Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Tuesday, September 06, 2011

Bukti kehancuran ummah diMalaysia ~ Bila memilih pondan sbg teman hidup!

Bala macam mana lagi yang pihak berkuasa agama Islam kat negara yang kononnya 'negara Islam' ini dok tunggu?

Tok Mamu tak tahu lah jenis yakpursalam macam mana yang dok terajui pentadbiran hal ehwal agama Islam dalam negara Mamluk al Malaisie ini yang boleh dikatakan mata dia buta, telinga dia pekak dan otak dia memang tahap tak leh pakai!

Useless!

Tunjuklah bukti macam mana pun! Tak gugur sehelai bulu hidung pondan yang dipaparkan dimuka depan surat khabar surat khabar tempatan seperti terpampang jelas disini!

Agaknya beb, perkara hidup bersama pondan ni tak termasuk dalam bab bab zina ikut kepala otak pemerintah yang dok ada ni, kot?

Almaklum sajalah, sudah segala macam maksiat bermaharajalela kat Malaysia ni, tapi dari segi penguatkuasaan hampir tiada!

Zilch! Nahin! Yillek!

Masyarakat Malaysia bebas!!!

Bebas hancur musnah ikut suka, syeikh!

U nak raplah jingga macam mana pun, beres!

Line clear beb!


Paling kuat > Menteri Dalam Negeri akan keluarkan > Amaran!

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri mungkin akan keluar kenyataan > Kita akan kaji perkara ini?

Ketua Agama Islam ? Membisu seribu bahasa....?

Dah gitu kebiasaannya.

Polis Di Raja Malaysia? > Perkara ini di luar bidang kuasa kami....

JAKIM, JAWI, JAIS dan segala JA > Kami menanti laporan?

Hello brader!!!

Tu dah terpampang kat mukadepan akhbar, nak laporan apekejadahnya lagi beb?

U nak tunggu bumi Malaysia ni terbelah dua, segala istana dan bangunan bangunan kerajaan kat Putrajaya tenggelam, hancor musnah, baru u all nak bertindak ke bro???

What the !@#$???

Akai pi mana syeikh????

4 comments:

hitch said...

Ini baru balasan dunia..belum lagi balasan akhirat!Pondan ni ingat bila kuar berita tntg pasangan dia org akn jadi simpati........tetapi dia bodoh org ramai lagi memgutuk dan mencaci dia sbb mengamalkan seks songsang...!Aku sikit pun x rasa simpati jika kes mcm ni berlaku.....mmg ini balasan dari Allah.....jika dah dok serumah pikir2 la apa yg depa ni buat.......??....dah mcm jadi pengikut si kaki peliwat tue pulak...

Muhammad Syahmi said...

klu jawatan agama, kerajaan, pihak berkuasa, or sape2 yang berkuasa tak buat kerja, takkan kita nak dok diam jer...

kita pun ada tanggungjawab untuk banteras golongan songsang macam nih...

banteras bukan hanya terletak pada bahu kerajaan, tapi pada semua Muslim...

saya, anda, dan semua manusia yang mengaku Islam, harus menarik golongan sebegini, mendekati mereka, menasihati mereka agar mereka tidak lagi melawan sunnatullah, klu dunia tak dapat balasan, akhirat pasti takkan terlepas...

Saya menasihati diri saya dan sesiapa yang nak baca komen ni je...

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum Ustaz Muhammad Syahmi.

Semangat ustaz memang saya hargai tetapi ustaz harus sedar bahawa kuasa kita didalam ertikata sebenarnya amatlah terhad.

Berkata sebegitu memang lah mudah ustaz.

Saya persilakan ustaz cuba dahulu dengan kuasa terhad kita sebagai rakyat biasa.

Ustaz faham ke dengan 'powers of a citizen's arrest'?

Sila rujuk kepada http://www.agc.gov.my/Akta/Vol.%2012/Act%20593.pdf

Jika hendak berdakwah kepada golongan pondan tegar seperti didalam kes ini, saya persilakan ustaz memulakan prosiding.

Bila ustaz sudah melakukannya, ingin saya dimaklumkan akan hasil tatacara tersebut?

'Easier said than done,bro!'

Pihak berwajib yang kita sama sama maksudkan di atas adalah mereka yang diberi kuasa untuk menguatkuasakan segala undang2 yang sedia ada.

Merekalah seharusnya ditekan supaya melaksanakan tugas, bukannya kita warga biasa yang bakal dihadapkan pula dengan tuduhan 'lebih kuah dari sudu'?

Tak percaya?

Cubalah dulu!

SpekMan said...

Dah ramai sangat yang berkata - pihak yang berkuasa kerap mengelak dan mengatakan 'tu kami tak dak kuasa..kalau buat kena saman pulak sebab tak ada authority'...pihak yang memecah-mecahkan kuasa sangat bergembira dengan apa yang sedang berlaku sekarang ini - mereka mahu supaya umat Islam di Malaysia & rantau ini porak peranda. Lihatlah apa yg sedang berlaku dalam hal politik, sosial dan institusi agama - sering diperlekeh oleh org islam juga..bak kata orang putih, menang sorak kampong tergadai...

Ingatan bagi diri saya - kita lakukan dlm lingkungan keluarga kita dahulu - bermula dgn yg kecil, yg kita ada 'power' untuk melaksanakannya.