Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Thursday, January 27, 2011

N5 Tenang By-Election ~ Guess who's on MC at the taxpayer's expense and yet out campaigning?

Well, I just have to hand it to Blogger Marahku for this incriminating expose of the PAS candidate's husband who has pulled a fast one at the expense of the taxpayers in which he has fraudulently acquired medical leave for 21days but misused such leave to join his wife in the N5 Tenang by election campaign!


Hello! This blatant cheating by one who is a teacher just blows to bit any ounce of righteousness by the man and throws out any semblance to good character and trustworthiness on the husband's part.


Yeah, he's not the one standing for election but such an obvious breach of trust by him just destroys any sense of being impeccable in character for the man and his PAS candidate wife ex-teacher Normala Sudirman!


Here he is seen campaigning with his wife when he is supposed to be sick and on medical leave!!!





All photo credits belong to Blogger My Anger


Guess that nowadays one has to be really careful as to whom to trust and if not for the in depth investigative work by Blogger Syamsul, we would all be in the dark about such criminal breach of trusts by those who are supposed to be role models for our Malaysian society?


If they can hoodwink the Ministry of Education in something as important as an MC, can we trust these people in matters of national importance?


Going on MC and getting paid when one is not really sick is tantamount to feeding on salaries that one has not truly earned and it becomes haram to the fraudster who in turn feeds his family or dependents with such ill gained income.


To the voters of N5 Tenang, choose wisely as to whom you elect to represent you?


Chances are that such folks might not turn up for duty if elected because as they say 'Practice makes perfect!' and these people are supposed to be teachers?


Hope they don't teach their students this special art of going on fraudulent medical leave!



This is just so disheartening! I'm truly disappointed!

This is clearly a classic case of when alims become zalim!

12 comments:

Maarof said...

Mahaguru,

At least in the last MC, the Medical Officer is telling the truth. His patient (sadly having the same name as mine) is diagnosed as suffering from depression.

MAHAGURU58 said...

The right thing to do would be to tender in his resignation and campaign to his heart's desire!

Used to be when men stood for elections and their wives supported them from home. Now its vice versa.

We have house husbands. :)

Yaum al Qiyamah is truly inching nearer.

Insya Allah.

hamsor said...

When the People want freedom
Then fate has to listen
The dark night has to come to an end
And the chains have to be broken

(Aboulkacem Al-Chabbi, Tunisian poet)

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum.

hamsor,

I am letting this comment through just so that I can tell you that I want you to email me at mahaguru58@gmail.com.

I want us to talk. Give me your phone number when you email me.

Insya Allah.

Wassalamualaikum.

Polis Pencen said...

Saya rasa banyak maklumat tak tepat. Adakah tuan membuat kajian sebelum menulis, maksud saya mendapatkan maklumat daripada Ma'aruf sendiri. Itu sebenarnya kaedah yang dibuat kalau benar-benar mengikut ajaran Islam.

Saya ada menulis komen di
http://polispencen.blogspot.com/

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum Polis Pencen.

Apa hal ni bro? Dah pencen buat kerja baling batu sembunyi tangan ke?

Kalau berani mengata saya tanpa pengetahuan saya, harap beranilah dedah identiti diri. Ini wajah tak ada tetapi mengaku polispencen.

Buat malu PDRM je.

U tak de ilmu penyiasatan, nampaknya.

Benda tertera depan mata besar macam tu u tak nampak ke kat MC dia?

Jenis penyakit yang ditulis tangan Sang Doktor tu adalah ' Depressive Mood'.

Maksudnya 'Kemurungan Perasaan'.

Saya rasa eloklah u dah pencen.

Sebab kalau u masih bertugas, memang hancur harapan nak tegakkan keadilan.

U tak de ' Investigative capabilities' bro.

Lain kali sebelum nak melatah merepek meraban tak tentu arah, harap kaji dahulu secara mendalam.

Tapi tak ada gunanya juga bro sebab u dah pencen pun.

Kalau u nak tahu lebih lanjut, I cadang u hubungi kawan saya yang walaupun dah pencen, kepala otak beliau terbukti tip top, first class assessment capabilities - Namanya Tuan Haji Maarof. Profail beliau ada gambar beliau sama macam saya.

Sila ke http://www.blogger.com/profile/03694598563965783107

Kami gentleman bro. Bukan macam u yg mengaku polispencen tetapi buat fitnah macam budak budak tak cukup ilmu.

Sayang sekali bro. Mudah2an u sedar diri skit.

Insya Allah.

Selamat menunaikan solat Jumaat. Beristighfar banyak banyak bro!

Wassalamualaikum.

adidas79 said...

Assalammualaikum, pertama sekali saya ingin mengatakan saya mengikuti perkembangan blog en zainol ini sejak dari kenaikan harga minyak di zaman pak lah lagi. Dulu tuan sungguh anti dengan BN yang menyusahkan rakyat tetapi sekarang beralih arah. Yang menjadi kemusyikilan saya tuan seolah2 menjadi pro BN dan segala yang di buat oleh barisan alternatif semuanya di komen negatif di blog tuan. Apa yang membuat saya terpanggil menulis komen ini adalah dengan niat suci saya sebagai sesama islam supaya kita lebih kepada menegakkan keadilan dan jangan berpihak kepada mana2 dalam menegakkan kebenaran. Kenapa tidak di siarkan sekali tentang kesilapan @ salah laku dari BN jika tuan seorang blogger yang adil. Saya terpanggil kali ini kerana saya rasa sebagai orang islam saya sepatutnya menzahirkan apa yang panggil sebagai ketidak adilan ini. Jika apa yang saya komen ini menyinggung perasaan tuan, saya mohon maaf dan teruskan segala usaha tuan di masa depan. Selamat maju jaya saya ucapkan.

yat said...

well polis pencen,

u can read pre-school defensive statement from pas dr hatta in malaysiakini....

