Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Thursday, January 28, 2010

IFC ~ 14 Tuntutan mereka ~ seandainya anda terlupa? Dikemaskini beserta bukti sahih!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Ikhwanul Muslimin na wal Muslimat sekelian.

Saya merujuk kepada cadangan mewujudkan Inter Faith Council atau nama singkatannya IFC oleh beberapa pihak baru baru ini demi mencari jalan bagi menyelesaikan masaalah yang ditimbulkan oleh tuntutan pihak Gereja Katolik Kristian Malaysia untuk mereka dibenarkan menggunapakai kalimah 'Allah' didalam penerbitan majalah Herald mereka.

Sepertimana kita semua tahu, rayuan Gereja Katolik Kristian Malaysia untuk mengenepikan perintah Mahkamah Tinggi yang difailkan oleh Kementerian Dalam Negeri mewakili Kerajaan Malaysia berjaya bilamana Hakim Mahkamah Rayuan Dato Lau Bee Lan membenarkan rayuan Gereja Katolik tersebut!

Walaupun KDN telah berjaya mendapatkan penangguhan keatas perintah tersebut, tuan tuan dan puan puan jangan ingat bahawa perkara ini telah selesai?

Tidak sekali kali! Ianya kini bagaikan sedang meredap, tidak padam dan akan meletus membakar sentimen umat Islam kembali bilamana tempoh penangguhan ke atas perintah Hakim Dato Lau Bee Lan itu berakhir nanti.

Latarbelakang IFC
Nama penuhnya adalah Inter Faith Council. Sebelum ini dikenali sebagai Inter Religious Council.

IFC didalangi beberapa pemimpin Pakatan Rakyat antaranya adalah :
Sivarasa a/l Rasiah ( Naib Presiden PKR ),











Tian Chua ( Ketua Penerangan PKR ),









Ronnie Liu ( Setiausaha Hal Ehwal Pertubuhan Badan Bukan Kerajaan DAP Pusat ),











Elizabeth Wong Keat Peng ( Ketua Penerangan Wanita PKR ).













Berikut merupakan 14 tuntutan IFC :
  1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa orang Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.
  2. Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.
  3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.
  4. Tidak perlu dicatatkan didalm kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.
  5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menagnut agama Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan apa-apa tindakan undang-undang.
  6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk agama Islam tidak patut diberikan hak jagaan anak.
  7. Orang-orang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seseorang yang memeluk Islam hendaklah diberi hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.
  8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadah orang bukan Islam sebagimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.
  9. Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.
  10. Bible dalam bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.
  11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agam itu hendaklah diajar disemua sekolah.
  12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.
  13. Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.
  14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.
Perbincangan mengenai natijah tuntutan puak puak IFC ini :

Tuntutan Pertama IFC.
Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa orang Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

Cuba bayangkan kedangkalan fikiran kaffir kaffir laknatullah penaja IFC harami ini dengan menuntut supaya anak anak orang Islam tidak seharusnya terus di asuh dan dibesarkan sebagai seorang Islam?

Nak saya maki nanti anda mengecap saya sebagai sama seangkatan dengan pemaki hamun dan kaki penabur fitnah yang semakin berleluasa di ruang laman laman blog dunia.

Nak saya diamkan, hati saya memang tidak akan boleh terima sampai bila bila permintaan teramat kurang ajar dari musuh musuh Islam ini!

Siapa yang memberi hak kepada anak buah Iblis dan Syaitan IFC ini untuk menuntut perkara perkara gila seperti di atas ini?

Tak halal ke darah mereka yang mahu memurtadkan anak anak umat Islam Malaysia?

Apa ada barangsiapa dikalangan Muslim Malaysia yang mahu akur dengan tuntutan # 1 IFC?

Saya nak tunggu dan lihat jika ada mana mana mangkok hayon beragama Islam yang sanggup berbuat begitu?

Tuntutan Kedua IFC
Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.

Apa tuan tuan akan setuju dengan tuntutan kedua puak IFC harami ini?

