Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Wednesday, June 29, 2011

BERSIH 2.0 ~ Pengakuan terbuka Shamsul Ketua AMK PKR!


Nah! Pengakuan terbuka Shamsul Iskandar, Ketua AMK PKR bahawa BERSIH 2.0 adalah mukadimah usaha mereka didalam Pakatan Pembangkang untuk menjatuhkan Kerajaan Malaysia dibawah pemerintahan BN secara turun ke jalanraya kerana mereka gagal berbuat demikian melalui sistem demokrasi pilihanraya!


Hello Menteri KDN Dato Hishamudin Tun Hussein Onn! 


Brader dok nganga apa lagi Syeikh?


Apakah brader nak tunggu Dato Seri Shahrizat Jalil yang gi ambil tindakan dulu ke? 


Tengoklah cara Dato Seri Shahrizat 'sound direct' pada penganjur BERSIH 2.0!




Silap haribulan Dato Seri Shahrizat boleh mengamuk ni bro! 


Kata orang ramai kalau susah sangat nak bertindak ; maklumkan pada PM, tukar tukar kementerian saja diantara Dato Seri berdua! :P


Takkan Dato Seri Hishamudin nak beri amaran saja lagi? 


Apa Dato Seri Hishamudin sudah lupa dengan semangat ini???


Rakyat Malaysia dah cemuih lah bro dengan amaran demi amaran demi amaran demi amaran demi amaran ....

19 comments:

irs-Hursaini said...

salam..

kan dia dalam jawatan baru iaitu Menteri Amaran Dalam Negeri

Puteri said...

Tuan,

Hati2 buat kenyataan, takut nanti menjadi FITNAH...tuan lebih tahu bab tersebut.

Selesai melihat video Shamsul, statement nya tiada pun seperti yg tuan kata; maksudnya cukup jelas, difahami oleh semua.

Lainlah kalau video geng PATRIOT yang berdemo depan pejabat PKR tu...memang juga nyata dan jelas apa yg mereka nak buat...

come on lah!

MAHAGURU58 said...

Puteri,

Hanya penyokong BERSIH 2.0 sahaja yang tak nampak apa yang saya dan ramai lagi rakyat Malaysia faham melalui kata kata Shamsul dihujung video diatas.

Gini sajalah Puteri, anda bebas nak sokong Shamsul dan dipersilakan turun ke jalanraya ikut suka anda.

El proceedo!

Allah Subhanahu Wa Ta'ala Maha Mengetahui!

Mohd said...

Kerajaan BN harus mengikuti langkah bagaimana negara China telah menghadapi tujuk perasaan besar2an yg telah berlaku di Tiananmen Square pada 1989.
1. Beri amaran dulu utk tidak mengadakan Bersih2.
2. Jika diadakan juga, istiharkan Darurat dan arahkan Angkatan Tentera utk menembak saja semua pendemo Bersih2. Biar mampus, orang macam ini tidak diperlukan oleh Malaysia.
3. Penganjur dan Pemimpin2 Pembangkang mestilah ditangkap dan ditahan di bawah ISA kerana mengugat dan mengancam keselamatan negara.
4. Kerajaan haruslah membersihkan kakitangan kerajaan yg bersimpati dan bersubahat dgn Pembangkang. Mereka inilah yg menjadi duri dalam daging dan musuh dalam selimut. Mereka selalu sabotaj usaha Kerajaan utk menjaga kesejahteraan Rakyat jelata.
5. Lesen2 perniagaan kaum Cina yg turut bersekongkol dgn DAP utk menaikkan harga barang2 keperluan rakyat tanpa sebab haruslah dibatalkan serta merta.
6. Lesen bot2 laut dalam yg mogok juga dibatalkan serta merta.
Nescaya rakyat yg mahukan kedamaian dan keamanan utk hidup akan berterima kasih kpd Kerajaan BN yg telah menangani perusuh2 Bersih2 dgn bijak.
Pedulikan apa negara2 luar kata.
Tengok negara China tak jadi apa pun, makin gah dan maju ada!

syahir said...

saya setujuuuuuuuu sangatttttt dengan cadangan2 encik mohd di atas. ayuhh! kita sebarkan. supaya keharmonian negara tanah tumpah darah kita ini terjaga dan terbela.

