Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Friday, December 21, 2012

Ugandan Pastor Reverend Martin Ssempa smashes LGBT activist!!!




Video streaming by Ustream

I take my cap off to Ugandan Pastor Reverend Martin Ssempa for having the gonads to blast LGBT activist Pepe Onziema live on Ugandan TV for her supporting sodomites and lesbians in their chosen accursed lifestyles!



Uganda needs to celebrate and support Reverend Martin Ssempa for his no nonsense approach in calling a spade just that!

Listen to how he lays it down to Pepe Onziema who is lost for words and flustered upon being flummoxed by the pastor's onslaught! :P

The TV Host surely must be regretting for having invited the powerhouse young reverend who didn't kowtow to his dictates and attempts to rescue the lesbian in distress from being slam banged non stop by the pastor! 

Woo hoo! Its not always that one gets to see something as dramatic as this!

Good for you Reverend Martin Ssempa!

Sock it to the sodomites! 

Source of news : http://www.rawstory.com/rs/2012/12/20/anti-lgbt-ugandan-pastor-uses-fruit-to-demonstrate-gay-sex-on-live-tv/

Tuesday, December 18, 2012

Muflis? BEPU memberi peluang kedua kepada anda!


Petang tadi, saya berkesempatan menghadirkan diri di majlis pelancaran KEMPEN - MUFLIS ~ Peluang Kedua yang dirasmikan oleh Dato Sohaimi Shahadan, Pengerusi BEPU di PWTC.

Terdapat ramai NGO2 yang turut hadir termasuk wakil2 Persatuan Pengguna Islam Malaysia atau PPIM.

Presiden Persatuan Kontraktor Kontraktor Melayu turut hadir bersama Presiden Persatuan Seniman Malaysia Saudara Rozaidi Jamil atau lebih dikenali dengan nama glamornya @ Zed Zaidi.

Dato Sohaimi memulakan ucapan beliau dengan menceritakan bahawa ramai usahawan2 muda Bumiputera yang jatuh muflis disebabkan mereka menjadi mangsa keadaan. 

Kebanyakan usahawan usahawan ini yang jatuh muflis bilamana perniagaan mereka tidak maju, mereka terpaksa menanggung risiko bila mereka dijadikan penjamin pinjaman perniagaan, ekonomi merosot, sewa premis semakin lama semakin dinaikkan pemilik bangunan, bisnes merudum, dan seribu satu musabab lagi.

Akta Kebangkrapan 1967 yang masih digunapakai sampai ke hari ini sebenarnya sudah tiba waktunya untuk dikaji semula!

Apa tidaknya?

Jika seseorang itu terlibat dengan hutang yang mencecah RM30,000.00 sahaja dan tidak mampu membayar, boleh dengan begitu mudah di-isytiharkan muflis dan kehidupannya terus disenaraihitamkan oleh pihak berwajib!!!

Daripada apa yang saya mendengar secara terus dari Dato Sohaimi dan juga dari wakil Persatuan Pengguna Islam Malaysia tadi, sudah terlalu banyak kes kes mangsa keadaan yang menggelapkan masa depan seseorang yang dijatuhkan hukum bankrap @ muflis oleh sistem kehakiman negara kita sekarang ini tanpa sebarang pertimbangan lagi.

Dewasa ini sebegitu ramai yang jatuh muflis akibat hutang kad kredit dan pelbagai hutang pinjaman peribadi termasuk pinjaman hutang membiayai pembelian sewa-beli kereta dan rumah.

Dengan cuma mengiklankan Notis Bankrap di suratkhabar, pihak Jabatan Insolvensi dan Bank Negara selamba sahaja mengganggap bahawa si piutang yang terlibat sudah 'tahu' tentang status dirinya yang sudah dijatuhkan hukum muflis!
Dato Sohaimi Shahadan, Pengerusi BEPU
Dato Sohaimi menceritakan bahawa ramai diantara mereka yang dijadikan muflis semudah itu mengadu pada beliau akan ketidaktahuan diri mereka tentang notis pengisytiharan muflis seseorang itu dengan pengiklanan di suratkhabar.
Bersama Presiden Seniman Rozaidi Jamil @ Zed Zaidi
Sepatutnya pihak pemberi pinjaman yakni bank bank dan syarikat kewangan menggunakan segala ruang dan peluang untuk menghubungi secara terus sipeminjam itu untuk menuntut mereka membayar kembali hutang mereka atau berunding cara dengan pihak bank atau syairkat kewangan untuk pembayaran secara beransuran untuk menyelesaikan hutang hutang mereka.

Ini tidak! Sudahlah seseorang yang dijadikan muflis itu hilang segalanya, mereka itu disekat dari mendaftarkan sebarang usahaniaga, dilarang membuka akaun bank, disekat dari keluar negara, dan seribu satu kesusahan lagi!

Bagaimanakah orang yang dijatuhkan muflis itu hendak meneruskan kehidupan? 

Sekatan sekatan itu dan ini diletakkan ke atas seseorang yang muflis itu sehingga mereka pada hakikatnya sudah dijatuhkan hukuman mati secara tidak langsung.

Kehidupan mereka tidak ubah seperti tersekat segala peluang untuk membebaskan diri dari jerangkap muflis yang menutup segala pintu dan jalan keluar bagi mereka dari neraka hidup!

Cuba lihat penerangan laman web rasmi ini!


Apakah sekatan-sekatan ke atas bankrap?
  • Tidak boleh dilantik atau bertindak sebagai Hakim Mahkamah Sesyen atau Majistret
  • Tidak boleh dicalonkan di dalam pilihanraya dan / atau menjadi perwakilan (hilang kelayakan sebagai ahli atau memegang mana-mana jawatan di dalam persatuan)
  • Tidak boleh dicalonkan atau dipilih atau memegang atau menjalankan jawatan Ahli Majlis sebuah Pihak Berkuasa Tempatan.
  • Tidak boleh meneruskan mana-mana tindakan kecuali dengan sanksi Ketua Pengarah Insolvensi.
  • Tidak boleh meninggalkan persekutuan kecuali dengan kebenaran Ketua Pengarah Insolvensi atau mahkamah.
  • Tidak boleh menjalankan mana-mana perniagaan atau menjadi seorang pengarah atau mengambil bahagian dalam pengurusan mana-mana syarikat kecuali dengan kebenaran dari Ketua Pengarah Insolvensi atau mahkamah.
  • Tidak boleh bekerja dengan syarikat milik pasangan, keluarga atau saudara kecuali dengan kebenaran dari Ketua Pengarah Insolvensi atau mahkamah.
  • Tidak dibenarkan membuat pinjaman melebihi RM1,000.00 tanpa memaklumkan kepada pihak yang memberi pinjam bahawa dia adalah seorang bankrap.
Perkara perkara di atas yang didalam perkataan merah tu selalunya tak melibatkan orang kebanyakan.