Apa mereka ini fikir memeluk Islam ini umpama mendaftar diri kedalam Kelab Golf atau Riadah yang boleh dibatalkan sesuka hati?

Barangsiapa yang berisytihar bahawa Tiada Tuhan Selain Allah dan mempersaksikan bahawa Muhammad itu adalah Rasul Allah tertakluk kepada ikrar beriman terhadap Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam dunia dan akhirat!

Tidak ada ruang untuk mereka berubah fikiran atau melatah opocot! Terkhilaf ke apa!

Beriman terhadap Allah bukan perkara main main sepertimana puak sewel penaja IFC ini berfikir?

'Qala inna lillah' jawabnya jika berani kurang ajar terhadap Rabbul Alamin!

Bukti dokumen draf IFC tajaan MCCBCHST dan Majlis Peguam saya paparkan dibawah:















































































































































































































































































































































































































































Demikianlah bukti bukti terang akan perancangan jahat IFC yang bertujuan tidak lain tidak bukan dari menghancurleburkan institusi Agama Islam dibumi tanahair kita ini.

Saya paparkan segalanya disini diatas permintaan seorang penghantar komen bergelar Vish yang mempertikaikan kebenaran artikel saya ini dan meminta saya menunjukkan bukti 14 tuntutan gila IFC ini?

16 comments:

Vish said...

Dear Sir,

I wonder where you sourced the 14 'tuntutan' of the IFC as you quoted.

From my research, although these 14 items have been widely circulated on the internet, there is no mention of their origin whatsoever beyond vague references that are largely unverified.

In fact, even the proponents of the IFC, and the IFC steering committee have refuted the majority of the items (re: http://www.aliran.com/oldsite/monthly/2005a/6g.html).

While we might not see eye to eye, the one thing I do very much respect in you is the need to uncover the truth.

So if it is not too much to ask, would you mind letting us know where the 14 items originated?

Regards,

-Vish,

MAHAGURU58 said...

Dear Vish,

Please follow the links below to get your answers:

http://photos1.blogger.com/blogger/474/603/1600/MCCBHCS.jpg

http://i51.photobucket.com/albums/f395/mahaguru58/MCCBHCS.jpg

http://i51.photobucket.com/albums/f395/mahaguru58/MCCBCHSIFCPlans_0002.jpg

http://i51.photobucket.com/albums/f395/mahaguru58/MCCBCHSIFCPlans_0003.jpg

http://i51.photobucket.com/albums/f395/mahaguru58/MCCBCHSIFCPlans_0004.jpg

http://i51.photobucket.com/albums/f395/mahaguru58/MCCBCHSIFCPlans_0005.jpg

http://i51.photobucket.com/albums/f395/mahaguru58/MCCBCHSIFCPlans_0006.jpg

http://i51.photobucket.com/albums/f395/mahaguru58/MCCBCHSIFCPlans_0007.jpg

http://i51.photobucket.com/albums/f395/mahaguru58/MCCBCHSIFCPlans_0008.jpg

I received a hard copy of the IFC Draft.

This isn't something that any of us conjured up or a figment of our imagination.

The truth of the matter shows forth!

MAHAGURU58 said...

Dear Vish,

As per your request, I have updated the article here and furnished irrefutable evidence and solid proof of the original unaltered or tampered with IFC Draft document sent to Mr.Cecil Rajendra on behalf of the Bar Council Human Rights Sub Committee on the 22nd of August 2001 from K.Shanmuga on behalf of the MCCBCHS and now with an added T ~!

Proof enough for you sir?

MAHAGURU58 said...

And before I forget, what do you think these original documents come to do for Mr.Malik Imtiaz Sarwar's refutation of our objections to his IFC plans?

http://www.aliran.com/oldsite/monthly/2005a/6g.html

Sorts of demolishes his refutations to smithereens, right?

Anonymous said...