Edah said...

buka la mata wahai penyokong BERSIH.

setuju dgn Mohd, terutamanya yg no.4 tu..nama je kerja dgn kerajaan padahal duri dalam daging.

abeih said...

alahai, baik tak payah pilihanraya la kalu kerja kerajaan wajib undi kerajaan. kurang skit kos. nak komen pun biarlah berfikir skit. macam mana tak digelak penyokong2 berbaju kuning.


kalau ikut cadangan encik Ahmad tu, rasanya terus negara2 barat tersengih tengok. hehe. baru padan muka semua. hehe

Pemerhati jauh! said...

Kaki tangan kerajaan wajib sokong kerajaan!! Malu lah aku dengan statement macam ni.. at least kat oversea tempat aku berapa sekarang tak pernah jadi mcm ni.. Kebebasan memilih dan bersuara ada hak anda.

Yang dok bayar gaji kakitangan kerajaan tu datang dari duit cukai dari pelbagai pihak tanpa mengira mana2 parti.. bukannya dari duit poket pemimpin politik itu sendiri... hancus! mentaliti politik negara aku masih belum matang lagi rupanya!!!

Puteri said...

Salam,

Malunya membaca respond beberapa pengunjung di atas...nampak sangat minda sudah terlalu sinonim dgn keadaan...

Sekarang ni, dah tak boleh nak bezakan dah mana satu majlis kerajaan, mana satu majlis parti...silap2, tak boleh nak beza bendera kerajaan dgn bendera parti..

Kerja dgn kerajaan dan kerajaan tu memegang amanah utk mentadbir. Besok bertukar kerajaan, takkan mereka2 ni nak sokong pihak yg dah kalah pulak kan?

Apapun, mengandaikan sesuatu ikut kefahaman sendiri adalah salah CUMA heran, w/pun contoh YB I/Ali terang & jelas memberi statement yg JAUH lebih 'dahsyat' tak pulak ada komen seperti ni...

Entahlah tuan/puan...kita ada akal, kita ada iman, sholat hajat 2 rakaat minimum di tengah malam, minta petunjuk dari ALLAH, gerenti dapat petunjuk...insya ALLAH, cubalah sendiri!

Allahumma Inna A'uzubika minal fitnatti dunia wa dajjal!

SyazZ_One said...

xtaw nak kata pa laa mahaguru... boleh dikatakan hampir 90% sekeliling saya skrang nih penentang kerajaan dan teringin sangat nak rasa kepimpinan yang baru...

Kadang2 kalau nak ikutkan hati nak biar je kerajaan baru nih ambik alih, nak tengok berapa lama penyokong2 tegar nih dapat bertahan... tapi kalo fikir2 balik takut banyak implikasi lain terjadi terhadap agama dan bangsa kita (walaupun sekarang nih xde laa terpelihara sangat tapi atleast masih terjaga.

Skrang terpulang kepada kerajaan pusatlaa untuk mendapatkan semula kepercayaan rakyat...

manfrommachap said...

Kepada Mohd dan yang bersekutu dengannya. Bezakan lah. Negara China sememangnya negara Communist. Memang dasar negara Communist bahawa segala bantahan terhadap kerajaan akan di halang sekeras kerasnya. Interpretasi hak asasi ala communist berbeza dengab interpretasi demokrasi berparlimen. Soalnya, adakah saudara cuba meniupkan fahaman communist dengan menganjurkan supaya negara kita membudayakan cara negara China. Mengapakah saudara tidak menganjurkan dasar dasar yang lebih berbentuk kepada penghormatan kepada pendapat dari rakyat marhain.

Kalau kemajuan sesuatu negara itu dijadikan ukuran saudara, mengapakah saudara tidak mengambil negara Amerika , Australia, India , Germay, Switzerland dan lain lain negara sebagai contoh. Amerika adalah sebuah negara yang sangat maju dari segala segi, namun, statistik menunjukkan setiap hari dinegara itu, ada demonstrasi jalanan yang mana budaya seperti ini telah menjadi satu perkara yang biasa sehingga diujudkan pula panduan panduan bagi kesemua acara demonstrasi. Yang penting, kerajaan persekutuannya mahupun kerajaan negeri nya prihatin terhadap pendapat rakyatnya yang menyuarakan pendapat mereka secara aman.

