Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

Read N Write Ad

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Tuesday, March 29, 2016

Deklarasi Rakyat Menentang PM Najib Razak ~ Apa Kesudahan nya nanti?

Agak kasihan melihat keadaan Tun Dr. Mahathir Mohamad di dalam rakaman video 'The People's Congress ~ The Fall of Najib':



Kasihan nya saya itu bukan nya apa tetapi mengenangkan keadaan fizikal Tun Dr. Mahathir yang sudah berusia lebih dari 91 tahun kini terpaksa mengerahkan saki baki kudrat yang masih tinggal di dalam tubuh badannya untuk berusaha menyelamatkan negara dari cengkaman kuasa diktator PM Najib Razak!

PM Najib Razak
Tun Dr. Mahathir pada usia selanjut ini seharusnya berehat, bersantai bersama anak2 dan cucu-cucu beliau tetapi memandangkan semangat jiwa negarawan yang masih ada pada diri nya tetap terus menggagahkan diri yang sudah hampir berusia sekurun tabah menongkah arus persada politik tercemar negara kita ini.


Tun Dr. Mahathir melayan seorang cucu beliau
Tercemar kerana sudah berlaku segala macam perlakuan pecah amanah, serta pemecatan barangsiapa sahaja yang berani mempersoalkan salah laku sang pemimpin dan ancaman tangkap mana mana orang yang tampil berani menyoal PM Dato Seri Najib Razak tentang skandal RM2.6 Billion oleh Datuk Temenggong Negara zaman ini.

Dari pengamatan saya, sistem ampu dan bodek ini sudah merebak ke seluruh bahagian jentera kementerian dan agensi-agensi kerajaan. Bukan mudah bagi Tun Dr. Mahathir untuk mencantas lalang korupsi yang telah menular luas ke segenap sudut dan ruang kerangka pentadbiran kerajaan pemerintah Malaysia hari ini.


Terus terang saya katakan, saya tak nampak sesiapa pun di dalam barisan depan pemimpin2 pembangkang dan bekas2 pemimpin kerajaan yang kini kelihatan duduk bersama sama Tun Dr. Mahathir yang berupaya menggerakkan massa untuk menjayakan usaha ini.

Rakyat Malaysia tidak akan bangun dan bersatu bagi mendesak PM Najib Razak untuk undur dari jawatan nya. Kebanyakan rakyat lebih suka melihat sahaja apa yang sedang berlaku dari turut sama membahayakan diri dengan melakukan sesuatu untuk merubah keadaan. 

Warga2 negara ini terkenal dengan sikap 'tak kisah' yakni tidak akan mahu mempertaruhkan keselamatan diri masing masing dengan bergabung untuk mendesak mana mana pemimpin bermasa'alah untuk berhenti dari jawatan rasmi masing masing. 
Kebanyakan masyarakat seperti ini selalunya tak ambil tahu samada orang ini atau itu yang menjadi pemimpin. Janji tak kacau rumahtangga dan kehidupan dia sudah. Memanglah secara amnya apa yang berlaku di Putrajaya tak ada kesan secara terus pada mana mana individu rakyat marhaen melainkan ianya terlibat dengan krisis tersebut secara langsung.

Namun mahu tak mahu setiap kita perlu ambil peduli juga tentang apa yang sedang berlaku kerana lambat laun nya tetap akan ada natijah dari pergolakan politik dalam negara ini terhadap kehidupan kita. 

Memang keadaan sekarang tidak akan berubah kecuali ada satu gelombang perubahan yang di jana oleh seseorang pemimpin sehebat Mahathir namun harus di ambil kira akan usia lanjut beliau! Itu sebabnya saya menyatakan 'kasihan' terhadap beliau di awal penulisan kali ini! Namun, jika bukan Tun Dr. Mahathir, siapa lagi?


Buya Hamka, tokoh negara tetangga pernah berkata sepert di atas tentang perlunya ada usaha dari rakyat marhaen @ kita ini untuk turut berbuat sesuatu untuk menentukan nasib kita sebagai warga negara bagi membantu di-dalam gerak kerja seperti apa yang sedang Tun Dr. Mahathir usahakan tetapi ada unsur kemampuan dari segi kewangan dan keperluan hidup seharian yang akan di perkirakan di-dalam soal perjuangan seperti ini.


