Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Friday, December 27, 2013

PKR's Rahim Ghouse 'C for Chaos' 31st December 2013 Mayhem Plan for Malaysia?

The PKR's planning to unleash mayhem for Malaysia this coming New Year's eve?

An email said to be from Abdul Rahim Ghouse to Rafizi Ramli has surfaced on Facebook! The contents are clearly spelling out a plan to explode several bombs as what took place during the trial of Anwar Ibrahim before at the Jalan Duta Justice Complex where he was acquitted of the sodomy charges against Saiful Bukhari.

The Royal Malaysian Police ought to investigate the following email and its recipients!


When will our country's politicians stop stirring trouble for the nation and instead go about their political pursuits in a manner befitting real gentlemen?

Sunday, December 22, 2013

Hukum menyerupai Kaffir Kristian dan yang lain didalam adat kebudayaan dan amalan mereka.

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Muslimin dan Muslimat sekelian,

Didalam kehidupan kita di Akhirul Zaman ini, masih ramai dikalangan umat Islam yang keliru tentang apa dia perbuatan menyerupai sesuatu kaum yang di larang Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan juga Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam?

Saban tahun di Malaysia ini dan juga di seluruh dunia, masih ramai dikalangan umat Islam yang cenderung untuk mengikuti cara cara orang2 kaffir Kristian merayakan Hari Krismas @ Hari Natal dimana orang2 kaffir Kristian percaya pada 25hb Disember adalah hari kelahiran Isa al Masih @ Jesus Christ yang mereka percaya dan sembah sebagai 'Anak Tuhan'! Na'uzubillahiminzalik!

Semalam, saya berkongsi di laman Facebook saya, sebuah paparan menunjukkan Dr.Zakir Abdul Karim Naik memperingatkan umat Islam agar tidak mengucapkan 'Merry Christmas' kepada kaffir penganut ajaran Kristian:



Didalam Surah Al Baqarah ayat ke 120, Allah Subhanahu Wa Ta'ala berfirman:
2:120
Transliteration
Walan tarda AAanka alyahoodu walaannasara hatta tattabiAAamillatahum qul inna huda Allahi huwa alhudawala-ini ittabaAAta ahwaahum baAAda allathee jaakamina alAAilmi ma laka mina Allahi min waliyyin walanaseer
Malay
Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.

Mengapakah masih ada dikalangan umat Islam di Malaysia ini yang tidak faham faham akan maksud larangan Allahu Rabbi didalam ayat Al-Quran di atas?

Apakah Melayu mudah keliru?



Saya rasa memang begitu. Ini belum lagi mengambil kira akan bangsa bangsa lain seperti India Muslim, Pakistan, Bangladesh, Rohingya dan sebagainya yang cukup cenderung kepada perbuatan2 khurafat seperti percaya kepada kuasa tangkal, sihir dan sebagainya sehingga mereka sanggup bermati-matian mempertahankan amalan amalan syirik tersebut walaupun dinasihati agar menghentikan kerja2 gila begitu!

Gereja Kristian tidak pernah berhenti didalam usaha untuk memurtadkan Melayu. Ramai dikalangan orang2 Melayu memang ternyata rapuh didalam kefahaman keagamaan mereka. 

Contoh risalah dakyah Kristian: 



Zaman sekarang ada dikalangan orang2 Melayu turut sama dengan kaffir Kristian menyalakan lilin didalam perhimpunan2 awam membantah sesuatu:



Larangan mengucapkan 'Merry Christmas!', 'Selamat Hari Natal' dan sebagainya yang membawa pengertian bahawa si pengucap itu merestui kepercayaan bahawa perayaan orang orang kaffir Kristian itu adalah benar dan ia bersetuju dengan kaffir Kristian bahawa Nabi Isa ibni Maryam itu adalah 'Anak Tuhan' seperti apa yang mereka percaya!

Apa yang susah sangat nak faham tentang natijah pengucapan selamat seperti itu?

Bilamana seseorang Muslim itu mengucap selamat kepada orang orang kaffir merayakan sesuatu hari atau upacara yang menyembah sesuatu selain dari Allah Subhanahu Wa Ta'ala yakni Tuhan Semesta Alam, maka si Muslim itu sudah jatuh sama kuffur terhadap Allahu Rabbul Alamin!


