Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Monday, March 10, 2008

Padan Muka BN - Sombong Tak Sadar Diri!













Alkisah Mahaguru58 tersenyum simpul membaca berita mantan Menteri Besar Kesultanan Negeri Perak Darul Ridzuan menangis tersedu sedu , mengunci diri didalam kamar Istana Kediaman Rasmi MB Perak semalam!

Iyolah..bukan nya nak boleh buat amende laie! Nasi udah menjadi bubur...dok berpesta pora sakan selama ini dah takleh dah..tinggal nak menanti masa je Jang oi...menanti panggilan ke alam kubur!

Eh..jangan tak percaya ...setiap kita ni pasti kan tiba disana. Nama tempat tersebut adalah Darul Qabr. The Cemetery.

Dia tak kira saudara berpangkat Tan Sri ke Datuk Seri ke , Tan Tin Tun atau Tengku atau Tuanku sekalipun.

Ulat ulat gonggok tu tak peduli samada tuanhamba bersiram dengan air mawar setiap hari dan telapak kaki dan kulit selama ini digosok di spa spa mewah oleh amoi dan nyonya atau anak dara sunti Pak Ngah dari Bota Kiri atau Bota Kanan?

Malaikatul Maut tak adanya nak datang ambik 'appointment' terlebih dahulu bila sampai masa ruh hendak direntap dari tubuh badan YAB?

Tak ada deh!

Makanya apa nak disedihkan sangat sampai tak hendak berpisah dengan mahligai tersergam indah, dikawal dek soldadu dan pak pacak upahan kerajaan negeri sekian lama ini?

Sudah lah tu ! Bawa bawa mengucap dan sadar diri bahawasanya tuanhamba sudah tidak berkuasa lagi?

Haram sebenarnya kalau diambil kira mengikut hukum syarak berada disana barang sedetik lagi kerana sudah tidak halal lagi menduduki istana indah serba mewah di kediaman rasmi kerajaan negeri!

Hello brader! Dah jadi hak milik wakil yang dipilih rakyat marhaen tu!

Maka bawa bawa lah menginsafi diri dan kembali semula kerumah sendiri.

Ucapkanlah 'Selamat Tinggal' kepada katil mewah bertilam lembut, suasana yang begitu lumayan dan mewah dinikmati dan dikecapi hasil undian masyarakat yang terpedaya selama ini, mengundi tuan kepuncak persada, hilang didalam dunia sebegitu indah sekali, semuanya tersedia hasil dari cukai cukai serba macam dari Pak Mat, Apek Tan dan Aiyya Sami sekelian.

Nak kesal ape ke benda?

Selama ini bukankah BN teramatlah sombong, membongkakkan diri?

Terasa diri maksum tak terperi?

Tu ada sekor lagi kat Kepala 'Ter'batas tak mampu nak pikir bahawa 'rumah kata pergi; kubur kata mari!?'

Tak percaya akan kemewahan Sang Perdana Menteri?

Tatapilah betapa bertuahnya anak cucu Abdullah Fahim, pencari Al Ghazali!!!

Har! Har! Har! Har! Gelak sang M.Rajoli!

Marilah kita sama sama menyakitkan mata dan hati...hu hu hu hu...alangkah indahnya kehidupan Imam al Islam Hadhari?

Masya Allah!!! Untun..untun...patutlah tebal benar muka bila Tun Mahathir minta PM letak jawatan?

Susah nak dilepaskan!!! Hahahahahahaha!

Sila klik pada gambar gambar ini untuk melihatnya dengan paparan lebih besar!

Kelas gitu?


















Alangkah serhonok nyierrrr? Betapa mewahnya hidup Sang Imam al Hadhari? Masya Allah!


















Lembut gebu cantik menawan..kaulah da bomb? Errr...Imam Hadhari dok fokus kat mana tu?
Lama benar dok perhati dada si Michelle Yeoh tu! Haram tu brader! Bawa beristighfar skit!:P


















Dah jumpa kah belum Damai Abadi? Setahu hamba damai abadi ada yang bertiang dua , satu dihujung kepala , satu lagi dikaki. Namanya Tiang Nesan.

