Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Monday, July 04, 2011

BERSIH 2.0 ~ Halal atau Haram? Hukum berjuang dibelakang Ambiga

Aa'uudzu biLLah himinasy Syaitan nir rajiim
Aku berlindung diri dengan Allah dari syaitan yang direjam!


Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah, Maha Pengasih, Maha Penyayang.


Apa pandangan Ustaz Fathul Bari? Seorang ilmuan Salafi tentang perancangan puak puak yang kebanyakannya terdiri dari ahli ahli dan penyokong parti berlabel Islam turut sama mahu berdemonstrasi menentang Kerajaan Malaysia sekarang ini dengan berpimpinkan seorang kaffir harbi ~ Ambiga Sreenevasan!


Ambiga Sreenevasan yang terkenal dengan perjuangannya menentang kerajaan berteraskan umat Islam dan memperjuangkan kebebasan untuk murtad dikalangan umat Islam yang jahil atau lemah didalam aqidah mereka seperti didalam kes Azalina Jailani @ Lina Joy.


Takkan sebegitu jahil puak puak ini yang tidak menghiraukan sejarah permusuhan Ambiga dan kelompoknya terhadap kita, umat Islam di Malaysia?


Apakah sudah kemaruk sangatkah mereka ini yang berlabelkan parti politik Islam sehingga sanggup berpakat dengan golongan manusia kaffir harbi sama serupa dengan perangai Syaitan Laknatullah untuk menjatuhkan Kerajaan sedia ada tanpa menunggu peluang mereka didalam pilihanraya umum yang ke 13 tak berapa lama lagi?


Saya cuma boleh memperingatkan sesama Muslim melalui laman blog ini supaya mengambil kira akan segala kemungkinan yang akan berlaku nanti bilamana ratusan ribu manusia membanjiri jalan jalanraya di-ibunegara kita Bandaraya Kuala Lumpur ini jika pada tanggal 9hb Julai ini berlaku juga perhimpunan haram BERSIH 2.0?


Apa natijahnya nanti pada mereka yang turut berdemo membuta tuli tanpa mengetahui agenda sebenar Ambiga Sreenevasan dan Mat Sabu serta pucuk pimpinan PAS serta rakan sepakat mereka didalam Pakatan Pembangkang?


Penggunaan istilah 'Pakatan Rakyat' itu adalah haram dari segi undang undang negara kita kerana mereka tidak mendapatkan izin penggunaan istilah tersebut dari Pendaftar Pertubuhan, Kementerian Dalam Negeri, Kerajaan Malaysia.


Tidak semua rakyat berpakat dengan puak puak ini yang memperjuangkan agenda kaffir harbi harami Laknatullah!


Agenda Lim Kit Siang, Karpal Singh, Teresa Kok dan segala mereka yang memerangi Agama dan umat Islam secara halus dan terbuka sudah sekian lama didedahkan oleh para pejuang Islam melalui media perdana dan sosial seperti didalam blog blog dan portal maya.


Sepertimana dijelaskan oleh Ustaz Fathul Bari dan kebanyakan ilmuan agama kita yang lain bahawa adalah haram bagi mana mana umat Islam bersekongkol dengan puak kaffirin untuk menjatuhkan dan menghapuskan kuasa kepimpinan Islam didalam Kerajaan Malaysia.


Hadis Sahih Riwayat Ta'rif Abi Tamima bahawa Jundab Radhiallahu Anhu menyampaikan bahawa ia telah mendengar Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam bersabda:


"Barangsiapa yang menyusahkan masyarakat dengan membuat angkara dan menimbulkan kesusahan, maka ianya akan disusahkan dan disulitkan keadaan nya oleh Allahu Ta'ala!"




Mereka yang berbuat demikian adalah menjadi pencacai Ambiga Sreenevasan dan gerombolan IFCnya yang senantiasa berusaha untuk menjahanamkan kuasa dan kedudukan umat Islam seMalaysia.


Semenanjung Tanah Melayu ini sahaja yang masih tinggal sebagai benteng terakhir untuk umat Islam kekal hidup bebas aman selesa menjalani kehidupan secara Muslim dirantau Asia ini.


Walaupun agak ramai yang sudah hanyut leka didalam kehidupan yang jauh dari tuntutan Ad Deenullah didalam suasana kehidupan moden berciri cirikan kebebasan cara hidup Barat kerana sudah kaya raya dan bersenang lenang hasil pencapaian mereka di alam duniawi kapitalis, masih kukuh institusi keagamaan didalam hati dan sanubari kebanyakan umat Islam di Tanah Melayu ini.


Sepatutnya umat Islam seMalaysia bersatu teguh membangunkan tamadun Islam berciri cirikan warisan Melayu yang bersejarah tetapi hari ini sudah ramai yang termakan umpan dan hasutan Iblis Iblis Laknatullah didalam bentuk golongan manusia manusia kaffir seperti Ambiga dan sekutu sekutu nya didalam gabungan haram BERSIH 2.0.


Pihak Suruhanjaya Pilihanraya @ SPR sudah menjelaskan dengan panjang lebar akan hakikat ketelusan sistem pilihanraya negara kita sehingga membolehkan Pakatan Pembangkang berjaya mempengaruhi para pengundi warganegara Malaysia untuk beralih memilih mereka didalam 5 buah negeri di bumi semenanjung ini.

