Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Tuesday, June 21, 2011

GERAK AMAN isytihar PERANG terhadap AMBIGA dan BERSIH 2.0!!!

EDISI WAJIB SEBARKAN KEPADA SELURUH UMAT ISLAM DALAM NEGARA


Saya berkesempatan menghadiri pelancaran 'GERAK AMAN' anjuran 57 NGO Malaysia baru baru ini di padang Kelab Sultan Sulaiman, Kg Baru, Kuala Lumpur dimana para pemimpin 'GERAK AMAN' mengisytiharkan'PERANG!!!' terhadap Presiden 'BERSIH 2.0' Ambiga Sreenivasan dan membakar poster mengandungi muka 'wanted' beliau dan bertekad untuk 'membela negara' ini sekiranya 'BERSIH 2.0' ada 'udang disebalik batu' didalam rancangan mereka berhimpun secara ramai ramai pada 9hb Julai nanti seperti dimaklumkan tempohari.


Kelihatan kumpulan orang orang Cina Malaysia yang turut serta didalam perhimpunan Pelancaran GERAK AMAN untuk berperang dengan perhimpunan BERSIH 2.0 anjuran bekas Presiden Majlis Peguam Malaysia Ambiga Sreenivasan dan kini menjadi Jenderal BERSIH 2.0 mengepalai ratusan ribu ahli PAS, PKR dan DAP yang akan membanjiri jalan jalanraya ibukota, Dataran Merdeka, depan Istana Negara, pusat bandaraya, dsbnya.
Saya tersenyum simpul memandangkan betapa 'ironi'nya tema 'GERAK AMAN' tetapi isytihar mahu 'berperang'???


Saya cuba memerah otak mencari justifikasi penggunaan perkataan 'AMAN' tetapi intipati berlawanan perhimpunan yang dianjurkan mahu mengajak kita 'berperang'!!!


Jika kita lihat wajah wajah mereka yang melantik diri sendiri jadi 'Jenderal Perang' macam ada yang tak kena sahaja.


Jenderal Perang mestilah terdiri dari mereka yang benar benar handal dimedan perang dan berkeupayaan melawan musuh secara fizikal, mental dan spiritual!


Ini lah yang selalunya kita baca dan faham akan strategi perang didalam ertikata sebenar.
Dato Khalid Yunus semasa berucap membakar semangat mereka yang hadir
Tetapi pada hemat saya, mereka yang berkenaan lebih sesuai kita klasifikasikan sebagai 'jenderal perang siber' sahaja..atau 'perang mulut!'.


Setakat nak mengisytiharkan perang tetapi kemudian bila benar benar bertembung diantara gerombolan pembantah A dengan gerombolan para pendemo B ada kemungkinan sipolan sipolan terbabit melarikan diri ataupun dilarikan para penyokong mereka kerna takut kehilangan 'jenderal' nanti bila berlaku rusuhan atau kelam kabut tak terjangka!


Bagi saya, ini semua hanya 'letusan perasaan' sahaja kerana pihak pihak yang berkumpul pun kebanyakannya mungkin turut serta kerana banyak sebab sebab berlainan. 
Cucu Tun Ghafar Baba Zahit Mat Arip berkata sesuatu pada YB Dato Zulkifli Noordin
Satu daripadanya mungkin kerna hanya ingin tahu apa yang berlaku? Tak lebih dari itu. Tapi itu andaian saya sahaja. Mungkin ada yang benar benar ingin berperang, bergaduh, berparang dan sebagainya??? :)


Biasanya ada pihak yang mahu mengambil kesempatan untuk menonjolkan diri di arena kemelut awam demi kepentingan sendiri. Ini jelas jika kita melihat akan rekod pencapaian 'jenderal jenderal' berkenaan didalam mutu perkhidmatan awam mereka sebagai ahli ahli Parlimen Malaysia? 
Persatuan Pemandu Teksi yang risau kehilangan punca pendapatan pada hari protes 9hb Julai
Berapa banyakkah pencapaian mereka didalam KPI kawasan parlimen masing masing?
Syed Hassan Syed Ali Setiausaha Agung Perkasa Malaysia
Berapa banyakkah peluang perniagaan dan cari makan yang mereka bawa untuk para pengundi mereka?


