Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Monday, December 20, 2010

Azwan Ismail, Budaya 'Gay' dan Seksualiti Merdeka. JAKIM dan Kerajaan BN buta ke?


Nampak nya negara kita Malaysia yang Kerajaan Persekutuan nya dibawah pemerintahan Barisan Nasional terbukti semakin hari semakin tidak berani menegakkan hukum hakam Agama Islam didalam negara ini.


Perdana Menteri Dato Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak dan sepupu beliau Dato Seri Hishamuddin Tun Hussein Onn yang memegang jawatan Menteri Dalam Negeri seolah olah buta dan lemah terhadap keperluan memantau penularan budaya kemaksiatan yang semakin menjadi jadi didalam negara Malaysia ini.


Perbuatan anasir anasir pembawa budaya maksiat zina dan liwat semakin hari semakin tersebar dikalangan masyarakat Melayu terutamanya dikalangan mereka yang menggelarkan diri sebagai 'Melayu Urban'.


Budaya homoseksual dan lesbianisma sedang berkembang dikalangan mereka yang tidak lagi segan dengan masyarakat kita dan gejala maksiat golongan yang dilaknat Allah ini sudah sampai ketahap dimana mereka kini sudah berani mengisytiharkan kecenderungan mereka untuk mengamalkan budaya kaum Nabi Lut Alaihis Salam secara terbuka seperti dipaparkan didalam video keluaran http://www.youtube.com/user/seksualitimerdeka

Ruangan akaun You Tube ini telah dimulakan oleh seorang bernama Gabrielle Yong dan ia sudah mendapat sokongan golongan aktivis homoseksual dan lesbian seperti Alvin Ng, Azwan Ismail (gambar dikiri), Gary Ooi, Jerome Kugan, Joe Pang, Kavidha Natarajan, Michelle Nor Ismat, Nabila Nasir, Nisha, Pang Khee Teik, Peter Ong, Seetha, Sharaad Kuttan, Sulastri & Tina Fazlita Fadzil untuk tampil mengisytiharkan pilihan seksual diri mereka seperti itu secara terbuka!


Mereka ini semua adalah sebahagian daripada pelopor projek Homoseksual dan Lesbianisma sedunia disini.


Islam mengharamkan budaya homoseksual dan lesbianisma ini dengan sebab yang paling jelas.


Seandainya si Azwan Ismail ini dan mereka yang sama sehomoseksual dengan nya mahu berfikir sejenak?


Andainya ayah si Azwan ini seorang pengamal budaya liwat seperti nya, maka tidak mungkin si Azwan ini akan ujud didalam dunia sekarang ini.


Ayahnya akan membuang bakanya didalam lubang dubur pasangan liwatnya dan tak mungkin ibu si Azwan ini akan mengandungkannya! Atau ayahnya akan menungging menadah dubur untuk diliwat pasangan haramjadahnya?


Jadi tak akan ada kemungkinan untuk si homoseksual seperti Azwan Ismail ini untuk dikandungkan ibunya kerana ayahnya seorang peliwat atau di liwat?


Ianya tak akan dilahirkan kedunia ini dan tak akan ada hari ini mengisytiharkan dirinya sebagai seorang 'gay'!


Begitu juga sekiranya ibu si Azwan ini dahulunya seorang pengamal budaya karut 'lesbianisma'. 


Ibunya tak mungkin berkahwin dan berjimak dengan ayahnya dan tak mungkin mengandungkan dirinya dengan baka si peliwat terbuka @ Azwan Ismail ini!


Tak akan si Azwan ini dan mereka yang sama se peliwat sepertinya akan dikandung dan dilahirkan ujud menimbulkan masaalah dimuka bumi sekarang ini!


Salasilah zuriat dan keturunan keluarga si peliwat dan lesbian ini akan terhenti dengan mereka. Tamat titik keturunan mereka dek kerna mereka melawan hukum alami.


Didalam Surah Al A'raf Ayat ke 81, Allah Subhanahu Wa Ta'ala berfirman :



7:81
Transliteration
Innakum lata/toona arrijalashahwatan min dooni annisa-i bal antum qawmunmusrifoon
Sahih International
Indeed, you approach men with desire, instead of women. Rather, you are a transgressing people."
Malay
"Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum yang melampaui batas".
Islam telah menetapkan bahawa hukuman liwat adalah bunuh, sama ada pelakunya belum berkahwin (ghair muhshan) ataupun yang telah berkahwin (muhshan). 


Sesiapa saja yang telah terbukti melakukan liwat, maka ianya dihukum bunuh. Dalilnya berdasarkan sunnah dan ijma' ash-sahabah. 


Dari Ibnu `Abbas r.a berkata; Rasulullah Sallallahu `Alaihi Wa Sallam telah bersabda;

"Barang siapa yang kamu jumpa, yang mana ia melakukan perbuatan kaum Nabi Lut, maka bunuhlah keduanya." [ HR Ahmad, Abu Daud, Ibn Majah dan Tarmizi]

Inilah dalil yang disebutkan oleh Rasulullah Shallallahu `Alaihi Wa Sallam di dalam hadisnya bahawa hukuman liwat adalah bunuh kedua-duanya


Manakala dalil yang ditunjukkan oleh ijma' ash-sahabah adalah kesepakatan para sahabat untuk membunuh pelaku liwat, sama ada yang belum berkahwin mahupun yang telah berkahwin. Hukumnya tetap sama iaitu bunuh


Ijma' Ash-Sahabah juga merupakan dalil syarak sebagaimana Sunnah. Dalil syarak yang disepakati oleh ulama ushul fiqh (ushuliyyun) hanya 4 sahaja iaitu;

1. Al-Quran Al-Karim
2. As-Sunnah An-Nabawiyyah Al-Muthahharah
3. Ijma' Ash-Sahabah
4. Qiyas Asy-Syar'iyyah

Imam Baihaqi telah mengeluarkan hadis, dari `Ali Bin Abi Thalib r.a bahawa beliau merejam pelaku liwat. Hadis lain yang dikeluarkan oleh Baihaqi, dari Abu Bakar r.a bahawa beliau mengumpulkan para sahabat untuk membincangkan kes liwat. 