Ada yang akan berkata, semua yang di barisan depan itu kaya raya orang orang nya, tak susah seperti kita. Andai di tangkap pihak berkuasa, berduyun duyun datang sang peguam untuk membelanya! Untuk kita? Se-ekor anjing pun belum tentu akan datang menyalak!

Maka soal kepentingan peribadi akan muncul, menghadirkan diri, meminta di pertimbangkan sebelum terjerumus dalam kancah politik serba tidak menentu ini. Di hujung senja, apakah yang ada untuk ku? Soal sang rakyat. 

Soal masa depan negara hatta anak cucu masing masing tak lagi menjadi pertimbangan anggota masyarakat zaman sekarang. 'Pandai-pandai mereka lah nak hidup atau cari makan!' 'Aku sendiri dah susah sengsara ; cukup sudah penderitaan ku. Biar lah aku selesa sekejap, sementara tunggu Malaikatul Maut datang menjemput!'



Itu fikrah orang sekarang yang biasa kita dengar. Soal falsafah hidup dan sembang pejuang ini semua semakin lama semakin jarang di perkatakan orang. Orang sekarang belum tentu mahu susah payah membina negara seperti zaman pra Merdeka dan selepas Merdeka.

Zaman sekarang, segala keperluan hidup seperti rumah, bekalan air, api letrik dan kenderaan, boleh kata kebanyakan orang dah ada. Rumah setinggan pun ada TV lebar dan kemudahan internet. Rasa susah tu tak lah terasa sangat dek orang orang kebanyakan sehingga bicara perjuangan 'Deklarasi Rakyat' dan sewaktu dengan nya itu jadi sesuatu yang agak ganjil bagi warga biasa.


Rata rata akan berkata' Biarlah orang orang politik yang kaya raya itu berebut kuasa dan kedudukan. Janji tak mai kacau aku, dah! Gajah sama gajah berjuang, aku tak nak jadi pelandok, mati terhimpit kat tengah!'


Tak tahu lah saya samada Tun Dr. Mahathir akan hidup berapa lama lagi atau berjaya dalam isi beliau untuk mendesak Najib Razak letak jawatan sebelum ketibaan musim pilihanraya umum Malaysia ke 14 pada tahun 2018 nanti?

Yang jelas, adalah Najib dah berjaya mencantas semua musuh musuh politiknya di segenap lapisan jentera kerajaan sehingga dirinya begitu kebal dan di lindung rapi setiap menteri dan anggota Majlis Tertinggi UMNO dari sebarang kritikan atau di soal dek sesiapa sahaja.
Memang begitu menjelekkan bagi kita yang terpaksa menyaksikan semua kekalutan politik tahap longkang ini tetapi apakan daya kita? Paling kuat kita cuma boleh bersuara di alam maya ini dan itu pun harus secara berhati hati andai tak mahu di jemput sang petugas suruhan yang akan tiba membawa surat perintah, bagi menjemput kita untuk menjadi tetamu di bilik bertirai besi dan pangkin bertilam simen! :P

Peribahasa baru ciptaan saya: 'Bagai merejam mata lembing tembus ke belakang; namun tidak setitis darah tumpah sewaktu mencabutnya!'
Mahaguru58  

Monday, March 21, 2016

MALAYSIAN OBSERVER.COM.MY Domain for Sale! Suitable for News Portal.


I wish to sell off my domain www.malaysianobserver.com.my. This domain was bought by me when I helped to start off the webtv which is now known as http://www.mobtvlive.my way back in 2010. I left the station to start my own writing services after the setting up of the station was complete.

The station set up their own domain using dot my. Mine is dotcom.my. Unregistered yet because I am busy with my www.readnwrite.net Writing Services. 

I have been renewing my ownership of the domain from 2010 and have yet to register the domain with MYNIC, the national domain registrar here in Malaysia.


NEWS PORTAL SAMPLE [IMAGE SOURCE]

I welcome all enquiries from interested parties especially media companies who would like to acquire and operate MALAYSIAN OBSERVER.COM.MY as your own news portal. it's practically as fresh as a virgin bride. Suitors are welcome! :D


IMAGE SOURCE

Prices are negotiable and I will assist you in the registration of this domain with MYNIC and transfer the ownership of my domain to whoever succeeds in purchasing this premium domain name.

Highest bidder wins. 



Please contact me at mahaguru58@gmail.com or via my phone listed above.

