Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Tuesday, March 30, 2021

Serangan Anti-Asia semakin menular di Amerika Syarikat! Warga Malaysia harus sedar diri!

Hujan Emas di negara orang, 

         Hujan Batu di negara sendiri.

Imigran Asia di AS kini diserang,       

         Mangsa terkenang tanahair sendiri.

Serangan ke atas tubuh badan imigran2 dari Asia semakin menjadi-jadi di bumi Amerika Syarikat.

Noel Quintana, seorang warga Amerika Syarikat berketurunan Filipina, dikelar mukanya dengan pisau pemotong kotak oleh seorang lelaki kulit hitam Amerika di stesen keretapi bawah tanah San Francisco tanpa sebab.


Saban hari, ada saja pembunuhan dan pembantaian secara rambang di lakukan terhadap sesiapa sahaja yang berwajah Asia dan caci maki terhadap mereka oleh kaum kulit putih dan Afro-Amerika. [gambar penyerang di bawah]


Mereka terdiri dari warga Amerika yang tak guna. IQ rendah dan buta perut.

Tambah pula dengan ada nya pemimpin2 dajjal seperti Donald Trump.

Semuanya berpunca dari perkauman dan iri hati terhadap kejayaan imigran-imigran berbangsa China dan Asia seperti dari India, Pakistan serta Timur Tengah.
Sama seperti apa yang pernah terjadi di Indonesia terhadap warga mereka berbangsa Tionghua.
Makanya, kawan kawan, hargai lah hidup di Malaysia ini.
Di bumi mana kaki kamu menginjak, maka langit di situ lah, harus kau junjung.
JANGAN DERHAKA TERHADAP TANAH MELAYU INI!

Sunday, March 28, 2021

Selamat Pengantin Baru Anak Saudara Kami, Nur Fatin Nabila & Helmy Adnan!

Syukur Alhamdulillah. Kami berkesempatan menghadiri Majlis Perkahwinan anak saudara kami, Nur Fatin Nabila binti Abdul Hadi bersama pasangannya, Helmy Adnan bin Haji Zainal Abidin, tengahari tadi di Pekan Meru, Klang.

Mereka telah selamat bernikah pada 19hb Mac, 2021 lalu di Masjid Sultan Haji Ahmad Shah, Kuantan, Pahang Darul Makmur. Oleh sebab ada kekangan tidak boleh merentas sempadan negeri, terpaksa lah kami menonton video pernikahan Bella secara langsung melalui Facebook.





Dah jadi isteri orang, anak saudara kesayangan kami sekeluarga ini. Bella semasa kecil, sering berdamping dengan ibu saudara nya, isteri saya.

Ini anak saudara kami, Tuan Farid Ifwat bin Mohamed Nor Hamzah, seorang Pegawai Bomba dan Penyelamat Malaysia bersama Iffah Munirah, isterinya yang baru dinikahi pada 7hb Mac, 2021.



Sekatan perjalanan PKP menghalang kami untuk bersama meraikan majlis pernikahan mereka.

Semoga Allah Subhanahu Wa Ta'ala memberkati kedua pasangan anak anak saudara kami dengan segala nikmat dan kebaikan duniawi ini dan memelihara kedua pasangan suami isteri ini dari segala bala bencana angkara Jin, Syaitan dan Manusia serta mengimarahkan kehidupan mereka.

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, bukakan lah pintu pintu rezeki bagi anak anak saudara kami ini dan lindungi lah mereka sekeluarga dari mara bahaya wabak Covid 19 dan berikan lah mereka Taufik dan HidayahMu untuk menjadi Mukminin dan Mukminat yang Engkau Redhai. 

Amin Ya Rabbal Alamin.

Sunday, March 21, 2021

VIP Datuk Seri Pencabul Anak Anak Perempuan Sendiri !!! Patut Hukum Bunuh!!!