Berapa banyak peluang pendidikan, pembaikpulihan infrastruktur kawasan dan sebagainya yang YB YB ini telah berjaya melaksanakan bagi kawasan mereka?
Bersama Blogger Sang Kelembai Zahrain Hj Yassin
Selalunya orang orang yang bising siang malam pagi petang ini terkenal hanya dengan cara mereka mengadakan masaalah masaalah baru ditempat yang sebelum ini aman belaka. :P


'Track record' mereka selalunya berdakwat merah dan tidak ada apa apa yang boleh dibanggakan didalam rekod perkhidmatan mereka.


Lihat saja apa sumbangan setiap seorang kepala protes yang terkenal didalam negara kita?


Saya tak perlu untuk menunjukkan sesiapapun secara khusus.


Tuan puan sendiri dah boleh agak akan siapa siapa yang saya maksudkan ini?


Tetapi untuk memudahkan cerita, biar kita mulakan dengan Jenderal BERSIH 2.0 dahulu.


Ambiga Sreenivasan. Apakah sumbangan beliau kepada negara kita ini?


Setakat yang saya boleh ingat akan 'jasa' atau 'dosa' utama beliau terhadap kita adalah penganjuran 'Forum' untuk membolehkan umat Islam di Malaysia mudah murtad.


Beliau adalah kepala disebalik usaha mengadakan IFC @ Inter Faith Commission didalam Malaysia untuk mengadakan sebuah 'kerajaan' didalam Kerajaan Malaysia seperti saya dedahkan didalam artikel saya dahulu disini


Berikut merupakan 14 tuntutan IFC :
  1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa orang Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.
  2. Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.
  3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.
  4. Tidak perlu dicatatkan didalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.
  5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut agama Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan apa-apa tindakan undang-undang.
  6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk agama Islam tidak patut diberikan hak jagaan anak.
  7. Orang-orang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seseorang yang memeluk Islam hendaklah diberi hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.
  8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadah orang bukan Islam sebagimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.
  9. Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.
  10. Bible dalam bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.
  11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar disemua sekolah.
  12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.
  13. Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.
  14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.
Perbincangan mengenai natijah tuntutan puak puak IFC ini : 

Tuntutan Pertama IFC.
Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa orang Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

Cuba bayangkan kedangkalan fikiran kaffir kaffir laknatullah penaja IFC harami ini dengan menuntut supaya anak anak orang Islam tidak seharusnya terus di asuh dan dibesarkan sebagai seorang Islam?

Nak saya maki nanti anda mengecap saya sebagai sama seangkatan dengan pemaki hamun dan kaki penabur fitnah yang semakin berleluasa di ruang laman laman blog dunia.

Nak saya diamkan, hati saya memang tidak akan boleh terima sampai bila bila permintaan teramat kurang ajar dari musuh musuh Islam ini!

Siapa yang memberi hak kepada anak buah Iblis dan Syaitan IFC ini untuk menuntut perkara perkara gila seperti di atas ini?

Tak halal ke darah mereka yang mahu memurtadkan anak anak umat Islam Malaysia?

Apa ada barangsiapa dikalangan Muslim Malaysia yang mahu akur dengan tuntutan # 1 IFC?

Saya nak tunggu dan lihat jika ada mana mana mangkok hayon beragama Islam yang sanggup berbuat begitu?

Tuntutan Kedua IFC
Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.

Apa tuan tuan akan setuju dengan tuntutan kedua puak IFC harami ini?

Apa mereka ini fikir memeluk Islam ini umpama mendaftar diri kedalam Kelab Golf atau Riadah yang boleh dibatalkan sesuka hati?

Barangsiapa yang berisytihar bahawa Tiada Tuhan Selain Allah dan mempersaksikan bahawa Muhammad itu adalah Rasul Allah tertakluk kepada ikrar beriman terhadap Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam dunia dan akhirat!

Tidak ada ruang untuk mereka berubah fikiran atau melatah opocot! Terkhilaf ke apa!

Beriman terhadap Allah bukan perkara main main sepertimana puak sewel penaja IFC ini berfikir?

'Qala inna lillah' jawabnya jika berani kurang ajar terhadap Rabbul Alamin!

