kemelut politik pelajar di UPM dahulu? Para pelajar Cina yang menjadi proksi DAP dan parti parti pembangkang lain mencetuskan huru hara didalam kampus UPM sehingga keadaan menjadi kucar kacir dan memaksa para pelajar Bumiputera Melayu terpaksa bangkit mengajar mereka secara yang mereka mahukan!

Konflik dan kontroversi menjadi senjata bagi anarkis anarkis tajaan parti pembangkang yang sememangnya berselindung di sebalik kedudukan mereka sebagai pelajar universiti dan aktivis aktivis sosial untuk mencetuskan polemik didalam dunia universiti tanahair kita!

Sekarang keluar pula tweet dari Keldai  keldai Trojan berikut memperlecehkan Puan Sharifah Zohra Jabeen yang membela institusi pendidikan tinggi negara dan PTPTN :



Sekurang kurangnya Sharifah Zohra Jabeen lebih berani dari beberapa Keldai Trojan didalam UMNO dan BN sekarang yang hanya berani berkokok sesudah selesai sesuatu krisis bukannya berani turun padang berhadapan dengan musuh musuh BN seperti yang kita sedia maklum sering dilakukan yakpursalam dua tiga orang ini!

Dalam bahasa kasar Inggeris ' Sharifah has more balls to face the BN's enemies than these bunch of losers!'.

Saya mengesyorkan semua tuan puan semua pergi membaca luahan hati blogger disini : http://sensecredaccountability.blogspot.com/2013/01/listen-listen-listen-biwani-yang.html

Berani kerana benar beb! Takut apa kepada manusia manusia bacul yang berselindung disebalik pangkat dan kedudukan masing masing hasil politik yang tidak berasaskan perjuangan sejati??? 

Jangan jadi BACUL NASIONAL lah!!!

Kita ini sedang hidup dan akan mati bila bila masa sahaja di antara 5 waktu solat!

Sempat subuh belum tentu akan sempat zohor. Dapat selesai zohor tak tentu lagi akan ketemu Asar! Selesai Asar belum tentu akan dapat Maghrib! Maghrib ke 'Isya dan seterusnya ke subuh pagi esok! 

JANGAN GADAIKAN SAKI BAKI MARUAH YANG DOK ADA DENGAN MENJADI TALIBARUT MUSUH2 ALLAH DAN UMMAH!!!

Alang kepalang hidup biarlah berjasa kepada Agama, Bangsa dan Tanahair! Jangan lah menjadi bangsat melacurkan prinsip perjuangan parti dan pergerakan yang diterajui! 

Rugi besar beb bila dah mati nanti dan di caci maki sumpah seranah sekelian mereka yang di khianati!!!

Sunday, January 13, 2013

Bible : Book of Numbers ; Chapter 23 Verse 19

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Dear brothers and sisters,

I was just watching this You Tube video showing Syeikh Yusuf Estes responding to a Christian in a Peace Conference when I learned about this revelation in the Bible which clearly defines the Essence of God Almighty just as we who are Muslims attest to Allahu Ta'ala being our Master and Lord!

The verse I am referring to here is found in the Book of Numbers : Chapter 23 Verse 19.

Click here to read it in the various translations of the Bible.