Dari Ibnu ‘Umar radhiyallahu 'anhuma berkata, Rasulullah Sallallahu Alaihi Wassallam telah bersabda:

عن ابن عمر - رضي الله عنهما - قال: قال رسول الله -صلى الله عليه وعلى آله وسلم-: من تشبه بقوم فهو منهم أخرجه أبو داود وصححه ابن حبان. 

“Dari Ibnu Umar Radhiallahu Anhu berkata, Rasulullah Sallallahu Alaihi Wassallam telah bersabda:"Barang siapa yang menyerupai suatu kaum maka dia termasuk bagian dari kaum tersebut”(HR. Abu Dawud dan disahihkan oleh Ibnu Hibban) 

Apa masih tak faham?


Bilamana seseorang yang mengaku diri nya sebagai seorang Muslim dan Mukmin, semberono pula boleh pergi mengikuti cara cara amalan orang orang kaffir didalam adat kebudayaan serta amalan keagamaan mereka, maka ianya telah tergolong didalam takrifan mereka yang di perkatakan Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wassallam didalam maksud hadis di atas!

Jika kita pergi ke mana mana pusat membeli belah di kota kota raya dan bandar di negara kita, maka ada kemungkinan kita kan melihat orang2 muda dan tua berbangsa Melayu yang turut memakai topi 'Santa Claus' @ watak dongeng rekaan orang2 kaffir Kristian didalam musim perayaan Krismas mereka.

Melayu2 seperti ini selalunya terdiri dari mereka yang jahil tentang hukum hakam Agama Islam dan mereka mudah sahaja menyarungkan topi2 lambang Santa Claus tanpa sebarang rasa malu atau segan. Malah boleh dikatakan bahawa mereka ini bangga tahap gaban dapat menyerupai orang2 kaffir Kristian tersebut. Didalam hati mungkin merasa bahawa tahap sosial mereka sudah menjulang naik dengan berpakaian sedemikian rupa.

Sebenarnya mereka telah menjerumuskan diri mereka jatuh ke lembah kancah kehinaan didalam ertikata sebenarnya kerana engkar terhadap larangan Allahu Ta'ala dan bakal bersama sama dengan mereka yang akan di bakar didalam gejolak bahang panas mendidih api Neraka Jahannam kelak seandainya mereka tidak bertaubat dan berhenti dari perbuatan terlaknat tersebut!

Susah untuk ditegur golongan yang sombong bodoh seperti ini.

Degilnya mereka tidak terperi. Sama sahaja dengan segelintir orang2 berketurunan Mamak, Bangla dan Pakistan yang percaya terhadap azimat, tangkal, pelaris dan pendinding yang berasaskan kepada kepercayaan terhadap sesuatu selain dari Allah, Tuhan Semesta Alam.

Kecelaruan Akidah ini bukan sahaja dilakukan oleh orang kebanyakan tetapi juga oleh mereka yang berkuasa memerintah negara ini. Ketua Negara turut melakukan Syirik terhadap Allahu Ta'ala bilamana ia mengucapkan selamat kepada kaffirin didalam merayakan hari hari perayaan keagamaan mereka.

Ini tidak tertakluk hanya kepada pihak Kerajaan BN sahaja tetapi turut sama dilaksanakan oleh mereka yang dahulunya berikrar untuk menjadikan Malaysia ini sebagai sebuah negara 'Islam'.

Tak semudah itu tuan tuan dan puan puan. 

Nak dirikan sebuah negara Islam harus lah dimulakan dari peringkat dasar dahulu. 

Kita ini hidup di negara asal Tanah Melayu. Berbudaya dan adat resam Melayu. Namun dengan peredaran zaman, segala adat resam dan warisan Melayu semakin lama semakin dilupakan orang2 Melayu itu sendiri.

Hidup orang2 Melayu di zaman dahulu berpasak kepada syariat Islam tetapi lama kelamaan syariat Islam itu diabaikan mereka. Yang tinggal sekarang adalah pelbagai macam golongan didalam masyarakat Melayu itu sendiri. 

Ada yang terlalu taksub dengan usaha untuk meng'Arab'kan diri mereka sehingga adat resam warisan keturunan Melayu mereka sendiri di anggap tidak 'Islamik' dan mereka berbahasa 'Ana Ente' sesama mereka yang berfikrah serupa.

Ada pula golongan yang terlalu cenderung kepada cara orang orang Barat dan mereka malu serta segan untuk berbahasa dan berbudaya Melayu didala kehidupan harian masing masing. Golongan ini seumpama umang umang yang bercengkerang Barat tetapi berinti Melayu.