Mengejutkan! Apakah masih boleh terus bebas seorang pemangsa seksual bergelar Datuk Seri, berusia 50an, pemilik rangkaian kedai serbanika, yang telah mencabul anak kandungnya sendiri sebanyak lebih 230 kali dari 2010 ke awal tahun ini?


Berita ini dilaporkan oleh FMT dan wawancara mangsa dilakukan wartawan Puspavathy Ramaloo di saluran YouTube beliau disini. Akhbar The Star turut menerbitkan laporan bahawa si bapa durjana ini bakal di hadapkan ke mahkamah pada Isnin, 22hb Mac, 2021.

Kes pencabulan oleh ayah kandung atau adik beradik / ahli keluarga sendiri semakin menjadi jadi di akhir zaman ini. Keadaan semakin buruk dengan adanya sistem kehakiman yang kurang tegas dan sering melepas bebas pencabul dan perogol terkutuk!



Paparan2 tangkapan skrin dari akaun Instagram mangsa yang kini sedang berlindung di rumah makciknya. 

Betapa berat kes jenayah seksual ini. Ayah kandung sendiri merosakkan masa depan si anak!!!

Jika saya lah sang hakim, sudah pasti saya jatuhkan hukuman mati mandatori! Ni semua macam 'darai' tak habis habis, setakat hukum denda gitu gini saja!

@#$%^&!!

Thursday, March 18, 2021

Fake Facebook 'Friends'. Time to remove those @#$%^&*!


A former acquaintance once asked me, 'Why I had Less Numbers of 'Friends' in my Facebook account? He bragged about having reached the maximum number of friends in his Facebook account. 

Some others keep asking me to add them to their 2nd and 3rd FB accounts as they keep accepting FB Friend requests from every Tom, Dick, or Harry. In our Malaysian case, make that every Ahmad, Ah Seng, or Samy!

There is even a page here in Facebook where you can add random people to fill up your fb friends list. Really? Are you that bloody desperate to have total strangers' peek into your life and judge you? Sheeesh! Talk about being a @#$%^&* narcissist! 

Hello! These so-called FB Friends wouldn't give a rat's ass if some tragedy befalls you. Even when you drop dead, most wouldn't bat an eyelid and just go on with their pretentious life as if nothing happened. Most that they'd do is probably ~ probably type in your page comment section,' Al Fatihah' and not even recite the surah dedicating the recitation to you!


Remember the case when Prophet Muhammad had to go to war against the Quraysh Infidels? His army consisted of just 313 Companions in the Battle of Badr against 950 of the Kuffar!

A depiction of what took place in the Battle of Badr
[Tuesday, 13 March 624 CE (17 Ramadan, 2 AH)]

Yet, the Messenger of Allah and his small army prevailed against the greater Makkan Qurayshi army. Quality rather than quantity! 

Same situation when you have Fake Facebook 'Friends' swelling up your FB Friends list. These great pretenders won't come to your aid or even bother to communicate with you when it matters.

I prefer real friends. Not 'pretend' or 'imaginary' friends.

Wednesday, March 17, 2021

ISU KALIMAH ALLAH 2.0, TV AL HIJRAH, 9 MLM INI, 17HB MAC 2021

 

Wahai umat Islam seMalaysia! Ketahui lah dikau bahawa masih ada hamba hamba Allah yang sedang berusaha untuk mengubah keadaan berkaitan isu kalimah Allah yang telah diputuskan secara buta perut oleh manusia bernama Noor Bee Ariffin tempohari di Mahkamah Tinggi.
Kot kot ada kesedaran dan mahu mengetahui selanjutnya, maka tonton lah secara langsung maam ini di kaca televisyen atau peranti mudah alih anda pada Jam 9, Malam ini di saluran TV Al Hijrah!
Sebarkan lah kepada kawan kawan dan ahli keluarga se Syahadah dengan mu.
🤲👍💪😎

Friday, March 12, 2021

Kalimah Allah - Huraian Allahyarham Al Hafiz Professor Dato' Dr. Harun Din Al-Haj

 

Sekali lagi, kemuliaan Kalimah Allah, nama Tuhan Maha Pencipta kita dan sekelian isi alam semesta ini di perlekehkan pihak Kaffirin Laknatullah yang menuntut supaya mereka di beri ruang untuk menamakan sembahan tahyul mereka dengan nama Allah, kononnya itu adalah hak samarata mereka dari segi perundangan sekular negara ini.

