Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Thursday, August 31, 2017

Malaysia's 29th SEA GAMES Success! Congratulations to all our athletes and Sour Grapes to our Naysayers!


The 29th SEA GAMES 2017 came to it's closure yesterday but our traditional enviours, Thailand, Singapore and Indonesia can't seem to get it through their mindsets that in these games, we, Malaysians have achieved the unthinkable!
After all the years of hard work put in by our relative Sports Ministry and other relevant sport authorities, Malaysia has finally got to reap its rewards by securing 145 Gold Medals followed by 92 Silver Medals and 86 Bronze Medals all coming to a total of 323 Medals so far.


I think this is the best international sports games that our country has hosted and has won so many Gold, Silver and Bronze medals to date!
 Sour grapes is all that I can say is the unsportsmanlike attitude of these three neighboring countries. 


I don't recall Malaysia ever protesting the winnings of these 3 envious neighbors of us in the 29th SEA Games 2017.


Why is it that when Malaysia won in whatever event that our athletes participated, these sore losers always tend to gripe, moan and complain?
Whatever their grouses maybe, we have achieved much more than what our Malaysian sports authorities aimed for. 
Syabas to all our Malaysian athletes, coaches and all those involved in the 29th SEA Games 2017.

All the efforts to groom our young sportsmen and sportswomen through the various sports schools all these years have paid off.

Saturday, August 26, 2017

Jawatan Kosong - Eksekutif Jualan & Pemasaran serta Pakar Pembersihan Artiq Pro Clean Sdn.Bhd.

Peluang Pekerjaan untuk Warganegara Malaysia di Lembah Klang dan Selangor Darul Ehsan.

Sila hubungi Puan Sartika Dewi Hj Sahat jika anda sedang mencari kerja sebagai Eksekutif Jualan & Pemasaran atau mahu bertugas sebagai Pakar Pembersihan!

Telefon sekarang +60132286769 untuk mengatur temujanji temuduga anda bersama beliau.

Gaji yang menarik serta elaun disediakan untuk mereka yang layak.

Kerja didalam bidang ini sebenarnya memberikan pahala yang amat besar kerana Rasulullah Sallallahu Alaihi Wassallam pernah bersabda ' Kebersihan itu adalah sebahagian dari Iman!'.

Yang bulat tak datang bergolek saudara /saudari!

Jangan dok mengadu kata sekarang ni tak ada kerja. Ha! Allah dah buka peluang rezeki untuk anda semua.

Telefon sekarang 0132286769 atau 0341626956

Jangan kata Mahaguru58 tak tolong! 




Friday, August 25, 2017

Aku Ingin Mencintai Mu Dengan Sederhana ~ Sebuah lagu istimewa dari Indonesia!


Petang Jumaat ini mari lah kita dengar dengarkan sebuah lagu istimewa yang mempunyai seribu satu makna tersirat dan amat menenangkan hati bagi mereka yang tahu menilai dan menghargai seni.

Kita semua harus sedar bahawa kita yang hidup di rumpun Nusantara ini mempunyai pertalian kebudayaan dan adat resam yang melintasi batas batas persempadanan negara.

Tak perlu nak membakar atau menterbalikkan bendera ya! 

Mari kita raikan persamaan nilai ini dengan semangat muhibbah dan menikmati dendangan merdu para pengkarya ini.

Salam se Nusantara! 

Pantun Koruptor dari Dr.Rais Hussin. Mohon Sang Koruptor terasa!

Saya amat tertarik dengan gaya Dr. Rais Hussin mengubah suai pantun sindiran dari sasterawan Indonesia WS Rendra.

Kandungan pantun sindiran ini amat kena sekali dengan keadaan dunia politik Malaysia sekarang ini. 

Kot ada yang terasa bawa bawa lah kalian muhasabah diri sementara rezeki nafas kurniaan Allahu Ta'ala masih ada.

Monday, August 14, 2017

Nothing to Hide 2.0 ~ Budaya Samseng Dunia Politik Semasa Malaysia ~ Apa kesudahan nya nanti?

