Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Saturday, January 24, 2009

Kugan Ananthan Death in Police Custody - Clear Signs of Abuse (Updated)













Inna lillahi wa inna ilaihi rajiun.

From Allah we come and to Allah we shall return.
























My deepest condolences and sympathies to the family members of Kugan Ananthan, 23, who died in police custody recently after being what appears to be a very brutal lethal end to his young life at the hands of his captors.

I am really sad to see this happening right here in our nation where we are supposed to be a model Islamic nation but which in reality I know to be nothing but a sham!

It's easy to concoct a story saying that Kugan died of asthma etcetera as claimed by the senior police officers of the Taipan Police Station in USJ, Selangor.



















Reality is that the injuries very clearly visible on the deceased body shows signs of excessive physical bloody trauma and signs of excessive force that has been afflicted upon him causing his death!

As a Muslim who believes in the rule of law and abiding to the Laws of Allah Subhanahu Wa Ta'ala, I condemn such barbaric treatment of the deceased.

We are quick to condemn Israeli atrocities upon our Palestinian brethren and are enraged beyond words to see our fellow Muslims killed mercilessly by the zionist bastards!
































As a Muslim, I am duty bound to proclaim that all Creation has been and are still being created by Allah Subhanahu Wa Ta'ala!

It is He who gave life to Kugan Ananthan and anyone who doubts otherwise clearly needs to have his or her aqeedah examined!

The Police Department are held to trust by us the citizens of this country and I as well as millions of other Malaysians hope that justice will be upheld in this clear case of police brutality!

Whomsoever are responsible for his death must be brought before the justice system.

I am sure that our nation has yet to descend into the Law of the Jungle and that the authorities of the Malaysian government especially the Ministry of Internal Security and Home Affairs will be looking into this crime!

Kugan Ananthan might have been arrested for crimes that he is alleged to have committed. That however does not warrant taking his life in a police lockup.

Whatever religious conflicts we might have with members of Hindraf etcetera should not result into such a murder of an accused!

If he was arrested for car theft as reported in the papers, where does it state that he must be beaten and tortured to death in the police lockup for such a crime?

The most that a car thief should get is a jail term not be beaten to death in custody.

I join all other concerned bloggers in asking that the Police Department seriously investigate this murder and bring to trial those who are guilty of killing Kugan Ananthan!

Remember, the murderer or murderers might get away with their crime here on Earth but in the Yaum al Akhirat, the killer or killers will have to face Allah Subhanahu Wa Ta'ala for their taking of a life unnecessarily!

Is there still law and order in our country?

* Pictures of Kugan Ananthan's lethal injuries suffered were sourced from : http://magickriver.blogspot.com/2009/01/another-victim-of-pdrms-ku-klux-klan.html

On behalf of the Muslim Bloggers Alliance, I express my deepest sympathies and condolences once again to the parents and family members of the murdered Kugan Ananthan.

May his ruuh rest in peace.

Ameen.

* Just to show the audacity of one of this nation's mainstream newspaper report on this matter ; please read this :
Deputy Minister to be quizzed over mortuary mob attack
NST Newsdesk
Email to friend Email to Friend Print article Print Article

SUBANG JAYA, THURS:

A deputy minister is expected to be called up by police for his alleged involvement in the mob attack at the Serdang hospital mortuary on Tuesday night.

Post-mortem revealed no foul play in the death of police detainee A. Kugan at the Subang Taipan police station.

The mob had allegedly pushed out a medical assistant and his two staff before conducting their own checks on the body.

http://www.nst.com.my/Current_News/NST/Thursday/Frontpage/20090122121912/Article/index_html

**
I wonder what kind of a medical examiner or coroner can come up with such a blatant lie stating that there was NO FOUL PLAY in the death of police detainee A.Kugan?

After all the graphic proof of physical trauma as a result of such vicious beatings, which bloody blind clueless idiot calling himself or herself as a medical doctor or coroner has the audacity to give such a medical report?

Ya Allah! What have we here ? Imbeciles on duty?

Sheeeeesh!!!

5 comments:

pez said...

assalamualaikum tuan.
kadang2 kalau diberikan dengan gambaran sebegini saya tidak terlalu geli dan sebagainya tetapi saya bayang akan kesakitan,siksa,azab yang mereka lalui.Nauzubillah,Allah Azza Wa Jalla hancurkanlah mereka yang mendapat keseronokan mengazab mereka yang dizalimi ini.Kita pandang,renung,lihat,kemana hilangnya fitrah kemanusiaan yang Allah Azza Wa Jalla buahkan dalam jiwa mereka ini?
WAllahu'Alam tuan,WAllahu'Alam.

MAHAGURU58 said...

Wa'alaikumsalam pez.

Bayangkanlah betapa hancurnya hati ibu mendiang Kugan itu apabila melihat mayat anak kesayangannya terbujur kaku penuh kesan kesan luka dan berdarah akibat dipukul dan dibelasah tanpa peri kemanusiaan!