For your information, only Malaysians are allowed to register this dotcom dotmy domain with MYNIC but international buyers may use a proxy who is an adult Malaysian citizen to buy this premium domain.

So, if you are interested, get in touch with me. All the best!

FIGHT NIGHT! LIGA KOMBAT BOUTS F-3 CHAMPIONSHIPS Part 1!

Nothing is as exciting as watching live combat between able bodied young men and now even women, right before our eyes in the extreme sports of Muay Thai and MMA ~ Mixed Martial Arts!

On Saturday, 19th of March, 2016, I was there at the Kuala Lumpur Badminton Stadium to witness and record the live bouts courtesy of my friend, Geoff Andre Feyaerts (Fuad), a Director, Actor, Producer, Editor, Cameraman and Talent Agent who graciously allowed me in turn to invite my friends to the First Season of these exciting matches, right here in Cheras, KL!


Geoff Andre Feyaerts (Fuad)
I packed my Nikon D5000 and iPad as a backup and headed over to the Stadium after Maghrib! Despite the lack of a banner to advertise the event, there was quite a sizable crowd attending by the number of cars at the car park! 

Persatuan Seniman President Rozaidi Jamil, his friend Raja Faizal Raja Razman and another friend also attended as my guests. We really enjoyed ourselves witnessing all the exciting bouts! I learned from Geoff that the next fights will be in June this year.


(L-R) Mahaguru58, Rozaidi Jamil, Raja Faizal

A well known up and coming versatile Malaysian action film Actor, Film Producer and Stunts Choreographer Jeganathan Pithavadian also came with his darling wife to watch the fights. Great to meet Jegan in person. 





He had acted in 'KL GANGSTER' as a gangster who fought with the main hero Aaron Aziz in one memorable scene at the Selangor Wholesale Market! Very awesome fight scenes! It starts at minute 35:40


Here he is acting as a gangster in the long running Malaysian Police Drama series 'GERAK KHAS' for SKOP PRODUCTIONS :



I also met Samantha Aleeya Yam who was the LIGA KOMBAT organizer who welcomed and issued the ALL ACCESS pass to me and VIP passes for my guests. Thanks Samantha! Great to meet you!














More exciting footage coming up in the following articles.

Tuesday, March 15, 2016

LIGA KOMBAT Season 1 FIGHT NIGHT 8pm, March 19th, 2016 Stadium Badminton Cheras, Kuala Lumpur!



All Mixed Martial Arts Fighting Fans are invited to watch the 1st Season of the F3 LIGA KOMBAT ~ FIGHT NIGHT which is scheduled to start at 8pm, this Saturday, 19th of March, 2016 at the Kuala Lumpur Badminton Stadium, off Jalan Cheras, 56100, Kuala Lumpur!





Fighters from Kyrgyzstan, India, Indonesia and our own Malaysian fighters will be going for the gold in these hot matches.










Live right here in Cheras, KL!

There will even be a Women's Amateur Muay Thai Fight! See the ladies go for it!







See you there this SATURDAY, 19TH MARCH, 2016. 8PM. KUALA LUMPUR BADMINTON STADIUM, JALAN CHERAS, 56100. KL.

Monday, March 14, 2016

Pasca Deklarasi Rakyat ~ PAS bermufaraqah dan menyokong Najib!

Semasa Allahyarham Datuk Nik Aziz Nik Mat masih hidup, soal PAS ingin bergabung dan berkongsi kuasa dengan UMNO menjadi satu perkara yang tabu!
Arwah Nik Aziz memang teramat pantang mendengar cadangan tersebut dan akan memarahi pencadang tersebut dengan tidak berlapik lagi! Saksikan:



Bilamana mantan Mursyidul Am PAS meninggal dunia pada 12hb Februari, 2015, maka satu satunya penentang tegar terhadap usaha menyatukan PAS dengan UMNO lenyap.


Presiden PAS, Dato Seri Abdul Hadi Awang memang cenderung untuk bekerjasama di antara PAS dan UMNO sejak dari dulu lagi tetapi terpaksa beralah dengan ketegasan Allahyarham Datuk Nik Aziz Nik Mat yang tidak mahukan gabungan tersebut kerana serik di permainkan UMNO.


Secara amnya memang bagus untuk umat Islam seMalaysia bersatu dan bergabung berpadu tenaga menghadapi cabaran2 Akhir Zaman bersama. Namun segalanya tertakluk pula kepada soal siapakah dia pemimpin agung yang di harapkan untuk menerajui pakatan atau gabungan ummah tersebut di bumi tanahair tercinta ini?