Orang orang kaya atau yang bergelar sahaja yang mungkin terlibat sebab berkaitan jawatan sebagai Hakim, Majistret atau menjadi pengarah2 syarikat dan ahli ahli majlis pihak berkuasa tempatan.

Yang kita perbincangkan disini adalah nasib orang kebanyakan. Rakyat biasa yang menjadi mangsa keadaan. Ini yang perlu kita buka mata sedikit.

Siapa sahaja diantara kita boleh menjadi mangsa seperti ini. 

Untuk keterangan lanjut, sila ke laman ini: http://www.insolvensi.gov.my/media_box/citizens.htm

Ini pula adalah pautan kepada Akta Bankrupsi 1967.

Sila ke http://www.muflis-peluangkedua.blogspot.com untuk membaca dan melihat bab bab berkaitan perkara ini.

Tuan Abdul Karim Wakil PPIM
Tadi Tuan Abdul Karim dari PPIM menceritakan bahawa ada kes orang menjadi mangsa jatuh muflis bilamana kad pengenalan mereka disalahguna oleh orang orang tertentu membuat pinjaman diatas nama mereka dan memangsakan si individu malang berkenaan.

Bagaimanakah pihak bank, syarikat kewangan boleh semberono sahaja meluluskan permohonan pinjaman tanpa kehadiran diri 'si-peminjam' berkenaan secara peribadi???

Bukankah kelulusan pinjaman seperti ini jelas merupakan satu kes penipuan?

Bagaimana pula Jabatan Insolvensi boleh tidak menyiasat akan kes kes seperti ini dan dengan mudah boleh menjatuhkan hukuman muflis keatas diri mangsa mangsa penganiayaan seperti ini?

Ada pula kes di mana pihak pemaju perumahan yang membuat perjanjian Jualan & Beli dengan para pembeli projek pembangunan hartanah boleh dengan begitu mudah mencuci tangan dari menyudahkan projek projek pembangunan hartanah dan melepaskan diri mereka dari tanggungjawab terhadap para pembeli?

Para pembeli terbabit sudahlah tidak mendapat rumah yang dijanjikan ; terpaksa pula menanggung hutang pinjaman dengan bank, terpaksa membayar sewa rumah yang didiami sekarang dan bila tidak mampu untuk membayar pinjaman perumahan yang terbengkalai kena pula di hukum jatuh muflis!!!

Macamanalah orang orang yang teraniaya seperti ini nak teruskan hidup???

Maka elok sangatlah Dato Sohaimi Shahadan dengan BEPU memberikan peluang kedua kepada mangsa mangsa hukuman muflis yang tidak disengajakan mereka ini.

Dato Sohaimi sudah menerangkan bahawa pihaknya hanya akan membantu kes kes mangsa keadaan sahaja. Yang muflis hutang berjuta juta itu disebabkan keborosan sendiri, minta maaf le.

Tak dapat den nak tolong! :P

Yang pihak BEPU nak bantu ni mereka yang jatuh muflis disebabkan kes kes penipuan dan yang diluar kesedaran mereka. Itupun akan di siasat kesahihan kes mereka kerana ini melibatkan wang. Mahu tak mahu perlu diteliti sehabis habisnya sebelum di pilih untuk dibantu.

Apa apapun, saya ucapkan Syabas kepada Dato Sohaimi kerana saya rasa tak ada orang lain yang ambil peduli tentang nasib orang orang yang jatuh muflis disebabkan kes aniaya, dsbnya seperti di sebutkan di atas.

Sekurang kurangnya akan adalah peluang kedua bagi mereka yang terlibat untuk memulakan hidup semula dari hancur binasa selamanya.

Semoga Allah Subhanahu Wa Ta'ala memberkati semua yang sedang berusaha membantu sesama manusia seperti apa yang Dato Sohaimi Shahadan dan unit BEPU pimpinan beliau sudah mulakan. Begitu juga saya doakan untuk ahli ahli dan wakil PPIM yang terlibat. Semoga dipermudahkan bagi mereka juga.

Amin. Ya Rabbal Alamin.

Saturday, December 15, 2012

Big Bad Wolf 'World's Biggest Book Sale'! Best ever!


If you are a book lover like myself, you must not miss this book sale! You will not believe your eyes! Original publications imported from overseas are being sold damn cheap!

You can't get these books at our local book stores. Not for these crazy prices! 

You will salivate looking at these gorgeous books being sold for just RM3, RM8, RM10, RM12, RM15, RM20, etc!

One thing you must not forget to bring with you is a trolley suitcase for those books are quite heavy, my friend. You can be Mr.Muscles or Tough Guy but to carry those quickly piling up numbers of heavy books can be quite a strain on yourself, I warn you.

Be smart. Bring along your suitcase with wheels or any other trolley to lug all your treasures back to your car. Bring lots of cash or your credit card. Hehehe.

Feed your mind! Read! 'Iqra!'

That's the first revelation from Allah our Lord Almighty when Jibreel Alaihis Salam visited our Glorious Prophet Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam for the first time in the darkened 'Hira' cave atop the mountains of Makkah.

Be wise. Read about the Truth to set yourself free. Free from the lies that Mankind at times deludes him or herself into believing, robbing oneself from a life that is enjoined and endorsed by our Creator.

You can only do that with true knowledge. Based upon facts. Not self imagined fiction.

Choose to read only beneficial books. Learn to differentiate between Right and Wrong. Study well and do your research first before accepting anything to be this or that.

I for one am not done yet with my purchasing of these great and wonderful books. Will return to the Mines International Exhibition Convention Centre soon to get more books for our reading pleasure. Insya Allah.

Also need to go to IKEA and get those BILLY bookshelves to hold our growing library of good books. Better to spend my precious remaining time here on Earth to improve myself with acquiring the right knowledge than to waste it on useless pursuits.

Good luck to you in getting your books. Happy Reading to you fine folks!

Friday, December 14, 2012

Hizbut Tahrir - Demo tak sempat tunggu selesai doa!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Tuan tuan para pembaca yang di hormati.

Hari Jumaat nan mulia ini, saya berkesempatan menunaikan Fardhu Jumaat saya di Masjid Negara sekali lagi. 



Alhamdulillah, segala kerja kerja ibadah Solat Jumaat berlangsung dengan baik dan teratur. Tajuk khutbah hari ini berkisar tentang Zakat.

Jemaah yang ada begitu khusyuk sekali mendengar dan mengikuti khutbah yang dibacakan sehingga ada yang tersenggok senggok berpindah ke alam fatamorgana---- :P

Selepas solat, ketika kami sedang mengaminkan do'a Tok Imam Masjid Negara, terdengar bunyi bising suara seseorang yang sedang berucap berapi api menggunakan loudhailer!!!