Macam manalah pihak yang bukan Islam didalam negara ini tidak berdendam dan bermusuh dengan umat Islam dinegara ini?

PDRM harus bertanggungjawab diatas keselamatan tahanan mereka dan tidak patutnya membelasah tahanan sehingga mati begini!

Kugan ternyata mati akibat diseksa tetapi boleh pula dilaporkan tidak ada unsur jahat didalam kematian tragik nya?

Dari segi Hukum Islam, berdosa besar membunuh tahanan seperti ini!

Ada sistem kehakiman dan penghukuman yang wajib di ikuti.

Kugan dituduh mencuri kereta.

Ia tidak ditahan kerana membunuh, memperkosa sesiapa dan jenayah berat yang lain.

Jika sabit kesalahan pun, hukumannya adalah dipenjarakan!

Bukan dibelasah dalam lokap sampai mati dengan kecederaan seteruk ini!

Mana perginya sifat kemanusiaan yang sepatutnya ada pada pasukan PDRM yang menahannya?

Ini adalah bukti kezaliman pihak pihak pembunuh Kugan yang tidak berani bertanggungjawab dan membuat cerita bahawa ianya mati akibat minum air dan berpenyakit asma?

Apakah pihak yang berkata demikian itu fikir kita semua buta dan bengap dan boleh menerima alasan alasan yang tidak masuk akal sebegitu?

Jika perkara ini kena pada saudara sendiri, mahu mengamuk jadinya nanti?

Tetapi sepertimana berlaku di bumi Palestin dimana rejim Zionis mengganas, membunuh insan insan yang tidak berdaya, maka berlaku juga di tanahair kita sendiri!

Cumanya kerna ia melibatkan seorang pemuda India, maka media massa tidak menggembar gemburkannya dan sebuah media perdana seperti NST boleh pula menyiarkan kenyataan bahawa TIDAK ADA SEBARANG SALAH LAKU DIDALAM KEMATIAN KUGAN????

Lahabau betullah barangsiapa yang mengeluarkan laporan kematiannya dan juga dilaporkan sedemikian didalam akhbar yang kononnya perdana itu @ NST?

Rakyat Malaysia menuntut Keadilan untuk Kugan!

Anonymous said...

Setuju Tuan Mahaguru... gua tengok gambar ibu tu pun dah terasa sakit di hati gua... kesian amat sungguh Tuan............

Apa Tuan cakap tu betul... kalo disyaki mencuri ke apa, kena siasat, ada bukti, pas tu kalo hakim kat mahkamah cakap sah baru boleh masuk penjara ke apa ke... selagi tu, seseorang itu tak boleh di apa-apakan semasa berada di tahanan polis walau apa pun. Inikan pula lain... jelas kes dera teruk.


Lagi satu, polis cakap dia mati sebab 'paru paru dia dipenuhi cecair' tapi polis keparat tak disoal camana boleh jadi gitu mula-mula sekali. Ishhh...

Tapi sokong penuh lah apa Tuan Mahaguru cakap... kita tak boleh biarkan apa yang berlaku kepada pemuda ini berulang, dan orang yang bertanggungjawab mesti diadili....

MoneyMatters@Nizam said...

Salam tuan,

Saya berasa amat kesal dgn apa yg berlaku kpd mendiang. PDRM tidak menunjukkan akhlak ISLAM langsung. Memang sudah sepatutnya HUDUD dilaksanakan supaya sesiapa shj yg disyaki sebagai pencuri tidak akan mati di dalam tahanan polis.

*** Bolehkah kita kata supaya rohnya 'rest in peace' walau dia bukan Islam tuan?

MAHAGURU58 said...

Wa'alaikumsalam Saudara Nizam.

Mendiang Kugan serta kita semua adalah makhluk ciptaan allah Azza Wa Jalla.

La ila ha ill lall Laah.

Makanya mendiang telah meninggal dunia akibat didera sehingga mati oleh mereka yang kita tahu terdiri dari pegawai pegawai polis yang beragama Islam tetapi tidak mencerminkan identiti dan jatidiri Muslim.

Tentang ucapan 'rest in peace' itu saya kira tidak bercanggah dengan akidah kita kerna pengucapan itu lahir dari sentimen kasihan namun hakikat samada sesuatu roh itu akan tenang ataupun tidak itu bergantung kepada Redha Allah Subhanahu Wa Ta'ala.

Hakikatnya adalah bahawa mendiang Kugan mati sebagai seorang Hindu dan tetap terkira sebagai seorang yang kuffur terhadap Allah semasa hayatnya.

Wallahu `alam bissawab.

Sebagai Muslim, kita wajib bersikap adil dan skasama terhadap semua makhluk Allah SWT.

Kematiannya adalah angkara manusia manusia yang tidak berperi kemanusiaan dan harus dikecam.

Sekian.

Wassalamualaikum wr wb.