Rakan Maya said...

Salamz from a litte bro from northern region of Malaysia. A few thing as intro:
1) I'm only 28.
2) I ate less salt then U.(regarding age)
3) I pray less then U(regarding age)
4) My writing skill is far worst then urs.
5) I dont do shit bout political in malaysia.

But , I juz come out here on your face (blog) to learn from you Mahaguru.

TEACH ME, WHAT THE HELL IS THAT "DEPRESSIVE MOOD"...

Is it physical sickness, that the men supposely lay on bed. Or is it far worst that he can't stay right under the sun. Can't any men walk when they're in DEPRESSIVE MOOD. Aren't they're just facing daily judgemental issues right there?...

PLEASE TEACH ME...(forgive my broken writing(for you have better)...

Thanx..

(But lastly, I (with you) hope that Malaysian Malays dont juz live with assumption.)

MAHAGURU58 said...

Wa'alaikumsalam adidas79.

Pertama sekali, jazakallah kerna mengikuti penulisan saya sejak zaman Dollah Badawi lagi.

Saya memang anti dengan Dollah Badawi kerna ia telah memperkenalkan ajaran Islam Hadhari, sesuatu percubaan ' reinventing the wheel' bak kata pepatah Barat.

PM yang paling lemah didalam sejarah Kerajaan Malaysia. Musuh musuh Islam mula naik tocang dizaman pemerintahannya dan harga minyak melambung naik sehingga menyusahkan rakyat.

Ya, saya anti kepada BN dibawah Dollah Badawi.

Tak bermakna saya teruja sangat pula dgn PAS yang sanggup bersekongkol dgn DAP @ Demons After Power!

PAS menghancurkan harapan Muslim seperti saya bila sanggup memusuhi sesama Islam didalam UMNO dan sanggup mengkafirkan mereka tetapi bersekongkol dgn DAP, musuh Islam, musuh Melayu dan gunting didalam lipatan bagi Kesultanan Melayu!

Harami harami ini mahu menubuhkan republik dan menghilangkan kedudukan orang orang Islam Malaysia yang kebanyakan mereka berbangsa Melayu!

Saya tak akan setuju sampai bila bila akan sikap PAS memusuhi sesama Islam.

Saya hormat hanya Tuan Guru Prof Dato Dr Harun Din Alhaj selaku ulamak sebenar didalam PAS dan bukan sesiapa yang lain.

Ini pilihan hati saya. Hak saya untuk menyokong ulamak muktabar yang tidak terpengaruh dengan permainan politikus PAS yang sanggup menggadaikan nasib umat Islam Malaysia dan bekerjasama dengan puak kaffir harbi DAP dan munafiqun didalam PKR demi ingin merampas kuasa kerajaan pusat!

Saya hanya sokong PAS pimpinan Tuan Guru Prof Dato Dr Harun Din. Titik.

Sehingga itu maka saya tetap akan mengkritik dan menegur sesiapa yang bertujuan menjahanamkan masadepan umat Islam Malaysia tanpa mengambil kira samada mereka ini orang UMNO, PAS atau PKR!

Yang lain tu almaklum sahaja lah!

MAHAGURU58 said...

Wa'alaikumsalam Rakan Maya.

No worries bro. Be as u r.

You can read about all that here :
http://en.wikipedia.org/wiki/Depression_(mood.

Use the internet bro. Learn about whatever it is that you need to learn by making friends with Mr.Google Search.

Just type the words of anything you wish to know and it will turn up pages after pages.

One thing you need to have however to decipher the flood of information that's gonna come rushing to your pc's screen with your acquired databank of knowledge in your 28 years of being alive here on Earth. :)

Frankly speaking Rakan Maya, to me this MC thingy is just a clear example of PAS reps going all out to attain whatever it is that they want politically ~ political power!

To me this is a clear indication that PAS is now putting to practice what is said to be Machiavellian principles!

Look it up here :http://www.emachiavelli.com/Machiavelli%20on%20power.htm

Islam does not allow its adherents to gang up with its enemies to make war against fellow Muslims!

Where the hell is the Dakwah approach that those fellas in PAS speak so often and yet do the total opposite in actual life?

Have they ever put it to practice in dealing with their fellow Muslims in UMNO and all other organizations out there?

Dakwah is not a theory bro.

We need to put it to practice and not just waste precious time yak yakkety yak yak here?

Abdullah said...

TG,Assaalamulaikum wrbth,
1.Saya tak pandai dan bijak macam tuan tapi rasa tuan tak payah komen banyak tentang politik, nampak macam tak syumul dan adil je...
Saya rasa blog tuan akan lebih menarik kalau tak ikut rentak partisan politik...biar neutral dan nampak neutral...Barulah akan dapat banyak peminat kerana anak muda dan orang dewasa dizaman sekarang banyak yang celit IT dan dari segi politik 'atas pagar' ,undi jika calon politik itu betul-betul didalam parti yang benar akan Islamnya dan beramal dengan Islam tersebut dan nampak benarnya.
2. Pohon komen tentang sikap Ketua MCA ini macam dah jadi Cina Singapore je..Lupa asal usul dan memang tiada agama..
"What is so great about knowing Muslim values?" (Apa baiknya untuk (saya) mengetahui tatasusila orang Islam?)" kata Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek. Patut dah lama Tuan dakwah kepada golongan sebegini agar sikap baik dengan Islam dan orang Islam. Tak ke Al Sultan Melayu merasa hina kerana ini sudah kira menghina Islam atau tak rasa apae-ape je..slumberland daaa...