Segolongan pula muncul mahu mengembalikan zaman kegemilangan orang orang Melayu tetapi hanya setakat berbusana Melayu tetapi tidak mempunyai kuasa untuk merubah dasar atau ketentuan hidup orang2 Melayu secara amnya.

Segalanya kembali semula kepada apa yang dilakukan 'Ulul 'Amri yang terdiri dari orang2 Melayu tetapi sudah bercampur aduk adat resam dan kebudayaan serta amalan2 agama mereka diantara yang hak mahupun yang batil!

Dari pengamatan saya, kedua dua golongan politikus Melayu baik dari UMNO dan Pakatan ada yang cirit mulut memperkatakan sesuatu berkaitan Islam tanpa mengambil kira akan natijah pengucapan mereka:



Islam hanya pada nama dan berslogan retorika kosong belaka.


Kemana arah tuju orang2 Islam yang terdiri dari Melayu, Mamak, Bangla, Indon, Pakistan dsbnya didalam Malaysia ini?


Naik sesak dada memikirkannya....

Kembali semula kepada soal pokok tentang larangan pengucapan selamat kepada orang2 kaffir didalam perayaan keagamaan mereka, larangan ini adalah untuk menyelamatkan umat Islam dari jatuh syirik kuffur terhadap Allah!

Hidup matinya kita harus didalam keadaan kita teguh beriman terhadap Allah dan tidak kepada sesuatu apa sahaja yang lain.

Segala kehidupan dunia ini hanya bersifat sementara dan hanya kepada Allah jua akan kita semua kembali.

Nyawa dan ruh kita ini adalah ehsan Allah semata mata. Tidak dari yang lain.

Baik ke buruknya kelakuan kita ini semua tertakluk kepada apa yang kita lakukan selama hidup ini. Larangan mengucapkan selamat kepada mereka yang kuffur terhadap Allah tidak bererti bahawa kita harus bersikap buruk terhadap mereka.

Allah Subhanahu Wa Ta'ala memerintah kita untuk menyeru manusia ke jalan Allah dengan penuh berhikmah dan bijaksana. Baik terhadap kaffir tidak bermakna kita harus bersama dengan mereka didalam kuffur terhadap Tuhan Manusia.

Hayati lah maksud sebenar maksud ayat ke 125, Surah An Nahl:

16:125
Transliteration
OdAAu ila sabeeli rabbika bilhikmatiwalmawAAithati alhasanati wajadilhumbillatee hiya ahsanu inna rabbaka huwa aAAlamubiman dalla AAan sabeelihi wahuwa aAAlamu bilmuhtadeen
Sahih International
Invite to the way of your Lord with wisdom and good instruction, and argue with them in a way that is best. Indeed, your Lord is most knowing of who has strayed from His way, and He is most knowing of who is [rightly] guided.
Malay
Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmat kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik, dan berbahaslah dengan mereka (yang engkau serukan itu) dengan cara yang lebih baik; sesungguhnya Tuhanmu Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalanNya, dan Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang-orang yang mendapat hidayah petunjuk.
Allah tidak menyuruh kita bermusuh musuh dengan kaffir yang tidak memerangi kita. Kita disarankan untuk memberi ruang bagi mereka untuk hidup secara mereka dan kita pula dibenarkan bebas untuk hidup dan beramal ibadat secara kita.

Surah Al Kafirun :

109:1
Transliteration
Qul ya ayyuha alkafiroon
Sahih International
Say, "O disbelievers,
Malay
Katakanlah (wahai Muhammad): "Hai orang-orang kafir!
109:2
Transliteration
La aAAbudu ma taAAbudoon
Sahih International
I do not worship what you worship.
Malay
"Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah.
109:3
Transliteration
Wala antum AAabidoona maaAAbud
Sahih International
Nor are you worshippers of what I worship.
Malay
"Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah.
109:4
Transliteration
Wala ana AAabidun maAAabadtum
Sahih International
Nor will I be a worshipper of what you worship.
Malay
"Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat.
109:5
Transliteration
Wala antum AAabidoona maaAAbud
Sahih International
Nor will you be worshippers of what I worship.
Malay
"Dan kamu pula tidak mahu beribadat secara aku beribadat.

109:6
Transliteration
Lakum deenukum waliya deen
Sahih International
For you is your religion, and for me is my religion."
Malay
"Bagi kamu ugama kamu, dan bagiku ugamaku".

Wednesday, November 27, 2013

LOJING HIGHLANDS, KELANTAN ~ AN ENVIRONMENTAL DISASTER WAITING TO HAPPEN!