Peristiwa semalam di acara 'Nothing to Hide 2.0' anjuran PPBM mengejutkan rakyat negara ini kerana 'Budaya Samseng' meletus lagi di zaman kita sedang hidup dengan segala kemudahan komunikasi dan mempunyai cara untuk menimba segala ilmu dan meneruskan kelaziman ketamadunan kita sebagai warga Malaysia yang kaya dengan segala warisan adat resam Melayu zaman berzaman.
Sekarang tahun 2017, bukan zaman pra merdeka dimana mungkin tidak ramai orang yang berpelajaran tinggi atau berilmu agama. Namun hakikat kejadian semalam semasa Tun Dr.Mahathir sedang menjawab soalan hadirin jelas menunjukkan bahawa terdapat provokasi terancang dari pihak pihak yang belum di kenalpasti oleh pihak berwajib seperti Polis Di-Raja Malaysia dan Kementerian Dalam Negeri.
Bagaimana boleh saya simpulkan kejadian semalam sebagai satu perancangan pihak pihak yang bertujuan untuk menggagalkan acara atau program dailog pihak Parti Pribumi Bersatu Malaysia pimpinan Tun Dr. Mahathir?
Lemparan suar api [flare] bukan sesuatu yang orang kebanyakan akan lakukan sewenang wenangnya. Balingan kerusi dan botol air bukan lah suatu kerja luarbiasa. Sudah sering kita lihat didalam YouTube akan kejadian kejadian yang sama serupa itu.


Tetapi pembakaran suar api [flare] adalah perbuatan sengaja pihak pensabotaj yang memang sudah membeli dan membawa serta membakar suar-suar api itu dengan niat mahu mencetuskan keadaan huru hara dan menghancurkan program dailog terbuka oleh Yang Amat Berbahagia Tun Dr.Mahathir Mohamad!

Menjelang ketibaan PRU ke 14 didalam masa beberapa bulan lagi, maka pihak yang berkenaan sudah tentu tidak mahu mantan Perdana Menteri ke4 Malaysia mendedahkan apa apa lagi fakta serta berita berkaitan skandal penyelewengan dana oleh pentadbiran Kerajaan Persekutuan Malaysia sekarang dibawah Perdana Menteri Dato' Seri Mohd. Najib Tun Razak!
Namun mereka lupa bahawa di zaman adanya kecanggihan sains dan teknologi serta kemajuan prasarana komunikasi melalui jaringan internet dan keupayaan sesiapa sahaja untuk merakam video dan serta merta memuatnaikkan nya ke halaman-halaman media sosial sedunia dengan menggunakan telefon pintar masing-masing, seantero dunia mampu melihat dan menilai akan punca-punca keadaan huru hara semalam dan siaa pencetus nya?

Menurut laporan laporan berita hari ini, pihak Polis Di-Raja Malaysia berjaya menahan 2 orang yang di syaki dan penyiasatan sedang di jalankan. 

Dalam video Astro Awani berikut, kita boleh tengok cara mereka yang berniat jahat melakukan serangan ke arah pentas dimana Tun Dr.Mahathir sedang berucap menjawab pertanyaan dari penonton.

Kita tunggu sahaja dan melihat 'siapa yang akan kena nanti?

Friday, August 11, 2017

Smart Phone Repair at Low Yat ~ Andi Smart Phone Repair Services ~ Call +60102144868

If you are having problems with your smartphone, iPad, tablet or laptop PC, do not worry for Andi Smart Phone Repair services can help you out.


Andi Mansah with Mahaguru58
Andi Mansah, a Malaysian hailing from Lahad Datu, Sabah has been repairing smartphones, iPads, Tablets, Laptops and other electronic devices since 2012.

He has also worked with Rana, a Bangladeshi Smart Phone Repair Technician whom I featured before here. Rana has decided to return to Bangladesh as he has not been home since many years. 


Andi Mansah with his team
Andi has replaced Rana at his Smart Phone Repair service counter at the 1st floor of Low Yat Plaza and continues Rana's exemplary professional service and reasonable fees charged for parts replaced and services given.

Andi's working hours are from 10.00 am to 10.00 pm following Low Yat's business hours. Andi operates from Monday to Thursday and takes a break on Friday. Saturdays and Sundays business as usual.

You can call him at +60102144868 and book your service appointment with him. 


Rasel, Andi's Service Technician
Andi has retained the services of Rasel, who was working with Rana all these years. They promise to give you the best services and continue the legacy of Rana Smart Phone Repair services.

Andi's motto is 'Quality Professional Service with Best Prices!'.

