Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Friday, February 26, 2010

Malangnya 1Malaysia bila Kerajaannya 1Penakut!

Saya merasa sungguh terkilan berada dibawah pemerintah Kerajaan 2 Sepupu yang mencanangkan '1Malaysia' itu dan ini tetapi pada hakikatnya kedua pemimpin yang saya maksudkan @ Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri terbukti tidak mempunyai sedikit pun 'Semangat Jebat' didalam diri dan hati mereka!

Dahulunya sahabat blogger saya Zaharin Mohd Yassin @ Sang Kelembai rajin membelasah Tun Abdullah Badawi dengan 'mencamdet' mantan Perdana Menteri tersebut dengan gelaran 'Kerajaan 3 Beranak' @ Pak Lah, KJ dan anaknya Kamarudin Scomi! Lani dia dah menjadi Tuan Penasihat @ Pegawai Khas PM 1Malaysia. Sonyap je syeikh? Dah puas hati??? :P

Sekarang kita ada Kerajaan 2 Sepupu. Seorang terkenal dengan kelemah lembutannya dengan bibir merah mengalahkan anak dara dan seorang pula kini dikenali dengan 'Menteri Amaran'!

Saudara saudari sudah tentu tahu bahawasanya PM Kerajaan 1Malaysia kita terkenal kini dengan sikap memberi mukanya pada semua anasir anasir anti Islam dan sepupunya Hishamudin Tun Hussein Onn yang dahulunya riuh dengan aksi mencium keris kononnya 'Ketua Pemuda UMNO' tetapi terbukti gagal sebagai Menteri Dalam Negeri bila hanya berani memberi amaran demi amaran, amaran demi amaran, amaran demi amaran, amaran demi amaran, amaran demi amaran, amaran demi amaran, amaran demi amaran.....

'Hei! Berapa punya banyak amaran da??????'

Hello brader! Kami dah jelak lah dengan amaran demi amaran saudara!

Minta maaf! Tak boleh dah nak berbahasa molek, sopan santun, berbudi bahasa dengan Kerajaan 2 Sepupu 1 Malaysia ini yang ternyata GAGAL menjaga kepentingan Agama Islam, Umat Islam, Kesultanan Melayu dan warganegara Malaysia tanpa membezakan warna kulit dan kefahaman spiritual mereka!

Bilamana seseorang Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri mempunyai tanda tanda kebaculan tahap terlampau untuk bertindak tegas terhadap pencaci maki Allah Rabbul Alamin, menghina Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam dan umat Islam, maka hilang rasa hormat saya kepada petualang petualang ini!

Begitu juga saya terkilan dengan kegagalan pihak Polis Di Raja Malaysia untuk mencari , menangkap dan bertindak tegas terhadap penghina penghina Islam di portal portal media alternatif seperti Malaysiakini,Malaysian Insider dan sealiran dengan mereka dan melaksanakan perintah undang undang yang termaktub didalam Perlembagaan Malaysia! Kuatkuasakan undang undang! Bukan memberi seribu satu alasan brader!

Setakat tangkap kemudian lepas sama sahaja macam orang gi 'Sport Fishing'!

Apa gunanya kalian semua berkuasa tetapi DAYUS untuk bertindak mengajar kaffir kaffir dan mereka yang bersekongkol dengan musuh musuh Allah ini bilamana mereka sering menghina dan mencaci agama kita?

Jenuh orang awam dan NGO NGO Islam serta Majlis Agama Islam itu sendiri membuat repot polis demi repot polis, repot polis demi repot polis, repot polis demi repot polis, repot polis demi repot polis, repot polis demi repot polis................

'Hei! Berapa punya banyak repot polis da??????'

Tuan tuan dah tak mampu memerintah ke?

Nampak gaya akan terpahat lah didalam sejarah negara ini akan Kerajaan 2 Sepupu yang menghabihkan boraih je duduk berkuasa, kesana kemari dengan retorika kosong 1 Malaysia bla bla bla....

Tak leh pakai!!!!

Apa tuan tuan berdua nak rakyat lantik Wardina Saffiya jadi Menteri Dalam Negeri yang baru?

Wardina tak takut!!! :D











Dia ternyata LEBIH BERANI dari Kerajaan 2 Sepupu 1Malaysia!!!

Tak malu ke brader berdua???

Ish! Ish! Ish! Ish!

15 comments:

zulkifli said...

sabar lah Mahaguru, jangan ikutkan perasaan itu.
Tak pernah berlaku dalam politik temapatan, bilanya 2 saudara sepupu menjadi pemimpin penting. saya khuatir selepas ini sepupu PM dilantik olehnya menjadi TPM pula...hancus...ini satu kemungkinan besar...