Aiseyman---siapa ampunya angkara ni?

Tak sempat sempat dah!

Hello brader! Tok Imam belum habis membaca doa - tuanhamba sudah terpekik pekik di perkarangan masjid! Apa cerita???

Makanya ramai juga para jamaah Jumaat di Masjid Negara tadi menggelengkan kepala masing masing tanda dukacita terhadap keterlanjuran kumpulan yang sudah tak sabar sabar nak berdemo diluar itu!

Termasuklah saya sendiri. Terkilan rasanya dihati sebab kekhusyukan kami bermunajat terhadap Allah Subhanahu Wa Ta'ala sudah di ganggu gugat oleh manusia manusia yang tak sabar menunggu Imam Masjid Negara selesai membacakan do'anya dahulu.



Sebaik sahaja selesai kami semua bersalam salaman sesama kami, maka kami pun bangunlah menuju turun keluar masjid untuk melihat siapakah mereka yang sedang berdemo tak sudah itu?



Hizbut Tahrir Malaysia rupanya.



Isyh! Isyh! Isyh! Isyh!



Ini dia kumpulan yang lantang sekali untuk mendirikan sistem pemerintahan Khilafah Islamiyyah di serantau Asia dan seterusnya di seluruh dunia amnya!



Tetapi---tak kena gaya jika begini caranya yang dilakukan mereka.

Islam itu ada cara, gaya dan kaedah yang amat sempurna untuk menyampaikan sesuatu.

Kebenaran Islam dan keadilan sistem pemerintahan Khilafah Islamiyyah seharusnya disampaikan kepada seluruh masyarakat dunia dengan cukup cantik dan berhemah.

Bagai menarik rambut dari tepong. Rambut jangan sampai terputus dan tepong usah sampai terselerak!

Kena belajar tawan hati mereka yang memerhatikan kita dahulu. Biar mereka tertarik dengan keindahan sopan santun umat Islam. Jangan nanti mereka bertempiaran lari jauh dari kita yang bagaikan kerasukan menjerit terpekik pekik marah!

Sasaran demo tadi jauh di Timur Tengah! Didalam Istana Presiden di Syria sana tu.

Bukannya dok tercongok depan Masjid Negara, syeh!!! Fikir......

Perbuatan kumpulan yang berdemo tak tunggu sehingga Imam Masjid Negara selesai membacakan do'a yang sedang di aminkan seluruh hadirin para jamaah tadi menimbulkan satu suasana kurang selesa di hati sanubari kami para Muslimin yang terganggu semasa sedang berdoa tadi.

Secara amnya memang kita yang mengaku sebagai umat Islam dan pengikut Nabi Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam setuju dengan perjuangan untuk mengembalikan sistem pemerintahan Khilafah Islamiyyah di Akhirul Zaman ini.

Namun cara kita hendak mengujudkan sistem itu hendaklah dengan sopan dan teratur bukannya dengan cara seperti ini.

Sesudah selesai protes itu, saya menghampiri ketua kumpulan Hizbut Tahrir tadi dan menasihatkan beliau serta ahli ahli yang lain supaya tidak mengulangi kesilapan tadi.

Sepatutnya mereka bersama sama mengaminkan doa selamat yang disampaikan Tuan Imam Masjid Negara kita dan sebaik selesai sesi berdoa itu, maka dengan segala hormatnya dipersilakan untuk meluahkan rasa hati mereka.

Syukur Alhamdulillah, kedua pemimpin kumpulan tadi mengaku terkhilaf dan meminta maaf. Insya Allah di lain kali mereka tak akan buat begitu lagi.

Mudah2an Allah merahmati jiwa mereka yang berniat baik tetapi tersasar sedikit dari cara pelaksanaan luahan perasaan tadi. Kita doakan yang baik baik sahaja bagi kedua pemimpin muda ini. Insya Allah.

Demo hari ini adalah menyuarakan ketidakpuasan hati kumpulan itu terhadap apa yang sedang berlaku di Syria.



Niat itu bagus tetapi cara untuk mendapatkan nya harus di fikirkan dengan penyediaan langkah langkah positif yang boleh mencapai hasrat murni itu.



Namun, jika difikirkan kembali, apakah yang boleh dicapai dengan berdemo, bersuara lantang, sekuat hati seperti tadi?

Tak sehelai bulu hidung Presiden Bashar Al Assad akan gugur dengan teriakan sesiapa sahaja diluar dari negaranya!

Kita asyik berdemo, bertakbir membantah itu dan ini namun hakikatnya kekejaman sesebuah rejim itu akan berterusan di negara negara yang sedang berkonflik itu.



Sebolehnya hendaklah mana mana negara dan kerajaan kerajaan Islam sedunia berhimpun secara padu di mana mana tempat berdekatan dengan negara yang sedang bergolak itu dan memberi kata dua kepada kepimpinan Syria untuk mengadakan pilihanraya secara demokratik atau menghadapi tindakan ketenteraan gabungan negara negara Islam.

Bukannya kita miskin dan tidak mampu untuk menubuhkan tentera bersekutu Muslim?

Hendak seribu daya.

Bila tak hendak tu, maka beginilah jadinya.

Sekumpulan sekumpulan kecil orang orang Islam akan berdemo, berprotes tak sudah tetapi tidak akan ada sebarang perubahan kepada suasana dan keadaan yang berperang saudara tak habis habis seperti yang sedang berlaku di Timur Tengah itu.

Jika sungguh hendak membantu saudara sesama Islam kita di negara yang sedang bergolak itu, maka eloklah jika dikumpulkan dana atau bantuan material seperti yang dilakukan Aman Palestin baru baru ini dengan kerjasama NGO2 Islam dan Aktivis Kemanusiaan seperti Kelab Putra 1Malaysia.

Pergi beramai ramai menolong mereka yang sedang kesempitan hidup seperti di Gaza, Palestin.

Dapat juga mereka manfaat sebenar didalam bentuk barang makanan, pakaian, ubat ubatan, kewangan dan lain lain didalam ertikata sebenarnya.

Setakat kita berteriak memekik slogan slogan kosong tanpa ada sebarang kesan samada secara terus ataupun tidak hanya perbuatan sia sia sahaja.

Jika benar mahu membantu umat Islam di Syria, usahakan lah supaya kerajaan Bashar Al Asad mahu mengembalikan keamanan disana dengan menggunakan kaedah sistem pilihanraya berdemokratik.

Biar rakyat Syria memilih siapa yang mereka suka bukannya seperti sekarang ini. Berbunuh bunuhan sesama mereka. 

Hancur sudah segala infrastruktur negara bersejarah itu. Tinggal puing puing sahaja dan ada dikalangan kita disini berpekik berteriak mengganggu sesama Islam yang sedang mengaminkan doa Tuan Imam selesai bersolat Jumaat!