Di antara para sahabat Rasulullah itu, yang paling tegas pendapatnya adalah `Ali Bin Abi Thalib r.a. Beliau mengatakan; 


"Liwat adalah perbuatan dosa yang belum pernah dilakukan oleh umat manusia, kecuali satu umat yakni kaum lut sebagaimana yang telah kamu ketahui. Dengan demikian, pelaku liwat mesti dibakar dengan api." 


Diriwayatkan dari Ja'far bin Muhammad, dari bapanya, dari `Ali Bin Abi Thalib r.a selain dari kisah ini berkata; 


"Rejam dan bakarlah dengan api." 


Imam Baihaqi juga mengeluarkan hadis, dari Ibnu `Abbas bahawa beliau ditanya tentang hukum hudud bagi pelaku liwat, maka beliau r.a berkata; 


"Jatuhkanlah dari atas bangunan yang paling tinggi di suatu tempat, kemudian hujanilah dengan lemparan batu." 


Diriwayatkan dari `Ali Bin Abi Thalib r.a bahawa beliau membunuh pelaku liwat dengan pedang, kemudian membakarnya, disebabkan besarnya dosa liwat ini. `Umar r.a. dan Othman r.a. berpendapat; 


"Pelaku liwat dilempari dengan benda-benda keras sehingga mati." 


Semua ini adalah pendapat dan tindakan para sahabat dalam melaksanakan hukuman bagi pelaku-pelaku liwat iaitu dibunuh, walaupun uslub pembunuhannya berbeza-beza. 


Namun demikian, hukumannya tetap dibunuh, sama ada direjam, dipancung, dilempar dari bangunan yang tinggi dan berbagai lagi uslub yang boleh digunakan untuk melaksanakan hukum bunuh ke atas pelaku-pelaku liwat.

Pembuktian dalam kes liwat berbeza dengan pembuktian zina. Namun demikian, ia sama seperti halnya pembuktian lain yang terdapat dalam salah satu had dari hukum hudud, kecuali zina. 


Hakikatnya, liwat tidak boleh disamakan dengan zina. Oleh kerana itu liwat tidak boleh ditetapkan berdasarkan bayyinah (pembuktian) zina. Pembuktian liwat dikategorikan ke dalam dalil hudud yang lain (selain zina).

Liwat terbukti dengan adanya;
1.Pengakuan
2.Kesaksian 2 orang saksi atau seorang lelaki dan dua orang perempuan sebagaimana pembuktian (bayyinah) dalam kes pencurian serta kes hudud yang lain


Sekilas mengenai hukum-hukum pembuktian (ahkam al-bayyinat) dalam Islam, di mana hukum-hukum pembuktian tersebut sama seperti halnya hukum-hukum Islam yang lain, yang merupakan hukum-hukum syarak yang digali dari dalil-dalil yang bersifat tafshiliyyah (terperinci). 


Syeikh Ahmad ad-Da'ur dalam Kitab Ahkaam al-Bayyinat mendefinisikan bukti (al-bayyinat) sebagai semua hal atau perkara yang dapat membuktikan sesuatu dakwaan. Bukti juga merupakan hujah bagi orang yang mendakwa atas dakwaannya. 


Islam menjelaskan bahawa bukti itu ada 4 jenis;
1. Pengakuan
2. Sumpah
3. Kesaksian
4. Dokumen-dokumen bertulis yang meyakinkan

Keempat-empat bukti di atas adalah bukti-bukti yang telah ditetapkan oleh syarak. Tidak ada bukti-bukti yang lain yang diiktiraf oleh syarak', melainkan 4 bukti di atas sahaja. Mengenai indikasi (qarinah) pula, ia tidak termasuk sebagai bukti menurut syarak.

Hukuman hudud liwat dapat dijatuhkan dengan syarat kedua-dua pelakunya itu baligh, berakal, rela dengan sendirinya (bukan dipaksa) dan terbukti telah melakukan liwat dengan bukti syar'ie iaitu pengakuan dan dengan kesaksian 2 orang lelaki atau seorang lelaki dan dua orang perempuan. 


Sekiranya, pelaku liwat adalah kanak-kanak, orang gila atau dipaksa dengan pemaksaan yang sangat, maka ia tidak dijatuhi had liwat. 


Persoalannya jika seorang itu mendakwa diliwat dengan cara paksa, maka kita perlu mengkaji pengakuannya, adakah pemaksaan yang bersifat mengancam keselamatan anggota atau nyawa (ikrahul mulji')? 


Kalau tidak ini bermakna bahawa dia sebenarnya merelakan dirinya diliwat. 


Hukum orang yang mengaku liwat ini adalah dibunuh, dan kepada peliwat yang dituduhnya jika dia mengaku maka dia dihukum bunuh juga atau yang diliwat tadi berjaya membuktikan dengan 2 orang saksi  mata, sekiranya gagal berbuat demikian, maka tambahan hukuman takzir kepada orang yang mengaku diliwat kerana mencemarkan nama orang lain.  


Hanya dalam sistem kapitalis sahaja pengakuan seks boleh dijadikan skandal untuk membunuh karier orang lain. 


