Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Tuesday, March 27, 2012

Bila ular lidi menjadi Naga! Awasi Dong Zong! Ah Jib Gor!


Perdana Menteri Dato Seri Mohd Najib Tun Razak harus berwaspada dengan melayani tuntutan demi tuntutan pihak2 pendesak Cina seperti Dong Zong ini!


Mereka semakin lama semakin naik tocang dengan kesanggupan Pak Aji Najib untuk melayani seribu satu kehendak mereka sejak kebelakangan ini.


Apakah Pak Aji Najib tak sedar sedar lagi bahawa perbuatannya bertolak ansur itu demi hendak memenangi hati puak puak yang berasaskan perkauman ini adalah perbuatan sia sia dan sebaliknya hanya akan merugikan dijangka masa yang akan datang?


Apakah Pak Aji Najib Tun Razak ingin nama nya dimeterai sebagai petualang pelingkop masadepan anak bangsanya?


Entahlah! Nak kata apa dengan puak aristokrat bangsawan Melayu ini?


Nak menang sorak ; kampong tergadai ke Dato Seri?


Apakah tak belajar dari kesilapan2 lampau?


Apakah tak sadar sadar lagi bahawa bertolak ansur itu ada had hadnya?


Cina2 pendesak seperti puak puak Dong Zong ini yang senantiasa menolak dan Melayu aristokrat seperti Mohd Najib Tun Razak yang sentiasa beransur!





Hello brader! Dah sampai ke tebing Syeikh!



Apa brader nak terjun bersama labu labu ke?


Renung renungkanlah maksud pantun ini:


Kata tua kata bermanfa'at,
       Banyak manfa'at dapat di rasa,
Hina bangsa tiada muafakat,
       Tidak muafakat umat binasa!




Ah Jib Gor, 


U nak layan lagi ke puak puak Dong Zong tu?


Silap haribulan beb, u akan menumpang di bumi sendiri!


Selagi ada pemimpin Melayu yang lemah dan tak tahu mempertahankan saki baki hak yang ada, selagi itulah ular ular lidi seperti Dong Zong itu akan berubah menjadi naga!!!




Sesal dahulu pendapatan ; sesal kemudian tak berguna Pak Aji Najib!

6 comments:

Melayu Berwawasan said...

Apa sebabnya adalah melayu sama melayu bergaduh antara sama lain jadinya timbul perpecahan dari 1 biji kepada 1/3 sekarang ni.macam mana nak kuat bangsa melayu.fikirkan lah.kalau melayu kuat dan bersatu tidak berlaku seperti ini.sama sama berfikir yer.cina cina akan ambil kesempatan...janganlah salah kpd pm jugak...bangsa melayu kita sendiri jugak.

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kenapa mereka TIDAK diGOLONGkan sebagai EKSTREMIS? Apakah mereka ini TIDAK cuba meLANGGARi Perlembagaan NEGARA?

http://sensecredaccountability.blogspot.com/2012/03/kenapa-pauk-puak-ekstremis-ini-tidak.html

Wallahualam..

Cik Pudina said...

Padan muka Melayu sekarang, Cina minta macam-macam, Melayu bodoh asyik nak bergaduh. Lagi 10 tahun Malaysia jadi republik. Raja kena buang. Republik Singapura bergabung dengan Republik Malaysia. Malaysia dibagi 3 Sebelah timur orang Melayu duduk sebelah barat Cuna pegang dan Sabah san Sarawak kuasa autonomi Cina pegang. Anwar dan keluarga hijrah ke Amerika. Masa tu Karpal, Nik Aziz dah mampus termasuk Lee kuan yew. Lee Hsuan Loong jadi PM Malaysia.

Mat Sabu dapatlah tanah sedikit dan menyesal seumur hidup anak cucunya merempat.

Fikirlah Melayu

MAHAGURU58 said...

Bila membaca komen Melayu Berwawasan, rasa kelakar pun ada hairan pun ada! :P

Kelakar sebab diminta supaya jangan persalahkan Najib semata mata diatas kelemahan Melayu SEKARANG!

Habis kita nak persalahkan siapa bro?

Pak Mail drebar teksi?

Wak Satiman penjual tempe?

Mamak Kadiaq bekas menteri?

Sameer Khan penjual kapet Jalan TAR?

Pak Haji Yaakob tauke warong Jalan Masjid India?

Siapa bro????

U rasa siapa yang jadi Ketua Eksekutif Kabinet Kerajaan Malaysia?

Takkan KINGG Karpal Singh kot???

Atau Apek Uncle Kit Siang?

Buat pengetahuan saudara, tak lain tak bukan ianya adalah Saudara Ah Jib Gor!

Jika ia hendak ; seribu daya!

Tak hendak ; takkan berupaya beb!

Pakailah jeket kulit rock macam mana pun?

Buatlah seribu satu gimik taboq duit berguni guni kat sana sini pun!

Melayu tetap bercempera sebab....

1. Tak dari hati nurani bro
2. Yang bagaikan Singa Afrika kat sebelahnya tak reti reti nak akur pada PERINTAH ALLAH didalam Surah An Nur Ayat ke 31!
3. Semua tindak tanduk Ah Jib Gor sejak ambil alih dari lagi seorang penggadai hak2 Melayu tidak berpijak dibumi nan nyata!
4. Bila sesuatu perbuatan itu tidak lahir dari hati nurani nan suci, maka ianya tidak berbekas bagaikan menuang air pada permukaan daun keladi.Sampai kiamat takkan menjadi!
5.Aristokrat atau Bangsawan jarang ada yang berhubungkait dengan golongan bawahan.
6. Ah Jib Gor takkan berupaya menjalinkan ukhuwwah al Islamiyyah bersama sama dengan golongan ummah Mukmin sejati sebab ia cakap tak serupa bikin dan kebanyakan ulama yang dok melekap kat dirinya hanya bagaikan umang umang berwajah alim tetapi hakikatnya kebanyakan mereka hanya zalim.
7. Tidak berani memperkasakan Syariat Allah yang nyata tetapi disebaliknya hanya bermuka muka dengan hukum hakam ciptaan manusia2 durjana yang membelakangkan segala Perintah Perintah Allahu Ta'ala.

Jika saya hendak teruskan ; takkan habis perkara2 yang boleh saya tuliskan disini...

Hairan sebab ada manusia seperti anda yang cuma mahu melihat apa yang hendak anda terima sahaja.

Perlu singkap hijab Taksub yang menyelaputi pemandangan lahiriah anda!

Mudah2an berjaya!

Maskinah HMD said...

Assalam, jangan fikir dengan bertolak ansur dengan kaum Cina, pihak kepimpinan yang memerintah boleh menang 2/3 majoriti PRU13. Kaum ini bergerak cukup pantas untuk mencantas Melayu dengan cara mengambil kesempatan dari perpecahan orang Melayu. Kepimpinan yang lembap cara pemikirannya seperti orang yang baru bangun tidur, longgar ikatan hubungan diantar mereka, masing-masing mementingkan diri sendiri dan harta dunia mungkin akan jadi penyebab orang melayu ini nerempat ditanah sendiri.tlyser

BoTak said...

Kalau melayu yang cakap macam ni mesti dicop rasist.. tapi kalau cina mintak, bukan rasist namanya.. aku dah muak dengan statement tu.. Dong Zhong adalah Rasist.. mana2 cina yang sokong tuntutan Dong Zhong adalah rasist dan wajib di dakwa atas akta hasutan..