God is not a man, that he should lie, nor a son of man, that he should change his mind. Does he speak and then not act? Does he promise and not fulfill?New Living Translation (©2007)
God is not a man, so he does not lie. He is not human, so he does not change his mind. Has he ever spoken and failed to act? Has he ever promised and not carried it through?
God is not man, that he should lie, or a son of man, that he should change his mind. Has he said, and will he not do it? Or has he spoken, and will he not fulfill it?
"God is not a man, that He should lie, Nor a son of man, that He should repent; Has He said, and will He not do it? Or has He spoken, and will He not make it good?
God is not a man who lies, or a son of man who changes His mind. Does He speak and not act, or promise and not fulfill?
God is not a human male— he doesn't lie, nor is he a human being— he never vacillates. Once he speaks up, he's going to act, isn't he? Once he makes a promise, he'll fulfill it, won't he?
God is not a man, that he should lie; neither the son of man, that he should repent: hath he said, and shall he not do it? or hath he spoken, and shall he not make it good?
God is not like people. He tells no lies. He is not like humans. He doesn't change his mind. When he says something, he does it. When he makes a promise, he keeps it.
God is not a man, that he should lie; neither the son of man, that he should repent: has he said, and shall he not do it? or has he spoken, and shall he not make it good?
God is not a man, that he should lie; neither the son of man, that he should repent: has he said, and shall he not do it? or has he spoken, and shall he not make it good?
God is not a man, that he should lie, Neither the son of man, that he should repent: Hath he said, and will he not do it? Or hath he spoken, and will he not make it good?
God is not a man, that he should lie, nor as the son of man, that he should be changed. Hath he said then, and will he not do? hath he spoken, and will he not fulfil?
ùGod is not a man, that he should lie; neither a son of man, that he should repent. Shall he say and not do? and shall he speak and not make it good?
God is not a man, that he should lie; Neither the son of man, that he should repent: Hath he said, and shall he not do it? Or hath he spoken, and shall he not make it good?
God is not a man, that he should lie; neither the son of man, that he should repent: hath he said, and shall he not do it? or hath he spoke, and shall he not make it good?
God is not a man, that he should lie, nor the son of man, that he should repent. Has he said, and will he not do it? Or has he spoken, and will he not make it good?
God is not a man -- and lieth, And a son of man -- and repenteth! Hath He said -- and doth He not do it? And spoken -- and doth He not confirm it?
Clarke's Commentary on the Bible God is not a man, that he should lie - This seems to be spoken to correct the foregoing supposition of Balak that God could change his mind. Even the heathen would not allow that their supreme god could be caught in a falsity. Hence Aeschylus, in Prometh. vinct. 1068: -
Ψευδηγορειν γαρ ουκ επισταται στομα
Το Διον, αλλα παν επος τελει.
"The mouth of Jove knows not to frame a lie;
But every word finds full accomplishment."

Gill's Exposition of the Entire Bible God is not a man, that he should lie,.... Man is a creature consisting of a body of flesh and blood, and of a soul, a created and finite spirit; but God, though he has the parts of an human body ascribed to him in a figurative sense, yet is not to be conceived of in a corporeal manner; and though he is a Spirit, yet eternal, immense, and infinite; and much less is as a sinful man, who goes astray from the womb speaking lies; no, let God be true, and every man a liar: he is God, that cannot lie; his counsels of old are faithfulness and truth; his promises yea and amen in Christ; the Scriptures inspired by him are true, and the prophecies of them are punctually accomplished, particularly what he foretold of the people of Israel, and promised unto them; that they should be happy, and inherit the land of Canaan; that be would be true and faithful to them, and there could be no hope, by any means whatever, to make him false and unfaithful to his word: neither the son of man, that he should repent; repentance is found in men, who repent for what they have done, or change their minds, as to what they intended to do or set about; perceiving it to be wrong to do it, or that they are able to do it, some unforeseen thing turning up they were not aware of: but nothing of this kind belongs to God, or can befall him; he never changes his mind, alters his counsels, purposes, and decrees, and never varies in his affections to his people, nor makes void his choice of them, or covenant with them; and his calling of them by his grace, and his gifts of grace bestowed upon them, are without repentance: and particularly with respect to the people of Israel, there was no reason to hope or believe that God would change his purposes or promises respecting their outward happiness, and enjoyment of the land of Canaan; or that ever he would be prevailed upon to curse them, or admit them to be cursed, when he was determined, and had so peremptorily promised that he would bless them:
hath he said, and shall he not do it? or "hath he spoken, and shall he not make it good?" whether it be with regard to things temporal, spiritual, or eternal; for there is no variableness nor shadow of turning in his mind; he never forgets his word, he foresees all events, he is able to perform, and is true and faithful; and therefore whatever is gone out of his lips will never be altered, but will be most certainly fulfilled, Psalm 89:34 Isaiah 14:24.