Ada manfaat apa kepada siapa?

Kat Syria pun tak sampai sebarang manfaat usaha tadi ; yang sedang mengaminkan doa tadi naik menyampah dan menyumpah kumpulan aktivis Islam yang siap mengibar ngibarkan panji panji Kalimah Tauhid kita.

Tak ada ertinya beb.

Isyh.....

Saya menyokong usaha Hizbut Tahrir Malaysia untuk mengembalikan sistem Khilafah tetapi harus lah laksanakan usaha usaha ke arah itu dengan pertama sekali menggerakkan usaha usaha Dakwah al Islamiyyah seperti yang sedang di lakukan gerakan gerakan para Da'ee di England dan tempat tempat lain di serata dunia.

Bilamana masyarakat umum itu sedar akan kebaikan cara hidup yang di anjurkan didalam Islam dan kesederhanaan itu dapat diterapkan didalam norma kehidupan seharian kita, Insya Allah, Khilafah itu akan ditegakkan oleh masyarakat itu sendiri.

Insya Allah.

Petronas Misleading Promotion Ad! Pure Fiction!!!

Those of us who frequent the Petronas Service Stations know that this ad by Petronas claiming to go the extra mile by offering its motorist customers these added services is nothing but pure fiction!

I have been frequenting Petronas service stations all these years and the most that I have experienced is some hardworking Bangladeshi petrol pump attendants willingly come and wipe clean the front and back windscreens of our car.

Local Malaysian service station staff have seldom bothered to do even that. 

To see this ad this morning as I fuelled up at the Petronas Service Station before Menara PGRM Cheras prompted me to take a snap of the bullshitting ad and share my angst here with you.

Do not over promise what you obviously can't do! Once in a blue moon maybe ---- but daily??? Come on! Who is Petronas kidding?

Who amongst you the readers here have had your car freshened up with a free spray of the air fresheners as Petronas promises to have its attendants do here?

Have a Petronas service station attendant actually take the time and bother to give your dashboard a cleanup?

I'm really curious.

Anyone???

Harimau Malaya mangsa jerangkap Pengadil Korea!

Saya bingkas bangun pergi meninggalkan ruang tamu sebaik sahaja saya melihat pengadil dari Korea Selatan Lee Min Hu melayangkan kad merah terhadap pemain Malaysia Fadli Shas padahal yang membuat angkara adalah pemain Thailand yang secara sengaja melakukan kekerasan pada pemain  kebangsaan kita!

Dah tua tua begini memang tak elok duduk dengan perasaan marah meredap melonjak lonjak didalam hati menyaksikan ketidakadilan berlaku kepada pasukan Harimau Malaya kita!

Menurut kajian kesihatan, stres tidak bagus untuk pesakit diabetes seperti saya. Silap haribulan boleh kena sakit jantung atau angin ahmar sebab tekanan darah naik melihat sesuatu kezaliman didepan mata.

Lebih elok saya sambung kembali membaca buku tentang sejarah perjuangan Allahyarham Dato Onn Jaafar yang baru saya pinjam dari kutub khanah. Lebih menenangkan hati dari melihat pasukan bolasepak negara di khianati seorang pengadil Korea yang secara terang terangan kelihatan 'berat sebelah' didalam pertandingan bolasepak separuh akhir Piala Suzuki AFF!

Mungkin ada dendam yang tersimpan didalam jiwa yakpursalam ini terhadap negara kita? Si Korea ini pernah jatuh selepas di'tackle' pemain kita didalam pertandingan melawan pasukan bolasepak Australia dahulu! 

Saksikan video ini:



Saya rasa Lee Min Hu takkan berani mahu menjejakkan kakinya ke Tanah Melayu ini selepas ia mematahkan semangat juang pasukan kebangsaan tanahair kita ini dengan membuang padang Fadli Shas padahal yang patut kena tindakan adalah pemain Thailand terbabit!

Saya yakin sekiranya FAM mengambil tindakan protes keputusan pengadil ini dengan mengulang tayang rakaman pertandingan semalam pihak berkuasa AFF boleh mengarahkan pertandingan diantara Thailand dan Malaysia di adakan semula supaya puas hati kesekelian pihak peminat bolasepak se Asia.

Namun ianya mungkin cuma tinggal hasrat saya sahaja kerana segalanya sudah berakhir dan jurulatih Malaysia Dato' Rajagopal telah menerima keputusan pertandingan seperti itu.

Tengok saja muka yang paling dibenci rakyat seMalaysia sekarang ini. Memang tak ada seri langsung! Muka tak leh pakai! Grrrr.....



Lee Min Hu! Anda memang tidak adil! Berhenti sahaja lah dari mengadili mana mana pertandingan bolasepak atau apa sahaja sukan selepas ini.

Terima lah hakikat bahawa anda 'referee' korup!

Apakah sebenarnya alasan kamu menzalimi Harimau Malaya? 

* Video dan gambar diatas adalah ehsan blog keris7lok. Terimakasih tuan.

Friday, December 07, 2012

Do'a di hadapan Kaabah, Masjidil Haram, Haji 1432H



Rakaman doa saya semasa berada di hadapan Kaabah, Masjidil Haram, Makkah al Mukarramah. Musim Haji 1432 Hijrah.

Sesungguhnya hati ini hanya ingin melihat umat Islam seMalaysia hidup rukun damai bantu membantu sesama kita didalam perkara perkara kebajikan dan hasrat itu diluahkan didalam do'a saya semasa di hadapan Kaabah.

Itupun sudah dikira nikmat tidak terhingga dapat juga jasad ini menjejak Tanah Suci semasa hayat ini dengan Izin Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan dipermudahkanNya melalui Tabung Haji dan pihak pentadbirannya.

Jika hendak diturutkan hati banyak lagi perkara perkara yang mahu diminta didalam do'a saya itu tetapi Allahu Rabbul Alamin lagi Maha Mengetahui akan segala hasrat hati ini dan Ia Maha Arif lagi Bijaksana didalam mengatur kehidupan hambanya ini.

Walaupun sudah setahun lebih selamat diri ini mengerjakan fardhu haji tetapi masih terasa seperti hanya semalam diri insan kerdil ini bersama sama jutaan para jamaah menyahut panggilan Haji, bertawaf dan bersa'ie.

Saya amat terhutang budi kepada Tuan Haji Mohd Nasir, Ketua Unit Media Tabung Haji yang telah membimbing saya serta rakan rakan didalam menyempurnakan segala rukun rukun dan fardhu haji dengan sebaiknya.

Hanya Allah Subhanahu Wa Ta'ala sahaja Yang Maha Kaya dapat membalas segala jasa jasa Tuan Haji Mohd Nasir serta sekelian pegawai pegawai Tabung Haji yang telah melaksanakan tugas dan tanggungjawab mereka terhadap kami semua dengan begitu cekap dan cemerlang sekali.