Saya masih ingat lagi semasa saya menuntut di Amerika, dalam masa dua tahun saya belajar disana, saya telah menyertai tujuh demonstrasijalanan berkaitan dengan pelbagai isu yang tidak sedikit pun menyentuh hal hal universiti. Dari isu yang kecil seperti pembuangan sampah, pencemaran udara hinggalah lah keisu yang lebih besar yang melibatkan pindaan perlembagaan negara. Pokoknya, demonstrasi yang dianjurkan dilindungi, dihormati dan pandangan rakyat diteliti oleh kerajaan. Tugas polis adalah untuk melindungi para demonstrasi dimana polis berarak bersama sama para demonstrasi untulk melindungi mereka. Walaupun saya bukan rakyat Amerika, saya tidak merasa takut kerana jaminan oleh kerajaan telah pun diberi. Memang teramat berbeza disini dimana cara kita berdemokrasi dibuat seakan akan ianya sekadar melaui satu formaliti dimana hakikatnya, kita diperintah ala diktator.

SangGuna said...

Salam Bro,

Samsul ni org melaka, tapi buat malu negeri aje, org melaka dlm sesetengah hal tak reti ckp byk, tak puas hati biau kaki tangan pulak berbicara.
Klu betul le terjadi seperti 13mei, perjuangan kita menetang kafir2 harbi ni semua boleh dianggap jihad tak?.
Cuba bro mahaguru58 terangkan.

MAHAGURU58 said...

Wa'alaikumsalam Sang Guna,

Sudah gaharu cendana pula?

Tuanhamba sudah menyatakan yang hak.

Hamba sekadar mengesahkan pendapat tuan sebab memang jatuh wajib ke atas kita mempertahankan ibu pertiwi dari jatuh ke tangan kuffar harbi dan para pengkhianat negara yang sudah menggadaikan prinsip dan menjadi alat bagi mereka yang ingin berkuasa dengan apa cara sekalipun tanpa ingat bahawa hidup kita semua ini hanya diantara 5 waktu?

Begini sajalah. Tidak ada gunanya berkata sesuatu secara tergesa gesa dan terbuka begini.

Orang sudah menjual ; terpulang pada tuanpunya diri samada untuk membeli atau tidak?

Suara Ampang Puteri said...

Alahai Puteri, takkan tak faham kenyataan Sam Ketot itu:

kalau dia tak dapat 'jatuhkan' kerajaan BN, dia akan gunakan demonstrasi jalanraya.
Selalunya BUKAN perkataan jatuh yang digunakan dalam pru, 'menang' atau kalahkan. Maknanya, SAM KETOT ini is waging war against AGUNG.
Kalau you tak terima ini sebagai amaran atau hasutan maka you dah benar sedang di 'liwat' oleh PKR tapi anda tak tahu

MAHAGURU58 said...

Merbahaya tu bro! Being sodomized without one realizing it until its too late!!! Yuckss!!!

Itulah hakikat keadaan sebenar bagi puak puak yang malas pikior!!!

syahir said...

ambil iktibar negara2 yg bergolak, bila kerajaan tumbang dgn cara kekerasan, bila penguatkuasaan undang2 menjadi lemah, ditambah pula bila campur tangan negara asing, bawak masuk tentera mereka, time tu mereka akan bermaharajalela, masa itu org mcm puteri akan menyesal xsudah, bila nasi sudah menjadi bubur, perempuan kita dirogol dan diliwat, lelaki kita disembelih dan ditembak sebagai hiburan, bila anak2 kita diletupkan dgn bom, isteri dirogol beramai2 depan suami dan anak2, masa tu dah xberguna menangis air mata darah sekalipun.

mungkin puteri xnampak, bersih 2.0 ni agenda anuar ibrahim, dia akan dibicarakan pada 11 hb nanti, dan berdasarkan bukti2 yg ada, sudah pasti dia tidak akan terlepas pada kali ini, jadi hendak xhendak, 9 hb ini beliau perlu melakukan sesuatu, beliau perlu bersetongkol dgn DAP, menjual PAS, bagi menjatuhkan atau sekurang2nya melakukan huru hara, tujuannya hanya satu, jika beliau berjaya maka beliau akan jadi PM, jika beliau gagal maka beliau berharap benar agar beliau ditangkap dan dimasukkan dalam ISA, bila masuk ISA maka lepaslah dia daripada bicara.