Keil and Delitzsch Biblical Commentary on the Old Testament "God is not a man, that He should lie; nor a son of man, that He should repent: hath He said, and should He not do it? and spoken, and should not carry it out?"

Geneva Study Bible{h} God is not a man, that he should lie; neither the son of man, that he should repent: hath he said, and shall he not do it? or hath he spoken, and shall he not make it good?
(h) God's enemies are compelled to confess that his government is just, constant, and without change or repentance.
_______________________________________________________________________________

I just do not understand why the so called Christians fail to realize the errors of their present day beliefs?

We who are Muslims have from the very beginning attested to the Oneness of God who identifies Himself to us as Allah.

Allah the Magnificent Supreme Creator of us all reveals to us about His being the One and Only God of us all.

Allah declares Himself to be Eternal

Whatever the Christians take to be their God or Son of God or as a Trinity of 3 separate entities whom they then collectively claim to worship as their Christian 'God' clearly stands in error of what their own Bible states that God is not human or a male as stated in the above verse in their many differing versions of their Christian 'Bible'.

Allah declares that He was not begotten nor did He beget anyone else.

Allah further declares that there is none whatsoever liken unto Him.

These revelations are to be found in the Al Qur'an Al Karim. 

Chapter of Sincerity. Chapter 112. Verses 1 to 4. Al Qur'an.


Surat Al-'Ikhlāş (The Sincerity) - سورة الإخلاص

Enlarge Text
Shrink Text
بسم الله الرحمن الرحيم

112:1
Transliteration
Qul huwa Allahu ahad
Sahih International
Say, "He is Allah , [who is] One,
Muhsin Khan
Say (O Muhammad (Peace be upon him)): "He is Allah, (the) One.
Pickthall
Say: He is Allah, the One!
Yusuf Ali
Say: He is Allah, the One and Only;
Shakir
Say: He, Allah, is One.
Dr. Ghali
Say, "He is Allah, The Only One,

112:2
Transliteration
Allahu assamad
Sahih International
Allah , the Eternal Refuge.
Muhsin Khan
"Allah-us-Samad (The Self-Sufficient Master, Whom all creatures need, He neither eats nor drinks).
Pickthall
Allah, the eternally Besought of all!
Yusuf Ali
Allah, the Eternal, Absolute;
Shakir
Allah is He on Whom all depend.
Dr. Ghali
Allah, The Everlasting Sovereign (The Arabic word is sometimes taken to mean all that is mentioned in verses 3 and 4).

112:3
Transliteration
Lam yalid walam yoolad
Sahih International
He neither begets nor is born,
Muhsin Khan
"He begets not, nor was He begotten;
Pickthall
He begetteth not nor was begotten.
Yusuf Ali
He begetteth not, nor is He begotten;
Shakir
He begets not, nor is He begotten.
Dr. Ghali
He has not begotten and has not been begotten,

112:4
Transliteration
Walam yakun lahu kufuwan ahad
Sahih International
Nor is there to Him any equivalent."
Muhsin Khan
"And there is none co-equal or comparable unto Him."
Pickthall
And there is none comparable unto Him.
Yusuf Ali
And there is none like unto Him.
Shakir
And none is like Him.
Dr. Ghali
And to Him none could be co-equal."

Why then are the Christians still confusing themselves as to whom they should really submit themselves to and worship?

Jesus Christ or Prophet Isa ibnu Maryam Alaihis Salam was a man born from Siti Maryam who was a virgin daughter of the Prophet Zakariya Alaihis Salam.