Jazakallah khairan kathiraw semua!

Semoga Allahu Ta'ala memberkati setiap diri tuan/puan kebanggaan negara!

Amin! Ya Rabbal Alamin.

Tuesday, December 04, 2012

The Life of the Last Prophet. Audiobook by Yusuf Islam.




To those of you who often wonder as to who is this man @ Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam? I call upon you to listen to this excellent narration about the 'Life of the Last Prophet' by the renowned Yusuf Islam who was once known as Cat Stevens, one of Britain's pop superstar in the 60's and late 70's.

Muhammad bin Abdullah is Allah's Greatest Messenger for all time and he is God's Chosen Messenger to lead all Creation in glorifying our Lord Almighty!

You must learn about Muhammad al Mustafa, the Chosen One in order to realize what he has done for us in delivering Allah's Message and Complete Guidance which enables us to live our lives according to God's Will.

Muhammad Rahmatulil Alamin is God's Mercy to all Creation. His life remains as the ultimate example of how one should live in order to attain salvation both here in this earthly life and in the hereafter.

Insya Allah. Happy listening.

Thursday, November 29, 2012

Apostasy is for the Ignorant's!

Apostasy from Islam seems to be the major issue that is on the world population's attention nowadays!

Why only Islam?

Reason being it is the only revealed faith from Allah the Almighty. It started with the Creation of the Father of all Mankind ~ Sayyidina Adam Alaihis Salam.

Created with earthen clay taken from all parts of this planet Earth by none other save for Sayyidina Izra'il Alaihis Salam upon being commanded to do so by Allahu Rabbul Alamin.

All the other of Allah's Malaikats @ Angels failed to accomplish the mission of getting earthen clay from Mother Earth to be used in the creation of Adam Alaihis Salam.

Renowned Islamic Scholar the Learned Professor Dato' Dr Harun Din Al Haj shared about this matter in a very detailed lecture many years back. The lecture was widely acclaimed by the many students and researchers in the Islamic world. I too learned quite a lot about the spiritual realm of Islamic Knowledge by studying from his work and other sources.

The difference between Islam and the rest of the self imagined beliefs practiced by a large majority amongst the many tribes and nations of mankind stems from the principal bedrock of faith in our Creator and the various forms of Kufur @ Disbelief towards Him the Almighty by adducing this and that fictitious deities conjured up by the ignorant ones amongst us.

Whether we like it or not, Belief in Allah or Disbelief towards Him is rooted in the knowledge or ignorance that one comes to possess during one's lifetime.

Belief in Allah is rooted in the realization of Life that is eminent in each and every living being or creation of Allah Subhanahu Wa Ta'ala encompassing all that there is in the seen and unseen worlds contained in the universes.

No matter how highly advanced any one is in the field of science and technology nowadays that would have baffled and stupefied the learned ones of the era's gone by, when it comes to the matter of life, even the most knowledgeable geniuses we have today with us will give up when posed with the question of 'Who gives us and every other living entity life?'

To know about the indefinite realities about Life and the surety of Death that has befallen so many others before us and which will definitely bring our own lifetime to an end demands that the thinking ones amongst us ponder upon one's ultimate acceptance that no matter what, everyone whether being a Muslim or a Kaffir will die one day and the same goes for every other creation of Allah!

Those who are advocating 'Apostasy from Islam' need to ask themselves as to who it is who created them?

The self imagined deity or deities which they worship at the bequest or exhortations of others or have been deluded into thinking that there is some other being more powerful than Allah?

What a preposterous notion that their self imagined god or deity chose to be born at that corner of the road junction or in some ominous spot not befitting the Majesty and Grandeur of Ar Rahman Ar Rahim Who is Above the entire creations!!!

To have latter day so called liberal thinking 'Muslims' being open to the so called freedom of choice in not worshiping Allah as our Supreme Lord and Creator is actually very heartbreaking.

Do these persons not realize that by their words and actions, they have actually stepped out of the fold of Islam and corrupted their Creed @ Aqeedah?

You can't claim to be a Muslim yet advocate the freedom to worship another as your god! There is no room for pluralism in Islam. One worships Allah Subhanahu Wa Ta'ala as one's Only God and Master.

To associate anything else with Allah is haram and takes one out of the fold of Islam.

Those who think they can get away with saying everyone is free to choose whatever one wants to pray to is clearly an apostate and ought to be judged accordingly.

There's no 'if's' or 'but's' about it.

Period.

In Surah An Nisa, Chapter 4 Verse 48, Allah Subhanahu Wa Ta'ala clearly warns against anyone associating anything with Him:


4:48
Transliteration
Inna Allaha la yaghfiru anyushraka bihi wayaghfiru ma doona thalika limanyashao waman yushrik billahi faqadi iftaraithman AAatheema
Sahih International
Indeed, Allah does not forgive association with Him, but He forgives what is less than that for whom He wills. And he who associates others with Allah has certainly fabricated a tremendous sin.
The authentic hadith of Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam clearly states as to what is in store for those who apostate from Islam:


So to all those who are being careless with what they say and opinionate  with regard to the question of worshiping some other being or deity instead of Almighty Allah, my advice to them is to repent and return to the true faith of Islam or suffer the consequences of their errors not only while still being alive here on Earth but also in the Hereafter.

Who gave us the Faculty of Reason if not Allah?

Think very carefully and return to the birthright of each and every human being to be nothing but a true servant of The Almighty.



Stop sliding towards the abyss of Apostasy and regain one's firm footing in the Truth of Ad Deenul Islam and re-establish one's Iman and Fitrah of Islam. The only true faith from Allah, God Most Supreme, Most High.

Insya Allah.

Wabillahi Taufik Wal Hidayah.

Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Saturday, November 24, 2012

Fossils for sale!

Its mind boggling to see fossils aged millions of years being put up for sale just for a few hundreds ringgits and less!
I came across these fine collection of fossils at Kinokuniya KLCC.
Try  and imagine the impossibility of us ever coming across such treasures on our own!
This sale of such fossils has boggled my mind ever since I set my unbelieving eyes upon them years before!
How could this be?

Wednesday, November 14, 2012

Malaysian mindsets ~ Is it possible to turn duds into diamonds?

First and foremost, I'd like to apologize to you my respected readers and fellow bloggers for being so caught up in my current responsibility in now being the chairman of a joint management body of the very apartment where we have been living since 2003.

Life has been so hectic for me since shouldering this tremendous burden of managing two blocks of apartment buildings containing 540 units. It all started when we, the residents of these apartments had our apartment units water supply cut off on the 18th of September 2012!

Reason was that the JMB @ Joint Management Body had failed to pay the SYABAS water bills! When I come to think of it, this has happened a couple of times before. 