Sumber.


Saya nak tanya Dato Seri Najib, Dato Seri Hishamudin, Dato Seri Jamil Khir Baharom, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail dan segala pihak berkuasa yang lain 'Tuan tuan buta ke terhadap gejala ini?'


Ada bekas pegawai polis mengirim emel kepada saya bertanyakan tentang kedudukan laporan polis yang saya buat terhadap si murtad Badrul Hisham @ Paderi Benjamin Stephen yang terbukti jelas menghina Nabi Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam?


Dah tutup fail ke? No further action?


Malaysia Negara Islam?


Nampak gaya cuma ' Indah khabar dari rupa!'


Ada faedah ke untuk saya buat laporan polis terhadap kes homoseksual dan lesbianisma ini pula atau adakah saya akan cuma membuang masa saya yang berharga?


Andai kata tuan tuan semua tak mampu untuk menjaga kedaulatan undang undang Malaysia ini , elok le isytiharkan awal awal supaya tak ada lah nanti kami membuang masa mengharap harapkan tuan tuan yang memang tak proaktif didalam bertugas.


Bukan apa. Takut nanti ada dikalangan umat Islam dan warganegara ini yang akan terpaksa mengambil tindakan sendiri terhadap pelaku homoseksual dan maksiat ini?


Ketika itu, janganlah pula pihak tuan tuan kelam kabut baru nak 'eksyen' bertindak!


Takut sudah terlewat dan ada yang kembali ke Rahmatullah terlebih awal.


Almaklum sajalah, nafsu amarah manusia ini kadang kadang tak akan dapat dikawal.


Jadi saya dan rakan rakan sesama ummah hendak tahu samada Kerajaan BN dan JAKIM dah tahu ke tidak akan perkara ini dan samada tuan tuan semua akan mengambil tindakan mencantas gejala haram ini sebelum keadaan menjadi lebih parah dan ada yang akan 'Qala Inna Lillah' nanti?


Setakat nak keluar kenyataan, berkokok begitu begini dan kemudiannya buat 'derk' je seperti kebiasaan Kerajaan BN dengan kes kes sebelum ini, tak payah lah!


Buat perhabis masa dan menyakitkan hati warganegara Malaysia sahaja!


Bertindaklah keatas golongan laknatullah ini sekiranya tuan tuan benar benar takut kepada Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan tidak gentar terhadap manusia keparat golongan peliwat dan lesbian tegar ini!


Akhbar Berita Harian ada melaporkan tentang pengakuan si pengamal gejala songsang seks sejenis amalan para peliwat tegar ini disini. Saya boleh agak bahawa berita ini akan meletup selepas ini dan dilaporkan oleh lain lain media perdana.


Menteri akan berkokok sekejap, PDRM akan keluar kenyataan rasmi bahawa tindakan susulan akan di ambil, para pelapor akan diminta beri keterangan, fail fail siasatan akan dibuka, para petugas akan kelihatan seperti memang serius nak ambil tindakan!......kemudiannya selepas tidak berapa lama, fail fail tersebut akan ditutup, kes kes lain akan dilapor dan para 'gays dan lesbian' akan bergumbira seadanya!


Malaysia Boleh! Boleh Lingkop!!!


Ini realiti semasa. Saya cabar pihak berkuasa untuk benar benar bertindak ke atas para pengaku mengamalkan budaya songsang 'gay' dan 'lesbian' seMalaysia! Jangan hanya lakukan segala yang saya dah sebut di atas!!!


Bak kata pepatah Inggeris 'Action speaks louder than words!' Berani ke???


Kami menanti respons dan reaksi Dato Dato Seri dan Tan Seri sekelian.

27 comments:

malim said...

sebenarnya bukan budaya gay sahaja yg berbahaya, tetapi lelaki yg sudah berpuluh tahun berkahwin tetapi masih ramai yg cari jantan atau golongan bisexual.

tuan,
golongan ini mmg ramai sekarang, saya juga amat terkejut bila mengetahui perkara ini.sy juga ada kenalan sebegini. luar nampak alim, tp.. ntahla.

undang2 kita mmerlukan report dibuat oleh "mangsa" jika ada la. kalau tak mmg x boleh ambil tindakan. mungkin badan2 seperti JakIM dan sbgnya boleh mmulakan saman.wallahualam

MymassaVoice said...

Salam Mahaguru,

Mungkin tuan terlepas pandang, JPM sudah pun mengarahkan JAKIM agar memantau perkara ini. http://www.bharian.com.my/bharian/articles/JAKIMpantausekssongsang/Article.

Mungkin tuan patut lihat dan siasat betul-betul mengenai siapa sebenarnya di belakang organisasi songsang ini. Mereka diketahui mempunyai dokongan yang amat rapat dengan BAR Council yang kita tahu dipenuhi oleh pendokong PKR dan DAP. Mungkin tuan belum baca artikel ini lagi http://www.dailyexpress.com.my/news.cfm?NewsID=30664. Wasalam.

MAHAGURU58 said...

Saudara malim,

Kerajaan setahu saya mempunyai kuasa untuk mengambil tindakan 'pre-emptive action'.

Tak perlu tunggu sehingga sesuatu kemungkaran itu berleluasa dan menular sampai dah menjadi teruk baru hendak bertindak?

Laporan polis sebenarnya tak menjadi apa apa sepertimana kes penghinaan ke atas Nabi Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam yang saya laporkan di IPD Dang Wangi dan kemudian nya disusuli dengan siasatan oleh Balai Polis Pudu.

Sampai hari ini tak ada sebarang kabar berita akan 'siasatan' tersebut.

