Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Wednesday, November 22, 2017

Masjid Putra, Putrajaya flooded with Chinese tourists daily BUT JAKIM fails to guide them about Islam! How come???

To all those who visit Putrajaya, Masjid Putra at Dataran Putra besides the Prime Minister's Office complex is one of the iconic landmark that tourists throng to in the tens of thousands daily.

Chinese tourists from China form the bulk of these visitors to the Masjid Putra BUT all that they get to do is to don the visitor robes which are provided for them, enter the main prayer area from the central doors up to the centre which is cordoned off by velvet clad ropes, take photos or selfie's, chatter amongst themselves in Mandarin, their mother tongue and then are herded back to their travel coaches by their relevant tour guides to other tourist attraction sites.

What did they get to learn from their visit to Masjid Putra? Zilch! Zero! Nothing!


What a bloody shame! JAKIM @ Jabatan Kemajuan Islam Malaysia ~ The Islamic Development Department of Malaysia, which is under the jurisdiction of the Prime Minister's Office has not done anything productive in seizing this golden chance of sharing precious information about Islam with these tens of thousands of curious Chinese tourists who come to the Masjid Putra in busloads daily!

They have all these officials employed [organization chart below] with big, fat salaries BUT none of them has seen fit to do something to share Islamic Information with the thousands and thousands of eager tourists from China who throng the hall of the Masjid Putra daily!
I recall reading about a authentic hadith of the Prophet Muhammad Sallallahu Alaihi Wassallam which reads' Ballighu Anni Walau Ayah!' meaning 'Convey from me even it be just a sentence!'


Recently, I happened to be present at the Masjid Putra for several days because of official matters. I was at the Masjid Putra during those days. I was lucky to meet an English speaking Chinese student studying at Xiamen University Malaysian Campus here.

I asked her help in translating the Islamic Information which I shared with the Chinese tourists from English to Mandarin so they could understand what Islam is about and their birthrights to be Muslim.



All those 4 days that I was at Masjid Putra, no Chinese speaking JAKIM officers or from any other Dakwah organizations were present to help guide the Chinese tourists.

Don't just take my word for it. Go and see for yourselves whether what I am saying here is true or false?



The JAKIM Dakwah officials are just not bothered about these thousands and thousands of potential reverts from China.

I guess it's the Malaysian civil servants useless mental attitude. If they are a salaried employee of a government department or agency, they tend to be nonchalant and have a 'Tidak Apa' attitude or 'apathy'.

At the end of the month, they will be getting a salary. No worries.

To hell with the tourists. Who cares?

Every now and then, these useless folks will be holding an event to highlight this or that but in reality will do nothing useful for the advancement of Islamic Development which is their department's identity.

The Religious Affairs Minister or his deputy will preach now and then on the mimbar @ pulpit to the congregation during the Friday prayers but it will be like talking to the deaf. 

Whatever doesn't come from one's true heart seldom passes through even the ears of the indifferent listener or audience.

You need sincerity in Dakwah. No false pretences.

Same goes to the 'Dakwah Organizations' which are prolific on Facebook nowadays. Even those who are Chinese Muslims seem to have overlooked the potential of preaching or sharing information about Islam with their fellow Mandarin speaking brethren from China.

Perhaps the MultiRacial Reverted Muslims could do something for these tourists coming from China visiting Masjid Putra in their thousands daily but no one seems interested to guide them.

Wasted opportunities I say.

Tuesday, October 24, 2017

Jalan Berlobang Jerangkap Maut! JKR nganga! PBT Berdengkor! Ikatan Silaturrahim Brotherhood Unsung Heroes Malaysia!

Kebanyakan kita rakyat Malaysia yang berkenderaan pasti inginkan laluan jalanraya kita selamat untuk di gunakan sepanjang masa.

Namun sepertimana kita sedia maklum, kerapkali kita mendengar, menyaksikan atau mengalami sendiri kecelakaan di atas jalanraya yang disebabkan tayar kenderaan terjerumus masuk kedalam lobang yang disebabkan kerosakan pada jalanraya itu sendiri.

Bilamana ada kenderaan berat yang sarat dengan muatan berlebihan melalui jalanraya ianya sering menyebabkan jalan tar rosak tercungkil segala batu dan kerikil serta tar akibat gerakan roda jentera2 berat tersebut.