Ariji said...

Salam Ustaz,

Saya ingin meminta ulasan Ustaz mengenai amalan berkhatan.

sila rujuk http://ariji86.blogspot.com/2010/02/amalan-berkhatan.html

Dimana amalan berkhatan ini datangnya daripada Kitab Taurat yang tidak original, bukannya daripada Al-Quran.

Saya percaya amalan berkhatan dikalangan umat Islam datangnya pengaruh daripada bekas penganut Yahudi yang memeluk Islam.

Wallahualam.

mulutmelayu said...

Mereka berdua ini kena belajar cara keadilan yang ditunjukkan oleh Taliban di Afghanistan tu baru mereka faham agama Islam yang dibawa oleh Taliban itu

hehe!

SangGuna said...

sapa kata dua org sepupu ni penakut, diorang berani malahan amat berani tapi cuma pada melayu aje, klu kafir yg ditindas, 2 org sepupu ni dgn beraninye mengambil tindakan terhadap mana2 melayu yg disyaki,malah siap bg derma kilat 500k tanpa menunggu siasatan pun.
tapi klu melayu yg terkena, amaran, amaran, amaran, amaran, kepala bapak dia amaran tanpa ada tindakan, bela la kafir2 tu semua, sebab undi, 2 sepupu ni pun dah tak ada beza dgn PAS, PKR malah dap.

MAHAGURU58 said...

Bukan apa Zul,

Hati ini dah tak boleh tahan melihat mereka yang di amanahkan menjaga hal ehwal kerukunan masyarakat kita gagal mengawal dan menghentikan serangan demi serangan oleh pihak kaffir kurang ajar seperti P Gunasegaram dan Laknatullah lain dari terus bebas mencaci menghina agama kita dan umat Islam amnya!

Kesabaran itu ada hadnya.

Kaffir kaffir harbi ni dah semakin melampau!!!

2 Sepupu ni pulak tak de taring untuk bertindak!

Apa guna jadi Umara jika takut hendak menguatkuasakan undang undang?

MAHAGURU58 said...

Wa'alaikumsalam Ariji,

Dipersilakan saudara menghantar emel pada saya di mahaguru58@gmail.com.

Insya Allah, akan saya jawab nanti.

MAHAGURU58 said...

Entahlah mulutmelayu,

Saya sudah putus harap pada mereka berdua ini untuk menjaga kepentingan umat Islam kita.

Mereka tidak berdarah perwira. Entah siapa lagi nak kita letak kepercayaan?

Kebanyakan pemimpin yang dok ada macam lembu kena kasi!

Hampaih!

MAHAGURU58 said...

Sang Guna, tepat sekali pandangan tuan!

Dua dua mereka ini sudah tidak boleh kita percaya atau harap.

Harapkan pagar menjaga padi, pagar reput jatuh terlungkup tergantung sepanduk '1Malaysia 1Auww!'

syahir said...

xper, sistem nak menuju kehancuran, sabar ajer....pembersihan etnik akan berlaku kepada orang melayu sama spt umat Islam yg lain. Masa tu menangis pun xberguna, tunggu kena tolak ajer ngan bulldozer.

melayu yang ada sekarang semua tong kosong, bunyi ajer kuat, semangat dan keyakinan tiada. Ilmu lagilah jauh tertinggal kat belakang, ponteng sekolah kita juara. Buang budaya maka hilanglah bangsa, maka benarlah kata2 tersebut. semakin hari semakin hilang 'melayu'nya kita.

sistem pembelajaran yang ada tidak menitikberatkan soat 'akar'/iman. sistem pembelajaran yg ada mengasingkan kita kepada ugama dan bangsa kita sendiri. ulamak palsu dah makin banyak, kekadang cakap mereka kita sendiri xfaham sbb apa yg dicakapkan tidak spt yg dilihat.

penjajah meninggalkan tanah melayu dengan misi yg belum selesai, raja2 melayu hendaklah dilucutkan daripada kuasanya. Kita dengan kerajaan Islam Uthmaniah xder beza, jalan cerita hampir sama. Siapalah Kamal Attartuk Malaysia?

mrf said...

aku bukannya penyokong umno, pas atau pkr..aku cuma rakyat biasa yang memerhati..

yang aku tgk, kerajaan ni dalam dilema, tersepit..kalau cuba menegakkan kepentingan melayu islam, ada pulak nanti puak melayu islam yang kata kerajaan zalim terhadap bukan islam..contoh pasal isu kalimah allah..kerajaan tentang pasal penggunaan kalimah allah dikalangan kristian, tapi ada pulak org pas kata org kristian berhak..bila kerajaan mengISAkan pelampau hindraf...pas kata kerajaan zalim dan diskriminasi terhadap kaum dan agama lain..dan bermacam2 hal lagi lah..sebab tu la..pembangkang melayu ni kene sepakat..jgn dok nak membangkang pastu menangguk di air yang keruh last2 kepentingan melayu dan islam terabai..

adehhh pening la aku..

alunbm said...