dari itu janganlah menilai dan melihat daripada luaran sahaja, lihatlah gambaran besarnya, lihatlah niat asalnya, tujuannya, jgn butakan hati, jgn menjual agama, tidakkah anda semua tahu siapa dalang2 yg terlibat, yg beriya2 mempromosikan demonstrasi haram tersebut? mengapa perlu jadi catur? biarkan sahaja mastermind mereka itu sorang2. sedare marahkan kerajaan sbb apa? barang mahal? sedare keje ngn FAMA dulu dan lihat siapa yg menguasai ekonomi negara, sedare patut rasa bersyukur, kerajaan yg ada sekarang banyak berubah, banyak melakukan perubahan, mereka tahu mentadbir negara, bukan macam PKR, parlimen dah jadi pasar borong, etika dan protokol xpatuh, berperangai mcm budak kecil, xkan ini pun sedare2 semua buta??

berenti ler jadi catur, sedare pergi mana2 xder sekatan? merasa aman? sbb apa? sbb penguatkuasaan undang2 yg ada. dan sekarang sedare2 cuba nk menggugatnya? otak diberi sudah, mata melihat sudah, mengapa perlu taksub? guna hati menilai. kalau nak melakukan perubahan, pilihanraya nanti, jgn guna kekerasan, nnti kena keras bising mcm monyet.

SangGuna said...

Terima Kasih Tuan,
Sesunguhnya bagi kita hamba yg hina dan byk dosa ni jika ada jalan untuk mengejar jihad dimana kita berperang hanya kerana Allah bukan kerana mana2 manusia, InsyaAllah itulah sebaik2 peluang yg tidak patut hamba lepaskan.

hatiB0ngok said...

salam, melihat dari komen2 mengenai bersih.. mengenai kerajaan .. mengenai pembangkang.... saya lihat 2-2 belah pihak ( penyokong ) sama sahaja... saya rasa x salah kerajaan mempertahankan kerajaan .. dan x salah untuk pembangkang cuba memperbaharui kerajaan... cuma sifat fanatik yang keterlaluan amat membimbangkan... saya cuma sedar bukan mudah mentadbir kerajaan.. dan saya juga percaya tidak ada manusia yang sifatnya terlalu sempurna.. sama ada najib ataupun anwar... namun secara jujur... apakah sebenarnya matlamat pr ... kerana didalamnya ada elemen2 yg bettentangan antara 1 sama lain... terutamanya pas dan dap... saya sebagai melayu .. tidat dapat tidak .harus melihat bangsa saya .. dan saya tidak dapat melihat bangsa saya dalam pkr... semuanya sama.. ya.. mungkin saya buta.. tapi sebagai melayu .. saya tidak membuang kaum cina.. kaum india... paling menyedihkan.. pas tidak mampu bersama umno ..bila 2-2 melaungkan islam sama kuat.. sama gagah... kerana peristiwa silam... politik amat menyedihkan... saya amat bersetuju jika timbul pertanyaan kenapa pilihanraya tidak bersih sedangkan selangor,kedah dan pulau pinang jatuh ke tangan pr... alasan apakah lagi untuk itu? atau kebimbangan jika negeri2 itu jatuh semula ke tangan bn... ? adakah ini semua disebabkan kebimbangan tentang pilihanraya akan datang? saya tidak rasa ada jaminan kukuh bahawa kerajaan dr pr adalah jauh lebih kukuh jika mengantikan kerajaan sekarang. yang ada hanyalah sentimen... sentimen untuk mengerakkan rakyat.. sentimen untuk berkuasa... sentimen mempertahankan kuasa.. seentimen yang mengunakan rakyat untuk segalanya dalam politik.. saya tak mahu.. rakyat seperti saya menyesali perbuatan rakyat yang lain... kita sama2 rakyat... kita adalah kuasa... sebelum memberi org lain berkuasa... kita fikir sedalam2nya sebelum mengunakan kuasa... sebelum 5 tahun tergadai begitu saja.... kesederhanaan dalam segalanya adalah kunci... ,maaf dari saya dan tulisan saya... salam

Edah said...

musuh kaji sejarah kita untuk jatuhkan kita. kenapa kita tak kaji sejarah kita untuk naikkan balik? kalau kita tak buta sejarah & ada perancangan teliti, InsyaAllah mesti kita boleh naik balik...kan?