Ada bekas ACP PDRM sahabat saya sentiasa mengirim emel bertanyakan status kes itu dan samada saya ada menerima apa apa laporan lanjut dari SB?

Sampai sekarang diam. Tak ada benda.

Makanya kes liwat dan lesbian ini pun serupa.

Pergilah lapor kepada PDRM atau pun JAKIM.

Saya tak yakin akan ada tindakan pembanterasan gejala songsang ini secara serius dan berterusan.

Harapkan kokok ayam saja tuan.

Takdenya Kerajaan BN sekarang berani ambil tindakan.

Teresa Kok dan rakan rakannya mesti ketawakan kita yang beriya nak membela Islam dengan membuat laporan polis itu dan ini tetapi aleh alehnya akan sejuk kembali seperti tak ada benda.

zanie said...

Menurut hukum hudud pengakuan si pelaku sudah cukup untuk disabitkan hukuman. Apahal dengan pengakuan si saiful tu ya..malah dia bersumpah di depan Quran dia diliwat! dalam laporannya ke balai polis dia melaporkan "consensual sodomy" iaitu liwat dengan rela!

Kalau dah rela dan mengaku pula, JAKIm tunggu apa lagi dakwalah Si saiful ni di mahkamah syariah!

Adapun Anwar ibrahim tidak mengaku meliwat dan diliwat, maka Saiful yang menuduh terikat kepada prosedur mencari 4 saksi seperti yang diperlukan syariah itu. kalau tidak Saiful kena diqazaf, iaitu dihukum 80 kali sebatan kerana menfitnah. malah kesaksiannya terbatal selama-lamanya. Dia dikira fasiq!

Nah..nampaknya,Saiful tak dapat lepas kot mana2pun kalau dihukum syariah!

Irwan said...

Tuan, budaya gay antara lelaki, memang teruk. Dulu mereka underground, sekarang dah mula ke above ground.

sama juga macam budaya pengkid dan tomboy. Dulu kita heran tengok diorang. Sekarang, kita boleh terima dah.

Inilah liberalisasi Islam

http://payabesarpedas.blogspot.com/2010/12/tabligh-leak-artiekl-yang-dicensoredkan.html

BAR council tu bukan saja penuh dengan gay dan orang pluralism, tapi penuh juga dengan mamat freemason....jangan tak tau...hatihati dengan mereka...

yat said...

bro zanie, katalah sedara perempuan awak dirogol, dia kena bwk 4 orng saksi ke? mana keadilan yg itu, sebab tu la dalam islam ada sumpah laknat (mubahalah x salah saya)....dah la dirogol report kena bwk 4 saksi, kalo x kena sebat 80x, syok la perogol2 tu...

ni ulasan dr asri:

http://www.youtube.com/watch?v=4MTjX4dNzyw

zanie said...

yat,
Dirogol dengan paksa dan meliwat dengan rela dua perkara berbeza!

Perlakuan rogol adalah satu jenayah dan dibicarakan di bawah prosedur lain pula! Pernah berlaku di zaman nabi seorang perempuan mengadu dirogol dan lelakinya ditangkap dan dihukum manakala perempuan itu dilepaskan sebab dia mangsa, dia tidak rela, dia dirogol!

Tetapi meliwat dengan rela serupalah dengan berzina. Ini dibicarakan di bawah hudud. Memang Saiful mengaku diliwat tetapi dia mengaku liwat dengan rela. Maknanya kalau dia rela, dia dah berzina. Pengakuan itu sudah memadai untuk dikenakan hudud tanpa perlukan saksi. Lainlah jikalau dia tak mengaku macam Anwar! kalau tak mengaku, yang menuduh itulah kena bawa saksi bukan si tertuduh. Inilah adilnya undang-undang Islam sebab Allah sangat menjaga maruah dan nama baik hambaNya. Tiada seorang muslim dibenarkan menjatuhkan maruah muslim lain melainkan melalui prosedur mencari 4 saksi beriman itu.

Walahualam.

SangGuna said...

Bro,
Kau rasa diorang yg ada kuasa ni semua dengau ke, takut diorang buat2 tak dengau aje.
kepada golongan gay ni, korang kena ingat binatang pun tau beza jantan betina, kau satu manusia blh jadi bebal nak mampus.
Kau semua adalah lebih rendah dari binatang.

Anonymous said...

salam tuan zanie,

Tuan dapat dari siapa yang saiful diliwat dengan rela tuan?

Sila periksa fakta.

Jejaka Desa said...

Bahaye mende2 ni

zanie said...

Apoapojelah,

Nampaknya kamu tidak mengikuti kes ini dari kamar mahkamah.

Saya dapat dari kenyataan mahkamah yang menuduh Anwar dibawah seksyen 377B iaitu consensual sodomy.Consensual bermakna "dengan rela" dalam Bahasa inggeris kalau kamu tidak faham. kalau menggunakan kekerasan sepatutnya 377C tetapi nampaknya pihak pendakwaraya tidak mahu melakukan pindaan terhadap seksyen tersebut kerana hakikatnya sodomi itu sendiri sudah merupakan satu kesalahan di Malaysia sama seksyen 377B atau 377C.

Berbalik kepada persoalan tuan mahaguru di atas, kalaulah kenyataan peguam2 tersebut benar, bahwasanya sodomi itu satu kesalahan di Malaysia, mengapa tidak mengambil tindakan terhadap budak2 yang terang-terangan mengaku seperti di atas? bukankah mereka mendedahkan identiti mereka, siap dengan nama dan umur?