Mahkamah perundangan sivil ciptaan manusia seribu dua tahun ini mengambil jalan mudah membuka ruang bagi ahlul Narr al Jahannam untuk melabelkan sembahan tahyul mereka dengan nama yang sama dengan Ismul Allah yang Maha Suci, Na'uzubillah hi min zalik!!!

Amat menghairankan bagi diriku ini menyaksikan betapa lemahnya golongan manusia yang berkulit sebagai muslim tetapi intipati diri mereka adalah bagaikan hampas, tiada berisi kemuliaan Iman yang hakiki terhadap Allahu Rabbul Alamin.

Dibiarkan kuffar yang tak seberapa ramai, mencemar kesucian Ismul Allah dengan menamakan tahyul sembahan mereka serupa dengan sebutan nama Allah nan Maha Suci.

Ada pula beberapa Dajjal Laknatullah yang menyamar sebagai orang Islam sanggup bersekongkol dengan kaum Kaffirin Laknatullah ini, untuk menerima keputusan penghakiman maha terkhilaf baru baru ini dengan rasional pemikiran liberal mereka.

Sesungguhnya ini adalah satu pengkhianatan teramat besar oleh setiap laknatullah yang bertanggungjawab kepada keadaan terkini. Ada pula gertakan dan amaran terhadap umat Islam dari menunjukkan rasa atau membantah terhadap kemungkaran teramat dahsyat ini!

Sesungguhnya yang menggertak itu sendiri tak sadar diri bahawa ia juga sedang hidup dan bernyawa, bernafas ke saat ini atas Ehsan Allah! Bila bila saja, Malaikatul Maut boleh sahaja datang mencabut nyawa nya tanpa terawal barang sedetik atau terlewat barang sesaat!!!

Qullu Nafsin Iza Iqatul Maut! Bawa bawa beringat lah, ya!

Saturday, March 06, 2021

Perang Saraf Channel Media DW Jerman terhadap kebangkitan Umat Islam Republik Indonesia!


Umum mengaku bahawa Indonesia merupakan negara yang mempunyai jumlah umat Islam yang paling ramai di dunia! Nisbah penduduk Indonesia di kira sebagai 87.2% dari keseluruhan populasinya seramai 263 Juta orang [2020]. Sumber dari sini.

Umat ​​Islam di Indonesia adalah terdiri daripada 99% nya bermazhab Sunni, 0.5% daripada mereka mengikuti ajaran Syiah, dan 0.3% daripada mereka pengikut aliran Ahmadiyah. 

Islam di Indonesia secara luas dapat dikategorikan sebagai pengamal Islam moden. Bermaksud mengikuti teologi ortodoks sambil menerapkan pembelajaran moden. Atau ia juga boleh dikatakan sebagai pengamal nilai-nilai tradisional mengikuti tafsiran pemimpin-pemimpin agama tempatan.

Lihat - https://ibtimes.id/data-populasi-penduduk-muslim-2020-indonesia-terbesar-di-dunia


Maka, tidak hairan lah bahawa Channel Deutsche Welle @ DW yang bertapak di Negara Jerman memilih untuk melancarkan 'Perang Saraf' Kristian Barat terhadap nilai-nilai dan bibit-bibit kebangkitan semula Islam di Indonesia yang kini berakar umbi di bumi Nanggroe Acheh Darussalam, satu-satunya Wilayah Autonomi Pentadbiran Kerajaan Tempatan menurut Hukum Hakam Syariah di Republik Rakyat Indonesia yang merangkumi lebih dari 17,000 kepulauan dan memiliki lebih dari 740 suku bangsa, 714 bahasa, dan kepelbagaian budaya dan dialek.