Maka terjadi lah lopak dan kekadang sejumlah besar tanah di bawah jalanraya itu sendiri runtuh dan menjadi lobang besar yang pastinya menjadi jerangkap maut bagi pengguna jalanraya yang tidak sedar akan bahaya yang menanti mereka!

Gambar dibawah ini contoh seorang penunggang motosikal yang maut mengalami kecelakaan setelah bergesel dengan sebuah lori berat akibat mengelak jalan yang berlobang. Laporan berita berkaitan.


Selalunya di Malaysia ini, pihak yang sepatutnya menjaga dan menyelia sistem jalan dan lebuhraya kita akan berlepas tangan dengan menyalahkan para pengguna dengan menuduh para pengguna tidak berhati hati dan lalai semasa menggunakan jalan jalanraya kita.

BELUM PERNAH TERCATAT DIDALAM SEJARAH NEGARA MALAYSIA INI MANA MANA PEGAWAI JKR ATAU MENTERI KERJA RAYA / PIHAK BERKUASA TEMPATAN/ AGENSI / JABATAN KERAJAAN/ SWASTA/ KONTRAKTOR KERJA KERJA AWAM BERANI MENGAMBIL/ MEMIKUL TANGGUNGJAWAB SAMADA UNTUK MELETAKKAN JAWATAN SERTA MERTA ATAU TAMPIL KEMUKA UNTUK MEMBERIKAN GANTIRUGI ATAU PAMPASAN KEPADA MANA MANA PENGGUNA JALANRAYA YANG MENGALAMI KECELAKAAN ANGKARA KEROSAKAN SEDIA ADA PADA JALANRAYA TERSEBUT!

BELUM ADA SETAKAT SAAT PENERBITAN ARTIKEL INI.

Di Malaysia ini, kemukakan lah segala bukti kelalaian/ kealpaan/ salah laku walau setinggi gunung di muka pengadilan. Takkan adanya sebarang kesabitan di atas jenayah yang di lakukan para pegawai dan pembesar negeri atau negara.

Mahkamah kat negara ini tidak berfungsi terhadap para penjenayah yang seakan kalis tindakan undang undang bagaikan 'kuali bersalut Teflon'.

Satu demi satu nyawa nyawa yang tidak berdosa akan melayang akibat kedurjanaan ini.

Mujur ada juga segelintir 'juara yang tidak di dendang' tampil menghulurkan bantuan. Khidmat secara sukarela membaiki kerosakan kerosakan jalanraya ini setelah beberapa rakan mereka turut terkorban akibat kecelakaan yang berpunca dari jalan jalan yang berlobang ini.



Ikatan Silaturrahim Brotherhood di asaskan oleh pelakon Azlan Sani Zawawi atau Lando Zawawi 






Mungkin segala orang2 kaya dan berpangkat di negara ini buta hati dan koma perasaan kerana tidak mempedulikan bahaya jalan2 berlobang ini kerana sering di bawa dengan kereta2 mewah melalui lebuhraya yang telah siap di pastikan keselamatan laluan mereka oleh anggota anggota polis trafik pengiring terlebih dahulu dan selalunya memecut laju di lorong paling kanan sekali selepas DI HALAU KETEPI para pengguna jalanraya yang MEMBAYAR TOL tidak seperti mereka para jutawan dan hartawan yang LALU SECARA PERCUMA SAHAJA!

Mereka tidak sadar diri di untung sedangkan para pengguna jalanraya rakyat marhaen seperti kita menghadapi bahaya maut bila bila masa sahaja kerana adanya kerosakan kerosakan jalanraya seperti lobang lobang maut ini.

Sementara itu, aktivis sukarelawan Lando Zawawi siap menyediakan perkhidmatan peguam bagi membantu mangsa mangsa jalanraya menuntut pihak pihak terbabit di muka pengadilan. Saksikan video ini:

Media perdana seperti Berita Harian turut menyiarkan rakaman video memaparkan aktiviti kemanusiaan Ikatan Silaturrahim Brotherhood ini di saluran You Tube BH:

RTM TV1 pun pernah menyiarkan tentang aktiviti kemanusiaan Ikatan Silaturrahim Brotherhood [Cawangan Kuantan] yang mengeluarkan duit poket mereka sendiri membeli tar dan batu kerikil serta membuat kerja2 menampal lobang lobang pada jalanraya di tengah malam sebagai usaha mereka menyelamatkan nyawa para pengguna jalanraya sedangkan orang2 kaya dan pembesar negeri alpa tentang tanggungjawab mereka dan tidur sedap sedap selesa di mahligai masing masing! Saksikan:


Agak agak tuan/puan, akan adakah kesedaran di pihak kerajaan baik yang negeri ataupun persekutuan untuk mengambil iktibar mencontohi Ikatan Silaturrahim Brotherhood pimpinan Lando Zawawi ini atau mereka akan terus...terus buat bodoh saja sampai Kiamat?