Ataukah sodomi hanya direka untuk menjatuhkan lawan politik semata-mata! patutlah dalam sejarah malaysia hanya ada 2 kes sodomi dibicarakan di mahkamah Malaysia iaitu satu dalam tahun 1998 dan satu lagi tahun 2009. Yang peliknya kedua-duanya melibatkan DS Anwar Ibrahim! yang kat lorong haji taib tu dah puluhan tahun mengamalkan gay, apa citer? Takkan JAKIM tak tahu apa-apa? Helloooo...

srisentosa said...

memang patut kena rejam smp mati je. org2 macam ni xboleh bagi membiak kat malaysia.makin lama makin teruk. xcukup dgn skrg ni mcm2 menda gila yg jadi...marilah jatuhkan kerajaan zalim dan angkat islam agar bumi melayu ni jauh dari bala

manfrommachap said...

Dear Brother,

I read your article with much interest and can aptly onderstand your woes on such issues. Forgive me for I might have to disagree with you on some matter while at the same time agree with you on other matters. What I would have to agree with you most is the effort that we, if the government is not, should take a more proactive role in curbing this immoral and illicit carnage as this is something that our religion abhors with is no two ways to this. This is something that we can definitely do without.

However having said that, we must also not forget that even Allah acknowledged the existence of homosexual beings be that they are gays , as in men or lesbians , as in women.

In the holy book, the Quran never discriminate people. Islam is for all regardless of whether they are men, women, white ,blacks, arabs, non arabs, . In Allah's eye, humans are all equal whether they are born physically perfect, disabled, tall or short and yes whether you are straight or has homosexual tendencies.

Allah has decreed that that humans regardless, must be submissive to his commands and any mideeds will be meted out with equivalent punishments either during his/her tenure in this world or in the world hereafter.

Hence, I am of the opinion that it is well and dandy for one to be anything he is born with but never should one , in any circumstances overruled what has been decreed by Allah to its followers. By this, one can be born as a "straight" person but by that itself does not legitimise any sinful acts done by that "straight" person.

One can be born gay and regardless of whether he or she is a latent homosexual or openly declare his orientations, we can only charge him or her with misdemeanor only when he or she engage in in illicit sex.

We musy never put our mindset parallel to the kind of thinking that is adopted by the west when it comes to sexual orientations as the west have conveniently separates lifestyles with religion. Thus, they legitimise same sex engagements . Islam is a wholistic religion. It is one beautiful religion that accepts everyone and everybody in any circumstances and its acceptance is not through any complicated means but through a simple adherence to its commands. While Allad forbade pre marital sex, Allah does not abhor people with hetrosexual tendencies. Likewise, while Allah abhor same sex acts, Allah does not abhors homosexuals.

The only beings that abhors homosexuals , just because they are homosexuals are humans themselves just as how humans are guilty of abhorring people who are born with severe disabilities. Should you, as a perfect human , despise a blind and mute man because he was born with suich deficiency. I can understand if you abhor him if he loot and rob people and uses his deficiency to justify his acts. I would abhor a gay person for any perverted act and uses his deficiency to legitimise his wrongdoings. But I would never discriminate a brother who is born gay but give his full submission to the commands of allah. You have to erase tghe notion that by being obedient to Allah's command, that person is no longer gay. He still is.

MAHAGURU58 said...

Dear manfrommachap,

First and foremost, I usually do not let through comments from anonymous persons such as your self for the main reason that I do not have any inkling as to whoever you are?

That's not fair for you know me by my disclosure as to who I am and all that I stand for here?

So, that leaves me not knowing as to who I am addressing or spending my precious time here in trying to answer your numerous questions or to rebut your assumptions which you have taken quite a bit of liberty to do so here!

Anyway, since you put forth your views in a manner that passes my requirements, I shall answer you on a point to point basis.

Firstly, you claim : 'However having said that, we must also not forget that even Allah acknowledged the existence of homosexual beings be that they are gays , as in men or lesbians , as in women.'

My answer and counter query to you:

1. Please furnish the proof that Allah acknowledges the existence of homosexual beings?

Which Quranic verse are you using as an example to back up such a preposterous statement?

You answer that first and we can go on to the others.

Esperalzi said...

I can't see how the Pakatan Rakyat government can do any better than the BN government in curbing the spread of homosexual lifestyle in Malaysia if they come to power at the federal level.

Pakatan Rakyat, including PAS, in my opinion, has proven themselves to be even more liberal and open on issues like homosexuality. Look at PAS, they have even accepted that the name of God, 'Allah' is to be shared with Christians.

If PAS can be open and liberal on the issue of God's name, I think they would have no qualms about bending themselves, and being liberal on the issue of homosexuality. After all,they have to play to the gallery of many liberal Malays and non-Malays alike in PR, many of whom may even be latent homosexuals and bisexuals or at least neutral on the issue of homosexualism and bisexualism.

I have not heard any PAS leader speaking out against the dangers of homosexual/bisexual life styles. The same thing with PKR's Muslim leaders. Or are they blind too?

Esperalzi said...

Salam Mahaguru:

Frankly, I am more worried that a future Pakatan Rakyat government is even more homosexual-friendly than the seemingly homosexual-blind BN government. What with the Wikileaks pronouncements of the gay lifestyle of a prominent PR leader. PR's attempts to brush off Wiki are pathetically weak.

Also, I think that homosexual lifestyle has been in Malaysia (or any society for that matter even preceding Sodom and Gomorrah) for a long time although I don't know how prevailing it is in our country.

The big difference between then and now is that gays today are more open and more daring in publicly flaunting their lifestyle. All this due to the INTERNET technology which makes networking and communicating among gays so finger-tip easy.