During our recent travel to Cameron Highlands, on our return trip back home here in KL, when we came to the junction where one road led to Simpang Pulai and the other to Gua Musang, I decided to make a detour to Gua Musang, Kelantan because I have never been to the place before in my whole life!

The weather was starting to get a bit gloomy but I drove on because we had never drove together through this mountain highway. We were in our brand new Proton Preve 1.6 Premium CFE. It was quite dependable and able to handle whatever weather or road conditions that awaited us on our journey.


Just look at the way the Kelantan State Government under PAS has allowed these hills to be stripped bare from all timber that was holding up the soil all these years. 'Membangun Bersama Islam' PAS Style?
Lojing Highlands stripped bare and deforested care of PAS Kelantan State Government! So much for their bullshit of growing with Islam! They have abused the name of Islam by destroying our nation's environment and ecological system! Stealing timber using official authority!
It's sickening to see these destruction of our nation's hills and forestation!








The people of Kelantan are also to be blamed for continuing to re-elect these thieves and robbers plundering our country's forests and hills by chopping off all the timber and selling them for profit!


Call them ulamaks or what the hell ever! They are just crooked politicians misusing Islam for their own benefits!

Remember old 'xxxl spender face'?




Don't keep bullshitting the public that there's another guy with that face going around entertaining tudung sellers in private!


The most nonchalant chap caught with his undies down in video yet has no problemos in the world being up there with the PAS top leaders! Phew!!!


In the Yaum al Mahsyar, nothing escapes Allah's prosecution!

Friday, November 22, 2013

Kesultanan Kedah harus mengambil balik Pulau Pinang dan Seberang Perai!

Sudah berapa lama Semenanjung Tanah Melayu ini merdeka dari penjajahan British Kolonial?

Masuk 2013 ni dah 56 tahun!

Namun Kesultanan Kedah Darul Aman terus diam membisu membiarkan Pulau Pinang dan Seberang Perai tanpa menuntut kembali hak kedaulatan Kesultanan Kedah ke atas Pulau Pinang dan Daerah Seberang Perai seperti sepatutnya!

Penjajah British sudah lama meninggalkan Semenanjung Tanah Melayu ini tetapi seolah Kesultanan Melayu Kedah masih terjajah. Tidak berani menuntut hak ke atas tanah Seberang Perai dan Pulau Pinang yang kini sedang di jajah pula oleh bekas rakan2 seperjuangan Lee Kuan Yew yang sedang bermaharajalela di Singapura yag dahulunya milik Kesultanan Melayu Johor Darul Takzim!

Satu persatu tanah hak milik Melayu dirampas secara halus dean mata Kesultanan Kesultanan Melayu Semenanjung. Semua ini berlaku kerana Kesultanan2 dan Kerajaan Melayu tidak tahu menghargai anugerah Semenanjung Emas dari Allah Subhanahu Wa Ta'ala kepada mereka!

Seantero dunia kaum kaum lain berperang mempertaruhkan nyawa demi mahu mengekalkan hak dan kuasa masing masing ke atas bui tanahair mereka tetapi entah kenapa Sultan2 dan Raja Melayu sekarang ini sanggup berputih mata membiarkan sahaja tanah jajahan negeri mereka di rampok keturunan imigran tanpa mengambil sebarang langkah mempertahankan nya untuk anak cucu pewaris mereka!

Hari ini, sudah sering kita dengar tentang orang2 Melayu sendiri dipertikai akan hak dan kedudukan mereka sebagai pribumi Semenanjung ini oleh mereka yang berasal dari keturunan para imigran ke Tanah Melayu ini.

Sudah sampai waktunya DYMM Seri Paduka Baginda Tuanku Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah melakukan yang sepatutnya dilakukan Baginda sebaik sahaja menaiki takhta Kesultanan Kedah pada tahun 1958 lagi iaitu mengambil kembali Pulau Pinang dan Seberang Perai!

Bilamana Tuanku membiarkan keadaan  dimana pajakan penjajah British ke atas Pulau Pinang dan Seberang Perai berterusan sampai ke saat ini maka naik tocang lah kaum keturunan DAP bermaharajalela disana dan memperkotak katikkan nasib orang2 Melayu dan Muslim disana.

Rakyat Pulau Pinang memerlukan perlindungan Duli Tuanku selaku Sultan yang berhak keatas mereka.

