Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Monday, March 01, 2021

Penghapusan kemudahan2 'Mesra-Muslim' secara senyap di Malaysia.

Apa benda tu? Mungkin itu yang anda soal kerana tidak sadar akan proses melenyapkan satu persatu kemudahan2 awam di negara ini tanpa sebarang notis atau pemberitahuanoleh puak2 Cha Ya Nun Alif di Malaysia!

Sudah berapa kali anda tergesa-gesa mencari tandas awam di pasaraya atau pusat membeli belah untuk melepaskan hajat tetapi terpaksa menahan panggilan alam itu kerana TIDAK ADA PAIP AIR disediakan dalam ruang tandas tersebut!!!


Sudah berapa kali anda terpaksa membeli air mineral botol besar untuk membersihkan diri anda selepas Qabul Hajat di tempat tempat sebegitu kerana BIDET TIDAK DISEDIAKAN dengan ALASAN REMEH TEMEH pihak pengurusan bangunan???

Sudah tidak disediakan paip air untuk membersihkan kemaluan orang laki laki bila terpaksa menggunakan urinal di tandas awam. Terpaksa kaut lelehan air d dinding urinal untuk beristinjak!!! Apa benda tu??? Cuci kepala zakar lah selepas kencing!!!

Mana tahu zaman ini ada mangkok mangkok hayon yang tak reti nak mengamalkan perkara sunnah seperti cuci kepala torpedo masing-masing selepas kencing!!!

Saya pernah perasan dua tiga kali ada muka macam Melayu tetapi lepas guna urinal tu dok hinggot totey dan zip balik seluar, pergi keluar macam kebanyakan orang-orang Kaffir. Dok kata dalam hati, 'mungkin bukan Muslim, kot?'

Ini antara kerja kerja Dajjal Kaffirin kat Malaysia sekarang! Pihak2 Berkuasa Agama dan Kerajaan Tempatan takkan ambil 'port' perkara perkara asas seperti ini sebab masing-masing ada tugas lebih penting seperti menjaga kedudukan dan jawatan yang sedang di pegang sekarang!

Peduli apa dengan masaalah nak cuci pungkoq atau alat kelamin masing-masing lepas berak dan kencing, kan? Kalau ikut 'style' Azwan Ali atau 'Diva AA' mungkin dia kata 'WHY BOTHER? WHY BOTHER?'

Saya dah tegur secara terbuka di sini. Jika pihak pihak yang berwajib ada akai, buat lah kerja. Perbetulkan keadaan ini sebelum terjadi seperti 'Ayam terlepas; tangan bau tahi' atau 'Menang sorak; kampong tergadai!'