With better networking and communication through the Net, the Malaysian gay community, like their fellow gays elsewhere in the world, becomes stronger, more coherent, more organized and so even more daring to come out in the public.

Internet technology has made networking among diverse groups of humans across the globe ever increasingly possible and easy. Look at Facebook. The gays are just one such group taking advantage of this potent technology.

Julian Assange is another guy taking advantage of this technology in another realm.

In my opinion, it seems that we are angry with this young Malay gay boy Azwan not so much because he is gay but more so because he dares to come out of the closet to publicly declare that he is gay.

We are shocked that a young Malay Muslim man could so nonchalantly and shamelessly publicly declare his gay lifestyle. We as Malays and Muslims in Malaysia are simply not used to this type of public posturing by gays in Malaysia, especially the Malay/Muslim ones. It is offensive and provocative to us. We would ask ourselves that doesn't this guy have a Malay/Muslim father, mother, siblings, relatives and friends who now also have to share the shame publicly?

But I believe that gays are like cockroaches...they are many of them in Malaysia hiding underneath the layers of society, darting out only when they feel safe enough to do so.

Finally, I think we must find a way (or ways) to curb the spread of this lifestyle from becoming publicly acceptable. Homosexual lifestyle should not be allowed to reach a phase in our society where it is publicly acceptable.

We must not allow ourselves to reach a stage where one day a son brings home a boy to see his parents, and then telling his parents that he is planning to marry this boy. Worst, he asks his parents to prepare a big "kenduri kahwin"!

SangGuna said...

Bro,
Does the machap man already replied to you?.
The people like manfrommachap is every where, they though eevrything is consider by the mind of logicness.
They didn't realise who gave them the mind, the brain for thingking.
They just think and analysed things by their own way.
Manfrommachap, find a Guru.

Esperalzi said...

Salam Mahaguru:

Apa polis belum ambil tindakan terhadap Padri Benjamin Stephen? Saya ingatkan mereka dah bertindak selepas Tuan buat laporan.

Ini pun macam kes Namewee juga yang menghina Islam. Laporan demi laporan dibuat tp kerajaan buat dek jer, alih2 Namewee diberi penghormatan kerana Menteri sanggup luangkan masa berjumpa dia di ruang Parlimen dalam keadaan budak Cina ni berpakaian tak tertib..bila org komplen, Menteri ni pertahankan pula si Namewee ni..

Dah lah mereka (Polis dan Menteri) buat telinga badak bila laporan rasmi dibuat, kemudian esok2 kalau ada org Islam/Melayu yg naik darah ambil tindakan "persendirian" untuk "mendisiplinkan" Benjamin Stephen dan Namewee, maka polis dan Menteri yang kurang pintar ni akan tangkap pula org Islam/Melayu itu kerana kononnya melanggar undang2.

Polis dan Menteri siap akan beri "nasihat" kepada pelanggar undang-undang agar "serahkan saja pada pihak Polis, jangan ambil tindakan sendiri". TAPI BILA KITA SERAHKAN PADA POLIS DENGAN MEMBUAT LAPORAN, POLIS DAN MENTERI KURANG PINTAR ini buat sial pekakk jer!

Memang bodoh sesetengah pihak berkuasa dalam kerajaani Malaysia ni!

MAHAGURU58 said...

Wa'alaikumsalam SangGuna and Esperalzi.

Well said dear gentlemen.

I am pleased to have both of you voice out such well founded opinions based on logic and rational arguments.

Malaysia is fortunate to have you gents as amongst its citizens.

Pity that we have spineless guys running this country in the form of the scaredy cat ministers who are supposed to be in charge of law and order, bla bla bla.

No wonder that all the weirdos are all having a field day lately!

We have wimps and henpecked fellas as rulers in this country.

zulkarnainrazman said...

Salam...

Saya sekadar nak tahu tentang ayat berikut:

"Ayahnya akan membuang bakanya didalam lubang dubur pasangan liwatnya dan tak mungkin ibu si Azwan ini akan mengandungkannya! Atau ayahnya akan menungging menadah dubur untuk diliwat pasangan haramjadahnya?


Jadi tak akan ada kemungkinan untuk si homoseksual seperti Azwan Ismail ini untuk dikandungkan ibunya kerana ayahnya seorang peliwat atau di liwat?


Ianya tak akan dilahirkan kedunia ini dan tak akan ada hari ini mengisytiharkan dirinya sebagai seorang 'gay'!


Begitu juga sekiranya ibu si Azwan ini dahulunya seorang pengamal budaya karut 'lesbianisma'.


Ibunya tak mungkin berkahwin dan berjimak dengan ayahnya dan tak mungkin mengandungkan dirinya dengan baka si peliwat terbuka @ Azwan Ismail ini!


Tak akan si Azwan ini dan mereka yang sama se peliwat sepertinya akan dikandung dan dilahirkan ujud menimbulkan masaalah dimuka bumi sekarang ini!"

Bagi saya,penggunaan HARAMJADAH atau memberikan contoh ayah & ibunya yg suci sebagai gay & lesbian adalah tidak wajar & kurang sopan apatah lagi ditulis oleh org yg pada saya berakhlak mulia.Adakah ini cara dakwah yg betul?

Adakah org akan menghormati pendakwah yg menggunakan kata-kata kesat?

Tak perlulah nak membabitkan ibu & ayahnya dlm hal ni sbb mereka tidak bersalah(walaupon dgn memberi contoh).

Saya agak terkedu apabila penulis blog ini melenting akan isu ini dan tidak memberikan sebarang komen atau pandangan yang membolehkan org2 yg sesat(homoseksual) tertarik utk kembali ke ajaran Islam yg sebenar.