Tidak perlu lagi Pulau Pinang menjadi sebuah negeri yang tidak bersultan.

Lakukan lah yang sepatutnya Tuanku! 

Serapkan kembali Pulau Pinang dan Seberang Perai kedalam Kesultanan Kedah Darul Aman!

Friday, November 15, 2013

MAIWP's Negative Friday Preaching ~ Blaming the Internet for Society's Ills Nowadays!



Many of us who were attending the Friday prayers today cringed in disgust listening to the venom being spread through the Khutbah @ Sermon today.

The topic for today's venomous sermon was titled ' Perangkap Alam Maya' meaning 'The Cyber Trap'.

Amongst the contents was laying the blame on the internet for the downfall of several Middle Eastern rogue dictators whom MAIWP referred to as 'pemimpin Islam' @ ' Muslim leaders!

Really? Don't these fellows check as to the background of those rogues who were removed from power by their own people? 

Talk about IT ignorants badmouthing a very useful telecommunication network service!

There are much more harmful immoral broadcasted television programs causing much more damage to the mindset of impressionable naive members of the Muslim masses than what the internet provides!

Its like blaming the knife for the deaths of some people when in actuality they should be holding the killers accountable!

Damn crazy!

I seriously believe that if Prophet Muhammad Sallallahu Alaihi Wassallam was alive and amongst us today, the Blessed Messenger would be using the internet and hold live video conferences with us, his ummah worldwide!

Wednesday, November 13, 2013

How to be a good leader in one's family? By choosing to live and let be .... reasonably.

Recently I watched an episode of 'Law & Order' on television where it showed how an overbearing husband and father sort of terrorized his family into living their life in complete accordance to what he decided them to be.

It was both an eye opener and wake up call to me as a person who is also a husband and life partner to my wife whom I love so dearly. 

In a way, I could relate to and understand what the main character of the father and husband wanted his family to live according to a certain standard and form of living that was good and free from harm or frivolity.

Yet it also dawned upon me that the character in a way robbed his family members from being who they are as individuals and be humans. Each with their own special abilities, traits and individuality.

You see, if Allah wanted us to be perfect, we wouldn't be here as human beings. We would be created by Him to be free from error. That is a trait that belongs to Him. The Most Perfect and Immaculate.

We are mere human beings. We are created by Allah to have certain traits and qualities which when used together with the faculties of reason and good judgment that He imbued in us will see to our gaining what is good and due to us eventually.

When we dictate to others as to how to live and insist upon them to abide by our decision ; in a way we would turn to be dictators and rob others of the freedom to do something out of one's own free will and volition.

Life is a series of adjustments where we can achieve what we want and that which God enjoins upon us by using reason and commonsense without seeming to be so hard upon those whom we so love and wish only the best for them.

It's not an easy task. To be able to satisfy each and every one whom we care for but by using our hard gained wisdom through the years that we ourselves went through and learned either through the easy or the hard way as to what is the result of this or that action of ours?

The main character in that episode might have thought that by his insistence that his wife and children abide by each decision or instruction of his, he was doing them a favor and prevent them from falling into error or do wrong but in smothering them with his uncalled for domineering ways, he was actually robbing them of their own free will and independent choice. Which was wrong!

Each of us do want the best for those whom we care about and are responsible for?

But that should not force us to be cruel and heartless when dealing with them. We ought to leave them some space and room to commit errors. Errors which would not harm them too much and allow them to learn from their own experience.

That's what life is about? To be able to fall and then get up on our own strength and will power. To be able to feel the pain of this or that and overcome that failure with the rewards of eventual success. 

Sometimes we can't help but screw up with our verbal diarrhea or slip of the tongue so to speak and say things that we really wouldn't express to our loved ones but we just do because we are after all just being human.

If we do so, best way to make amends would be to tell our loved one that we are sorry for our slip up and hope that they will forgive us. Hopefully, they will.

Life is after all, what we make of it? Live and learn from our mistakes.

We should learn to give our loved ones their own fair share of gaining something through their own individual efforts. Yes, we must also look out for them not to fall victim to anyone out there whom we know could harm them or be detrimental to their achieving what they deserve but we must learn to do so in a way that allows them to deal with what comes their way on their own but when necessary step in to help them out with our wisdom and strength.

Insya Allah! Life's no fun when we impose our will on others unnecessarily and force them to live a claustrophobic life where they lose out on their own freedom of choice.

Don't you agree?

Wednesday, November 06, 2013

Melayu & Umat Islam seMalaysia Bakal Menang Sorak Tanahair Tergadai.