Masih mahu menuduh SPR tak bersih ke?


Hanya mereka yang tamak gelojoh kemaruk gila babi untuk berkuasa dan menyapu bersih segala perwakilan diperingkat DUN dan Parlimen sanggup menjayakan agenda kaffir laknatullah sahaja yang akan terus menuduh SPR begitu!


Apakah mereka yang mahu melembukan diri sendiri bersedia menjadi pencacai penyebab kehancuran negara kita dengan membuta tuli memenangkan agenda jahat Ambiga dan sekutu sekutunya?


Hayati pesanan bernas dan tepat didalam lagu nyanyian Datuk M.Nasir didalam video khusus ini yang amat relevan dengan suasana sekarang:

Demi Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam, setiap Muslim yang waras sepatutnya memerangi mereka ini dengan segala kudrat yang ada!


Jangan sekali kali kita sanggup untuk menjadi talibarut kuffar!

5 comments:

koloGnyer said...

kadang2 dgn penuh pahit terpaksa diakui org melayu nie memang mudah diperalatkan....

sebabnya kalau org beriman yakni berpegang dgn tali Allah, pasti akan bijak, berhemah dan tertib dlm menyusun langkah...sperti mana dalam rukun ibdah akhirnya adalah TERTIB...

mamazieza said...

Assalamualaikum

Memang sedih bila kita tengok kita sesama melayu sesama islam bercakaran.. kalau berketuakan seorang islam masih boleh diterima.. tapi saya pernah ditempelak, menyokong bersih anjuran Ambiga tak semestinya menyokong Ambiga.. hmm apa maknanya itu ya... dan lagi dikatakan hanya orang yang pengotor dan busuk yang tidak menyokong bersih ini...

Sedih yang teramat bila ianya datang dari orang2 yang saya sangka imannya lebih kukuh dari saya, ibadahnya lebih mantap dari saya..

Pada saya tak kira siapa.. umno, mic, mca, dap, pkr, ngo atau sape pun.. pro atau anti bersih... tak payahlah buat demo-demo ni, menyusahkan kita yang tak berpihak...

manfrommachap said...

Sebagai seseorang yang menilai sesuatu perkara dari sudut prihatin tanpa menyebelahi mana mana pihak, didalam soal berdemonstrasi ini , jika ianya adalah untuk menuntut kepada sesuatu yang sangat diperjuangkan oleh Islam, maka wajiblah ianya dilakukan.

Menuntut keadilan didalam sesuatu perkara adalah sesuatu yang dituntut didalam Islam dan keadilan adalah sesuatu yang menjadi tunjang utama didalam keamanan dan kesejahteraan sesebuah negara.Malah Islam menuntut kita supaya berjihad, untuk menegakkan keadilan walaupun dikalanya umat Islam terpaksa berperang untuk membebaskan manusia dari kekejaman demi untuk member keadilan kepada umat sejagat.

Kamanan melalui keadilan adalah keamanan yang sebenarnya dalam ertikata keamanan.Keamanan melalui paksaan adalah keamanan palsu yang menunggu masa hingga orang akan mula merasa jijik dan terhina dengan paksaan.



Keamanan boleh dipaksa, sepertimana kita dipaksa untuk diam dan tunduk kepada pemerintah dizamam British dan Jepun dahulu. Memang tidak ada kekecohan sebab semua rakyatnya dipaksa secara ditakut takutkan untuk berdiam diri dan terima seadanya oleh pemerintah ketika itu. Sekranya rakyat kita ketika itu berpaksikan dengan pemikiran sekarang, yakni berdiam diri demi keamanan, maka tidaklah adanya Malaysia sekarang.

MAHAGURU58 said...

Wa'alaikumsalam mamazieza,

Kekadang elok saja kita biarkan mereka yang mahu memberontak terhadap Raja dan Negara turun ke jalanraya menghadapi tindakbalas dari pihak keselamatan negara.

Nasihat berguna sudah begitu banyak kita terbitkan dan pelbagai hadith serta nas nas Al Quran yang disampaikan nampaknya tidak mampu menembusi kepala kepala berotak kaldai yang hanya nampak apa yang mereka igaukan?

Maka, saya sudah malas nak menasihati lagi puak puak pencacai Kaffir Harami Ambiga dan sekutu sekutunya didalam Pakatan Pembangkang.

Terpulang kepada mangkok mangkok hayon ni untuk menerima natijah kedegilan tahap terlampau mereka.

Sometimes its best to let the dimwits get a taste of whats coming to them!

Good riddance!

Supar Yop said...

Betul Mguru, saya setuju 100%.Orang dah warning siang2 pun degil jugak nak turun ke jalan raya..Saya nak buat reunion dgn kekawan pun tak jadi pasal demo Bersih ni.

Kalau korang kene hentak dgn FRU ATAU KENA air kimia , nasib le.. nak sangat jadi hero tamil , Sivaji The Boss!

Kekadang saya ingat munkin puak ni dah jenuh buat solat hajat mintak turun bala, kasi pecah perut tak jalan kut ( orang yg diorang sanjungi pulak lagi diaib!), jadi carik jalan lagi kasar lagi ..!!