All these while we had been fooled into believing that the water tanks were being drained and cleaned and I recollect seeing the BOMBA water hoses being used to fill up the water tanks at the ground levels of our apartment block. Now, it dawns upon me that we had been hoodwinked by the culprits who were mismanaging our residential apartments.

Anyway, to cut straight to the matter at hand, we the residents had enough of the CBT and decided to hold an EGM voting out those who had been letting our apartments go to ruin.

All of the JMB's funds have been siphoned dry and huge debts had been accumulated over the years since these chaps took over. Contractors and service providers were lining up to demand that the monies owed to them was paid no matter who it is running the JMB!

I for one on behalf of our JMB sought the advice of an established lawyer and was so relieved to learn that we who are now managing these apartments are not liable or responsible for the debts of those who were robbing us blind before this.

I knew beforehand that we as the new management of these apartments couldn't be held answerable for the debts incurred by those before us? It is ridiculous to ask us to pay the debts of others when it was not us who signed the contract with those service providers in the first place! 

One does not need to be a lawyer to know this. It's common logic. Those contractors were cronies of the fella who had been mismanaging our place and the contracts awarded were mostly over the allocated monthly budget! 

So, it is natural for them to be pissed as they can't have it their way anymore as I and the new JMB Committee are slowly but surely changing the way things have been to what it should be.

Yesterday, three of them awaited me as I entered the management office and demanded to know why there was uncollected rubbish since I had told the illegally employed cleaners that I had no intention of retaining the services of the cleaning enterprise which had been overcharging the previous JMB exorbitantly to the tune of RM3450 over the allocated monthly management budget!

The allocated monthly budget for the cleaning services of our apartments is only RM5250.00 but the cleaning service had been enjoying a monthly contract of RM8700.00!!!

Frankly speaking, it all smells fishy and as the new management, we decided that enough is enough. We can't be bothered about those who had been robbing us blind all these while and we just have to go about cutting costs if we are to bring these apartments around financially, physically and regain our apartment's prestige!

Whether we realize it or not, each and every dwelling has its own prestige and distinction. If we had just minded our own business as what we had done since 2003, then these apartments would really turn into a squatter colony!

The apartments where we live has a swimming pool but there's been no enforcement of House Rules since way back then and you would grimace and turn your head away with disgust if you are to witness the horrendous way some of the folks misuse and abuse the pool!

Most of them do not wear the appropriate swimming attire and enter the pool as they damn well please! No swimming caps are being worn by most of the girls and grown up women. As a result, you'd witness the female swimmers having their long hair floating about like those belonging to the banshees one sees featured in the scary movies!

It's a nightmare for the swimming pool contractor as loose hair from the ones not wearing their swimming caps eventually ends up at the suction areas of the pool's water filters and clogs it up! Who'd end up paying for such repairs? The JMB! Who else???

I can't for the life of me figure out why this mindset seems to be the chosen one adopted by most of these folks who simply do not give a damn or bother about the common rules and regulations that governs the usage of a common swimming pool?

The difference between residents who stay in condominiums, apartments and squatter colonies is the attitude of its residents. Those who know how to use each facility appropriately and conform to the accepted standards and those who don't give a rat's ass to all such regulations is so glaring that it hurts!

As the new Chairman of the JMB, I have no choice but to slowly and surely change the way things are here in our apartments. Rules and regulations are starting to be enforced and these changes are causing those who had been having it their way all these while some pain in their butt and in their corrupted minds!!!

Talk about trying to turn duds into diamonds!!!

This is the challenge I and our JMB Committee have before us right now!

Update:

As of the 20th of November, 2012 following a meeting which the DBKL's Commissioner of Building ruled that since the former JMB didn't sign any letter of resignation and just did so verbally, they still are the valid JMB.

The COB Asst Director said that although the COB appreciates me and our Joint Action Committee for all the good work we have done since taking over, the fact remains that these chaps didn't tender in their resignation letters to the COB and are still recognized as the JMB of our apartments by the COB. Regardless of all the evidences I brought to the meeting showing proof of the malpractices by the management committee before us.

As I am not an owner myself - being a proxy of my spouse whose name appears as the owner of the apartment we live in, I am thus not eligible to head the JMB or even be in the committee, I had to return control of the management back to those guys no matter that they didn't hold the AGM since 2009 or had shown us the accounts for all those years!

We managed to successfully pay RM25000 in cash to SYABAS from the funds which we collected during our interim management of the apartments. 

We successfully engaged a reliable roofing contractor and repaired the leaking roofs of two apartment units in our block.

We reduced the costs of engaging the cleaning service contractor by hiring a new one for RM5100 per month, effectively reducing the monthly service contract which was RM8700 per month with the previous contractor.

We employed our own security guards whereby we managed to not shoulder the monthly RM17000 over contract that they signed with the security company and thus avoiding unnecessary expenditure which the JMB had to pay each month!

Its not like we are so hard up in running the place but because we had no choice but to do so in order to avoid any further repetition of the SYABAS water cuts which affected us terribly those 3 days in September.

With the greatest of relief, I gladly returned such control of the management to them and have no regrets but just an ardent wish that they will live up to their promises to correct the situation here at our apartments.

No matter what, the truth will always prevail. If not here during our sojourn on Earth now, then in the Hereafter where Allahu Rabbul Alamin will judge us as to our deeds and what we have done so far?

Insya Allah.

As Allah is our Witness, we who did what we had done did so purely for the sake of looking out for our rights and out of necessity! It was truly not what we desired or were after for it was like trying to stop the Titanic from sinking for the obvious reasons.

No matter what these chaps will try to pin on us, our hearts and minds plus our conscience is clear for we did what any other rational person would do. Stop the rot and try to salvage what we can and we did!

The COB ruled for an AGM to be held at the end of this month ~ 29th December. Hopefully a better committee will be elected to take charge and return our apartments to what it should be.

Insya Allah.

Wednesday, November 07, 2012

No Rule Izzah! Islam as you please, eh?





Sometimes it's best to let the video speak for itself as it's normal now for those caught saying something that exposes their twisted mindset to try and wriggle their way out by saying it's all a lie and sheer fabrication!

Just wondering how some folks like 'No Rule Izzah' is going to defend herself when its her turn to stand before the Almighty in the Yaum al Akhirat and explain her call for people to be free to choose whom they worship?

I thought that as mankind grow technologically more advanced, they'd be much more able to figure out the difference between the Supreme Creator and those figments of their own imagination whom they take to be their god?

Looks like many so called modern 'educated' folks living today are much more screwed up than those considered as being primitive!

Renaissance of the Jahiliyyah!