Dewasa ini, desakan demi desakan oleh golongan pembangkang dan pertubuhan2 yang bukan Melayu dilihat sering menuntut agar di-samaratakan di-antara mereka dan Melayu Muslim seMalaysia didalam pelbagai perkara.

Di tambah pula dengan adanya pemimpin2 Melayu yang seringkali tunduk dan akur terhadap permintaan golongan2 pelampau seperti DAP, MCA, MIC serta NGO2 serta pertubuhan2 agama bukan Islam iaitu MCCBCHST yang tidak putus2 mengasak Kerajaan Barisan Nasional dibawah pimpinan Bapa Kena Kencing dengan Cina Malaysia iaitu Perdana Menteri Najib Razak.

Karpal Singh, Pengerusi DAP pernah mencabar umat Islam seMalaysia termasuk secara tidak langsong akan Raja dan Sultan2 Melayu untuk melangkah mayat mereka (kaffir seMalaysia) jika mahu wujudkan sebuah Negara Islam di Malaysia ini!



Cabaran itu di laungkan Karpal di Pasar Batu Lancang pada tahun 1990! Saya ada disana semasa ia mencabar umat Islam di atas pentas pilihanraya!

Sembilan tahun berlalu cuma tanpa ada sesiapa pun para pembesar dan pemimpin Melayu yang memberi reaksi terhadap cabaran anak Ram Singh ini!

Saya yang berdiri dihadapan pembesar suara menuntut Karpal Singh menarik balik kenyataan nya itu didalam sesi soaljawab Forum Keadilan yang di adakan di Dewan Sri Pinang, Pulau Pinang pada 1hb Februari tahun 1999!

Karpal memohon maaf diatas kenyataan nya itu! Hanya akhbar The Star yang berani menyiarkan berita itu. Akhbar lain diam menikus....

Bagi mereka yang berharap bahawa nasib Melayu dan umat Islam Malaysia akan terbela dengan adanya Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin, ternyata harapan mereka turut meleset dan musnah kerana demi ingin menyelamatkan kedudukan nya sebagai bakal Perdana Menteri Malaysia selepas tempoh kuasa Najib tamat nanti pada 2018, TPM ini juga turut menjadi pak turut kepada apa sahaja keputusan Najib!

Punca kepada kehakisan kuasa dan kedudukan Melayu Muslim seMalaysia boleh juga di katakan berasas kepada keadaan dimana sembilan Sultan2 dan Raja Melayu disekat dari bersuara oleh sistem Perlembagaan Malaysia dan terhalang dari mempunyai kuasa eksekutif untuk mempertahankan kedaulatan Melayu serta kesyumulan Islam di tanahair ini.

Walaupun Baginda Tuanku2 Sultan dan Raja Melayu dikatakan mempunyai kuasa mutlak ke atas urusan agama Islam dan kedudukan istimewa orang2 Melayu di Persekutuan Negeri2 Tanah Melayu di Tanah Semenanjung ini serta di negeri2 Sabah dan Sarawak, hakikat bahawa Kuasa Eksekutif yang di pegang Perdana Menteri sering menjadi penghalang kepada sebarang usaha Duli2 Tuanku memainkan peranan mereka menjadi pelindung akan hak2 Melayu serta Muslim seMalaysia.

Dari maklumbalas beberapa orang peguam Melayu Muslim kenalan saya, apa yang saya dapat tahu adalah Sultan2 dan Raja Melayu memang mempunyai kuasa keatas urusan agama Islam dan bangsa Melayu tetapi disebabkan halangan2 teknikal perundangan yang berkuatkuasa di negara ini, suara Raja dan Sultan2 Melayu ini sering hilang didalam perjalanan usaha di mahkamah.

Hasilnya adalah keadaan sekarang ini. Dimana label 'Negara Islam' yang sering dilekatkan kepada imej negara ini dimata dunia hanya merupakan 'fatamorgana' dendangan para penipu dan pendakyah yang bertopengkan kesamarataan didalam segala hal!

Apakah sama Islam itu dengan mana mana agama atau kefahaman ciptaan manusia kuffar yang lupa akan hakikat kejadian mereka di cipta oleh tiada yang lain selain Allahu Ta'ala?

Kelesuan dan kelemahan para pemimpin Melayu serta kebanyakan Sultan2 dan Raja Melayu kecuali Duli2 Yang Maha Mulia Sultan Selangor, Sultan Kelantan dan Tengku Mahkota Kesultanan Perak amat lah dikesalkan bilamana pihak kesultanan2 lain itu sering diam membisu membiarkan kaduk naik junjung!