Jika tak salah saya, didalam paparan video di atas, ada keratan suratkhabar yang menerbitkan ulasan Tengku Adnan, Menteri Wilayah Persekutuan sebagai berkata ' Itu dia orang punya pasal!' bila di tanya tentang aktiviti Ikatan Silaturrahim Brotherhood yang menampal lobang lobang maut di jalan jalanraya!

Hello brader! Menteri Wilayah Persekutuan buat kerja apa ya? Kesejahteraan dan keselamatan rakyat didalam Wilayah Persekutuan ini tidak termasuk portfolio kamu ke syeh???

Apa punya !@#$%^&*!!

Sunday, October 08, 2017

TM UNIFI reconnection after 5 MISERABLE DAYS of NO PHONE VOIP, NO INTERNET, NO HYPP TV! TM UNIFI ..LISTEN!


After 5 miserable days, our TM UNIFI Internet, HYPP TV and [yet to be checked] VOIP phone service has just been reconnected after 2pm today, the 8th of October, 2017!

As Malaysia's largest monopolizing TELECOMMUNICATIONS SERVICE PROVIDER, you guys really need to wake the Hell Up!

We are PAYING CUSTOMERS!!! WE ARE NOT GETTING FREE INTERNET, CALLS OR CABLE TV!!!

TM UNIFI really needs to separate our Phone lines, Cable Television and Broadband Internet!!!

I am totally disgusted with the very poor service you guys have been 'providing' to our residential account ever since we signed up with you.

IF, and that's a very eagerly anticipated IF, there is another telecommunications service provider who are willing to provide us better services, I'd have no problems in switching over to them.

The problem is that over here in Malaysia, most telcos are more around crooks of the same feather or as in your case, fibre optics bla bla bla!



Your actual services compared to your advertising propaganda (above) are miles and miles apart.

Please, I'm being very courteous here, get your services to be as what you guys broadcast.

Failing that, please do let the other telecommunication service companies offer better services to us Malaysians which you guys and gals obviously seem not to be able to provide consistently.

People like me depend on internet connections to earn my living. You robbed me of 5 days of such work resources. I am not asking for free service.

JUST DON'T FORGET TO DEDUCT FROM OUR OCTOBER BILL THE 5 DAYS OF NO SERVICE!!!

Wednesday, October 04, 2017

TM UNIFI -WORST INTERNET SERVICE PROVIDER IN MALAYSIA!!!

That's right! TM UNIFI is the worst ever Broadband Internet Service provider in Malaysia!


Their service is down since this afternoon and when I called their 100 service number; what I heard was that their service is not available from today, the 4th of October, 2017 and will only be resumed on the 7th of October, 2017!!! 

That's robbing us of our telecommunication facilities for 3 whole days and no rebates or discounts will be given to us!!!

As they are also the so called provider of HYPP TV, we will also be forced to not be able to watch all the channels that we are subscribed to AND ALSO NOT BE ABLE TO USE OUR VOIP PHONE!!!

And you know what? These shysters WILL NOT GIVE US A REBATE no matter that they HAVE NOT PROVIDED THE SERVICES WHICH THEY WILL CHARGE US FOR!!!

This is the reason why we Malaysians are BEING ROBBED BLIND by TM UNIFI all these years!

They provide us lousy service yet charge us FULL PRICE for unprovided service!

I am using my DIGI MOBILE BROADBAND to post this!!!

Damn you TM UNIFI!!!

Bloody Robbers!

Thursday, September 28, 2017

Rulers who rule with laws other than the Shariah of Almighty Allah are deemed Kufr!


For all the hullabaloo of the 'Rulers' nowadays who huff and puff with imagined majesty and power over the land ; they seem to fail in realizing that their very own existence here on this planet Earth is by the very Mercy of Allahu Rabbul Alameen.