Sekadar Pandangan.
Razman Zulkarnain
Bukit Damansara

manfrommachap said...

The people of Sodom, as you would obviously be aware of , are comprised of homosexual people who practiced same sex acts which also include the wife of Prophet Luth. Allah , in his anger with people who commit such acts , and I repeat, people who commit in such acts, has granted the prayers of Prophet Lath to overturned these people after calls for repentance became futile.
The Quran forbids any sexual relationship other than in a marriage between a man and a woman. Many homosexual men and women claim that they are born with their sexual preferences and that they have no choice. Although this point is very much in dispute in the medical world, it has no support in the Quran. Even then, irrespective of the nature of homosexuality, this matter would not affect the laws spelled out clearly in the Quran .
We know that life is a test. Each of us has his/her own test. For example someone may be born blind, but that person is expected to live his/her life according to God's law. Others are born poor, short, tall, weak, missing fingers, having big nose...etc but all of them are expected to follow God's law. Some men or women may never marry in their life, or spend part of their life without a spouse. As per the Quran
they still have to live a chaste life and avoid any sexual contacts outside a marriage. They have to suppress their sexual feelings to follow God's law. It is a major test and not an easy one for many. Only those who submit to God will do everything they can to follow His law. They know that their salvation and eternal happiness rests in doing so.
Since God condemns homosexuality, then we have to believe that a man or a woman with homosexual feelings is expected to behave like any other human being and follows God's laws if he/she truly believes in them. He/she shall resist his/her feelings , maintains abstinence , use all available resources of help including medical, social and behavioral therapies to overcome their behavior and feelings.

They should pray to God to help them getting over it and submit to God's law that sees homosexual acts as gross sin. Only those who steadfastly persevere in obeying God's law will they pass their test and confirm their submission to God.
As for the Malay Muslim person who had decided to openly declare his orientation, we only need to help him understand that his homosexuality should not stand in the way between him and Islam.We can admire his strength to withstand the test of Allah as he is bestowed with more challenges than we , the normal people has. The challenges that he faces in withstanding the test would earn him Allah’s admiration more that we, the straight people, could ever imagine, But once he surrenders to the calls of syaitan and kneels down to his deficiency, he is doomed , not only in this Muslim world but in the world hereafter.

manfrommachap said...

The people of Sodom, as you would obviously be aware of , are comprised of homosexual people who practiced same sex acts which also include the wife of Prophet Luth. Allah , in his anger with people who commit such acts , and I repeat, people who commit in such acts, has granted the prayers of Prophet Lath to overturned these people after calls for repentance became futile.
The Quran forbids any sexual relationship other than in a marriage between a man and a woman. Many homosexual men and women claim that they are born with their sexual preferences and that they have no choice. Although this point is very much in dispute in the medical world, it has no support in the Quran. Even then, irrespective of the nature of homosexuality, this matter would not affect the laws spelled out clearly in the Quran .
We know that life is a test. Each of us has his/her own test. For example someone may be born blind, but that person is expected to live his/her life according to God's law. Others are born poor, short, tall, weak, missing fingers, having big nose...etc but all of them are expected to follow God's law. Some men or women may never marry in their life, or spend part of their life without a spouse. As per the Quran
they still have to live a chaste life and avoid any sexual contacts outside a marriage. They have to suppress their sexual feelings to follow God's law. It is a major test and not an easy one for many. Only those who submit to God will do everything they can to follow His law. They know that their salvation and eternal happiness rests in doing so.
Since God condemns homosexuality, then we have to believe that a man or a woman with homosexual feelings is expected to behave like any other human being and follows God's laws if he/she truly believes in them. He/she shall resist his/her feelings , maintains abstinence , use all available resources of help including medical, social and behavioral therapies to overcome their behavior and feelings.

They should pray to God to help them getting over it and submit to God's law that sees homosexual acts as gross sin. Only those who steadfastly persevere in obeying God's law will they pass their test and confirm their submission to God.
As for the Malay Muslim person who had decided to openly declare his orientation, we only need to help him understand that his homosexuality should not stand in the way between him and Islam.We can admire his strength to withstand the test of Allah as he is bestowed with more challenges than we , the normal people has. The challenges that he faces in withstanding the test would earn him Allah’s admiration more that we, the straight people, could ever imagine, But once he surrenders to the calls of syaitan and kneels down to his deficiency, he is doomed , not only in this Muslim world but in the world hereafter.

manfrommachap said...

As for your comment to call for us to dream on in the effort to convince Mr Karpal Singh on the Islamic state, It only shows that Islam is a religion that seeks us to persevere in any circumctances even in the test of time.

Can we just say that Islam is creeping into over his half dead body? Its just a matter of time.

manfrommachap said...

As much as how you do not like to be engaged into a conversation with an anonymous character, I for one, is not much into engaging into a debate . Understanding your principle after following your blog for a handsome number of years, I did not actually expect that you would publish my piece. That comment that I wrote, as in others, was more for me to release my thoughts and once it is penned, all my dissatisfaction or affection of a particular article who just be something that is jotted in the historical section of my virtual library. There is no intention at all for me to get myself embroiled into any form of exchanges and if the piece that I wrote, if it does serve one incidental purpose, it could be that you, as the reader and controller of your blog, may consider that as an avenue to widen your horizon, as much as how I had opened mine, in numerous occasions, when reading your articles on other issues; not that I would agree to all.
Anyway, since you had asked for Quranic referral on how I had come to a the statement to say that Allah had acknowledged the existence of homosexuals, let refer you back to the Surah which you quoted in e Surah Al A’raf verse 81 .
The surah , shown by its translation, is about men who approach other men , instead of women, with desires shows that Allah acknowledges the existence of people with such orientation and abhors theses men and describe the as transgressing people.

mizan said...