Salam Tuan,

Ada baca news semalam, HMetro...sebuah keluarga muallaf-keturunan india..hidup berumahkan lori, supaya mudah dapat melarikan diri demi akidah dan iman mereka sekeluaga?
Saya rasa terpukul dengan berita2 yang begini, jika sahih benar sebagaimana diberitakan.
Apakah dalam sebuah negara yang umat majoritinya bertunjangkan Islam dan dipayungi Raja yang berdaulat...tidak mampu langsung memberi rasa aman dan selamat pada saudara2 baru kita?
"Saya bukan minta belas kasihan dan simpati...tetapi sekadar utk memberitahu bahawa ramai yang senasib spt saya..(hidup dlm ketakutan dan ancaman bunuh selepas memeluk islam...lebih kurang apa yg diberitakan semalam)
Ini bukan kes baru..kalau tak silap saya hujung 80'an ke atau awal 90'an..satu keluarga (india) termasuk bayi perempuan dibunuh dengan kejam, kerana memluk islam...Soalnya, mana sensitiviti kita sebagai saudara seagama?? DImana dia para ulamak2 champion dan pemimpin2 yang melaung2kan kedaulatan ISLAM?? ISYU2 begini kenapa mereka semua diam membisu?? Nyawa para muallaf ni murah sangat kah...atau tiada nilai utk polical milage, not a popular material??
Bukan salah siapa yang saya nak tonjolkan..tetapi dimana silapnya yang perlu dicari dan wajib diperbaiki.
Setiap sisi dan penjuru Agama yg dijunjungi dan bangsa yg dicintai diserang bertubi-tubi samada dengan terang atau samar..apakah ini semua hanya satu kebetulan!?

musuh sudah menyeberangi perbatasan

Vish said...

Dear Mahaguru,

Thanks for the reply - the included documents were rather comprehensive.

One question though - how does this tie into the Inter Faith Council?

Although I have admittedly not seen these documents before, what it appears to be is a communique between the Buddhist, Christian, Hindu and Sikh Council, and the Bar Council.

Furthermore the letter itself states that it is in response to a request regarding the issues and concerns of Non-Muslim communities.

While I'm not disagreeing that some of the issues appear absurd - it is not a list of demands, is it?

Instead it seems to be, very specifically, a list of concerns (rightly or wrongly attributed).

I can see where you're coming from now, but personally I feel that using this document to state that the IFC is demanding the 14 points stated is a bit of a stretch.

-Vish.

MAHAGURU58 said...

Wa'alaikumsalam Seruling Senja,

Sebenarnya suasana sekarang teramat merbahaya bagi keluarga keluarga mualaf seperti yang tersiar baru baru ini dan sudah ada laporan akan pembunuhan keatas keluarga mualaf di dalam kontena.

Terusterang saya katakan bahawa belum lagi saya ketahui akan adanya mana mana pertubuhan Muslim yang sanggup membela nasib mereka ini.

Mereka diancam maut tetapi tidak ada sesiapapun yang tampil kemuka menghulur bantuan atau perlindungan kepada mereka.

Saya cuma boleh berharap bahawa akan ada langkah dari pihak PDRM, KDN dan JAKIM untuk berbuat sesuatu untuk menangani masaalah ini.

MAHAGURU58 said...

Dear Vish,

I am sure that you might have heard of the adage 'Prevention is better than cure!'

That's what folks like myself are doing?

Trying our best to safeguard our interests and the principles of our faith from being encroached upon by those who mean us harm.

Vish said...

I could not agree more Mahaguru, and it is your prerogative to defend your faith as you see fit.

But in the interest of prevention is it really worthwhile to misrepresent a list of concerns as a list of demands?

I'm not sure what your opinion is on the matter, but to me putting it as a 'tuntutan' as opposed to 'rungutan' does create the wrong impression.

-Vish.

Pemuda Melayu Islam said...

Slm,no matter wether it is list of demand or list of concern both reflecting unease among non muslim, none of islamic country in the world facing this kind of overdemand xcept M,sia,why? Is it the Govt.,the moslem or the malays is too tolerance towards non muslim and malays which may enabled them becoming big headed,all moslems to unite,calling for jihad.