I don't have to point out names and their origin but I am pretty sure that those of you who keep abreast of all that's taking place lately can figure out for yourselves as to those whom I am referring to!

Each of us, no matter that one is a 'king' or 'commoner' hails from the lineage of none other than Our Father, the Prophet Adam Alaihis Salam, the Father of All Mankind.

Find me any so called blueblood who doesn't fart foul gases or excrete stinking faeces and I'll agree with you that he or she is really something worthy of some respect for their sheer uniqueness.



But then again have thou considered the essence of Allah's Malaikats? His Angels? They do not eat or drink or pass out anything foul. They are created out of Light that Allah Willed to be.

Yet here we are living in these Akhirul Zaman @ The Last Ages witnessing the foul arrogance and egoistic tantrums of those who despite being given the opportunity to rule over their fellow human beings tend to rule using laws other than what Allah Subhanahu Wa Ta'ala Has Revealed and Commanded upon us,the Children of Adam Alaihis Salam.

Is the Qur'an out of reach for these 'rulers'? Or is it in a language unfathomable by them and their advisers?

Nope. We have all kinds of translations available today, both online and in hard copy but WHO CARES? 

Has there been any of these rulers who are immortal? Even Allah's Greatest Messenger, Prophet Muhammad ibni Abdullah, our Rasul Sallallahu Alaihi Wassallam passed away on June the 8th, in the year 632 A.D.

So, it would be good if any of these 'Rulers' who claim to be the Heads of our Deenul Islam realize that they too are soon gonna be visited by Sayyidina Izra'il Alaihis Salam, the Malaikatul Maut, the Archangel of Death who checks upon us 70 times a day without fail till comes our moment to depart this life into the next.

The Realm of Al Barzakh. Where the Angels of the Grave, Sayyidina Munqar and Naqir Radhiallahu Anhu await our arrival. They discern not between one who was once a king or queen and those who are deemed to be commoners during their interrogation of our souls.

Up here on the surface of this Earth, one might erect mausoleums and grand edifices symbolizing one's regal status but underneath 6 feet of Earth, all that splendour vanishes and all that remains is one's 'Book of Deeds'.

If one has exalted Allahu Rabbul Alameen and had been a righteous servant of Allah and has fulfilled his or her obligations towards Almighty Allah and one's own fellow Mankind according to one's role here on Earth, then, only then can one be assured of getting Allah's Mercy.

Otherwise, be prepared to feel the Heat. Literally as Allah Has Promised.

Funny thing is that over here in Mamluk al Malaisie, we have 9 Sultans who call themselves as the Heads of Islam BUT NOT ONE SULTANATE has yet to be ruled according to ALLAH'S TRUE SYARIAH LAWS!!!!


How about that?

In the meantime, be aware of each passing second, each precious inhalation of life giving breath and the approaching moment of Death. Whether it's Husnul Khatimah @ the Best of Endings or Su'ul Khatimah @ the Worst of Endings is really up to us and Allah's Takdir that He Hath Decreed upon us.

Think!

Thursday, August 31, 2017

Malaysia's 29th SEA GAMES Success! Congratulations to all our athletes and Sour Grapes to our Naysayers!


The 29th SEA GAMES 2017 came to it's closure yesterday but our traditional enviours, Thailand, Singapore and Indonesia can't seem to get it through their mindsets that in these games, we, Malaysians have achieved the unthinkable!
After all the years of hard work put in by our relative Sports Ministry and other relevant sport authorities, Malaysia has finally got to reap its rewards by securing 145 Gold Medals followed by 92 Silver Medals and 86 Bronze Medals all coming to a total of 323 Medals so far.


I think this is the best international sports games that our country has hosted and has won so many Gold, Silver and Bronze medals to date!
 Sour grapes is all that I can say is the unsportsmanlike attitude of these three neighboring countries. 


I don't recall Malaysia ever protesting the winnings of these 3 envious neighbors of us in the 29th SEA Games 2017.


Why is it that when Malaysia won in whatever event that our athletes participated, these sore losers always tend to gripe, moan and complain?
Whatever their grouses maybe, we have achieved much more than what our Malaysian sports authorities aimed for. 
Syabas to all our Malaysian athletes, coaches and all those involved in the 29th SEA Games 2017.

All the efforts to groom our young sportsmen and sportswomen through the various sports schools all these years have paid off.