Isa Alaihis Salam was conceived by Siti Maryam by the Will of Allah. There is a complete chapter in the Al Qur'an Al Karim revealing to us how the conception of Isa Alaihis Salam came to be. Read it here

If Isa Alaihis Salam is the Son of God as the Christians today are mistakenly being led to believe, then is Siti Maryam who was born to the Prophet Zakariya Alaihis Salam the 'wife of Allah' ? Na'uzubillahiminzalik!!! May Allah Forbid!!!

Is Prophet Zakariya Alaihis Salam the Father in Law of God??? 

Adam Alaihis Salam was created by Allah the Almighty from earth taken from all parts of this world by the Angel Sayyidina Izra'il Alaihis Salam and fashioned him to be as a human being. 

Adam Alaihis Salam was taught by Allah Subhanahu Wa Ta'ala Himself to know about all things. Things which were not even known to Allah's Angels. Read about it here in Surah Al Baqarah.


2:30
Transliteration
Wa-ith qala rabbuka lilmala-ikatiinnee jaAAilun fee al-ardi khaleefatan qalooatajAAalu feeha man yufsidu feeha wayasfiku addimaawanahnu nusabbihu bihamdika wanuqaddisu lakaqala innee aAAlamu ma la taAAlamoon
Muhsin Khan
And (remember) when your Lord said to the angels: "Verily, I am going to place (mankind) generations after generations on earth." They said: "Will You place therein those who will make mischief therein and shed blood, - while we glorify You with praises and thanks (Exalted be You above all that they associate with You as partners) and sanctify You." He (Allah) said: "I know that which you do not know."

Surah Al Baqarah. Chapter 2 Verse 30.

When will the Christians wake up and accept the fact that all these years they have been misled by the erroneous falsifications of those who wrote the Bible and revised it as they pleased from time to time???

What is stopping them from coming to terms with these facts and not unite as one with us Muslims?

I believe it to be nothing but their egos. Just like is to be found among the differing groups amongst us who declare ourselves to be Muslims and Mukmins.

It's nothing else but our vain pride and stubborn streak in our self's refusing to come to terms with one another just because we think we know better than the other.

This is the reason why in our Muslim prayers we are asked to bow in submission to Almighty Allah as in our Ruku'.

The act of bowing ourselves so low as to our high and mighty heads coming to be parallel with our butt.

The high and untouchable heads of both king and commoner all come to be at the same levels with each other so that before Allah, God Almighty, there is no difference between us, members of the humankind.

We are all equal before Him save for our sincerity in offering such prayers in submission to Him, our God Almighty.

We then fall to the floor and prostrate before our Lord in total surrender and submission to His Greatness and Glory!


It doesn't matter whether one is the Supreme King of Arabia, Malaysia or any other country here on Earth!
Everyone has to place his or her high and noble forehead to the floor before Allah the Most Supreme, Most High.

Now let's take a look at how Jesus is said to have fallen on his face and prayed to His Lord?
Now, why would one who is wrongfully worshiped as 'God' by the Christians fall upon his face and he himself turn to worship His True Lord?

See the similarity between the Muslim's prayer in the position of 'sujud' and the way Jesus is said to have prayed to His God???
Indonesian Army prostrating themselves in prayer before Allah the Almighty!

Its in our human nature to prostrate before Allah our Only True God. Not to any other creation of God.

We owe our existence to Allah for His Mercy in allowing us to be born and grow up to be a human being.

If you wish to learn as to how to pray in Islam, please click here and educate yourself. You can also visit You Tube and learn about it at your own pace.

Study our faith and discover many more things and reasons as to why we must submit ourselves only to Allah the Most Merciful God of us all and to no one else.

May we get to share our knowledge of Al Islam with our fellow mankind and help them to reclaim their birthrights to be Muslims. 

You've got nothing to lose...except your ego! Believe me. Pray to Allah and be saved. Only Allah Alone can save us from the Hellfires. No one else.

May Allah bless and guide us all. Ameen.