Bilamana saya menonton keseluruhan 'dokumentari' bertajuk 'Zero Tolerance' di atas ini, jelas terserlah unsur-unsur 'perang saikologi' @ 'psychological warfare' dimana mereka @ Sandra Petersmann, seorang wartawan penyiasat dan Hans Christian Ostermann, seorang penerbit bekerjasama dengan Shinta Retnani, dari ASA Film, sebuah syarikat filem dan dokumentari tempatan Indonesia untuk mempengaruhi hati dan minda penonton dengan menyuntik jarum jarum halus hasutan mereka untuk membenci kebangkitan Islam.

Dari sudut penggunaan media sosial seperti YouTube dan platform TV maya, pihak pendakyah Barat ternyata mempunyai kelebihan dari segi sumber kewangan tak terhingga dan memiliki teknologi audio-visual terkemuka serta dokongan pelbagai kuasa2 Barat. 

Rejim Israel dan negara negara ekstremis agama bukan Islam seperti China dan India turut mempunyai agenda Anti Islam. Mereka menjalin kerjasama didalam berkongsi dakyah untuk melemahkan akidah umat Islam serata dunia dan berebut untuk memberi sokongan dan dorongan kepada mana mana individu 'Muslim' yang ingin bebas dari segala larangan didalam Islam.

Contoh paling mudah adalah bila golongan pondan dan kalangan liberal yang mahu mengamalkan kebebasan seksual dan hidup bersama tanpa bernikah. 

Itu adalah salah satu matlamat gaya hidup ala Barat sekarang. Hasilnya? Masyarakat Barat hari ni ramai tak kenal siapa ayah mereka?

Inilah natijah 'toleransi yang Barat perjuangkan di atas tiket kebebasan dan liberalisma. Cuba tonton video berikut sebagai bukti kehancuran nilai-nilai ketamadunan masyarakat di negara negara Barat.


Ada satu lagi kisah kebebasan dan kecurangan yang di agongkan cara hidup Barat! Sumbang Mahram. Saksikan contoh kedurjanaan ini.


Presiden Russia, Vladimir Putin menempelak gaya hidup masyarakat Barat kerana meminggirkan nilai nilai tradisional mereka sehingga mengakibatkan kehancuran moral di negara negara tersebut.


Walaupun Russia sebuah negara komunis, pemerintahnya tetap menyeru supaya nilai nilai moral dan kerukunan keluarga tradisional di pelihara dan diteruskan.

Maka berwaspada lah wahai sesama Islam dengan ku akan racun racun 'toleransi' Barat yang cuba di tiupkan di rantau Nusantara kita ini oleh dajjal dajjal dari Barat dan yang sedia ada disini.

Thursday, March 04, 2021

Dato' dan Datuk Palsu berleluasa di Malaysia! Tangkap @#$%^&* ni semua!!!

 


Dulu kita pernah dengar tentang segala macam Dato' dan Datuk palsu berleluasa dalam negara kita ini sehingga kalau tak salah saya, Sultan Johor pernah berkata, jika kita baling batu ke arah sekumpulan orang, ada kemungkinan akan terkena kepala seorang yang bergelar 'Dato!


Penyamun penyamun Tarbus ni selalunya terdiri dari mereka yang ingin menggunakan gelaran Dato' atau Datuk palsu itu untuk tujuan mempengaruhi orang kebanyakan terutama di dalam hal-hal melibatkan bisnes dan urusan perniagaan.