MAHAGURU58 said...

Dear Vish,

What you deem to be a misrepresentation of 'concerns' is in fact just the very tip of the grand designs of the IFC 'iceberg' so to speak?

I have with me more explosive evidence but I prefer not to disclose too much of it as I need to strategize my defense plans as well here.

but just to humor you, I will share a bit of what the IFC Master Plan really is?

Will be posting a portion of what powers they intend to acquire by worming their way into the halls of political power whilst wearing the mask of religious concerns as you word it?

Check my blog after this.

MAHAGURU58 said...

Wa'alaikumsalam Pemuda Melayu Islam,

Malaysia is being pressured into a corner by these religious extremists because of the Malay tendency to give too much face and to be asked to remain patient!

People blaspheme against our Supreme Lord Almighty, we are ordered to remain patient!

People make fun of our beloved Prophet Sallalahu Alaihi Wassallam, we are again ordered to keep calm!

People insult our Sultans, again the Malays are asked to be patient and one of our Minister's has 'forgiven' the culprit even when the said minister has no grounds to forgive the seditious blogger for it is the prerogative of the current Sultan of Johor to judge and decide?

The Malays are stuck in deep shit now because of the tendency to forgive so very easily!

No wonder their future is now bordering on the political abyss as far as this nation is concerned unless of course the Malays wake up and fight to retain their position as the rightful Sultans and overlords of this Malay Peninsular?

Pemuda Melayu Islam said...

Thanx Mahaguru,i'm prepared mentally and physically to uphold Islam in 'our' land.Non-muslims don't push us hard,muslim n malays will unite,together for unity bro.slm.

musafir kehidupan said...

Salam,
Ana bukan seoarng yang tahu pasal IFC..tapi dua hari yang lepas ada terbaca kat sebuah buku yang ditulis oleh Ahmadi Haji Baharudin yang bertajuk menjadi survivor dalam dunia penuh cabaran..memang terkejut apabila membaca tuntutan mereka.. Dah makin naik kepala..mengapa pertubuhan ni tak dihalang?

syahir said...

Aku tunggu ulama bagi lampu hijau jerrr...senang cerita.

maaf ler tuk mahaguru, hati tengah panas, sebab tu anakanda guna ayat 'aku'.

Zakir said...

Assalamu'alaikum Mamu,

Moga berada di dalam kemanisan beriman dan kekhusyukan bersolat.

Berhubung threat yang dibuka ini, saya ingin memetik berita yang dibuka dalam blog YB Zulkifli Nordin berkenaan Inter religion issues yang dikhabarkan berjaya diluluskan (rujuk http://zul4kulim.blogspot.com/ di bawah tajuk threat "SATU LAGI USUL LULUS! 06 April 2010 Oleh Zulkifli Noordin pada 12:40 PM 28 komentar
Label: Islam, Parlimen)

Ekoran dari situ,timbul difikiran saya, bahawa apabila inter religion committee (atau apa sahaja nama yang bakal diberikan)berjaya ditubuhkan, bukankah ia secara tidak langsung membenarkan penubuhan IFC?

Saya tertarik berkenaan kebimbangan yang ditimbulkan oleh Perkasa dan Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak sebagaimana disiar dalam Utusan Malaysia 13 April 2010 / 28 Rabiul Akhir 1431 yang antara lain ragu2 keberkesanan pelaksanaan jawatankuasa ini dalam menangani isu2 berkaitan agama terutama agama Islam dan natijah jangka masa panjang ke atas keagungan agama Islam di negara ini. Saya khuatir mala petaka bakal berlaku andai isu2 sebegini tidak ditangani dengan sempurna dan tegas. wallahu a'lam.

Moga Mamu dianugerahkan kekuatan dalam berdakwah dan melaksana amal makruf nahi mungkar. Assalamu'alaikum!