Kebanyakkan ahli politik melayu kebelakangan ini dah kecut teloq masing2cuba menjaga hati orang bukan melayu demi kepentingan jawatan sehingga sanggup melukakan hati bangsa sendiri.Malang sungguh punya pemimpin seperti ini!!!!.

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum Syahir,

Melayu masih tidak sedar dari lamunan bahawa mereka akan terus berkuasa dan memiliki tanahair ini.

Kenapakah masih ramai Melayu yang tidak mengambil kira sejarah kepupusan tamadun dan ketuanan bangsa bangsa lain didalam dunia angkara leka dengan retorika kosong dan alpa terhadap pertahanan dan pemeliharaan kuasa yang ada sebelum dirampas musuh?

Kenapakah kebanyakan orang orang Melayu seolah olah buta terhadap apa yang telah berlaku pada orang orang Palestin?

Sultan Sultan Melayu hari ini umpama harimau yang telah ditumpulkan taring.

Hanya dijadikan sebagai perhiasan negara tetapi ditiadakan kuasa mutlak selaku pemerintah kerajaan.

Rakyat biasa pula ditabalkan sebagai Ketua Kerajaan. Hasilnya bagaikan menang sorak ; kampong tergadai!

Sebab itu saya bengang dengan kelemahan dan petualangan 2 sepupu ini!

Kaffir kaffir harbi dan pencacai pencacai mereka dari kalangan Melayu yang tak sedar diri diperkudakan semakin naik tocang tetapi 2 sepupu ini sedang beretorik kosong membuaikan sesama bangsa leka terhadap bahaya yang sedang melanda mereka!

Apakah sebagai blogger Muslim, kita tidak boleh bersuara menyedarkan ummah akan kegentingan suasana politik dan siyasah beragenda kepentingan peribadi politikus durjana?

MAHAGURU58 said...

mrf,

Masih adakah umat Islam Melayu yang mahu sedar akan bahaya kehilangan kedudukan mereka ditanahair ini?

Kita tidak boleh mengeluh sahaja.

Ada yang perlu dilaksanakan.

Soalnya masih adakah pendekar bersemangat Jebat dikalangan Melayu?

Keluhan dan sesalan sahaja tidak akan menyelesaikan mara bahaya ini.

Duli Duli Tuanku harus bangkit bertitah!

Seandainya Tuanku diam, bersedialah melihat kemungkinan Melayu tinggal sebagai mereka yang pernah bertanahair.

Ini hakikat!

Beringat sebelum kena; berjimat sebelum habis.

Sesal dahulu pendapatan ; sesal kemudian tidak berguna!

MAHAGURU58 said...

alunbm,

Kata kata tuan patut menjadi tamparan dahi pada Melayu yang masih leka!

AntiHipokrit said...

Salam Tuan,

Jom kita berganding bahu menentang PEMIMPIN UMNO yang sudah tidak ada kemahuan membela Bangsa Agama dan Negara. Aku gelarkan kerajaan BN yang ada ini KERAJAAN 2 SEPUPU. Very weak, apologetic dan bodoh. Islam dihina, Melayu dipijak, Raja2 disula oleh DAP, PKR, PAS, Malaysiakini, Malaysia Insider, STAR, SUN, Akhbar Cina lagi mau bagi muka.

Kita diserang dari segenap penjuru. Sudah ada blog Pro BN yang letakkan logo UMNO terbalik. Mereka juga sudah tidak puashati dengan Najib dan Hisham Bacul.

Yang terkini Najib dan Hisham sebagai Menteri KDN yang paling sengal melanggar undang2 negara dengan tunduk kepada desakan keluarga TEOH yang inginkan anak luar nikahnya menjadi HALAL. Dan jangan lupa kepada P Gunasegaran dan lain2 lagi yang sengaja buat artikel memburukkan Islam dan akhirnya lepas dengan hanya tulis SAYA MINTA MAAF!!!.