Yang saya hairan adalah kenapa pihak penipu seperti 'Sultan Melaka' jadi jadian ni boleh di biarkan oleh Majlis Raja dan Sultan Sultan Melayu bebas kesana sini, menjual darjah kebesaran palsu sampai ke hari ini?

Apakah Duli2 Tuanku semua mengiktiraf si malaon ini dan lain2 pengurnia darjah dan pangkat cap ayam ni?


Agaknya tak lama lagi, segala macam Darjah Kebesaran boleh di beli di Pasar Karat seperti di Lorong Kulit, Stadium Bandaraya, Pulau Pinang; Pasar Karat UTC Ipoh; Pasar Jonker Street, Melaka, dsbnya? 😅

Jika ke https://tinyurl.com/asliketidak dalam Facebook, kita nampak sebegitu banyak yang bergelar Dato'. Ada yang saya kenal memang Dato yang di anugerah darjah kebesaran oleh Sultan dan Raja Melayu. Namun ada juga di antara itu yang #PDRM perlu siasat samada Dato' anugerah atau Dato' Petaling Street? 😝

Wednesday, March 03, 2021

Sajat ~ Muhammad Sajjad bin Kamaruz Zaman ~ JAIS perlu cantas semasa maksiat baru bertunas!!!

Bila bab berkaitan maksiat dan kesalahan Jenayah Syariah yang dilakukan golongan pondan atau transgender diambil tindakan oleh pihak berkuasa Agama Islam di negara kita ini, maka bertempiklah segala malaon baik yang kafir mahupun yang mengaku Muslim bahawa itu adalah suatu  penganiayaan!


Daftar Pemilih SPR


Masaalah JAIS adalah punya sikap teragak agak untuk bertindak segera! Tidak berani untuk mencantas semasa sesuatu kemaksiatan yang bercambah itu masih di peringkat tunas!

Ini tidak! Di biar si Sajat dan kawan kawan sepondan dengan dia berlagak bebas sebagai darai tanpa sekatan di khalayak awam. JAIS dan segala Jabatan Agama lain termasuk JAKIM biarkan segala pondan ini bebas begitu saja.

Ada pulak golongan LGBTQ galak menyokong pondan2 ini dengan mengeluarkan kenyataan2 di media perdana dan media sosial bahawa itu adalah hak asasi pondan2 itu untuk berkelakuan sedemikian rupa.

Sultan2 dan Raja Melayu punya tanggungjawab besar untuk memelihara kesucian Agama Islam di tanahair ini tetapi Duli2 Tuanku tidak bersuara walau sepatah titah pun menegur akan kedurjanaan ini. Kenapa?

Duli2 Tuanku tidak perlu menunggu pacal2 anggota Majlis Agama Islam Negeri masing2 untuk datang menghadap kerana sudah terserlah kebaculan mereka untuk bertindak terhadap para pelaku maksiat yang di laknat Allah Azza Wa Jalla ini.


Nak tunggu sehingga Allah menurunkan bala bencana seperti yang menimpa kaum Nabi Lut Alaihis Salam?


Si Sajat ni boleh di dakwa menurut Kesalahan Yang Berhubung Dengan Aqidah seperti saya lampirkan di atas.


Apakah Melayu tidak mahu belajar dari kesilapan2 lampau? Terlalu beri muka dan tidak reti untuk bertegas???

Jangan sampai cacing kerawit naik ke mata!!! Cantas semasa masih di peringkat tunas. Sudah2 lah bersikap 'Biarkan! Biarkan!'

Tangkap segera segala pondan seperti Sajat, Safiey Ilias dan sedarai dengan mereka! 

Ustaz Ebit Liew dah cuba tarbiah pondan2 ini tetapi gagal tak berjaya.


Ingat pondan2 gini boleh insaf ke? Dah kerat totey dah, brader!!! 


Tangkap je JAIS, JAWI dan segala JA @ Jabatan Agama seMalaysia!!!

Buktikan anda semua betul-betul pahlawan agama! Bukan tuuuut!