Maka di sini lah timbul polemik yang memecahbelahkan rakyat. Presiden UMNO sekarang, Dato Seri Najib Tun Razak sedang dihujani pelbagai kontroversi dan dikatakan telah berlaku salah dengan menerima sejumlah besar wang didalam kiraan RM2.6 Bilion kedalam akaun peribadi beliau dari sumber yang masih belum di kenalpasti atau di sahkan.

Pelbagai macam spekulasi dan tekaan berlegar di media sosial tentang punca dan sumber wang tersebut dan PM Najib pada awalnya menidakkan perkara tersebut tetapi setelah di asak pelbagai pihak akhirnya mengaku menerima wang tersebut tetapi menyatakan wang itu digunakan untuk membiayai kos PRU ke 13 nan lalu dan baki nya sudah di pulangkan kepada penderma.

Alasan beliau tidak di terima oleh pihak2 yang tidak berpuas hati dengan jawapan samar tersebut termasuk lah Timbalan Perdana Menteri sebelum ini iaitu Tan Sri Muhyiddin Hj Yassin. 

Begitu juga dengan Naib Presiden UMNO ke2 yakni Dato Seri Shafie Apdal. Kedua mereka terus di singkirkan dari jawatan masing masing oleh PM Najib Razak dan di gantikan dengan mereka yang menyokong nya tanpa berbelah bagi.

Turut di pecat dan di gantikan adalah Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail dan yang terkini adalah Menteri Besar Kedah Dato Seri Mukhriz Mahathir. 

Jika kita lakukan semakan ke atas segala pemecatan dan penggantian pemegang jawatan2 penting didalam negara kita, maka akan terserlah satu usaha menyelamatkan yang tertuduh dari apa yang di katakan sebagai penyalahgunaan kedudukan dan kuasa di puncak persada kuasa negara.

Mungkin tiada sesiapa yang menjangka akan kemunculan keadaan sekarang dimana seorang ahli politik UMNO yang di anggap ramai sebagai seorang'lemah' boleh berubah menjadi sebegitu licik dan amat berkuasa sehingga siapa sahaja yang cuba melanggarnya akan akhirnya luka tercedera dan gugur di medan perjuangan politik semasa.

Usaha Presiden PAS bangun menyokong kepimpinan PM Najib Razak ketika kebanyakan para pemimpin parti2 politik pembangkang bersatu usaha dengan Tun Dr.Mahathir Mohamad, mantan PM ke4 negara mendesak Najib Razak meletak jawatan sebagai PM menampakkan keazaman Presiden PAS tersebut untuk merealisaskan impian nya untuk menzahirkan kerjasama politik PAS dengan UMNO akhirnya. 


Kerjasama yang tak mungkin terjalin andai mantan Mursyidul Am PAS sebelum ini iaitu Allahyarham Datuk Nik Aziz Nik Mat masih ada. 


Secara amnya memang sudah lama masyarakat Melayu Islam di Malaysia ini mengimpikan penyatuan ummah setelah mengalami 'perang dingin' di antara dua kelompok terbesar umat Melayu Islam disini. 

Tetapi timbul pula soal siapa dia yang sedang menjad punca segala masaalah semasa untuk negara kita? 

PM Najib Razak menziarahi Dato Harun Din, Murshidul Am PAS di Institut Jantung Negara
Soalnya sekarang, adakah ahli ahli PAS secara amnya menyokong usaha pemimpin ulung mereka ini? 

Tiada siapa yang akan menjangka perubahan keadaan politik semasa dimana Tun Dr.Mahathir akan sanggup bekerjasama dengan musuh politik tradisinya Pemimpin DAP Lim Kit Siang dan lain lain semata mata mahu mendesak PM Dato Seri Najib Razak untuk bersara dari jawatan PM?


Secara amnya, belum pernah lagi mana mana pemimpin kerajaan yang sedang berkuasa akur dengan mana mana tuntutan rakyat untuk ia meletak jawatan apatah lagi bila ianya adalah jawatan Perdana Menteri? Puncak kuasa politik negara!

Apa agaknya di fikiran Lim Kit Siang duduk sebelah Tun Dr.Mahathir?
Suatu senario yang memang agak mustahil! Kita tengok sahaja apa dia perkembangan seterusnya?