Tuesday, November 06, 2012

When Ignorants speak about freedom of Faith (updated)

In these End Times, Ignorants amongst the political leaders speaking about the Freedom of Faith tends to be the trend because there are many people amongst us who are living life as they damn well please due to the lack of sincere Dakwah al Islamiyyah being carried out by the 'Ulul 'Amri and the knowledgeable ones amongst the Ummah.

Opinions such as the one being attributed to Nurul Izzah daughter of Anwar Ibrahim are clearly those that belong to the gutter and should not be taken as a fatwa for the very reason that she is not fit to be listened to in matters concerning Iman and Aqeedah.


4:115
Transliteration
Waman yushaqiqi arrasoolamin baAAdi ma tabayyana lahu alhuda wayattabiAAghayra sabeeli almu/mineena nuwallihi ma tawallawanuslihi jahannama wasaat maseera
Sahih International
And whoever opposes the Messenger after guidance has become clear to him and follows other than the way of the believers - We will give him what he has taken and drive him into Hell, and evil it is as a destination.

Surah An Nisa Chapter 4 Verse 115.

When Nurul Izzah speaks about the freedom of faith without considering the implications of such words, inadvertently she encourages those who are ignorant in such matters of Faith and Creed in Islam to endeavor in a lifestyle devoid of Iman towards Rabbul Jalil.

Islam is the only revealed faith from Allah the Almighty and whomsoever speaks or gives out opinions that lead the gullible ignorant ones away from Him are guilty of encouraging kufr and apostasy from Islam.

Before Allahu Ta'ala we shall all stand in the Day of Judgment and He Will take each and every word we say or opinionate here on Earth which involves anything that involves exhorting anyone towards either having Faith in Him or otherwise to be used against us.

Nurul Izzah needs to repent if she intended to open the door for anyone to enter the folds of Kufr by claiming to have the freedom to choose any other Deen save for Islam.

Nurul Izzah needs to ask herself as to Who is our Creator?

Is there any other god except Allahu Ta'ala Rabbul Jalil that she and those like her believe in?

What is her level of knowledge about Iman and Aqeedah that gives her the right to speak about Al Islam in such an ignorant way and manner that is now being attributed to her as in this Kuffar's website and obviously Islamophobic news portal here?

It is also Kufr al Akbar for her to opinionate that the abominable lifestyle practiced by those who emulate the sinful behaviors of the Lesbian, Gays, Bisexual and Transexual haramis is okay if practiced in secret!

Laknatullah! Cursed be those who agree with the ones who adopt the lifestyle of Lut Alaihis Salam's accursed 'kaum'!

Verily the Truth stands out crystal clear from Falsehood yet there are those like Nurul Izzah who are seriously afflicted with the Diarrhea of the Lip and tend to bite off more than they can chew especially when speaking about something that is not in his or her area of speciality.

One who has yet to reach a certain level of knowledge and wisdom in matters concerning Iman and Aqeedah would do better not to get themselves embroiled in such speech which would lead them to the gates of Jahannam in the Hereafter. 

Na'uzubillahiminzalik!

Sunday, October 14, 2012

PM Singapura fasih berucap didalam Bahasa Melayu!



Perdana Menteri Republik Singapura berucap dengan begitu fasih memberi sokongan dan membakar semangat masyarakat Melayu Islam didalam Perayaan Hari Kebangsaan Singapura baru baru ini.

Sungguh fasih ucapan Lee Hsien Loong berbanding sebahagian besar masyarakat Cina di Malaysia ini. Wahai dikau rakyat Malaysia yang membaca artikel saya ini. Ambil lah iktibar dan contoh tauladan pemerintah Singapura ini! Belajarlah Bahasa Kebangsaan kita! Lazimkan berucap dan berkata mengikut resam nya. Jangan berbahasa rojak dan bercampur baur dengan Bahasa Inggeris cap ayam!

Cuba kita dengar dan lihat cara PM Lee Hsien Loong berucap! 

Ucapan seorang manusia yang baik dan ikhlas! Keikhlasan ini tampak jelas pada wajah beliau. Tak ada skandal dari pihak isteri ~ tak berbelanja boros dan nama si isteri jarang disebut melalui siaran radio, televisyen atau akhbar! Bersederhana didalam berkata. Kunci kejayaan Singapura! 

Kunci kejayaan ayahandanya Lee Kuan Yew sama seperti mantan Perdana Menteri ke 4 kita Tun Dr Mahathir Mohamad. Isteri masing masing tak gila glamor atau memaksa pihak media melaporkan tentang aktiviti mereka didalam setiap laporan berita berlainan sungguh dengan isteri PM Malaysia sekarang ini.

Apa ke perlunya si pemberita asyik hendak melaporkan nama yang ramai rakyat Malaysia sudah muak mendengar saban kali siaran berita ke udara???

Najib Tun Razak perlu ikut contoh tauladan dari 3 manusia hebat ini. Mahathir, Kuan Yew dan Hsien Loong! Mereka bijak mengawal isteri dari merosakkan imej mereka. Isteri mereka tidak perlu dijulang julang seperti apa yang isteri Najib memaksa pihak media samada secara terang terangan atau secara senyap dan halus!

Malaysia boleh belajar banyak perkara dari Singapura. Tidak perlu nak sombong bodoh. Memang mudah untuk kita memperlekehkan Singapura sebab ia hanya sebuah pulau kecil di hujung semenanjung kita. Tetapi dengan tidak ada sumber bahan mentah apa apa, pendapatan republik kecil ini begitu tinggi melonjak di persada ekonomi dunia!

Kecil kecil cili api brader! Apa guna kita mempunyai negara yang lebih besar dari republik ini tetapi sarat dengan Rasuah, Salah Guna Kuasa, Pecah Amanah, bergaduh tak sudah sesama Muslim, Hasad Dengki dan seribu satu perbuatan yang salah dan berdosa???

Saya pernah hidup dan bekerja di Singapura. 6 tahun. Saya merindui disiplin kehidupan masyarakatnya. Memang ada segelintir warganya yang kiasu macam nak mampos! Nak buat macamana? Ia adalah hasil asuhan ibubapa masing masing yang membiarkan anak anak mereka membesar ikut suka.

Kita perlu mendidik anak anak kita mengikut lunas lunas Sunnah Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam dan membentuk masyarakat kita melalui contoh tauladan yang baik bukannya mengikut gaya dan resam sesetengah golongan berada yang ada di dalam Malaysia!

Hidup bermewah membazir tahap gaban didalam negara kemudian berdrama swasta bila ke Makkah! Ini semua akan menjadi punca kepada bala bencana menimpa negara! 

Pernahkah terbaca apa apa berita tentang isteri PM Singapura Lee Hsien Loong? Beliau tahu untuk tidak menonjolkan diri mengatasi sang suami berbanding yang kat sini!