Saturday, August 26, 2017

Jawatan Kosong - Eksekutif Jualan & Pemasaran serta Pakar Pembersihan Artiq Pro Clean Sdn.Bhd.

Peluang Pekerjaan untuk Warganegara Malaysia di Lembah Klang dan Selangor Darul Ehsan.

Sila hubungi Puan Sartika Dewi Hj Sahat jika anda sedang mencari kerja sebagai Eksekutif Jualan & Pemasaran atau mahu bertugas sebagai Pakar Pembersihan!

Telefon sekarang +60132286769 untuk mengatur temujanji temuduga anda bersama beliau.

Gaji yang menarik serta elaun disediakan untuk mereka yang layak.

Kerja didalam bidang ini sebenarnya memberikan pahala yang amat besar kerana Rasulullah Sallallahu Alaihi Wassallam pernah bersabda ' Kebersihan itu adalah sebahagian dari Iman!'.

Yang bulat tak datang bergolek saudara /saudari!

Jangan dok mengadu kata sekarang ni tak ada kerja. Ha! Allah dah buka peluang rezeki untuk anda semua.

Telefon sekarang 0132286769 atau 0341626956

Jangan kata Mahaguru58 tak tolong! 




Friday, August 25, 2017

Aku Ingin Mencintai Mu Dengan Sederhana ~ Sebuah lagu istimewa dari Indonesia!


Petang Jumaat ini mari lah kita dengar dengarkan sebuah lagu istimewa yang mempunyai seribu satu makna tersirat dan amat menenangkan hati bagi mereka yang tahu menilai dan menghargai seni.

Kita semua harus sedar bahawa kita yang hidup di rumpun Nusantara ini mempunyai pertalian kebudayaan dan adat resam yang melintasi batas batas persempadanan negara.

Tak perlu nak membakar atau menterbalikkan bendera ya! 

Mari kita raikan persamaan nilai ini dengan semangat muhibbah dan menikmati dendangan merdu para pengkarya ini.

Salam se Nusantara! 

Pantun Koruptor dari Dr.Rais Hussin. Mohon Sang Koruptor terasa!

Saya amat tertarik dengan gaya Dr. Rais Hussin mengubah suai pantun sindiran dari sasterawan Indonesia WS Rendra.

Kandungan pantun sindiran ini amat kena sekali dengan keadaan dunia politik Malaysia sekarang ini. 

Kot ada yang terasa bawa bawa lah kalian muhasabah diri sementara rezeki nafas kurniaan Allahu Ta'ala masih ada.

Monday, August 14, 2017

Nothing to Hide 2.0 ~ Budaya Samseng Dunia Politik Semasa Malaysia ~ Apa kesudahan nya nanti?

Peristiwa semalam di acara 'Nothing to Hide 2.0' anjuran PPBM mengejutkan rakyat negara ini kerana 'Budaya Samseng' meletus lagi di zaman kita sedang hidup dengan segala kemudahan komunikasi dan mempunyai cara untuk menimba segala ilmu dan meneruskan kelaziman ketamadunan kita sebagai warga Malaysia yang kaya dengan segala warisan adat resam Melayu zaman berzaman.
Sekarang tahun 2017, bukan zaman pra merdeka dimana mungkin tidak ramai orang yang berpelajaran tinggi atau berilmu agama. Namun hakikat kejadian semalam semasa Tun Dr.Mahathir sedang menjawab soalan hadirin jelas menunjukkan bahawa terdapat provokasi terancang dari pihak pihak yang belum di kenalpasti oleh pihak berwajib seperti Polis Di-Raja Malaysia dan Kementerian Dalam Negeri.
Bagaimana boleh saya simpulkan kejadian semalam sebagai satu perancangan pihak pihak yang bertujuan untuk menggagalkan acara atau program dailog pihak Parti Pribumi Bersatu Malaysia pimpinan Tun Dr. Mahathir?
Lemparan suar api [flare] bukan sesuatu yang orang kebanyakan akan lakukan sewenang wenangnya. Balingan kerusi dan botol air bukan lah suatu kerja luarbiasa. Sudah sering kita lihat didalam YouTube akan kejadian kejadian yang sama serupa itu.


Tetapi pembakaran suar api [flare] adalah perbuatan sengaja pihak pensabotaj yang memang sudah membeli dan membawa serta membakar suar-suar api itu dengan niat mahu mencetuskan keadaan huru hara dan menghancurkan program dailog terbuka oleh Yang Amat Berbahagia Tun Dr.Mahathir Mohamad!