Salam,

Pendapat saya,tidak usah tunggu Tan Seri atau kerajaan BN shj memantau dlm hal ini.

Jika kita berani menggunakan kuasa penulisan utk memantau mereka,jd eloklah kita ini sendiri menjadi seorg yg berani bertanggungjwb memantau akan golongan ini sekiranya mereka berada betul-betul dihadapan/berdekatan/berjiran dgn kita.

Pada hemat saya,dgn salah satu cara jika diri sendiri yg mengambil langkah/tindakan utk mengenali & berkawan dgn mereka,bg saya itu lebih baik drp asyik mencari kelemahan kerajaan BN utk mengatasi masalah ini.

Ini kerana, cadangan utk memfokuskan supaya kerajaan BN ambil tindakan pemantauan golongan ini adalah pandangan/cadangan yg terlalu general/umum(skop terlalu luas).Jika dilihat pd tindakan pembangkang sendiri pun,mrk pun belum tentu memandang serius spt yg telah BN lakukan dr semasa ke semasa.

Ini kerana, setiap negeri tetap wujud masalah yg sama tentang golongan gay ini,termasuklah di negeri2 di bwh tadbir pembangkang.

Jadi, kerajaan BN telah pun melakukan tindakan pemantauan seperti yg rakan-rakan lain jelaskan.Dr peringkat pendidikan sekolah hingga ke peringkat penguatkuasaan undang-undang.

Namun, bagaimana pula tindakan dr diri penulis, takkan hanya setakat membuka aib golongan ini sebagai paparan & tatapan pembaca, kemudian setelah itu memberikan satu cadangan ringkas dgn menolak 100% kepada pemerintah BN shj?Sebaik-baiknya,eloklah mengenali golongan ini drp berkata yg negatif ttg mereka. Ini kerana, Jalan utk berdakwah bukan semudah jalan highway PLUS Malaysia.

Hanya sekadar pengkongsian padangan shj.

Wassalam.

Esperalzi said...

@zulkarnainrazman:

Assalamua'laikum Zul..Saya tak bertujuan menyebelahi Mahaguru58 atau menghina kamu. But truth hurts, right? Kebenaran itu menyakitkan, dan kamu sebagai seorang homoseksual terasa sakitnya..

Saya tak merasa apa2 kesalahan atau ketidakbetulan Mahaguru menggunakan ibubapa si gay Azwan Ismail ini sbg contoh. Dan saya sedikit pun tak merasa Mahaguru tak hormati ibubapa si Azwan, jauh sekali menghina mereka.

Mahaguru sekadar menyatakan kebenaran (truth) dan fakta (fact). And truths and facts do hurt, and most of us humans don't like to face up to the truths and facts. And you Zul as a homosexual cannot face the truth that if your father had been gay and your mother had been lesbian, you would not have seen the light of day..

Memang benar sekali kenyataan Mahaguru! Sekiranya bapa Azwan gay dan ibunya lesbian, sudah tentu Azwan Ismail tidak akan lahir ke dunia krn kita tau ke mana bapa Azwan akan letakkan benihnya kalau dia gay, begitu juga ibu Azwan. Ini adalah kenyataan dan kebenaran yg amat pedih utk diterima oleh org2 gay spt kamu, tp kamu kena terima kenyataan ini. Mahaguru sekadar menyatakan sesuatu yg benar dan nyata.

Saya sendiri tidak segan2 dan malu2 mengistiharkan di sini bhw saya amat bersyukur kpd Allah SWT bhw ayah saya bukan seorang gay dan ibu saya bukan seorang lesbian. Pasalnya, jika mereka jenis2 itu, maka sudah tentu saya tak akan dilahirkan ke dunia. Sperma ayah yg sepatutnya menjadi saya sudah tentu akan dibuang ayah saya ke "ruang" lain. Begitu juga jika ibu saya lesbian, dia tak akan kawin dgn ayah saya atau mana2 lelaki, dan tentu saya tak akan kelahiran di dunia. Saya tak sedikit pun merasa saya menghina ibubapa saya dgn kenyatan2 sebegini. Saya berkata benar. Mahaguru juga berkata benar.

Cuma saya kurang setuju Mahaguru agak terlebih grafik dgn perkataan2 "lubang dubur", "menungging", "menadah dubur", dll. Tp dlm hal2 lain, Mahaguru berkata benar. Tp itu pun hak dia utk guna sebarang gaya bahasa di blognya. Bhw dia izinkan tulisan saya dipublikasi di blognya pun sudah satu perkara yg saya amat berterima kasih kpdnya.

Dan saya setuju dgn kamu Zul bhw kaum homoseksual perlu dirapati secara berhemah dan diplomasi utk membawa mereka balik ke pangkal jalan dari kita memaki2, mencaci2 dan menghina2 mereka, saya percaya ramai di kalangan gay pun kalau boleh tak mau jd gay, dan mereka pun berusaha mau keluar dari tabiat gay..lagi pula kita pun ada anak lelaki, saudara lelaki, anak saudara lelaki, dan kita sendiri lelaki..apa reaksi kita kalau kesayangan kita sendiri, misalnya anak lelaki kita sendiri, jd gay? Apa kita mau hina, caci dan maki anak kita sendiri?

Sekian, pandangan saya yg tak sepertinya. Tidak ada niat mau menyingung sesiapa, sekadar pandangan...maaf jika ada tersinggung.

z i z o u said...

well said bro Esperalzi

agree wth the method or approach to these "comunity"

moga Allah terangkan hati mreka