Masa depan Melayu dan Muslim Semenanjung Tanah Melayu ini sekarang berada didalam keadaan yang genting dan kelemahan pentadbiran Najib Razak yang sering kowtow terhadap permintaan orang2 Cina baik didalam DAP. Dong Zhong serta MCA dan GERAKAN bakal menjadi asbab Melayu hilang segala hak dan kedudukan mereka di tanahair ini.

Melayu dan Muslim seMalaysia harus berwaspada terhadap petualang yang sedang menggadaikan masadepan diri sendiri serta anak cucu mereka sekarang!

Apakah Melayu seMalaysia mahu senasib dengan Melayu Singapura???



Barangsiapa yang menidakkan hakikat ini hanya menipu dan membohongi diri sendiri.

Thursday, October 31, 2013

Malaysia an Islamic Nation? Lamenting the sad opposite reality...

Time and time again, one hears of the 'Islamic Nation' label being used to describe Malaysia by those who pretend that this multi-ethnic, multi-faithed nation of ours to be so.

Why do I accuse them of doing so?

Simple. Malaysia is not ruled according to the true Sharia Laws of Islam. Those who claim to be the Keepers of Islam here in Malaysia look like they are quite happy keeping Islam to just be like a wrapping paper on a box full of empty promises or realistically speaking ~ mere political hogwash!

I don't know how these guys who are supposed to look out for the interests of Islam and its millions of adherents here in Malaysia get to sleep knowing fully well that they have done zilch for the faith despite their taking credit as rulers over this multi Sultanates based Federation?

Day by day, there is an increasing rise of attacks against the only revealed true faith from Allah, God Almighty but due to the current stable of munafiks we have holding power over us, the state of affairs with regard to our lives as Muslims of Malaysia seems to become a bogged down stalemated nation being passed off as an 'Islamic Nation' before an equally clueless world of similar nations and those belonging to the international union of kuffar ruled countries!

It's a sick sorry ass situation.

And no one local or national political or dependable religious leader seems to have it in him to take charge of this nation and set it right as it should be!



As it is, Islam is already being screwed by many misinformed and misguided countries who wrongly view and practice an 'Islam' that's way, way out of the straight line that Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam set forth for us who are his ummah!

Let's take for instance the way some countries who claim to be 'Muslim' but commit injustice against the female population of their societies!

They cut off the noses of young women and girls who seek knowledge in order to improve their lives! They punish long suffering womenfolk who are often abused, molested or raped by their menfolk by throwing such victims into their horrid prisons or even killed off to cover their tracks!



The West immediately seize on the opportunity and eagerly make a hero out of those who survive such malicious atrocities such as that which involved Malala Yousafzai, the Pakistani girl student who was mutilated by the Taliban and later became the poster girl for the Western world's media to champion as an advocate for the 'change' they so want to bring to the countries that they wish to rescue and control!



This is the kind of perspective that the West often portray of those countries which are supposed to be painted as nations having Muslims as their major populations! The image that they often conjure up with is like the cartoon which they publish above.



Is this the kind of 'Islam' that the Prophet Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam taught us?

Islam that shone forth during the Dark Ages which blanketed Europe during its sordid decline and illuminated the lives of millions of people during those terrible times has today been made out to be some joke by those who choose to see only backwardness and abject fanaticism in their outlook about it!

Who's to be blamed for such a situation?

We can trace such weird misinterpretations back to stagnated mindsets which are often too deeply immersed and entrenched in schools of thought that often hold back the society from moving forward as what Islam enjoins us to!

These delusional heads of such movements or cults are often those guilty of spreading falsehood labeled as what Islam is about when in actuality it is not!

The way things have come to be in many of these awkward societies is often the result of mix-matching certain religious principles which have their roots in what Islam enjoins us to or just as a product of what the heads of this or that organization come up with? 

Just as the prophecy of Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam as to the state of affairs of his ummah in these End Times, the ummah of today are so divided and convoluted with this or that form of thinking or practices that so differ from what he had shown our forefathers during his lifetime!

An authentic saying of the Prophet goes : "Verily God doth not taketh away knowledge from the hands of His servants; but taketh it by taking away the learned; so that when no learned men remain, the ignorant will be placed at the head of affairs. Causes will be submitted to their decision, they will pass sentence without knowledge, will err themselves, and lead others into error".