Menjelang ketibaan PRU ke 14 didalam masa beberapa bulan lagi, maka pihak yang berkenaan sudah tentu tidak mahu mantan Perdana Menteri ke4 Malaysia mendedahkan apa apa lagi fakta serta berita berkaitan skandal penyelewengan dana oleh pentadbiran Kerajaan Persekutuan Malaysia sekarang dibawah Perdana Menteri Dato' Seri Mohd. Najib Tun Razak!
Namun mereka lupa bahawa di zaman adanya kecanggihan sains dan teknologi serta kemajuan prasarana komunikasi melalui jaringan internet dan keupayaan sesiapa sahaja untuk merakam video dan serta merta memuatnaikkan nya ke halaman-halaman media sosial sedunia dengan menggunakan telefon pintar masing-masing, seantero dunia mampu melihat dan menilai akan punca-punca keadaan huru hara semalam dan siaa pencetus nya?

Menurut laporan laporan berita hari ini, pihak Polis Di-Raja Malaysia berjaya menahan 2 orang yang di syaki dan penyiasatan sedang di jalankan. 

Dalam video Astro Awani berikut, kita boleh tengok cara mereka yang berniat jahat melakukan serangan ke arah pentas dimana Tun Dr.Mahathir sedang berucap menjawab pertanyaan dari penonton.

Kita tunggu sahaja dan melihat 'siapa yang akan kena nanti?

Friday, August 11, 2017

Smart Phone Repair at Low Yat ~ Andi Smart Phone Repair Services ~ Call +60102144868

If you are having problems with your smartphone, iPad, tablet or laptop PC, do not worry for Andi Smart Phone Repair services can help you out.


Andi Mansah with Mahaguru58
Andi Mansah, a Malaysian hailing from Lahad Datu, Sabah has been repairing smartphones, iPads, Tablets, Laptops and other electronic devices since 2012.

He has also worked with Rana, a Bangladeshi Smart Phone Repair Technician whom I featured before here. Rana has decided to return to Bangladesh as he has not been home since many years. 


Andi Mansah with his team
Andi has replaced Rana at his Smart Phone Repair service counter at the 1st floor of Low Yat Plaza and continues Rana's exemplary professional service and reasonable fees charged for parts replaced and services given.

Andi's working hours are from 10.00 am to 10.00 pm following Low Yat's business hours. Andi operates from Monday to Thursday and takes a break on Friday. Saturdays and Sundays business as usual.

You can call him at +60102144868 and book your service appointment with him. 


Rasel, Andi's Service Technician
Andi has retained the services of Rasel, who was working with Rana all these years. They promise to give you the best services and continue the legacy of Rana Smart Phone Repair services.

Andi's motto is 'Quality Professional Service with Best Prices!'.

For any enquiries or questions that you want to ask Andi about your phone's problems or costs of replacement or repairs, please WhatsApp or call him at +60102144868!

He will be more than pleased to answer all your questions.

Testimonial from one of his many satisfied customers:

Thursday, August 03, 2017

Hijabsta Ballet bermula tayangan di seluruh negara mulai hari ini. Ikuti wawancara eksklusif Mahaguru58 dengan Tenaga Produksi.


Hijabsta Ballet bermula tayangan di seluruh negara hari ini. 


Sebuah filem yang menyentuh tentang azam penari Ballet untuk menutup auratnya dengan berhijab semasa membuat persembahan.


Di zaman dunia bersikap prejudis terhadap umat Islam dan menganggap setiap Muslim itu sebagai pengganas. Tambahan pula dengan adanya masyarakat di dalam negara kita yang walaupun mengaku beragama Islam tetapi bersikap acuh tak acuh dengan tuntutan agama.

Golongan yang berada bersikap liberal dan memandang serong terhadap watak utama filem ini, balerina Adele Shakiri yang membesar tanpa bimbingan dan didikan agama terutama dari kedua ibubapanya yang menentang hasrat diri nya untuk berhijab setelah ia dewasa,

Tentangan demi tentangan dari ibubapa, rakan sekelas balet dan teman rapatnya menekan perasaan dan jiwa Adele tetapi ia lebih kuat berazam untuk tidak menanggalkan hijabnya biar apa pun terjadi.