For any enquiries or questions that you want to ask Andi about your phone's problems or costs of replacement or repairs, please WhatsApp or call him at +60102144868!

He will be more than pleased to answer all your questions.

Testimonial from one of his many satisfied customers:

Thursday, August 03, 2017

Hijabsta Ballet bermula tayangan di seluruh negara mulai hari ini. Ikuti wawancara eksklusif Mahaguru58 dengan Tenaga Produksi.


Hijabsta Ballet bermula tayangan di seluruh negara hari ini. 


Sebuah filem yang menyentuh tentang azam penari Ballet untuk menutup auratnya dengan berhijab semasa membuat persembahan.


Di zaman dunia bersikap prejudis terhadap umat Islam dan menganggap setiap Muslim itu sebagai pengganas. Tambahan pula dengan adanya masyarakat di dalam negara kita yang walaupun mengaku beragama Islam tetapi bersikap acuh tak acuh dengan tuntutan agama.

Golongan yang berada bersikap liberal dan memandang serong terhadap watak utama filem ini, balerina Adele Shakiri yang membesar tanpa bimbingan dan didikan agama terutama dari kedua ibubapanya yang menentang hasrat diri nya untuk berhijab setelah ia dewasa,

Tentangan demi tentangan dari ibubapa, rakan sekelas balet dan teman rapatnya menekan perasaan dan jiwa Adele tetapi ia lebih kuat berazam untuk tidak menanggalkan hijabnya biar apa pun terjadi.

Keputusan ia untuk membuat persembahan balet dengan berhijab mengundang bahaya apabila puak ekstremis agama pula memburunya dengan tanggapan bahawa ia mencemar ajaran Islam.

Pergilah menonton filem yang bukan seperti apa yang sering di keluarkan oleh industri perfileman negara kita untuk menghayati Hijabsta Ballet sendiri di pawagam berdekatan anda!

Anda tentu teruja dengan jalan cerita dan klimaks nya! Memang berbaloi!

Insya Allah!

Tuesday, August 01, 2017

A Nation of Dumb Blur's ~ Malaysia's Tendency to promote Beauty over Brains! My Observations.


I came across this billboard last week when we were driving towards Beserah, a seaside village area known for it's fresh seafood and where we usually buy our fresh fish supplies from Pasar Sejahtera, where the daily catch by the local fishermen are offered for sale.

The sign says " Kembali Perawan Semula". Meaning 'Back to being like a Virgin'. The emphasis here is the manufacturer's claim that by taking their supplements, women can return to being like a virgin.

That is the claim. Consumer products such as this always tend to exaggerate and claim the impossible. Yet the easily duped masses especially those here in Malaysia will swallow such a claim hook, line and sinker!

Then there are the cosmetics industry which often air their nauseating ads constantly over the national radio station broadcasts to such an annoying stage which has made me switch to just playing cd's in my car and not having to listen to their crap anymore.

Our country's leaders are too busy politicking and mud slinging against each other that they fail to nip this problem in the bud, so to speak. What is going to happen to the future generation Of Malaysians especially the womenfolk?

Too busy trying to look pretty but devoid of any intelligence. All looking 'pretty' but 'Dumb Blur'! 

Here's a vivid example of such a case:




Then there are the implicit sexual connotated adverts claiming to boost this and that if a person takes their products. Here is one:

 * Hehehehe..after my posting of the offensive ad, it has been removed by the uploader! Alhamdulillah.

Why is our Malaysian Government ignoring the embarrassing decline towards which these unscrupulous cosmetics industry manufacturers are brainwashing our easily impressionable population?

Remember the 'Clever Girl' TV3 program? 

Here's an example of a participant who looks beautiful but 'blur' like hell when it comes to her General Knowledge.

She answered that the leader in the picture is from Indonesia. 

The person is the late Tun Dr.Ismail Abdul Rahman, who was our Malaysian Deputy Prime Minister during Tun Abdul Razak's administration. 


I am all for the betterment of our people but I would also like to see a more educated and knowledgeable society. It would be good if the average Malaysian looks not only beautiful or handsome but also quite smart and intelligent.

Will my dream remain just that or will any Malaysian official read this and start taking steps to stop the rot, so to speak?

Is this the type of future that our Malaysian Government wants for us?