Bukti dokumen draf IFC tajaan MCCBCHST dan Majlis Peguam saya paparkan dibawah:



Lihat saja apa kandungan draf asal penubuhan IFC ini yang saya siarkan dilaman blog saya disini!


Klik pada imej untuk paparan lebih besar dan jelas




Ambiga Sreenivasan ini adalah diantara musuh Islam utama di Malaysia yang bertekad untuk memesongkan akidah mana mana umat Islam Malaysia yang lemah atau jahil tahap gaban.


Misi beliau tak lah susah tara mana sebab adanya Ketua Ketua Agama Islam negeri negeri kecuali Tuanku Sharafudin Idris Shah Sultan Selangor dan DYMM Seri Paduka Baginda YDP Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin sekian lama ini bagaikan buta, pekak dan bisu untuk menegur dan bertindak terhadap usaha usaha jahat puak kuffar harbi seperti Ambiga, Karpal Singh, Kit Siang dan lain lain.


Begitu juga dengan sikap PM Malaysia sejak Mahathir. Tak ada keberanian dan ketegasan langsung untuk mencantas bibit bibit subversif dan anti Islam yang semakin naik tocang akibat kelemahan pucuk pimpinan dan teraju pemerintah Kerajaan Pusat BN Malaysia.


Kemudian kita lihat pula Timbalan Presiden Gerakan BERSIH 2.0. Mohamad Sabu @ Mat Sabu, Timbalan Presiden PAS Pusat.


Apa jasa jasa Mat Sabu kepada rakyat Malaysia?


Setakat nak berhimpun kat jalan jalanraya, memekik menjerit, menyusahkan orang ramai untuk meneruskan perjalanan masing masing dan merugikan para peniaga dikawasan kawasan terlibat bukanlah sesuatu yang membanggakan atau layak dikurniakan pangkat kehormat apakejadah pun!!!


Tengok pula kepada Karpal Singh, Lim Kit Siang dan rakan rakan mereka yang menentang pembentukan negara Islam sebenar diMalaysia!


Dosa dosa mereka terhadap kita jauh lebih menggunung dari sekelumit jasa mereka jika ada?


Setakat yang saya tahu ..tak ada!


Jika setakat memekak didalam Parlimen, menghuru harakan keadaan setiap kali Parlimen bersidang, saya rasa beruk dan monyet kera kat zoo lebih sempoi lagi dari puak puak begini.


Apa jasa mereka ini pada negara??? Saya benar benar ingin tahu. Ada sesiapa boleh memaklumkan saya tentang sumbangan malaon malaon bergelar YB ini kepada Malaysia?


Beralih pula kita kepada 'Jenderal jenderal' perang GERAK AMAN. 


Apakah perlu saya ungkapkan perkara yang sama pada mereka yang berketrampilan sangat mahu bertembung dengan puak puak BERSIH 2.0 yang pada hemat saya memang kena benar dengan gambaran berikut:
Apa hasilnya berarak menyesakkan jalan raya menyusahkan diri dan pihak berkuasa kita?

Setakat tak puas hati dengan kerajaan BN sedia ada dan nak bagi pihak IFC bermaharajalela nanti di Putrajaya, tak payah lah nak jadi al-baghal tunggangan Ambiga Sreenivasan.

Datang PRU ke 13, ikut suka hati tuan puan lah jika hendak mengundi dan menjulang kaffir harbi seperti Ambiga, Karpal, Kit Siang dan rakan rakan sepakatan mereka didalam PAS dan PKR menjatuhkan kedudukan umat Islam seMalaysia nanti?

Sungguh!

Tak guna nak menasihati manusia sekiranya mereka sudah tergulung didalam kategori 'Sum mum buk mum om yom fahum laa yarr jii uun!'

Buat perhabis nafas dan masa sahaja beb.

Allahu Rabbul Alamin senantiasa memantau kita. Ia lebih Maha Mengetahui akan puak mana yang berjuang di jalan Nya dan puak mana yang ikut jalan Syaitan Laknatullah.

Nama pun sekarang zaman liberal bukan?

Tak kiralah u all nak julang Ambiga, Karpal dan Kit sebagai hero hero kamu semua.

You have the right to screw up your life's, kan? kan? kan?

Ada lagi satu 'kan' tapi Cina Hokkien bagitau jangan sebut. Mai kongg aa!

Takut ada yang terrrraaasssaaa nanti! STOP!!!

Tentang GERAK AMAN nak bertempur dengan puak BERSIH 2.0, saya tak nak ulas lebih sebab belum tahu akan perancangan sebenar mereka.

Saya tak tahu samada perang yang dimaksudkan adalah perang siber, perang mulut atau perang betul betul sebab dari apa yang saya perhatikan tempohari, melainkan dua tiga 'warrior PERKASA' yang memang perkasa dari segi kesasaan tubuh badan mereka, jenderal jenderal yang digembar gemburkan ini hanya seperti Berahim Ali, Zulkifli Noordin, Zahrain Hj Hashim dan beberapa orang lagi yang pada hemat saya bukanlah kaki tempur secara fizikal sebenarnya.

Mereka adalah ahlul politik dan sepertimana kita semua tahu tentang ahlul politik sebegini, ada pepatah Inggeris yang sesuai untuk menggambarkan mereka.

'Their bark is worse than their bite!'

So kawan kawan Cina, India, Punjabi dan lain lain, tak payah kelam kabut nak gi shopping kat supermarket nak 'stock up on food' macam Pak Him suruh!

Rileks aa beb.

Yang pasti pada 9hb Julai nanti akan terjadi seperti ini.
|
|
|
|
Ramai mamat mamat yang akan basah kena sembur dengan FRU
dan Klinik Klinik 1Malaysia akan sibuk memberikan ubat demam selesema
sebab kena mandi percuma dan basah lencun tak pasal pasal! :P

It's a free country maa???

Buatlah apa yang u all suka! 

Apa apa pun tanggung sendiri, aa?

Renungilah maksud pantun pantun lama ini:

Kata tua kata bermalu,
       Malu berbuat kerja menyalah,
Hina umat kerana berseteru,
       Seteru membuang berpecah belah.

Kata tua kata bermanfaat,
       Banyak manfaat dapat dirasa,
Hina bangsa tiada muafakat,
       Tidak muafakat umat binasa!!!

Apabila musang beranak pinak,
           Alamat ayam menjadi punah,
Apabila orang banyak berlagak,
           Lambat laun kepala kan pecah!

Apabila bermalam dirumah orang,
           Jangan dianggap rumah sendiri,
Apabila menumpang ditanah orang,
           Jangan lah sampai lupa diri!

Apabila jaga meninggi hari,
          Banyak kerja tidak menjadi,
Apabila suka iri-mengiri,
          Rosak binasa seisi negeri.

Apabila dihulu airnya keruh,
          Tentu dihilir kan keruh pula,
Apabila selalu mencari musuh,
          Tentu akhirnya bergaduh semua.

Renung renungkan lah maksud segala peringatan diatas. 

Sesal dahulu pendapatan ya sheikh ya maulana. Sesal kemudian tidak berguna. 

Jangankan kerana ingin menjadi juara dimata dunia, tuan tuan menjadi punca negara tercinta hancur binasa. Na'uzubillah!

Hdup cari makan brader...jangan asyik cari pasal!

Salam peringatan dari hamba Allah, si Debu Dunia. 
      

10 comments:

dmaqmalaysia said...

Saudara Mahaguru58,

Penulisan sangat baik dan mengandungi fakta fakta sebagai panduan kepada orang orang islam untuk berbicara dan berbincang hal hal terkini yang menjadi ancaman kepada masyarakat melayu dan islam.

HJ Ahmad Said.

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum Tuan Haji Ahmad Said,

Saya perlu menulis sedemikian secara adil dan saksama sebab yang akan susah nanti bukan setakat puak puak yang sedang gatal jubor tak tentu arah siap nak menghuru harakan ibunegara kita.

Jika saya Menteri Keselamatan Dalam Negeri, kepala kepala protes ini sudah saya 'angkat' masuk 'cold storage' sekejap.

Setiap persatuan dan pertubuhan yang bercadang nak turun protes akan saya berikan notis supaya membatalkan protes.

Barangsiapa yang turun ke jalan memakai lambang BERSIH atau yang berlawanan akan saya kerah tangkap dan sumbat dalam penjara barang 2 minggu.

Tak akan saya layan mana mana pihak sama ada peguam atau pertubuhan pertubuhan NGO mana mana sekalipun untuk bertolak ansur didalam perkara yang menggugat keselamatan orang awam dan negara.

Silap haribulan dengan peguam peguam sekali akan saya sumbat dalam jel.

Ini JIKA saya didalam kedudukan Hishamudin Hussein Onn, Menteri 'Amaran' dalam Negeri?

Saya cuma seorang blogger..makanya mereka ini semakin naik tocang!

Nak buat macam mana?

Kerajaan 2 Sepupu ni memang agak lemah didalam menguatkuasakan undang undang YANG SEDIA ADA!!!

Maka Sang Kelembai pun sudah mula bersuara...

Hahahaha...

Wassalamualaikum Tuan Haji!

dinturtle said...

salam Tuan Mamu,

Artikel TERBAAAAIIIIK ! Mohon untuk saya copy dan link dalam blog saya.

Terimakasih kerana memerah otak untuk menghasilkan sesuatu yang 'matang' :)

Al-Hussaini said...

Salam Mahaguru,

Ni baru betul. Kita kena perang..perang sampai menang...

MAHAGURU58 said...

Wa'alaikumsalam Brader Din,

Sepertimana saya letakkan dimukadimah penulisan saya kali ini:

EDISI WAJIB SEBARKAN KEPADA SELURUH UMAT ISLAM DALAM NEGARA!

Dengan segala hormatnya dipersilakan!

hamsor said...

BRO..

that katak just made a doble-u turn of 360..

Just show that this katak is just another juara kampung. He will talk big infront of his supporter, but chicken out when faces the different crowd

hamsor said...

and now the katak said "the clash is between Malays and Malays."

habis dok pi pijak dan bakar gambar 'hindu laknat' ambiga pa hal?

makin tolol betui dia nie..

Well the way I see it, one group is fighting for the good of the country, another to garner support for its waning (or dying) party, and the third group is just because someone is itching for a fight with everyone. You don't need to be Einstein to figure which one represents katak Ibrahim, do you?

MAHAGURU58 said...

hamsor,
Kekadang didalam nak hentam 'Berahim Ali' yang u tuduh sbg 'Jaguh Kampong' u nak kena ambil kira juga akan kenapa dia belasah Ambiga Sreenivasan tu?

Memang Ibrahim Ali kita semua kenal akan siapa dia?

Namun, saya nak tanya u?

U sbg blogger cybertrooper PAS, takkan u tak kenal akan yang mana satu Muslim dengan yang mana satu Kaffir Harbi Laknatullah?

Segila gila Ibrahim Ali pun, dia tak sokong Ambiga ni yang sememangnya Ha Ya Nun Dal Wau tetapi u all macam dah kena penyakit tak kenal yang mana satu musuh ketara dan yang mana satu u boleh biar saja dia keriau macam mana sekalipun, tak terjejas ummah!

Ambiga tu musuh nyata umat Islam tetapi u all cybertrooper PAS macam dah kena 'cataract'. Mata kelabu sepanjang masa macam kartun yang Raja Jawa Foto buat kat atas tu!

Apa alasan u nak bantah mereka bakar gambar poster Ambiga?

Yang u terasa sampai ke lubuk hati apasal?

Nak bersekongkol dgn ketua IFC ke?

Lantaklah Berahim Ali nak perang dgn musuh kita bersama.

Takkan u dah jadi penyokong IFC kot?

Musykil benar I sekarang...

Wake UP! said...

Salam. La... Takkan KJ tu sebenarnya sokong IFC. Patutlah minta Tok Him ditahan di bawah ISA.

MAHAGURU58 said...

Sebenarnya saya ada rakaman video ucapan ucapan Jenderal2 GERAK AMAN yang saya rakam sendiri tempohari.

Belum berkesempatan proses dan muatnaik ke You Tube.

Nanti saya upload, semua boleh tengok dan dengar sendiri apa sebenarnya yang diucapkan Berahim Ali, Zulkifli Noordin dan Khalid Yunos!

KJ is KJ. He will speak as he pleases.

Sekian lama ni bila musuh musuh Islam dok tibai ikut suka, tak ade lah pulak kita dengar suara KJ, kan?

Baru balik training Askar Wataniah, gamaknye?

:)