Keputusan ia untuk membuat persembahan balet dengan berhijab mengundang bahaya apabila puak ekstremis agama pula memburunya dengan tanggapan bahawa ia mencemar ajaran Islam.

Pergilah menonton filem yang bukan seperti apa yang sering di keluarkan oleh industri perfileman negara kita untuk menghayati Hijabsta Ballet sendiri di pawagam berdekatan anda!

Anda tentu teruja dengan jalan cerita dan klimaks nya! Memang berbaloi!

Insya Allah!

Tuesday, August 01, 2017

A Nation of Dumb Blur's ~ Malaysia's Tendency to promote Beauty over Brains! My Observations.


I came across this billboard last week when we were driving towards Beserah, a seaside village area known for it's fresh seafood and where we usually buy our fresh fish supplies from Pasar Sejahtera, where the daily catch by the local fishermen are offered for sale.

The sign says " Kembali Perawan Semula". Meaning 'Back to being like a Virgin'. The emphasis here is the manufacturer's claim that by taking their supplements, women can return to being like a virgin.

That is the claim. Consumer products such as this always tend to exaggerate and claim the impossible. Yet the easily duped masses especially those here in Malaysia will swallow such a claim hook, line and sinker!

Then there are the cosmetics industry which often air their nauseating ads constantly over the national radio station broadcasts to such an annoying stage which has made me switch to just playing cd's in my car and not having to listen to their crap anymore.

Our country's leaders are too busy politicking and mud slinging against each other that they fail to nip this problem in the bud, so to speak. What is going to happen to the future generation Of Malaysians especially the womenfolk?

Too busy trying to look pretty but devoid of any intelligence. All looking 'pretty' but 'Dumb Blur'! 

Here's a vivid example of such a case:




Then there are the implicit sexual connotated adverts claiming to boost this and that if a person takes their products. Here is one:

 * Hehehehe..after my posting of the offensive ad, it has been removed by the uploader! Alhamdulillah.

Why is our Malaysian Government ignoring the embarrassing decline towards which these unscrupulous cosmetics industry manufacturers are brainwashing our easily impressionable population?

Remember the 'Clever Girl' TV3 program? 

Here's an example of a participant who looks beautiful but 'blur' like hell when it comes to her General Knowledge.

She answered that the leader in the picture is from Indonesia. 

The person is the late Tun Dr.Ismail Abdul Rahman, who was our Malaysian Deputy Prime Minister during Tun Abdul Razak's administration. 


I am all for the betterment of our people but I would also like to see a more educated and knowledgeable society. It would be good if the average Malaysian looks not only beautiful or handsome but also quite smart and intelligent.

Will my dream remain just that or will any Malaysian official read this and start taking steps to stop the rot, so to speak?

Is this the type of future that our Malaysian Government wants for us?

Monday, July 31, 2017

Zahid Hamidi's insulting Tun Dr.Mahathir's ethnicity ~ Has he become Najib's latest Scapegoat?


Never would any Malaysian imagine that our Malaysian political leaders will resort to such gutter politics in this time and age!

We are now living in the year 2017 and our daily life is so much more advanced compared to how our parents and grandparents or forefathers lived before.

At the pressing of a button on our smartphone or other trendy state of the art gadgets we are able to converse in real time with someone on the other side of the planet.

Yet our Deputy Prime Minister Dato' Seri Dr. Hj. Ahmad Zahid Hamidi has allowed himself to be made into a political scapegoat by attacking our venerated honorable former 4th Malaysian Prime Minister by stating that Tun Dr.Mahathir Mohamad is the son of Iskandar Kutty!


A personal insult against a national statesman who served and transformed our 3rd world agricultural based country into the thriving developing industrialized dynamic nation that it is today!



Where does it state that ' Mahathir S/O Iskandar Kutty in Tun's IC above?

Even if it did, what's so insulting about having the Son Of in someone's IC?

How the hell can someone who claims to be fair and square to everyone here in Malaysia STOOP SO LOW and go on to insult another Muslim's ethnicity?

The Malaikat's Raqib and Atid won't give a damn whether you are this or that when you are in the grave!!!

They won't give a rat's ass whether you are a Tuanku or a Tengku!

A Datuk Seri or Tiang Seri!

The Prophet Muhammad Sallallahu Alaihi Wassallam stated that an Arab is not nobler than a Black nor a Black nobler than an Arab!