Jika hendak turutkan hati banyak lagi yang mahu saya luahkan sebab memang geram didalam hati tetapi pagi pagi Ahad ni nak bertenang sedikit. Bagaikan menuang air ke daun keladi je kalau kita cakap dan berkata tentang keadaan sebenar di Malaysia berbanding kepimpinan pemerintah Singapura!

Mereka melaksanakan apa yang mereka kata. Disini lain. Ramai blogger yang asyik memuji dan memuja golongan pemerintah yang lupa diri. Kentut yang busuk dari sang pemimpin sombong dan angkuh akan tetap dilaporkan wangi oleh blogger sang pencacai dan media kaki ampu!

Beranilah memperakui realiti semasa. Jangan hidup di alam fatamorgana! Ikutlah contoh kejayaan Singapura! Majulah seperti Singapura! Hendak seribu daya beb! Jangan ego gila babi! 

Hidup kita ni di antara 5 waktu. Sempat subuh tak ada jaminan akan hidup sampai zohor dan seterusnya! 

Apa sanggup berdaya saing dengan republik di hujung semenanjung bekas Persekutuan Tanah Melayu ini atau terus hendak menyalahkan kaum itu dan ini di atas kegagalan sendiri?

Salahkan semua orang lain KECUALI DIRI SENDIRI!!!

Thursday, October 11, 2012

Amy Cheong : Is she the Real Chinese Face of the Malaysian Opposition?

THE REAL CHINESE FACE OF THE MALAYSIAN OPPOSITION
WA woman in racism storm
This is Amy Cheong. The article appearing below the line is extracted in its entirety from Yahoo Australia. The article itself is credited to its writer Rhianna King of the West Australian published on 11 October 2012. Not my comments though. They are those of the blog and the blog alone.
That thin veneer of respectability the Chinese led opposition in Malaysia have hidden behind for so long  is beginning to peel and reveal beneath it a contemptible bunch of racists. Anti Malay, anti Muslim and anti human to the core. It appears that the more things change, the more they remain the same as far as this Kuomintang indoctrinated pool of political swill is concerned. But don’t mention the word Chinese when they are caught out. Pointing out other people’s faults is their monopoly. Especially so if that exercise is directed at the Malays and Muslims.
Amy’s tirade is nothing more than an extension of that Singapore driven and orchestrated Chinese campaign to topple the Malay led government of Malaysia. Lets see how the opposition and Chinese groups in Malaysia now react to this racist rants by a  Singapore government official born in Malaysia. Will they now claim to be Malaysian and want to dealt with as such or will the Chinese persecuted minority complex be used as their defence.
__________________________________________
Amy Cheong, fled Singapore after an outcry over a Facebook post about Malay weddings.
A Perth woman at the centre of a racism storm in Singapore has fled to WA after she was sacked over a Facebook post that sparked a public outcry. University of WA graduate Amy Cheong, 37, caused outrage across the South-East Asian republic on Sunday by posting a comment about Malay weddings, which are often held in public spaces beneath housing blocks in Singapore.
Apparently frustrated by the noise from a wedding, she wrote: “How many f…ing (sic) days do Malay weddings at void decks go for? Pay for a real wedding you a……, maybe then the divorce rate won’t be so high. How can society allow people to get married for 50 bucks?”
The post went viral within hours, leading to Facebook groups calling for Ms Cheong to be sacked, YouTube videos accusing her of racism against the Malay community and a barrage of malicious online posts. Ms Cheong, a Malaysian-born Australian citizen, was sacked on Monday from her job as assistant director of Singapore’s National Trade Union Congress for Membership Partnership and Alliance.
She issued a long apology, but Prime Minister Lee Hsien Loong said it had come too late and the damage was done. He condemned the comments as unacceptable and offensive to Malay Muslims.”It sharply reminds us how easily a few thoughtless words can undermine our racial and religious harmony,” he said.
Ms Cheong told state media on Tuesday she was leaving for Perth because of threats to her and her family and to “ease the tension”. In her apology, Ms Cheong wrote: “I am terribly sorry to all who were affected emotionally, mentally and in all other aspects. I am aware of the pain I’ve caused through my insensitive remarks on social media.
“There was no racism intended in my post. I was trying to rest and the noise was affecting me greatly, however, I do understand this is not a valid reason to post what I did.”
Her boss, Lim Swee Say, said firing Ms Cheong was a difficult decision and urged Singaporeans to “spare a thought for Amy and the pain she is going through”. He said the NTUC “would not accept … any words or actions taken by staff that are racially offensive”.
It is understood she had been working for the union for a year, but had been living in Singapore for 10 years after moving from Perth, where she grew up. Singaporean local Ryan Soh, a sales consultant, said the comments had come at a sensitive time in Singapore.
“The Government is trying hard to create a picture of racial harmony because we have a lot of races here, Chinese, Indians and Malays,” he said. “It is a balancing act and when these comments came, they touched a lot of raw nerves.”
__________________________________________________________
Strangely enough the Nut Graph, Malaysia Kini, Ambiga Sreenivasan and other vitriolic critics of government in Malaysia (a government they often refer to as racist) have been deafeningly silent over this matter. We have constantly referred to the oppositions plans for Malaysia as being a regurgitation of the Singapore model the Chinese of Malaysia would like to remould Malaysia into under their rule. Wishful thinking on their part?
And to those Malay opportunists lacking any self respect who write anti Malay and anti Muslim articles and yell slogans like Miriam Mokhtar does espousing the ‘virtues’ of the Singapore government and its majority Chinese people, take a read of this article and hang your collective heads in shame.
To the Malays and other non Chinese apologists of the anti Malay mould, this is in truth what the Chinese think of you. If there is genuine concerns over the misconduct of government, its policies and its governance of the country, then everyone ought to all be involved in the process and participation of change. Not simply those who are on the purse strings of foreign groups who operate as a policy free zone agitating for the marginalization of a majority in preference of a vocal and racist self serving minority with deep pockets.
________________________________________________________________________________
As we all know, there are those racists and haters amongst us whose true colors will emerge when they find themselves very inconvenienced and are forced to reveal as to who they really are deep within?
Just like the characters of the Chinese Opera, these demons in disguise will be forced to show their true self's when its no longer conducive for them to camouflage their true identities.
We see this often in our nation's politicians who put up an act of being goody goody when being in the public eye but cast aside their theatrical personas when in the privacy of their lairs and dominions secluded in their mansions and palaces.
Amy Cheong is now the new face of these monsters who reek of fire and fumes who can't stand the sight of their fellow citizens simply because they think that they are better than the rest.
Reality is that these devils in disguise reek of foul stinking rotten personalities that even the Devil would stay the hell out of their disgusting presence.
Amy Cheong would find Salman Rushdie, Irshad Manji and the likes as ideal company, no?
Flee as you wish Amy. Your repulsive reputation will follow you wherever you may go...