Sadaqa Rasulullah Sallallahu Alaihis Salam!

Even the Kuffars are having endless problems of their own. Not a year goes by without the cropping up of this or that church or temple dedicated to the memory or teachings of this or that person or entity that almost always owes its coming into existence as a result of the deifying of certain individuals.



Who comes forth to lead the ignorants out of the various mess that society often gets itself into?

Regularly, it is often made up of those who have grandiose self adulating dreams and aspirations, supported by the gullible and clueless.

Didn't the Prophet warn us of these End Times where the worst amongst us will be the ones who are often ruling over us?

So, it's no surprise to see those who are deaf, dumb and blind ~ figuratively speaking, being oblivious to the challenges facing the Muslims of Malaysia today!

The ones who are supposed to protect and preserve Islamic values and practices often do not practice what they tend to preach to the masses!

Najib Razak, the current Prime Minister of Malaysia, easily condescended to allowing the Christians of Sabah and Sarawak to continue addressing the object of their Christian Trinitarian worship as 'Allah'!

Read about it here.

No true knowledgeable Muslim will agree to such a blasphemous action!



But as we all know, Najib isn't known as a Muslim religious leader. He is a politician who's willing to do whatever he needs to do in order to maintain his position of power over this nation. Even if it means betraying the trust of the Muslims here in Malaysia!



It's a pity that the ones fighting to safeguard and protect the sanctity and sacredness of the term 'Allah' are usually made up of the common people and not those who are supposed to be in the front line defending our faith!

So, the charade of Malaysia being an Islamic Nation will continue, no matter what!

Please wake up to the reality that Malaysia's so called Islamic scholars will never rise to the occasion and save this country from falling into ruin as a result of the allowing of Kaffirs wrongfully addressing their idols and deities as 'Allah'!

Despite the yearly holding of the International Quran Reciting Competition here in Malaysia and other Islamic Affairs oriented events portraying Malaysia as an Islamic Nation, it is sad to see Islam not really being championed and made out to be the bedrock of our nation's faith and way of living as what Allah Subhanahu Wa Ta'ala has commanded us to live by!

Till the day comes when the Al-Qur'an and Sunnah of the Prophet Sallalalahu Alaihi Wassallam comes to really be made to be the fundamental Supreme Laws and Constitution of Malaysia in the real sense of the word, I can only hope and pray that it will happen during my lifetime or eventually, Insya Allah!

In the meantime, do be aware of the way this country is being run and how we need to be very vigilant as to the manipulations and mismanagement that is taking place under guise of progress or tolerance amongst the many faiths by the ruling government and covert designs and aspirations of our common enemies.

Thursday, October 24, 2013

Unifi's HYPP TV Service Sucks! Frequent Service Interruptions! No Apology! No Compensation!

I am sure that most of you have watched or heard of TM promoting its UNIFI broadband internet services and the accompanying HYPP TV fibre optics television viewing packages.

Fed up with Astro satellite television channels which often go off static and leave our television screens blank with no prior warnings when there is even a slight drizzle or thunderstorm, I opted to end our service contract with ASTRO and signed up with UNIFI and subscribed to their HYPP TV package.



For starters, it was cool to have a faster internet connection and getting to surf smoother online and enjoy streaming videos on You Tube! But just like usual, such services soon fell through as the usual 'tidak apa attitude' that most of this country's service providers often are infamous for, set in!



Despite continuously crowing about their marketing slogan 'Through Rain or Shine' uninterrupted broadcasting, Unifi and Hypp TV caused us to lose out on getting to view the programs that we pay quite a sum for.



Recently Unifi just went up and caused us, its paying customers FREQUENT loss of program viewing without any advance warning or compensation! What kind of compensation I am talking about?

How about cutting off at least 5 to 10 percent from our subscription fees for the month affected where we have had these service interruptions?

Its one thing to promise your customers of uninterrupted top quality service but then to keep having these frequent service disruptions and just carrying on as if nothing happened is just sheer irresponsibility on Unifi's part!

And if you dial their 1300-88-1221 'hotline' to complain about it, be prepared to sweat it out talking to their automated service response number!

At least with ASTRO, you know that their satellite tv broadcast service sucks when there is rain ; with Hypp TV, you get service interruptions even when it is on a clear bright sun shiny day!


These TV broadcast services suck big time! Lousy and undependable!

When will Malaysia's service providers ever be reliable or responsible???

So much for their incessant incompetency!!!