Do not insult anyone's ethnicity or social status.

Each of us are approaching our own Time of Death as each second goes by!!!

Anyway here is Tun Dr. Mahathir's father's official biodata. Open up wide and read!

Dato Seri Zahid Hamidi is no stranger to me. I know him personally since when he was the Minister in charge of Islamic Affairs, Prime Minister's Department.

He went on to be appointed as the Minister of Defense and then to now being the Home Minister and Deputy Prime Minister.

It saddens me to see him being made into a scapegoat by you know who!

What quarrel has Zahid Hamidi with Tun Dr. Mahathir Mohamad? 

How can one who has known Tun Dr. Mahathir all these years resort to such 'hitting below the belt'?

It is preposterous that one who is known to be a religious person allow himself to be used to insult a former premier whom we all know these politicians used to bow and kiss his hand before when he was their boss!

Is there no room for political maturity here in Bolehland?

I just don't know what else to say.

It's a sad day for Malaysians.

We expected better from the likes of Zahid Hamidi.

Tuesday, July 25, 2017

Sri Sinar Maju Caterer & Canopy ~ Nasi Arab Mandy Istimewa, Penyedia Pelbagai Sajian untuk Majlis Anda!


SRI SINAR MAJU Caterer dan Canopy tidak asing lagi bagi penduduk sekitar Bandar Sri Permaisuri dan Bandar Tun Razak, Cheras, 56000, Kuala Lumpur kerana syarikat penyaji makanan Nasi Arab Mandy [Kambing & Ayam] ini cukup terkenal di kalangan penggemar makanan istimewa dari Timur Tengah ini serta lain lain sajian lazat yang merangkumi lauk pauk tradisional seperti Asam Laksa Utara, Mee Rebus Gearbox, Kebab Ayam, Kebab Daging, Roti Arab serta minuman minuman kegemaran ramai.

Sri Sinar Maju Caterer dan Canopy beroperasi dari lot C-15 & C-14, Pusat Penjaja Medan Selera, Bandar Sri Permaisuri, 56000, Cheras, Kuala Lumpur dan bermula niaga dari jam 11pagi sehingga ke 10 malam setiap hari Selasa sehingga ke hari Ahad. Cuti pada setiap hari Isnin.

Syarikat penyaji makanan ini menerima tempahan untuk semua jenis majlis keramaian baik yang secara rasmi oleh jabatan2, agensi dan kementerian2 kerajaan yang ada mahupun yang di adakan oleh pihak persendirian dan swasta.

Saksikan video berikut:




Sri Sinar Maju, satu nama katerer yang tidak asing lagi di kalangan penduduk dan pekerja pekerja yang tinggal di Bandar Sri Permaisuri, Bandar Tun Razak dan kawasan2 berhampiran.

Pengasas perniagaan Sri Sinar Maju Caterer & Canopy [001884299-U] ini adalah Encik Zainol Asri dan isteri beliau Norihan Kadir. Sri Sinar Maju di asaskan 8 tahun dahulu dan semakin berkembang perniagaan mereka di atas sambutan para pelanggan dari serata Kuala Lumpur, Selangor dan Negeri Sembilan.

Berikut adalah rakaman gambar2 foto menunjukkan lokasi premis Sri Sinar Maju Caterer & Canopy serta gambar2 majlis keramaian yang di kendalikan Sri Sinar Maju. Lot C15 & C14, Pusat Penjaja Bandar Sri Permaisuri, Cheras, 56000, KL.


Lot C15 & C14, Pusat Penjaja Bandar Sri Permaisuri, Cheras, 56000, KL.











 



















 Penghantaran Percuma bagi pelanggan di sekitar Bandar Tun Razak dan Bandar Sri Permaisuri serta taman taman perumahan berhampiran.


 Kak Ann sedang memasak Gulai Kawah!

Kari Kepala Ikan ~ Sedap nya.....

Lunch Boxes

Menyiapkan meja buffet

Rapi tersusun menanti tamu








Tauke sendiri yang masak! Sebab tu Rasa nya Malatop!!!



Tengok gambar saja dah terlior! Bayangkan keenakan rasa
Kari Kepala Ikan Kak Ann!



Nasi Arab Mandy Kak Ann yang 'famous'!
























TESTIMONI PELANGGAN PELANGGAN: