Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Friday, June 24, 2011

Malaysiakini siar komen celupar hina Islam dan Melayu serta maki Tun Dr M

Saya menghantar emel kepada PDRM dan beberapa agensi kerajaan seperti SKMM serta rakan rakan blogger blogger tertentu memaklumkan mereka akan komen terlalu celupar, menghina dan menyinggung perasaan umat Islam serta orang orang Melayu dan Tun Dr Mahathir Mohamad, Perdana Menteri kita ke 4 yang dihina sebagai keturunan Anak Haram! 


Klik di sini untuk melihat bukti kebiadapan para pengkomen halimunan didalam Malaysiakini! 


Besar kemungkinan Malaysiakini akan menghilangkan bukti jenayah ini selepas saya menyiarkan bukti kesalahan mereka membenarkan siaran komen amat kurang ajar ini sebab itu saya merakamkan petikan komen itu didalam bentuk 'screenshot' dan juga secara 'copy paste' disini untuk tatapan semua!


Modus operandi Malaysiakini adalah membenarkan komen komen penghiris perasaan ini disiarkan terlebih dahulu dan dibaca oleh pelawat portal mereka. 


Membiarkan kerosakan dan pengaruh komen komen celupar begitu dibaca rakyat Malaysia terlebih dahulu sebelum bertindak memadamkannya bilamana ada protes protes dari blogger seperti saya atau mana mana pihak lain membantah akan penyiarannya!


Bak kata orang Inggeris 'The damage would already have been done!'


Kesan kerosakan dan natijah komen komen penghinaan sebegini sudah tentu meninggalkan kesan negatif pada para pembaca dan tindakan pasca penyiaran komen terbabit dan langkah pembuangannya hanya selepas protes disuarakan adalah menjadi satu cara Malaysiakini menjalankan perang saikologi terhadap minda rakyat Malaysia!


Inilah dia punca kenapa saya amat terkilan dengan portal Malaysiakini yang membuka ruang kepada para pencaci, pencerca dan pengadu domba menghina agama kita, kaum kaum tertentu didalam negara kita dan segala benda yang kita hargai dan hormati.


Perhatikan komen celupar dan menghina tahap terlampau itu oleh 'rajm' yang kini sudah dipadamkan Malaysiakini setakat 'update' ini 

Terms of Use: Please note that foul language will not be tolerated. Comments that include profanity, personal attacks, and antisocial behaviour such as "spamming" and "trolling" will be removed. Violators run the risk of being blocked permanently. You are fully responsible for the content you post. Please be responsible and stay on topic.
Remember that all comments are linked back to your Malaysiakini subscription. In order to avoid someone else making comments using your account, please avoid sharing your password with others. You have the option to change your display name and you may also add an icon in order to highlight your comment. For longer comments, please send them toeditor@malaysiakini.com as a Letter to the Editor.
Do please note that depending on area bandwidth usage, there may be a delay of 15 minutes of more before comments posted appear on our site.
Comments 1 to 9 of 9
Anonymous_5fb Either you like to read this or not, the good name of Islam has been tainted with the type of so-called Malay Muslims around. We should treat each other as human, whether he or she a Muslim or not. What is so big deal whether one is Muslim or non-Muslim? Really sick of this kind of Muslims. Malu.
18 hours ago · Report
Anonymous_5fb 'They' thought Idris Jala a Muslim. That's why he was appointed MAS CEO, if not non-Muslim has no chance to be on this high position however best qualified he or she maybe. This is the ugliest thing about their 'Ketuanan Melayu'.
19 hours ago · Report
Concerned Citizen 1e05 this jamil khir is an idiot. I wonder who e is trying to hoodwink with his answers and explanations. just accept and try to improve it. Lying is not doing anyone any favours. pls ds najib, dont reappoint idiots like this. makes you lose credibility also
yesterday · Report
rajm My dear fucker minister to have islamic names does not mean they are Malays. Malays are not the only people in this world to practise islamic relegion. Actually these so called malays in the first place were not Muslims they were actually practising the Hindu relegions just like the Balainese. Please don't talk corcks you MALAY Hindu bastards. Look at MNahathir just because he apes the Malay customs he becomes a Malay and his father becomes a BASTARD.
yesterday · Report
Makcik Har Logic will tell you that if someone does not want to be a member of any club, he or she is free to leave right ? No, certainly not in this country. If you don't want to be a Muslim,this mickey mouse government will insist that you are a Muslim even if you had stopped believing or never believed in the first place. They even go against the Constitution which guarantees the freedom of religion. Are there any lawyers out there who are willing to take up this case to the world court ? Why should JPN refer those people to the Syariah Court ? I am told , over there the files would be locked up in a drawer never to see the light of day. As a token a few files of Chinese Muslim converts would be opened and go to court.Strictly No No to Malays.This shows the government's motif is a just a cattle branding exercise to be used for their political advantage.
yesterday · Report
Buffalo_Bill If only registration error, why need to go to Syariah Court which is set up for Muslims? After all, the person who "suffered" from NRD error obviously does not profess the Islamic faith .... duh?
yesterday · Report
Dicksonian_sltiger Carry on spinning stories. Go and say it to the marines. You have Class One storytellers in your stupid regime to keep on spinning stories!
yesterday · Report
Kit Carson Another of Najib's many assholes, trying to cover his backside!!
yesterday · Report
Barang Naik proved to us.
yesterday · Report
Saya sungguh kecewa dengan kelemahan Kementerian Dalam Negeri dan Kerajaan Malaysia pimpinan Najib Tun Razak yang terbukti gagal menjaga segala aspek keselamatan dalam negara kita terutama keharmonian rakyat dengan membiarkan portal Malaysiakini menjadi sarang anasir subversif dan pengadu domba paling celupar didalam negara ini.


Saya sudah hilang hormat kepada Kerajaan 2 Sepupu ini. Apa lagi penghinaan yang terpaksa ditanggung umat Islam negara ini dengan kelemahan pentadbiran Kerajaan 1Malaysia ini?


Takkan nak biar sampai jadi Kerajaan 1Pondan kot? 1Darai?


Apa guna memegang kuasa jika tak ada semangat kejantanan untuk bertindak terhadap para penghina ini?


Takkan sudah mangli 2 sepupu ni?


* Mangli adalah apa yang kami orang orang utara sebut seperti dah tak ada perasaan...tak sensitif.


Maki lah macam mana pun, mereka tak kan buat apa pun. Dah biasa...



7 comments:

anti bohmau said...

tuan,

mendidih darah saya membaca cercaan & hinaan terhadap Tun M yg kita semua hormati. tidakkah mereka ni tahu erti hormat? hairan juga dgn sikap menteri KDN yg asyik memberi amaran tanpa tindakan yg sewajarnya. apakah toleransi yg diberi ini menunjukkan kebebasan bersuara sedangkan setiap sesuatu itu ada batasnya? adakah malaysiakini rasa mrk begitu bebas hingga boleh menggelar pemimpin & bekas pemimpin dgn gelaran2 yg hina & jijik semahu mrk? apa kata kalau mrk pula dimaki hamun & dicerca?

dato hishamuddin! tolonglah jgn hanya pandang sepi hinaan & cercaan ini. mana lagi rakyat yg cintakan keamanan dapat berharap jika KDN gagal bertindak? jgnlah sampai nasi dha jadi bubur, baru mahu melolong.

tuan,

kita tidak mangli tapi jeluak & rasa nak taram saja puak3 ni. namun apa daya krn KDN lemah & mrk yg biadap ini pula mendapat sokongan tidak berbelah bagi dari pkr & puak2 isle pas semata2 utk memenangi hati kapiaq dap jua...

Supar Yop said...

Cetusan maki hamun dalam Malaysiakini sebenarnya menyerlahkan keperibadian dan tingkahlaku kebanyakan orang bukan melayu dalam Malaysia selama ini .. mereka adalah anti Melayu, anti Islam dan anti segala2 nya yg nampak merugikan mereka.. tetapi tidak bagi golongan PAS DAN PKR yg telah berjaya menambat hati mereka.. golongan2 sebegini sentiasa mendapat soft spot di hati mereka.. Kalau Najib & Hishamudin tak nak ambil tindakan terhadap Mkini kerana takut hilang undi bukan melayu , mereka silap..kalau sebaliknya, mereka akan dihormati dan undi hampir semua undi melayu akan pergi ke BN.. hatta calaon MCA/MIC/ Gerakan/PPP akan disapu habih BN..dan orang bukan melayu akan jadi gerun pada kita.. Masalahnya siapa yg gerun pada siapa? Oleh itu, kalau betul ada demo Bersih 2.0 , 9 Julai ni, jom turun ramai2 beri sokongan pada PERKASA ( JGN MASUK SEBELAH KEM PEMUDA UMNO BAWAH SI KITOL TU!).. Teman nak nengok boleh ke PAS kumpul 300, 000 penyokong dia? Nak tengok cina DAP turun padang tak atau rela meniaga lagi?

sufee said...

Salam tuan,

Hal yg berlaku ni kita nak salahkan siapa? Pencaci2 tu ke? M'siakini ke? Org melayu ke? atau kerajaan bn ke? Sebelum kita boleh menuding jari siapa salah kita kaji dulu puncanya.

Puncanya ketidakpuasan rakyat ie melayu,cina,india dan lain2 bangsa, terhadap cara atau kaedah negara ini ditadbir, yg mentadbir negara adalah bn yg bertunjangkan parti melayu umno. Umno lah penentu segala2nya didlm kerajaan bn. Kita semua maklum umno telah rosak dan sebuah parti korup, ini kata Tun M sendiri, bukan saja gagal memperjuangkan nasib melayu malah menghianati melayu kerana kroni yg terdiri bukan saja org melayu tetapi bangsa2 lain terutama cina. Menghalalkan segala2nya demi kepentingan diri dan kroni, islam diperlekehkan dan syariat Allah dipermain2kan.

Bila agenda perjuangan umno rosak bermakna tunjang yg mentadbir negara pun rosak, sama seperti pokok. Tetapi demi kepentigan diri dan kroni rosak mcm mana pun harus dipertahankan, nak balik pd syariat Allah tak boleh pasal tak menepati perjuangan yg dah rosak, nanti byk nak kena overhaul, byk yg kantol! Jadi perjuangan rosak ni terpaksa diteruskan dan memang dah kena lantik pulak kumpulan manusia2 rosak, apco, menjadi penasihat utk makeup sikit rosak2 supaya nampak lawa.

Apco seperti org ngantuk dikasi bantal, dia olahkan kerajaan bn jadi bertambah rosak, busuk sebusuknya supaya rakyat benci, dalam masa yg sama apco secara sedar atau tak sedar meracuni fikiran rakyat supaya memberontak terutama dikalangan bangsa bukan melayu. Ini memang kepakaran yahudi yg byk diceritakan oleh al-quran dan disahkan sejarah silam tentang teori kospirasi mereka.

Jadi puncanya umno, kumpulan org melayu penghianat yg menghianati rakyat. Masalahnya kumpulan melayu ni mengaku islam, solat tongang tongek,puasa, pegi mekah, tapi pemikiran dan perangai mcm org tak beriman. Sekarang ni islam dah jadi universal,semua org samada islam atau bukan islam faham apa itu islam dan apa yg dituntut keatas umatnya, jadi apabila kumpulan melayu umno yg mengaku islam berkelakuan sebaliknya mereka pelik, ni islam apa? Islam hadhari(islam ada had hari) atau islam 1malaysia (yg disyariatkan oleh apco), jadi versi islam kumpulan melayu ni memberikan imej negatif kpd islam yg sebenarnya dan org melayu islam yg lain.

Maka perancangan apco melagakan kerajaan dan rakyat dah menampakkan hasil. Langkah seterusnya ialah melaga2kan sesama rakyat, islam dgn bukan islam dan melayu dgn bukan melayu. Sesama kita lihat pergolakkan seterusnya.

Satu saja jalan yg dpt menyelamatkan negara ini, tukar kerajaan korap yg ada sekarang insyaAllah apabila keadilan ditegakkan, arrahman dan arrahim Allah akan menyinari semula negara tercinta ini.
Wallahua'lam

Supar Yop said...

Kpd Tuan sUFE,

Itu adalah alasan yg paing kukuh digunakan di zaman Pak Lah dan menjelang PRU 12. Masa itu alasan2 menyalahkan UMNO paling relevant dan boleh diterimer rakyat. Saya adalah antara yg cukup anti UMNO , antiMahathir dan tak pernah mengundi BN sejak mula tahun 90.Lebih2 lagi sejak Anwar dijatuhkanmasa zaman reformasi. Bagaimanapun sejak PR menang besar pada PRU 12 yg lalu, mereka terutama PAS dan PKR tak mampu mengganti UMNO sbg tuan melayu, malah keadaaan negara akan jadi tunggang langgang dan teruk lagi jika puak - puak ini menguasai Putrajaya di mana DAP lah yg akan paling banyak mendapat menafaat.Perkara2 ini sudah banyak diulas dalam berpuluh blog.

aku Muslim said...

adakah negara kita menitik beratkan masalah sosial.??
jika Ya jawapannya,bagaimana pulak unsur2 hiburan yg berluluasa d sekitar kehidupan ini..
Pada dasarnya Islam mengharuskan hiburan kerana ia menjadi sebahagian daripada fitrah kehidupan manusia. Ini berdasarkan kepada hadis Rasulullah s.a.w. yang diriwayatkan daripada Aisyah r.a yang bermaksud:

“Sesungguhnya Abu Bakar masuk kepadaku, sedang di sampingku ada dua gadis hamba daripada orang Ansar sedang menyanyi dengan nyanyian yang dinyanyikan oleh orang Ansar pada hari peperangan Bu’ath. Aku berkata, kedua-dua orang ini bukanlah penyanyi. Abu Bakar berkata, adakah di rumah nabi ini terdapat serunai syaitan? Sedangkan pada hari ini adalah hari raya idul fitri. Rasulullah bersabda, wahai Abu Bakar, sesungguhnya setiap kamu ada hari rayanya dan ini adalah hari raya kita.” (Riwayat Ibnu Majah)

Berdasarkan Hadis tersebut, nyatalah bahawa hiburan yang menghiburkan jiwa serta menenangkan hati diharuskan oleh Islam. Ini dinyatakan oleh al-Syeikh Yusuf al-Qardhawi bahawa antara hiburan yang dapat menghibur jiwa, menenangkan hati serta menyedapkan telinga adalah nyanyian. Hiburan nyanyian ini diharuskan oleh Islam dengan syarat ia tidak dicampuri kata-kata kotor, keji atau yang boleh memberangsangkan kepada perbuatan dosa. (al-Halal wa al-Haram fi al-Islam, hal. 273).
http://www.cahayafm.net/Pentadbiran/hiburan-dalam-islam/
dengan segala yg saya baca d atas..adakah negara kita menitik beratkan unsur yg baik untuk tatapan umum.sedangkan yg terlebih berhibur itu sebahagian dr orang MELAYU yg beragama ISLAM...

aku Muslim said...

Status Pemimpin yang Tidak Menerapkan Syariat Islam

Allah Subhanahu wa Ta'ala berfirman,

وَمَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ

"Dan barangsiapa yang tidak berhukum dengan apa yang Allah turunkan, maka mereka itu adalah orang-orang kafir." (QS. Al-Maidah: 44)
dari laman web ini...:-
http://www.voa-islam.com/islamia/tsaqofah/2011/04/26/14361/status-pemimpin-yang-tidak-menerapkan-syariat-islam/

dan apa pendapat tuan tantang kenyataan ini.?adakah kerajaan kita berlandaskan hukum2 yg d sebutkan ini..??

Supar Yop said...

Saudara aku Muslim boleh bertanya dgn PAS yg dah bersiap sedia nak ke Putrajaya bersama partners in bed - PKR dan DAP.UMNO hanya melaksanakan Islam sebagaimana dlm perlembagaan, tetapi tidak pernah menghalang usaha dakwah dan menegakan sunah sekalipun isteri PM tidak memakai tudung, kecuali yg benar - benar sesatlah.
Surah Al Maidah tu baik sungguh ditujukan kpd Presiden PAS. Dulu sebelum PRU 12, bersungguh2 nak tegakan Undang - undang Islam.Skrg apa dah jadi,sejak ditalkinkan oleh DAP?Dalam mengatakan tiada negara Islam dalam Quran, dia terlupa yg ayat itu perlu pada tegaknya negara Islam utk melaksanakan hukum itu?Jadi siapa yg kafir?