Dah jumpa? Alhamdulillah! :D

















Alangkah bahagianya dilimpahi nikmat bertubi tubi, dari kiri kanan, depan belakang, atas bawah...Assyukuraa...assyukuraaa..

Macam skrip filem P.Ramlee daaa!!!

Ish! Ish! Ish! Ish!!Cobaan!





































1 comment:

Maji said...

Setelah 50 tahun menanti, akhirnya cerah juga langit IJOK yang selama ini dilindungi awan gelap. Mungkin Khir Toyo sudah dapat menghidu kehendak pengundi IJOK, lantas meletakkan calon BN yang merupakan warga IJOK sendiri, ( untuk pengetahuan Mahaguru, Ustaz Sayuti adalah anak jati IJOK - maaf Ustaz, dan terimakasih atas tunjuk ajar semasa disekolah agama rendah dulu). Pada akal Khir Toyo,ingatnya, dapatlah dia memujuk hati rakyat IJOK yang berduka lara sepanjang 50 tahun MIC berkuasa di sana. Maaf lah Khir Toyo, duka yang ditanggung, bukan kepalang lagi, luka bukan setakat tercalar, luka yang dalam dah bernanah, dah membusung, dah meletup pun 8hb.Mac yang lalu. Bukan bangsa menjadi ukuran, tapi khidmat yang diharapkan. Kalau hanya muncul dikala pilihanraya menjelma, cukup-cukuplah.
Satu waktu dulu, memanglah anak watan yang diharapkan, Ustaz pulak tu, memanglah tinggi harapan diletakkan. Dah resam wakil BN agaknya, kalau dah IMAM Hadari nya begitu, apatah lagi Ustaz Hadari nya. Bukan kah rakyat IJOK dah pernah satu waktu dulu bernaung dibawah payung parlimen Ustaz tu, Kenapalah ko letak dia lagi Khir? Alahai ....Naif nye ko Khir Toyo....orang IJOK bukan bodoh, bukan buta, bukan pekak.....
Betul kata Tun Mahathir, orang Melayu ni mudah lupa, orang Jawa pun sama juga....harap-harap orang Melayu/Jawa dalam Barisan Rakyat tak begitu...
Kepada Khalid, ini pesan ANAK JATI IJOK, jengok-jengoklah KAMI nanti, AMAT BESAR HARAPAN yang kami sandarkan. Bukan susah sangat nak ambik hati orang IJOK ni, bukan gunung permata yang kami minta, pandai lah kami berusaha untuk menyara diri. Tengok-tengoklah kebajikan orang-orang tua kami yang tiada tempat bergantung. Yang mana ada anak-anak tu insyaallah terbela. Yang muda-muda tu, turunkanlah ilmu dan tunjuk ajarlah agar kami mampu pergi jauh lagi.
Kepada Pak IMAM Hadhari (suatu masa dulu memang kau sanjung tinggi - sebelum jadi PM la), tak kan tak sedor-sedor lagi...isyarat rakyat dah bagi...biarlah mengundur diri dengan yang terhormat, usahlah nak tunggu sampai ditumbangkan...tanggungan No.1 bukanlah semudah mengumpul harta tujuh keturunan yang tak terabis...mengarang sajak memanglah mudah...janganlah sampai lafaz memakan diri...kalau setakat dengar jerit pekik 1000 orang didepan mata dah rasa diri diberi mandat untuk terus duduk di No.1, rentikanlah, dengarlah sama suara beratus ribu yang menjerit secara senyap. Kalau orang UMNO pun sama tak faham, dan tak reti nak buat apa masa perhimpunan Agong UMNO nanti, TUNGGU JE LAH PRU13, bukan setakat menangis tak berlagu, menangis airmata darah pun tak berguna.... kepada Barisan Rakyat, laksanakanlah AMANAH rakyat sebaik-baiknya...JELMAKANLAH BARISAN RAKYAT yang sebenar2nya....JANGAN LUPA DIRI bila diatas...KAMI akan MENILAI...